Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#61 Příspěvek od TurboShnek »

JaraX píše:ty seš fakt blázen.
uvědom si ale že mi s těma osmíválcema jezdíme za sptořeby které může tvuj kamarád s 535d jen závidět. když jezdím s těžším a silnějším autem za 14 LPG tak je to prostě furt mín než kolik on dá za naftu a nebudu to mít vživotě tak poruchové.
To je mozny ja o plynu nic nevim. Rekni pro nas kdo o tom nic nevi ze svyho pohledu, a mozna se to hodi i tomu typkovi co tohle tema zacal neco o plynu.

Proc je o to tak nizky zajem od verejnosti obzvast na zapade kde je palivo jeste drazsi nez u nas? Proc automobilky neprodavaji auta rovnou na benzin a plyn? Proc se tak tlaci hybridy a elektromobily misto plynu? Proc si vsichni setrilkove nekoupi misto Fabie V8 a nejezdi na plyn? Jaky jsou plusy a minusy?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#62 Příspěvek od JaraX »

mě se hlavně strašně líbí jak se tady opěvuje nafta, jak je to dokonalý stroj, ale že to je 5x složitější motor už se neřeší. a jak to má výkon proti benzínu. ano protože to má přeplnování, nafta není tak dobrá proto že to je nafta, ale protože je tam foukátko. nafta bez turba je katastrofa. jak jede 2,5i atmosféra benzín a jak jede 2.5d bez turba? dyt to má má z 0-100 za půl dne. benzíny s turbem jsou taky megavýkonné a usporné, dyt taková 740i F01 jezdí v pohodě do 10 litrů a dálku jsem s tím jel za 7, to je rozdíl proti naftě litr a ještě to má mnohem větší výkon.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#63 Příspěvek od JaraX »

kalasnikov471 píše:
JaraX píše:ty seš fakt blázen.
uvědom si ale že mi s těma osmíválcema jezdíme za sptořeby které může tvuj kamarád s 535d jen závidět. když jezdím s těžším a silnějším autem za 14 LPG tak je to prostě furt mín než kolik on dá za naftu a nebudu to mít vživotě tak poruchové.
To je mozny ja o plynu nic nevim. Rekni pro nas kdo o tom nic nevi ze svyho pohledu, a mozna se to hodi i tomu typkovi co tohle tema zacal neco o plynu.

Proc je o to tak nizky zajem od verejnosti obzvast na zapade kde je palivo jeste drazsi nez u nas? Proc automobilky neprodavaji auta rovnou na benzin a plyn? Proc se tak tlaci hybridy a elektromobily misto plynu? Proc si vsichni setrilkove nekoupi misto Fabie V8 a nejezdi na plyn? Jaky jsou plusy a minusy?
a ty žiješ kde?
na západě se neřeší plyn? ty voe, v Něměecku je každá druhá benzínka s LPG a na plynu se tam dost jede. jasně je to pár procent aut, ale jede se to dost, a v Holandsku atd ještě víc. hromada automobilek prodává auta rovnou na plyn, at už Škodovka, Mercedes, atd. a dělat tovární osmiválce atd s LPG je blbost. proč by si jako někdo koupil za 3 miliony auto na LPG? co by z toho měl? proto se na plyn dělají jen různá levná auta, tam je ta uspora jasná. a u nás socek co nemáme 5 milionů na vybavenou sedmičku nezbývá než koupit za 200k ojetinu která ještě pořád spolehlivě funguje a překopat na LPG a pak jezdit za polovinu.

výhody
- s benzínem (jednodušším a spolehlivějším motorem s vyšším komfortem i zábavou) jezdíš za méně než s naftou
- u BMW nepoškozuje motor, u třeba japonských aut ano
- vyšší celkový dojezd
- v případě poruchy benzínového systému mužeš jet na LPG.
- vyšší ekologie než při jízdě na benzín
- lepší prodejnost auta

nevýhody
- zmenšený kufr nebo absence rezervy a zároven sebou prostě furt vozíš váhu navíc
- cena montáže
- je to další věc v autě o kterou se staráš
- často nemůžeš jezdit do podzemních garáží
- většina plynařů to dost ojebe, pak zničí nějaké věci autě (provrtané nárazníky, dřeva, palubní desky atd) a ještě to nefunguje jak má.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#64 Příspěvek od laik »

