Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#481 Příspěvek od mykovec »

mykovec píše:Ahoj,
potřeboval bych poradit s podivným zvukem "cvakání", který registruji pravidelně cca. 3s po startu - na videu od času cca. 0:07.
Zvuk se slyšet jenom při úplně studeném startu a postupně se zahřátím motoru utichá, zpravidla tak do 1 minuty, zde na videu to bylo o něco dříve.

https://youtu.be/fnJdl3iw-1I

Původně jsem myslel, že jde o nějaký napínák, např. řemenu ke klimatizaci, zepředu to nicméně určitě nejde, zvuk je slyšet nejjasněji po levé straně motoru spíš z jeho zadní části (cca. 4. a 5. válec).
Momentálně mi mechanik říká, že to trápí inostatní N53, a že ta moje na 270tis najetých km je na tom ještě skvěle, takže by to nechal být.
Pokud prý bych to chtěl řešit, tak vyměnit ?hydloštely a ?zdvihatka oboji x24ks údajně.

Nemáte s tím někdo nějaké zkušenosti? A co byste doporučili? Může to být fatální nebo se s tím dá žít? A jak byste to řešili?
Předem děkuju. N53B30O0 330i E91
Zkusím ještě jeden pokus, netuší někdo? viz. výše.
Díky moc,
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: N53B30O0

#482 Příspěvek od RomanM3 »

pokud to jde z hlavy a ne zepredu jak rikas, tak ma mechos asi pravdu: pravdepodobne hydrostely.

Jak dlouho to vydrzi nez to bude pro ten motor fatalni ti nikdo od klavesnice nerekne, ale pravdepodobne dlouho. Nicmene cim pozdeji to budes resit tim nakladnejsi ta oprava nakonec muze byt.

Jeste je otazka zda by nepomohlo alespon prozatim prejit na viskoznejsi olej. Co tam ted mas?

Btw ja mam n53b30 s 350tis km realnych a takovy bordel mi to nedela. Olej obyc 5w40 castrol splnujici specifikaci bmw longlife 04 (?). Samozrejme netusim zda uz nekdo hydra nemenil nebo treba i cely motor.... :)

Btw: da se tohle nejak zjistit? Podle vin puvodni cislo motoru ze bych koukl jestli je tam jeste ten puvodni? Vin je ck07006.

Diky
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: N53B30O0

#483 Příspěvek od laik »

Nejsem mechanik
Hydroštely mi cvakaly okamžitě po startu na 5vteřin a pak utichaly jak se naplnily olejem.
Je divný, že to cvaká až po chvíli. Nemůže to být ještě něco jinýho?
To je přímovstřik? Nemohl by to tedy dělat vstřik. Nafta je něco jiného, ale vstřik umí u nafty také pěkně cvakat....má určitě vyšší tlaky??
Asi bych napřed zajel k někomu hodně přes BMW, aby to nedopadlo pokus-omyl.
EDIT: nejde postupně vstřiky odpojit(konektor), jako že by to utichlo.
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#484 Příspěvek od mykovec »

RomanM3 píše:pokud to jde z hlavy a ne zepredu jak rikas, tak ma mechos asi pravdu: pravdepodobne hydrostely.

Jak dlouho to vydrzi nez to bude pro ten motor fatalni ti nikdo od klavesnice nerekne, ale pravdepodobne dlouho. Nicmene cim pozdeji to budes resit tim nakladnejsi ta oprava nakonec muze byt.

Jeste je otazka zda by nepomohlo alespon prozatim prejit na viskoznejsi olej. Co tam ted mas?

Btw ja mam n53b30 s 350tis km realnych a takovy bordel mi to nedela. Olej obyc 5w40 castrol splnujici specifikaci bmw longlife 04 (?). Samozrejme netusim zda uz nekdo hydra nemenil nebo treba i cely motor.... :)

Btw: da se tohle nejak zjistit? Podle vin puvodni cislo motoru ze bych koukl jestli je tam jeste ten puvodni? Vin je ck07006.

