Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e46 318i v 18ti?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Legy
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: úte 26.12.2017 22:04

e46 318i v 18ti?

#1 Příspěvek od Legy »

Dobrý den, doporučili byste mi BMW e46 318i (105kW) jako první auto? Popřípadě jestli má někdo zkušenosti s nějakými poruchami a cenou náhradních dílů. Našetřeno mám okolo 70 000 a napadla mě i koupě z Německa. Předem děkuji :)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: e46 318i v 18ti?

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Kompakt fajn - pokud si chceš dobrovolně koupit nejškaredější variantu e46 :D ale těmto motorům se dobrovolně raději vyhni a předejdeš tak nejhoršímu :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Legy
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: úte 26.12.2017 22:04

Re: e46 318i v 18ti?

#3 Příspěvek od Legy »

Proč bych se jim měl vyhnout? Neslyšel jsem zatím o nich nic špatného :D
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: e46 318i v 18ti?

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Tak to jsi hledal asi dost špatně - je to mrdka :) opravdu nepodařený motor který "úspěšně" pokračovalv e90 :)
pokud chceš něco spolehlivého koukej po 325ti ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Jackj07
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: pon 07.09.2009 00:00
Bydliště: Hradec Králové

Re: e46 318i v 18ti?

#5 Příspěvek od Jackj07 »

Ale on nepise, ze chce kompakta :D ale v 18ti letech
Legy
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: úte 26.12.2017 22:04

Re: e46 318i v 18ti?

#6 Příspěvek od Legy »

Nechci kompakt ten je hnusnej :D Samozdřejmě že jako motor by jsem radši chtěl třeba 330i šestiválec ale neuživil bych to :D (spotřeba, povinný ručení)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: e46 318i v 18ti?

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

:roll: :D :lol: :lol: nenapadlo mě , že je to napsáno s hrubkou, tak jsem to bral 318i v Teíčku :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Jackj07
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: pon 07.09.2009 00:00
Bydliště: Hradec Králové

Re: e46 318i v 18ti?

#8 Příspěvek od Jackj07 »

Zrovna spotreba moc rozdilna nebude, protoze na ten ctyrvalec budes slapat vic...
Legy
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: úte 26.12.2017 22:04

Re: e46 318i v 18ti?

#9 Příspěvek od Legy »

kombinovana bude vyšší tak o 1,5l ve městě to bude tak o 3l :D
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: e46 318i v 18ti?

#10 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Záleží dost na stylu jízdy, pokud jezdíš jako pako, tak i ta 318 bude žrát dost...
Vzhledem k tomu, že máš papíry asi čerstvě, tak to bude každý auto brko (minimálně prvních 14dni) , ale co se týče 318 tak ta umí jet okresku klidně za 7.5 a město kolem 10...
Oproti tomu mě přijde vtipná spotřeba v 335i kde dokážu jet za 8.2 okresku a město (Brno) kolem 10.5-11 , což oproti R4 není jako nějakej fatální skok...
Koukej třeba po 320i ale m54 a nebo 323i m52tu , ty jsou celkem levné a nejebou se tam rozvody a další kokotiny okolo toho motoru. Já si s otcovou 87kw 318i vytrpěl svoje :-D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e46 318i v 18ti?

#11 Příspěvek od pavproch »

MattyX píše: co se týče 318 tak ta umí jet okresku klidně za 7.5 a město kolem 10...
(Já už mu odpovídal i na AF.cz, kde vznesl podobný dotaz)

@mattyx: co si teda pamatuju (1996-2001 sem měl e36 318i 85kW tj. dvouventil), tak tam zdaleka nebyl takový rozdíl ve spotřebě podle stylu jízdy (mezi "piánko" a "dávat tomu za uši") - mně to tehdy oscilovalo od 7.5 do max 8.5 možná 8.8, víc ne...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: e46 318i v 18ti?

#12 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Opět záleží podle typu trasy jakou jezdíš... kdy budeš jezdit každej den magistrálu v Praze, tak je to jinde, než poskakovat přes tři křižovatky v horní dolní :) Spotřeba je hrozně relativní - vzhledem k tomu, že občas učím defensivku/eco jízdu, tak to jsou rozdíly 100 a 1 co můžeš vidět na stejném typu trasy u více lidí během jednoho dne :)
Každopádně otec měl dlouhodobě kolem 9L po Brně ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Legy
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: úte 26.12.2017 22:04

Re: e46 318i v 18ti?

#13 Příspěvek od Legy »

Tak třeba ten 318i se 105kW už bude mít ty mouchy vychytaný. U toho šestiválce se bojím povinnýho ručení :/ :D
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: e46 318i v 18ti?