Kalasnikov to ti řeknu fundovaně.
Protože někdo si raději koupí za 400kil NOVOU!!!!!! fábku a nikdy by si nekoupil proprděnou hujdu za 200kil.
+ a - u těchto lidí nevidím.
Já mám za tu cenu dvě auta a s lepším svezením.
Když vyběhly YETI, měl jsem nápinky. Vlezl jsem do inzerce a světe div se, samo 1.2, 1.2, 1.2 na dvou stránkách. Ani jeden dvoulitr.
Oni si totiž mysleli, že to pojede za 3,5litru jako fábka. Ale co jsem se ptal, tak 10 žádný problém a ještě se to nechtělo utáhnout.
A v dnešním provozu předjet kamion tímto stylem je o hubu.
No a já mám X5, která je 2x taková, jede za 14 benálu, ale JEDE. S plynem jakoby 8-9. Tak proto raději dvě V8.
Ale je to každého věc, nemůžem všichni jezdit ve starých paštikách, kdo by ojížděl ty nové :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#65 Příspěvek od JaraX »

kdo tu ještě má LPG a napíše svůj názor?
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#66 Příspěvek od TurboShnek »

JaraX píše:a ty žiješ kde?
Ja ted ziju v CR ale pred tim jsem zil v Anglii a tam plyn v osobnim aute nema skoro nikdo, mne se zda ze jsem tam auto na plyn nikdy ani nevidel. Na vyletach v Nemecku jsem si aut na plyn taky nejak nevsimnul. Videl jsem to jenom tady, driv mela kazda stara 120tka zatku na plyn. :D

No a v severi Americe je to neslychany jeste vic nez auto na naftu, tam jsem videl jenom par nakladaku na CNG.
Stepan1
Registrovaný
Příspěvky: 973
Registrován: čtv 01.06.2017 19:56

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#67 Příspěvek od Stepan1 »

Já měl LPG ve Felicii 1.3MPI, když jsem chodil na střední. A bylo to super :lol: Akorát to trošku padalo na zadek a když nás jelo v autě víc, karoserie si nějak lehla na vejfuk a znělo to jak kulomet.

Joo a pak nám na jednom firemním autě (koupeno nové, rodina, při 100kkm na budíkách vyřazeno do firmy a přestavěno na plyn) posral plynař instalaci a po 10kkm se to nějak rozbilo a auto táhlo na šroťák. Odepsanej motor.

Teď mám jako hlavní auto novou naftu a vzhledem k tomu, jakým tempem mizí možnost MT z konfigurátorů pro mě relevantních automobilek (BMW/VW), tak příští auto bude opět nová nafta. Bez fofrklacku si odmítám připlácet za benzín, nemá to pro mě smysl, klepání si nevšímám (protože reálně, kdo do takový 530d G30 nevleze už dopředu nasranej jak JaraX, taky si ničeho nešimne, bez urážky) a zvuk mě neobtěžuje, poslouchám rádio.

Ikdyž občas pokukuju po nějaký 330i N52 na plyn. Jenže než mi doběhne operák na současný auto, tak už slušný kusy nebudou
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#68 Příspěvek od laik »

:lol: když ti to neřeknu, tak nevíš že mám plyn. Žádná zátka, žádný bojler, v motoru nic nevidíš, prostě to jede samo, nic nedělám.
Takový magor nejsem, abych si nechal karbinou vyřezat díru do blatníku aj.
To bych fakt vzal tu naftu než takovým způsobem dojebat auto.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#69 Příspěvek od TANN3R »

Kalasnikov: To je prostě životní úrovní. Se podívej, kde nejvíc jede plyn. Polsko, Slovensko a ČR, a pak zbytek. Tady to jede hlavně kvůli tomu, že je to nejlevnější palivo vůbec. V zemích, kde jsou na tom lépe, zase potkáš LPG nebo CNG hlavně v autech co rozváží zboží po městě atd. kvůli silniční dani, pojistce a eko zónám.

Proč o to není zájem u nových aut? Protože žijeme ve spotřební době a ekologie je až na úplně posledním místě žebříčku hodnot, a to hlavně EU. Proto se denně chrlí statisíce žebráků s nafoukanejma tří až čtyřválcema co vydrží sotva pět let. Kdyby někomu šlo o ekologii, vyráběla by se auta jako dřív, co vydrží 30 let. Pak je úplnej jedno, že takovy auto žere o půl litru víc než dnešní jebka. S dnešními zkušenostmi by to nebyl vůbec problém.