Diky
Díky za názor. Zepředu motoru opravdu ani ťuk, to jsme vyloučili. Vzhledem k faktu, že si auto chci nechat a držet ho při životě co to půjde, výhledově to nechám udělat. Jen ještě jedna otázka, jakou souvislost k těm hydroštelům mají ty zdvihátka? Je to taky nutný (chce to vyměnit ještě něco dalšího)? Jde o to, že tím se cena dvojnásobí a tím to leze k těm 25tis. Rád bych to chtěl mít udělaný pořádně, takže mi jde o to, jestli to tím všechno vyřeším - ok, ale zase taky ty prachy neseru :-) Jsou tu i další věci na autě, co by hned spolkly dalších 13tis :-)

Jinak dělá to víceméně celou dobu, co auto mám (poslední 2 roky). Teď momentálně tam mám Castrol Edge 5W-40. Na původní 5W-30, co tam bylo to ale dělalo taky. Jen bych řekl, že předtím na tu 5W-30 ten motor řval celej. Teď na 5W-40 je motor tišší, ale o to víc vyniká konkrétně tenhle zvuk, takže si toho člověk víc všimne.
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#485 Příspěvek od mykovec »

laik píše:Nejsem mechanik
Hydroštely mi cvakaly okamžitě po startu na 5vteřin a pak utichaly jak se naplnily olejem.
Je divný, že to cvaká až po chvíli. Nemůže to být ještě něco jinýho?
To je přímovstřik? Nemohl by to tedy dělat vstřik. Nafta je něco jiného, ale vstřik umí u nafty také pěkně cvakat....má určitě vyšší tlaky??
Asi bych napřed zajel k někomu hodně přes BMW, aby to nedopadlo pokus-omyl.
EDIT: nejde postupně vstřiky odpojit(konektor), jako že by to utichlo.
1) Klidně to může být něco jinýho, proto si pro radu chodím sem a často se mi to vyplatilo :-) tenhle motor je totiž takový chiméra, že konkrétně na něj jsem ještě žádnýho mechanika, kterej si je fakt jistej, nenašel. Proto to radši ověřuju dvarkát.
2) Ano, je to HPI, vstřiky měněný před ca. 20tis a v pořádku. I předtím, když byly v řiti, dělalo to + - stejně.
3) Ano, řeším to jen a pouze s bmw lidmi, ale ověřuju už vždy 2x
4) postupně můžu jednotlivý válce odpojit postupně přes INPU, nicméně to nestihnu za takovou chvíli. A potom taky bod 2)
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: N53B30O0

#486 Příspěvek od laik »

mykovec píše:
Jinak dělá to víceméně celou dobu, co auto mám (poslední 2 roky). Teď momentálně tam mám Castrol Edge 5W-40. Na původní 5W-30, co tam bylo to ale dělalo taky. Jen bych řekl, že předtím na tu 5W-30 ten motor řval celej. Teď na 5W-40 je motor tišší, ale o to víc vyniká konkrétně tenhle zvuk, takže si toho člověk víc všimne.
K tomuto bych ještě namítnul, že jsem tu někde zachytil právě tvrdší chod tohoto motoru, který je typický pro N53. Takže to třeba není až tak velký problém. Někdo to popsal jako chrastění hřebíků tuším. ;)
Zdvihátka a hydroštely asi po sobě chodí a jsou nějakým způsobem opotřebované. Když dáš něco nového, tak ten opotřebovaný díl ho degraduje. Přirovnal bych to k soukolí - to by se měly měnit také obě, ne jen jedno.
Vyměněný vstřik nemusí být vždy OK, ale pokud se to po výměně nezměnilo, tak to vstřikem třeba není.
Nesnáším dvojzávady, už jsem to zažil a to zamotá hlavu. :(
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: N53B30O0

#487 Příspěvek od RomanM3 »

Hm na tom něco je, ten hydroštel pokud je při startu bez oleje tak by se měl pravda ozvat hned, ne po třech vteřinách tedy hydroštelem samotnym to možná není

Co když se hydroštelovi nedostává hned po startu dost oleje? Přicpanej kanalek nebo ja nevim co a proto on je chvilku ticho pak začne rachotit a pak to pumpa dotlačí a je zas ticho....? Divoka teorie?

Co se týče nutnosti výměny zdvihátek, to ti neřeknu. To je asi na odbornem posouzeni motoráře až to rozebere. Pokud to chceš mít udělané pořadně tak je nech udělat taky. Ono ve finale když se to neudělá hned, tak později na podruhé se to zase prodraží minimálně na práci.

