Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

fuceni turba

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Rudy Beck e39
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: stř 21.06.2017 22:13

fuceni turba

#1 Příspěvek od Rudy Beck e39 »

zdravím mám e39 530da,a při přidání plynu tak nad 1500otacek začne hrozně fucet nwm co s tím šel sem po podlakach jednu hadicku sem vyměnil a na chvilku to přestalo,a teď jak začala zima tak musím dávat před chladič karton. a začalo to fucet znovu. nestalo se někomu něco podobného? diky
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: fuceni turba

#2 Příspěvek od Misanek »

Jenom mám jeden dotaz trošku mimo téma: Proboha proč dáváš před chladič karton tvl? Tohle neni Škodná 120 nebo Liána :lol: Takováhle blbost by mě fakt nikdy nenapadla :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: fuceni turba

#3 Příspěvek od JaraX »

však jen před intercooler :D

ale jinak má pravdu, auto kde se dá karton před chladič (vodní) se prostě dřív zahřívá, jednak termostat má vždycky nějakej mini průtok a jednak na motor samotný nejde studený vzduch, BMW od E60 nahoru to mají řešeno elektrickýma žaluziema, na E46 se zase dají za pár stovek koupit BMW zimní záslepky pod ledvinky.
Uživatelský avatar
Rudy Beck e39
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: stř 21.06.2017 22:13

Re: fuceni turba

#4 Příspěvek od Rudy Beck e39 »

karton před chladič ptz se mi auto nechce ohřát,a hlavně mi vyhořel predehrev webasto. a zatím sem nesehnal. a le spíš mě zajímá to fuceni
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: fuceni turba

#5 Příspěvek od TANN3R »

Podle toho popisu to na dálku nikdo nevyřeší. Nejpravděpodobnější je, že máš díru někde ve vedení vzduchu za turbem - ideálně ucpat hned za turbem a před sáním a natlakovat. Pak taky praská samotné plastové sání. Nouzově můžeš někoho vzít, ať stojí na brzdě, vytočí trochu motor a střídavě trochu pouští spojku, ať se to natlakuje a sleduj, kde to fouká. Ale ne moc dloho, jinak zasmrdi lamela:).
U e46 i e39 je často povysunutej výfuk i v prvním spoji hned za katem. Pak to hlasitě fouká při zatížení. Tak mrkni, jestli není někde výfuk od sazí.
A dej si novej termostat, ten karton před chladičem vypadá hrozně..
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: fuceni turba

#6 Příspěvek od JaraX »

a nebo se to zjistit po jaraxovsku, ale není to moc bezpečný :D
jak psal tanner, hadice komplet, intercooler i sání, chce to otlakovat
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: fuceni turba

#7 Příspěvek od TANN3R »

Tvůj způsob určitě zahrnuje nějaké exploze, zapalování a hojné použití těkavých látek :lol:
Uživatelský avatar
JakoobCZ
Registrovaný
Příspěvky: 270
Registrován: úte 30.12.2014 01:00

Re: fuceni turba

#8 Příspěvek od JakoobCZ »

JaraX píše:BMW od E60 nahoru to mají řešeno elektrickýma žaluziema
No ten karton je přeci jen trochu levnější, pokud je to tohle :D : 51717050537
https://www.ebay.com/p/BMW-51717050537- ... 1622133751

Nicméně jdu koumat, jak to naroubovat k sobě ... nebaví mě koukat na ten rozstřílenej chladič
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: fuceni turba

#9 Příspěvek od JaraX »

TANN3R píše:Tvůj způsob určitě zahrnuje nějaké exploze, zapalování a hojné použití těkavých látek :lol:
u tvyho jednoho chudyho známyho jsme na X5 zjištovali tak že sem se přivázal na motor a kuba mě vozil :D
krásně šlo vidět kudma to letí. od té doby obdivuju Simíra, jak ho vždycky nemužou setřást, já měl problém se udržet při mírném zrychlování nebo brždění.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: fuceni turba