Ještě k původnímu dotazu: Osobně bych si trochu přišetřil alespoň na 330i 190Kw, ať dělá radost, 325i rychle omrzí.

Stepan: Mě nafta nějak neuráží, ale posledních pár let už se prostě vyplatí max prvnímu majiteli. Ale abych té naftě nekřivdil, tak benzín jde do prdele úplně stejně, pokud se budeme bavit o vyloženě nové německé produkci.
Stepan1
Registrovaný
Příspěvky: 973
Registrován: čtv 01.06.2017 19:56

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#70 Příspěvek od Stepan1 »

No právě. Proč si kupovat benzín, pokud nejseš fanoušek. Každá koruna úspory se počítá. A nová BMW v naftě si kupuje úplně jiná sorta lidí než E65 v LPG.

Dojdeš do salonu nakonfiguruješ, dostaneš 20% slevu, koupíš a jakmile končí záruka, hodíš to zpátky do salonu na protiúčet, ať se s tím sere někdo jinej.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#71 Příspěvek od TANN3R »

Jenže tady se nikdo nebaví o novém autě a drtivá většina lidí na něj nemá. Když kupuješ 10 let staré auto, tak už si prostě musíš vybírat podle toho, co ještě nějakou dobu bude fungovat tak, aby si to uživil a jednoduše nafta je prostě velkej risk. Jasně, pokud kupuješ nové, tak tě to nezajímá. Máš stejnej výkon s menší spotřebou a tobě se to neposere. Ojetinu nejde vybírat stylem jako nové auto.
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Kontaktovat uživatele:

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#72 Příspěvek od icecold »

Ja v dnesni dobe vidim jako uplny sumak u noveho auta jestli nafta nebo benzin. Kdyz se tu bavime o n52 motoru, pojdme si ho srovnat treba s m52, je tam nejakych 10 let vyvoje k hovnu, v e39 ta m52 brala kombinovane 9-10litru, dalky za 8 umela taky, jednou za cas udelas separator, nejaka civka, lambda, vaha (polozky za smesne penize) a jezdis vesele dal. Celkove v e39 vetsi komfort nez v male e90 (zamerne nesrovnavam M52 v e36 vs n52 v e90 aby me nikdo nenarknul, ze e90 je tezsi) a ted pojdme k n52, pridej veci od m52, katy, cidla, pumpu, co se kazi, resp. veci, ktere stoji mnohem vic nez u prehistorickeho bratra a jako velky bonus tu mame spotrebu oleje, ktera se starim, najezdem a treba i spatnym zachazenim bude jen a jen stoupat (neco podobneho dnes sledujeme jiz u m54). Tu mame 10let motorove evoluce vcelku na nic :D dnes (defakto dalsi 10 let inovace) je to vcelku jedno jestli nafta nebo benzin, sere se to az asi na par prkotin stejne. Nejlepsi je (pokusit) se vybrat takove auto a motorizaci, vlastnictvi ktereho te nedonuti mi stazenou prdel strachy s vedommi, ze se na aute muze vysrat to a to za bambilion a pak byt jeho otrokem. Ja jsen taky docela silny odpurce nafty, a ted ji mam (bohuzel) s mym rocnim najezdem zivit benzinovy 6 val je nesmysl, tak mam 320d (m47n eu4). Ano.Budu souhlasit s Jaraxem, to auto ti nevykouzli radost z jizdy, mam ho ciste jako presouvadlo z bodu a do bodu b, prevezu si v tom veci co jsou treba. Auto dostane servis co je tam potreba a tim to konci. Ale abych z toho delal nejaky zazrak techologie ako dela kalasnikov s jeho rotackou (vsak on si zazpiva jednou az prijde cerna mamba pro jeho VP44) to vubec ne. Nicmene az to zdechne, resp servisni naklady na to budou neunosne tak pujde pod kudlu, me toho lito nebude. Rozdil je v tom, ze to auto jsem mel za rozum, nedokazal bych si predstavit tohle u auta za 200k :D to je prave treba jeden z duvodu proc nemam treba e60, byt otrokem toho auta se mi vazne nechce, i kdyz financne bych si ho mohl dovolit. No, trosku jsem se rozkecal do tmy. Chtel jsem ti poradit hlavne at vybiras na zaklade toho, jake nasledne souziti s tim autem chces podstoupit. Jestli pro tebe bude napriklad psychicky unosne vlastnit a servisovat novejsi bmw, dat v pripade nejakych kolikrat i banalnich poruch treba i vic nez polovinu vyplaty... ;) vzdy to bude nejaky vetsi nebo mensi kompromis...
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#73 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Dlouhá diskuse :-)
Někde tu bylo psáno o výhodách E90 proti E46, ve výčtu byl iDrive, HUD a "mraky dalších věcí". Při vší úctě k pisatelům výše uvedeného, kupujete si auto nebo playstation?
Jediná výhrada proti E46 je koroze, jinak technicky, spolehlivostí, servisními náklady, jízdními vlastnostmi i přes jednoduchou přední nápravu místo komplikované u E90, je na tom E46 všestranně lépe. Motor M52B28TU je víceméně "nesmrtelný", na přední nápravě na každé straně jedno rameno s dvěma čepy a prostým silentblokem, brzdy bez otravného zásahu diagnostickým přístrojem při výměně desek, nemá NOx katalyzátor, ...
Design je subjektivní záležitost, pro mě je E90 s asijským vzhledem na žebříčku líbí-nelíbí na úrovní značky KIA nebo Hnujdaj. E90 nemá střed palubní desky natočený k řidiči, ovládání oken na dveřích místo na tunelu (běžně levou rukou řídím a pravou obsluhuju fofrklacek, radio, okna, ... kdežto u E90 bych musel přehmatávat), u některých "hliníkové" plasty uvnitř, ...