Pokud máš podezření na vstřik, tak doporučuju pořádně odposlouchat zahradní hadicí nebo stetoskopem odkud to jde - který válec. Pak prohod vstriky napr 1 a 5 (co nejdal od sebe) a testni to esi se to přesune. Kdyz jo, je to vstrik

Vim že vstřiky se zapisujou do dme apod. Už jsem jich i pár taky měnil. Ale pro ten test by to nemuselo byt tak fatalni a snad tam ani nic nezp*asis pri te vymene. Uz jsem tak taky prohazoval vstriky na n53 pri missfiru jen pro test a v klidu ;-)

No a kdyz se to nepresune tak to vstrik neni a je to neco jineho.

Rikas ze s tim vlastne uz dva roky jezdis. Horsi se to? Nebo je to plus minus furt stejne? Autu obcas nalozis nebo jen popojizdis kolem komina? Olej menis jak casto? S proplachem (terpentynovym olejem nebo nejakym flush necim) nebo bez? Spotrebu oleje mas jakou?
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: N53B30O0

#488 Příspěvek od laik »

Olej v hydroštelovi vymezuje vůle, takže rachotí, když nemá olej.
Jen jestli to není na 99% k tomu N53 a mykovec nemá moc fajnové uši. :idea: Já bych odchytil někoho se stejným motorem a porovnal.
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

Re: N53B30O0

#489 Příspěvek od RomanM3 »

Ano, ja vím...myslel jsem to tak že při startu tam olej je pak neni a pak zas je....:) kam odtika a proc pak dotika pozde to ja nevim...to je asi moc divoke :)
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: N53B30O0

#490 Příspěvek od tommee »

Ber to jen jako vtipnou poznámku, u N53 chce prostě startovat se zavřenejma dveřma/oknama a okýnka stahovat jen při jízdě. V tom motoru je jinak tolik zvuků:))
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#491 Příspěvek od JaraX »

jj, to je pravda, ty N53 sou jak naftáky, všecko v tom mlátí, a dokud to mlátí tak je to ok, horší až to mlátit přestane :)
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

Re: N53B30O0

#492 Příspěvek od kompre »

Mne sa zdvyhatka obcas ozvu tiez (133000km) ale nic strasne, hlavne po kratkych trasach.. od 11/2009 bola na n53 nejaka upravena hlava podla toho co som sa docital, kde doslo k zlepseniu prudenia oleja k zdvyhatkam. Mne sa to tusim objavilo ked som zmenil olej z 5w30 na 0w40 aspon s tym si to spajam. Teraz mam 5w40 3tiu vymenu a je to relativne v pohode ak zacvaka niektore, tak len na jednu dve sekundy a max tak tri styri krat po sebe... Na n52ojku odporucaju bleeding proceduru, ktora by mala aspon docasne pomahat.. + odporuca sa drzat olej okolo maxima. Stava sa casto aj to, ze po vymene vsetkych zdvyhatiek 24, sa zvuky nestratia takze ja do toho zatial urcite vrtat nebudem, je to teoreticky casto sa prejavujuca vlastnost n52 a n53 do urciteho datumu vyroby :).
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#493 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:Neska asi 350 km po ty kuwa klouzavym (jednou mi to teda šklihlo fest, už sem se viděl v příkopě a to sem jel sotva 20kmph) a rozsvítilo sa enem raz, dyž sem se zapoměl a pohnal to do (rozsolené a vyschlé) dálnici k redline.... po dojezdu domů sem tam nalil nějaký utěsňovač elejových netěsností od liqui-moly (3decky hustého sračkólu)..... a uvidíme....
Od nalití utěsňavací sračky najeto asi 500 km - fčera do ta3 ve sračkách čili piánko, neska z ta3 na vymrzlé rozsolené D1 + I/18 - místama sem "musel" pozávodit dvě 30d se závoduchtivýma pylothama (čti opakovaně až 200kmph a redline) a NErozsvítilo sa to ANI jednou....