#10 Příspěvek od Misanek »

JaraX píše:však jen před intercooler :D

ale jinak má pravdu, auto kde se dá karton před chladič (vodní) se prostě dřív zahřívá, jednak termostat má vždycky nějakej mini průtok a jednak na motor samotný nejde studený vzduch, BMW od E60 nahoru to mají řešeno elektrickýma žaluziema, na E46 se zase dají za pár stovek koupit BMW zimní záslepky pod ledvinky.
No tak žaluzie měla už i e34.
To že má minimální průtok termostat je dané, nicméně auto by se i tak mělo zahřát v pořádku i bez kartonu. A pokud má v piči termostat a opraví to kusem papíru před chladičem, tak to mi zrovna dvakrát košer teda fakt nepřijde :D A auto by se mělo ohřát i bez webasta. Sice to bude trvat dýl, ale na provozní teplotu by se dostat mělo i tak
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: fuceni turba

#11 Příspěvek od TANN3R »

JaraX píše:
TANN3R píše:Tvůj způsob určitě zahrnuje nějaké exploze, zapalování a hojné použití těkavých látek :lol:
u tvyho jednoho chudyho známyho jsme na X5 zjištovali tak že sem se přivázal na motor a kuba mě vozil :D
krásně šlo vidět kudma to letí. od té doby obdivuju Simíra, jak ho vždycky nemužou setřást, já měl problém se udržet při mírném zrychlování nebo brždění.
:lol: Čekal sem nějakou hrůzu.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: fuceni turba

#12 Příspěvek od JaraX »

jo, zahřeje se i bez kartonu (pokud je v pořádku) ale s kartonem je to prostě rychlejší (tím neříkám že si maj všichni dát karton, ale prostě to pomůže)
žaluzie co měla E34 nahoru sou nahovno, otevřou se větrem, ty co má E60 nahoru otvírá jednotka elektromagnetem.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: fuceni turba

#13 Příspěvek od Misanek »

Větrem? Dyť se ovládaly podtlakem a pružina v baňce byla docela silná, pochybuju že by je vítr otevřel :)
Uživatelský avatar
Rudy Beck e39
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: stř 21.06.2017 22:13

Re: fuceni turba

#14 Příspěvek od Rudy Beck e39 »

velký termostat je nový ještě nwm jak ten malý jestli je ok. ale auto se ohřeje jen ve městě ale jakmile jedu třeba na dálnici teplota padá až skoro do modra. ale každopádně mě spíš zajímá to fuceni než teplota ;)
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: fuceni turba

#15 Příspěvek od laik »

U ropy by mě tedy spíš srala ta teplota v modrém. To není dobré.
Pokud fučí netěsností ven, ztrácí výkon, zase lepší varianta než aby nasával bordel do motoru.
A lepší se to hledá. Buď udělat Simíra, nebo nějaký výkres zkusit, hadice od turba k chladiči a do motoru. I ty malé bych prošel, ty mě překousaly ku...vy kuny a nešla regenerace. A to nefučely. Přicpaný výfuk, utrhlá přepážka také umí dělat bordel.
Přes spojku bych moc neriskoval, když ti někdo prošlápne plyn, tak ten výkres nebo papír by to mohlo odfouknout.
Jo a chladič samotný nemůže prasknout?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: fuceni turba

#16 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Kdyz mi umřel zničeho nic na e36 1,8iS termostat, mysleli jsme, ze umrzneme... nejdrive kartony do ledvin - efekt 0, igelitka natazena před chladič, efekt tak 30%? Ok, u 4válce je okolo hodně místa na sálání/obtékání, ale i tak.
Jestli "kartonování" někdo věří, jeho věc, za mě možná pro šháde120. U R6 ten vliv bude úplně minimální, pokud by to někdo změřil bez/s kartonem.
Odpovědět