Pokud se povede najít auto bez koroze, je z mého pohledu E46 328i významně rozumnější volba než jakákoli E90 nebo jiný model se zahájením prodeje po roku 2000.

JaraX píše:kdo tu ještě má LPG a napíše svůj názor?
Na LPG za necelých deset let najeto 350k km, za ty roky výdaje na LPG 533k Kč. Při jízdě na benzín by to byl dvojnásobek, tedy dá se říci, že úspora přes 1/2 mega za deset let.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
kubajz79
Registrovaný
Příspěvky: 174
Registrován: úte 22.10.2013 00:00

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#74 Příspěvek od kubajz79 »

Pato77 píše:Zdravim, tak jsem se rohodl pro koupi bmw, cena do cca 170tis kc. V bmw jsem novacek a co se tyka celkovych znalosti aut nejsem zadnej mechanik :). Takze bych se rad poradil. Vzdy jsem byl zastancem spise benzinovych motoru ale v cenove relaci kterou do toho chci vrazit neni zase takovy vyber ojetych bmw od r. vyroby 2005+. Takze, vecna otazka :), benzin nebo nafta? Respektive, kdyz koupim naftu budu litovat? Pokud ano, proc? Jaky motor? Koukal jsem puvodne na 320i a 325i, ale nebranil bych si ani 318i, a jak je to v nafte? Dalsi otazka, do kolika cca najetych km byste do toho sami sli? V bazarech davam vyhledavani do 200tis najetych km. Ale i to mi uz prijde dost. Nejradeji bych si predstavoval tak 150max. Jenze pak uz je tu otazka meho cenoveho rozpeti. Puvodne jsem mel na auto 230tis no ale nakonec mi na auto zbyva z jistych duvodu jen 170+-. Takze co byste mi doporucili? Auto mam vplanu koupit koncem ledna, max unora. Je to vubec realne dle mich pozadavku sehnat kvalitni vuz v teto cenove kategorii? Dalsi vec je ze nemam moc zname kteri by se v autech vylozene vyznali natoz v bmw. Takze kdyz byc si pak nasel nejaky vuz a post ul ho sem jsou tu lide ochotni mi rict alespon zhruba jestli je to ok ci nikoliv? Predem diky tem co si prectou me vycerpavjici otazky a i za pripadne rady a odpovedi :).

Co treba tento? Da se verit tem najetym km pri teto cene a r.v. 2008?
https://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/ ... oFrom=list
pokud si ještě nepořídil,na bmw se vyprdni...