Takže buď ta těsnící sračka LiquiMoly zafungovala (sice nevím jak, ale to neva) nebo je to poslední vzepětí N53 před smrtí...... musím sa fuckt podívat na podmínky vodtahu co ho mám v pojistce..... :twisted:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#494 Příspěvek od JaraX »

no třeba na špatný gufera na ventilech tydle sračky fungujou dobře. otázka co na to ten motor, ale pokud ses už rozloučil tak bych lil sračky do aleluja, alespon budou další poznatky.
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#495 Příspěvek od mykovec »

K potencialním hydroštelům:
to laik:
ono naprostej souhlas, že to zní jako pytel hřebíků, holt M54 nebo N52 z toho neudělám - a co říkal mechanik, jsou na tom ještě některý N53 prej hůř s tímhle zvukem, popravdě mě to ale štvě a rád bych to řešil - je to totiž takovej "sekundární" rámus, ne jen pytel hřebíků. No a protože jsem už do auta docela dost nasypal, rád bych ho co nejdýl držel při životě, ať to stojí, co to stojí.
to RomanM3:
právě, pokud je divný, že to začne až po pár sekundách, co to teda může bejt? Jentak pro nic za nic za 25 se mi to úplně měnit nechce. Chápu ale, že když už, tak rovnou teda měnit i s těma zdvihátkama.
Jinak tý teroii se vstřikama se celkem vyhejbám, jak jsem již psal, měnil jsem komplet všech 6, dělal to člověk, co se v tom vyznal s podlažkama i oddělovacíma prvkama a od tý doby to táhne jako hovado, žádný chyby vstřikování, atd. No a jak jsem psal, dělalo to i předtím.
Jestli se to horší? těžko říct.. možná trochu jo, o 20%, ale je to subjektivní asi. Když jsem to koupil, tak jsem byl zvyklej roky předtím poslouchat M54 a proti tomu N53 byl průser od začátku :-) Ale jak si na to zvykám, tak si myslím, že tenhle zvuk tam nemá co dělat.
Jinak jezdím v práci služebákem, takže takže pak ročně najedu tak 10tis, z toho až na pár delších tras třetinu město a zbytek čočku pro radost. Olej měnim po roce, vyjde to tak zrovna na těch 10tis. Ničím neproplachuju, pod víčkem je na tyhle km krásně čisto, skoro žádnej karbon. Kámoš má N53 v F10 se 120tis zahnojenou tak 3x tolik viditelně s long-life. Olej 5W-30 to sežralo tak 4 litry. V tétě jsem ale nechal měnit separátor (součást víka) a zároveň přešel na 5W-40 a od tý doby za 6tis km ani kapka. Cekově bych řekl, že ten motor je docela v cajku, jen tohle mě štve
to laik:
no uši asi fajnový mám :-) a měl jsem si spíš koupit N52, ale holt už nebylo moc z čeho vybírat, tak se snažím odladit aspoň to, co je. I tak je to splněnej sen. Srovnání N53 mám akorát s tou zmíněnou zakarbonovanou F10, ale ta jak má najeto 120tis, tak je neskutečně tichá, nedá se to vůbec srovnávat. Jakoby to byl jinej motor. Zvuk z videa tam absolutně není a celkově je to mnohem tišší. Asi si holt v tý 5er mnohem víc pohráli a nebo je ta moje prostě vylítaná.
to tommee:
naprosto souhlasím :-) to řešení je. Ono já to tak klidně může dělat a budu spokojenej. Jde mi o to, zdali tím, že to nebudu řešil nezadělám na nějakej další větší problém a nevysere se to pak úplně - tzn. jak píše JaraX, že pytel hřebíků už dochrastí :D:D
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#496 Příspěvek od pavproch »

Tak fakt nerozsvěcuje, LiquiMoly asi někde něco ucpalo a (snad) je klid.... sem to neska mnočetně a dlouhodbě držel v redline a ..... nic.... tma na palubce.... nebo žeby ta kuntrolka byla porouchaná? :twisted:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#497 Příspěvek od pavproch »

Tak to bylo jen dočasné - neska na 550km se rozsvítilo asi 8x.... v pátek tam naliju 6.5lt 10w-60 a uvidíme..... pokud teda dojedu dom, no....
:twisted:
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: N53B30O0

#498 Příspěvek od TANN3R »

Ať to složitě nehledám.. Tlak oleje si měřil, nebo to bereš jen podle kontrolky?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#499 Příspěvek od pavproch »

enem podle rozsvícení červené olejničky.... oleje je tam dost, stačí zastavit, zhasnout, nastartovat, vše Ok a jede se (pila) dál.... :twisted:
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: N53B30O0

#500 Příspěvek od TANN3R »

Tak to nech pro zajímavost změřit za tepla. Čidlo jsi už asi měnil co?
Odpovědět