Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Opět problémy s DPF

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
deizl
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pát 24.06.2016 00:00

Opět problémy s DPF

#1 Příspěvek od deizl »

Zdravím, po tom co se asi rok (doopravdy to jde ignorovat tak dlouho!!) jezdilo s E60 530d 170kW s hláškou DPF na iDrivu, .... klasika město, město město, nechal otec filtr vyčistit. Teď asi po týdnu, překvapivě, zase hláška v iDrivu. Filtr (původní) teda KO. Emise na STK bez problému :P Najeto 250+k

Spíš by mě ale, když s tím někdy jezdím, zajímalo, jak vůbec probíhají regenerace. Prý by otáčky neměli klesnout pod 3000rpm. U automatu chápu, že ta situace dokáže nastat automaticky. Ale když jezdím s manuálem? Přece při těch dálničních 130+ kdy to točí lehce nad 2000rpm nikdy kontinuální regenerace nenastane, i kdybych se na hlavu stavěl. Navíc auto nedá žádné upozornění stylu "regenerujte, nebo právě regeneruju". Co jsem se dočetl tak hláška o DPF vyskočí, až auto pokusy o reg vzdá. (Jestli to někdo můžete potvrdit ....).

Já v této situaci moc neovlivním (auto moje není), ale co by jste dělali právě vy? Nový filtr? A jaké značky? Polskými filtry se jen vyhazují peníze, prý.


PS: Otce napadla taková fikanost ... filtr demontovat a koncovky výfuku dát ty ohlé - á la ročníky bez DPF (2005 a starší).

PS2: Na autě nasazený stále původní turbo! A ani nezní, že by se chystalo činit nějaké potíže.
Díky bavoři .....
mr_nitroz
Registrovaný
Příspěvky: 540
Registrován: pon 26.04.2010 00:00

Re: Opět problémy s DPF

#2 Příspěvek od mr_nitroz »

Bmw ma interval na vymenu dpf 250000 u aut cca 2007 a starsich. Pak na idrivu vyskoci hlaska o chybe s dpf. Nebude to tvuj pripad? Postni chybovy kod z diag co ti to pise.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Opět problémy s DPF

#3 Příspěvek od Snejk »

nezalezi na otackach, dokaze si to regenerovat i pod 2000ot.. pri bezny jizde na dalnici.. i po meste kdyz na nej prijde chut.
spis problematiku bych videl v tom ze to auto proste nefunguje, termostaty, zhaveni, klapka.. cokoliv co ty regenerace omezuje nebo dokonce blokuje... pak i po tom vycisteni jste urcite neudellali na diagnostice proceduru vymeny filtru aby se vsechny hodnoty vyresetovaly... no proste jen jit a po roce vycistit kdovijak filtr neni zadna oprava...
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: Opět problémy s DPF

#4 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Mně to teda ve městě moc neregeneruje. Obzvlášť ne při popojíždění v koloně. Akcelerace má přednost před regenerací a ta se při svižnějším rozjezdu přeruší
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Uživatelský avatar
abcent500
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: sob 13.02.2016 01:00
Bydliště: Graz

Re: Opět problémy s DPF

#5 Příspěvek od abcent500 »

Mam lci a regenerace se spusti i ve meste i pri akceleraci a probiha i pri stojicim vozidle do te doby, nez dam N nebo R (a to mi tam ted vyskakuje spatna jednotka zhaveni). Nejlepsi pichnout na diagnostiku a mrknout, co se za jizdy deje...
deizl
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pát 24.06.2016 00:00

Re: Opět problémy s DPF

#6 Příspěvek od deizl »

Tak jsem měřil teplotu v tom skrytém menu na docela dlouhé cestě (ČR - PL) a nepřekročila 56°C. Znamená to tedy, že je v háji termostat, ne?
Díky
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Opět problémy s DPF

#7 Příspěvek od TANN3R »

Jo, a ne jeden..
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: Opět problémy s DPF

#8 Příspěvek od laik »

Já jsem teď řešil ponorku - DPF v maxu.
Motor regeneruje i při 2000rpm, 3000 a +-půl hodiny se musí dodržet při první regeneraci po smazání chyby, aby doběhla až do konce. Pokud vyskočí hláška, tzn, že motor regeneraci vzdal z nějakého důvodu.
Regenerace se dá udělat i na místě při 4000rpm několik minut brrrr. Lepší je za jízdy při 3000rpm min.30km, kdy se motor lépe chladí. MUSÍ mít provozní teplotu a vše v pořádku viz Snejk a Tanner a musí jít smazat chyba. Jinak regeneraci nespustí. U mne až na třetí pokus - kuny překousli hadičku.
Takže z diagnostiky hned na dálnici, nevypínat motor, aby se neblokla regenerace a hnát to půl hodiny na 3000 rpm +. U mne pomohlo i bez demontáže DPF, ale řešil jsem to okamžitě po hlášce.
Moje zkušenost s Fordem, bafo to může mít podobné.
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

Re: Opět problémy s DPF

#9 Příspěvek od Zdenda530d »

No potěš... to jsou teda ekologické procedury... tfuj
deizl
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: pát 24.06.2016 00:00

Re: Opět problémy s DPF

#10 Příspěvek od deizl »

Zpět od OT, na jaké termostaty se mám zaměřit? Vím o termostatu umístěném za chladičem dole (ten je pro chladící kapalinu) a také pro EGR. Je tam ještě nějaký?
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: Opět problémy s DPF

#11 Příspěvek od Misanek »

To by mělo být všechno - jeden je vedel vodní pumpy v takovém domečku (mění se celý domeček) a další je na výměníku výfukových plynů, tedy egr termostat
drifterCZ
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Opět problémy s DPF

#12 Příspěvek od drifterCZ »

Ahoj, mám pár dní e60 530d 170kw s DPF.
Po koupi jsem udělal oba termostaty (oba KO) a žhavičky (při 0° nebylo schopné chytnout, i diag psala všech 6 KO), Trochu mě děsí představa jak dlouho s tím předchozí majitel jezdil a neprobíhala regenerace. Umí to inpa zjistit?