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 81292.html

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 13236.html
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#75 Příspěvek od JaraX »

Francis, no jo, ale každej nechce jezdit v E36, jako ja E36 zbožnuju a tak nějak jsem si dal za ukol pořád jednu mít, a nikdy mi nepřijde že jedu vrakem, ale tak nějak už po autě požaduju i dobrou navigaci, dobrou hudbu a nějakou výbavu a to tak nějak nabízí až E90.
motor N52 je v mnoha věcech lepší než M52, výkonově a reakcema díky VVT je uplně někde jinde, i chování je lepší, atd.
samozřejmě náklady jsou mnohem vyšší o tom žádná. jo a N52 mají obyčejné katy, ne NOx, to mají až N53.
a desky, oleje atd se u E90 mažou přes budíky, nepotřebuješ diagnostiku.

ale jako samozřejmě máš pravdu, M52B28 s LPG je volba z rozumu, náklady budou nejnižší, pokud nekoupíš vrak. cokoliv novějšího bude dražší, tak to prostě je. ale zase M52 tě proti M47 bude bavit.

Stepan1: nedávno jsem tu měl na servis E70 3,5d a toho pána jsem vezl domů E70 4,8i, pán vůbec autům nerozumí a ani ho to nezajímá ale první co řekl když jsme ujeli pár set metrů "jaktože je to auto tak tichý proti mýmu?"
a aji v té G30 sakra poznáš jestli jedeš 3.0d nebo 4,0i běž si to projet a uvidíš.

ted jsem byl testovat novou X3. měli jsme na výběr několik 3.0d a 2.0D ale motorizace nebyla označena, tak jsem skočil do nejvybavěnější kusu, rozjedu se a při prvních 100m říkám "ááááá, škoda 2.0D :( a prodejce ze zadních sedaček říká "nééé to je 3.0d" a já říkám "ale prd,vždyt to vůbec nereaguje na plyn"a on mi říká "pááne, to není benzín"
tak jsme si pokecali že máme stejný názor, jen on ho nemůže veřejne prezentovat :D

když jsem měl doma na pár dní G11 3.0d a přeskakoval do mojí sedmy, tak ten benzín jede tak nějak lehce, prostě musíš mnohem mín šlapat na plyn aby to jelo, ta nafta jede až to pořádně prošlápneš. i když na sprintu by byla ta o 2 generace novější 3.0d asi stejně rychlá jak moje 4,5i tak komfort motoru je u N62 uplně někde jinde.
ale kdo si dneska kupuje nové BMW tak ho nezajímá nějaký komfort, ale spíš co řeknou sousedi. bavil jsem se s pár lidma co mají nové BMW a je jim to uplně uprdele jaak to jede. prostě koupí 2.0d a přepravuje je to z místa A do místa B.
když mrkneš na mobile, u G30 vychází 1:3 benzín nafta, tzn že benzíny se zas vrací, u F10 to bylo tak 1:10.
zrovna včera mi psal zákazník co má F10 535d že chce novější auto, tak vybírá lehce ojetou G30 a říkal hlavně až už to není nafta.
Pato77
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pát 29.12.2017 18:57

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#76 Příspěvek od Pato77 »

Tady se to nejak zvrtlo :-D
Kazdopadne co rikate na tenhle? Zarazi me trochu cena, byl tam pred 14dny za 160k ted najednou 135k. Nevim zda v tom neni neco spatne ale vypada fajne :). https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =249471118
A mimochodem nevim proc mi nejde zkopirovat cely odkaz takze musite kdyztak ruco :))

edit by Francis: Odkaz upraven na funkční. Nepoužívej češtinu a odmaž konec adresy :-D
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#77 Příspěvek od czNEWMANcz »

Podle fotek 5 a 7 mi přijde, že jsou bouchlé pravé zadní dveře a zadní blatník u dveří, možná lehce i přední dveře... takže asi tak ;) Ostatně píšou to i dole v popisu: Siehe Bilder- Beifahrerseite (Podívejte se na stranu spolujezdce)
Pato77
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pát 29.12.2017 18:57

Re: Bmw 3 e90 do 170tis - nafta?benzin?

#78 Příspěvek od Pato77 »

Aha tak toho jsem si vubec nebsiml, koukal jsem pres mobil. Diky za info :)
Odpovědět