#14 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No to rozhodně nemá ani omylem!!!
Tvl povinný ručení je rozdíl zhruba jedna plná nádrž ročně... Pokud je toto při pořizování auta jako pro tebe finanční problém, nekupuj si žádný auto :-)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

Re: e46 318i v 18ti?

#15 Příspěvek od honzabiker1 »

Kdyz 318i v e46, tak urcite starsi verzi s motorem M43B19. Ma jen 8 ventilu, jednu vacku, zadny vanos, ani nic podobneho. Servisovani vyjde o dost levneji, nez sestivalec.. Velky rozdil je i v kupni cene pekny sestivalec bude vyrazne drazsi, nez pekny ctyrvalec..
matrose
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: sob 20.10.2007 00:00
Bydliště: jak kdy
Kontaktovat uživatele:

Re: e46 318i v 18ti?

#16 Příspěvek od matrose »

Ja mel 316Ti E46 a uplne bez problémů, potom jsem přešel na 330ci a taky.Je pravda ze tenkrat ty auta meli 3 roky.Spotreba rozdil 1litr pri běžné jízdě, pri sportovni stejná ale 6ti vál je jiná liga. Ted bych si klidne 300i koupil znovu,316ti coz byla 1.8 už ne. Je pravda ze za 70tis 330i nekoupiš
Thomeeno23
Registrovaný
Příspěvky: 291
Registrován: stř 13.05.2009 00:00
Bydliště: JC
Kontaktovat uživatele:

Re: e46 318i v 18ti?

#17 Příspěvek od Thomeeno23 »

Já nevím kde ty stejný spotřeby berete. Taky jsem si to dřív myslel ale mám tu teď vedle sebe 318is a 328i a při stejném denním použití hodně svižnou jízdou má to ISo minimálně o 2 litry menší spotřebu co ta 2.8 což je "kurva" znát. Nehledě na to že je většinou problém nejet v tom šestiválci non-stop jako prase a to je pak vír v nádrži....
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e46 318i v 18ti?

#18 Příspěvek od JaraX »

tak ono se málo kdo udrží tomu silnějšímu motoru nedávat

jinak
v E46 z toho základu
316i, 318i M43B19 (77,87kw) je osmiventil, poměrně podstivý motor, moc se nesere, jednoduchá technika, vše je na tom hned, atd levná pořizovačka, takové jednoduché auto,
316i N42B18 - nebrat, kupodivu proti B20 nefungujou vůbec
oproti tomu
318i N42B20 je dobrý motor, samozřejmě né tak spolehlivý jako M43,ale díky VVT a vanosu poměrně uspornější, pianko umí jezdit za 6 litru, pokud tomu budeš dávat, vezme přes 10, většina našich zákazníků jezdi dlouhodobě 7-8L, kolega žena má najeto 350k a funguje to dobře.za posledních 100k se dělalo těsnění ventilvíka, cívky, svíčky, čidlo vačky. ale už je to "složitý motor" a chce to pořádně ho prohlídnout mechanikem při koupi, v jakém stavu je VVT apod
318i N42B20 a tady pozor, většina lidi háže N42 a N46 do jednoho pytle, N42 je podstatně lepší motor, N46 už je mrdka a ty jsou i v E90,

320i M52, M54, nebrat ,tydle motory žerou jak vetší šestiválce, zdaleka tak nejedou a ještě mají kráté diffy jako 4 válce
323i M52 - nejlepší motor pokud chceš zlatý střed, dobře dostupný, má už i trošku kroutáku takže nemusíš furt točit aby to normálně jelo
328i M52 - oddobně jako předchozí, trošičku víc žere při stejné jízdě, většinou dražší na pořízení, lepší svezení
325i M54 - nejlepší motor do posledních kusů pokud ti nejde jen o výkon, proti M54B30 je spolehlivější, netrpí tolik ani na spotřebu oleje, ale už to není tak dobré jako M52
330i M54B30 - nejlepší svezení krom Mka, ale nejdražší z 6 válců.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e46 318i v 18ti?

#19 Příspěvek od JaraX »

MattyX píše:Tak to jsi hledal asi dost špatně - je to mrdka :) opravdu nepodařený motor který "úspěšně" pokračovalv e90 :)
pokud chceš něco spolehlivého koukej po 325ti ;)
N46 je krám, ale N42ky celkem fungujou a N42ka už v E90 nebyla, už jen N43,N45 a N46 a z těch je nejhorší N43, ale nic dobrého, všecky tyto 4 válce v E90 už sou velmi poruchové
Legy
Registrovaný
Příspěvky: 27
Registrován: úte 26.12.2017 22:04

Re: e46 318i v 18ti?

#20 Příspěvek od Legy »

Děkuji za odpovědi, asi se budu rozhodovat mezi 323i a 325i. :D
Odpovědět