Ale ještě je tu poslední závada související s DPF - nefunguje klapka - vůbec se nehýbe, ani při zapnutí klíčku, ani při zdechnutí motoru, nikdy. Píše to 43E2 Throttle valve actuator, control: P2620 Throttle position output - circuit/open

do sání a do turba šlo hodně oleje, pravděpodobně přes olejový separátor - nebyl tam filtr. Takže hádám že se dostal do elektroniky té klapky a ta už to asi nerozchodí. I když údajně jde rozdělat vyčistit...

Můj dotaz zní - spustí se s touto chybou regenerace? Vím že s klapkou si to pomáhá k dosažení vyšších teplot, ale nebyl bych to schopný obejít "vhodným" stylem jízdy, tzn hodně to šlapat? :)
Díky
mr_nitroz
Registrovaný
Příspěvky: 540
Registrován: pon 26.04.2010 00:00

Re: Opět problémy s DPF

#13 Příspěvek od mr_nitroz »

Aktualni chyba na skrtici klapce nepovoli regeneraci. Na diagnostice jde zjistit kdy to naposledy regenerovalo. Jestli jsi menil jenom zhavicky, je mozne, ze ti to nebude zhavit i ted protoze muzes mit spatnou jednotku zhaveni.
Uživatelský avatar
voTon
Registrovaný
Příspěvky: 514
Registrován: ned 08.08.2004 00:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Opět problémy s DPF

#14 Příspěvek od voTon »

na aby se spustila regenerace je třeba mít splněno několik podmínek:
- teplota motoru nad 85C (za jízdy)
- v pořádku systém na sání jako váha, egr, klapka
- nemel by být přejetý olejservis
- min. 10l nafty v nádrži
- určitá teplota před filtrem (to nejde moc ovlivnit)
- rychlost tuším nad 65kmh
- tlak před filtrem takový aby byla regenerace vyžádána, ale ne tak vysoký aby se uzamkla.


pokud vím, nelze u BMW regenerovat staticky jako u Fordu, na otáčkách nezáleží, na žhavení nezáleží.
Na slušné diagnostice lze vyčíst ujetá vzdálenost či čas od poslední úspěšné regenerace, měla by probíhat v závislosti na provozu každých 100-1000km.
Regenerace pocitově není na autě znát.
Když je regenerace aktivní tak se spíná v různých intervalech tak, aby se udržovala správná teplota v DPF (kolem 500-600C), když regenerace neběží je tahle teplota zhruba poloviční.
Samotný proces regenerace trvá většinou 12-40 minut
Radek
Registrovaný
Příspěvky: 593
Registrován: pon 26.05.2003 00:00

Re: Opět problémy s DPF

#15 Příspěvek od Radek »

Jen bych trochu poupravil předchozí příspěvek VoTona - funkční zhaveni je jedna z podmínek pro spuštění regenerace
Uživatelský avatar
voTon
Registrovaný
Příspěvky: 514
Registrován: ned 08.08.2004 00:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Opět problémy s DPF

#16 Příspěvek od voTon »

Radek píše:Jen bych trochu poupravil předchozí příspěvek VoTona - funkční zhaveni je jedna z podmínek pro spuštění regenerace
troufám si nesouhlasit.
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

Re: Opět problémy s DPF

#17 Příspěvek od inspi1981 »

Hmm, tak to bych chtěl vidět
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

Re: Opět problémy s DPF

#18 Příspěvek od mi00wa »

Radek píše:Jen bych trochu poupravil předchozí příspěvek VoTona - funkční zhaveni je jedna z podmínek pro spuštění regenerace
Co napsal Voton jsou nutné podmínky pro regeneraci ani jedna znich nesmí bejt špatná.
Radek
Registrovaný
Příspěvky: 593
Registrován: pon 26.05.2003 00:00

Re: Opět problémy s DPF

#19 Příspěvek od Radek »

voTon píše:
Radek píše:Jen bych trochu poupravil předchozí příspěvek VoTona - funkční zhaveni je jedna z podmínek pro spuštění regenerace
troufám si nesouhlasit.
Je to tak alespoň přímo uvedeno jako podmínka pro regeneraci v ISTA. U 6ti válce alespoň 4 funkční zhavicky.
Uživatelský avatar
voTon
Registrovaný
Příspěvky: 514
Registrován: ned 08.08.2004 00:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Opět problémy s DPF

#20 Příspěvek od voTon »

U jakého to bylo motoru? Instrukce v ISTA jsem pročítal mnohokrát, stejně jako jsem řešil regenerece i žhavení a nikdy jsem neshledal souvislost. Tzn. auta s vadnou jednotkou žhavení a i žhavičkama normálně regenerovala, ale pravda je, že jsem je nepočítal :)
Odpovědět