
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e46 318i v 18ti?
e46 318i v 18ti?
Dobrý den, doporučili byste mi BMW e46 318i (105kW) jako první auto? Popřípadě jestli má někdo zkušenosti s nějakými poruchami a cenou náhradních dílů. Našetřeno mám okolo 70 000 a napadla mě i koupě z Německa. Předem děkuji 

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: e46 318i v 18ti?
Kompakt fajn - pokud si chceš dobrovolně koupit nejškaredější variantu e46
ale těmto motorům se dobrovolně raději vyhni a předejdeš tak nejhoršímu 


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: e46 318i v 18ti?
Proč bych se jim měl vyhnout? Neslyšel jsem zatím o nich nic špatného 

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: e46 318i v 18ti?
Tak to jsi hledal asi dost špatně - je to mrdka
opravdu nepodařený motor který "úspěšně" pokračovalv e90 
pokud chceš něco spolehlivého koukej po 325ti


pokud chceš něco spolehlivého koukej po 325ti

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: e46 318i v 18ti?
Ale on nepise, ze chce kompakta
ale v 18ti letech

Re: e46 318i v 18ti?
Nechci kompakt ten je hnusnej
Samozdřejmě že jako motor by jsem radši chtěl třeba 330i šestiválec ale neuživil bych to
(spotřeba, povinný ručení)


-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: e46 318i v 18ti?





E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: e46 318i v 18ti?
Zrovna spotreba moc rozdilna nebude, protoze na ten ctyrvalec budes slapat vic...
Re: e46 318i v 18ti?
kombinovana bude vyšší tak o 1,5l ve městě to bude tak o 3l 

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: e46 318i v 18ti?
Záleží dost na stylu jízdy, pokud jezdíš jako pako, tak i ta 318 bude žrát dost...
Vzhledem k tomu, že máš papíry asi čerstvě, tak to bude každý auto brko (minimálně prvních 14dni) , ale co se týče 318 tak ta umí jet okresku klidně za 7.5 a město kolem 10...
Oproti tomu mě přijde vtipná spotřeba v 335i kde dokážu jet za 8.2 okresku a město (Brno) kolem 10.5-11 , což oproti R4 není jako nějakej fatální skok...
Koukej třeba po 320i ale m54 a nebo 323i m52tu , ty jsou celkem levné a nejebou se tam rozvody a další kokotiny okolo toho motoru. Já si s otcovou 87kw 318i vytrpěl svoje
Vzhledem k tomu, že máš papíry asi čerstvě, tak to bude každý auto brko (minimálně prvních 14dni) , ale co se týče 318 tak ta umí jet okresku klidně za 7.5 a město kolem 10...
Oproti tomu mě přijde vtipná spotřeba v 335i kde dokážu jet za 8.2 okresku a město (Brno) kolem 10.5-11 , což oproti R4 není jako nějakej fatální skok...
Koukej třeba po 320i ale m54 a nebo 323i m52tu , ty jsou celkem levné a nejebou se tam rozvody a další kokotiny okolo toho motoru. Já si s otcovou 87kw 318i vytrpěl svoje

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e46 318i v 18ti?
(Já už mu odpovídal i na AF.cz, kde vznesl podobný dotaz)MattyX píše: co se týče 318 tak ta umí jet okresku klidně za 7.5 a město kolem 10...
@mattyx: co si teda pamatuju (1996-2001 sem měl e36 318i 85kW tj. dvouventil), tak tam zdaleka nebyl takový rozdíl ve spotřebě podle stylu jízdy (mezi "piánko" a "dávat tomu za uši") - mně to tehdy oscilovalo od 7.5 do max 8.5 možná 8.8, víc ne...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: e46 318i v 18ti?
Opět záleží podle typu trasy jakou jezdíš... kdy budeš jezdit každej den magistrálu v Praze, tak je to jinde, než poskakovat přes tři křižovatky v horní dolní
Spotřeba je hrozně relativní - vzhledem k tomu, že občas učím defensivku/eco jízdu, tak to jsou rozdíly 100 a 1 co můžeš vidět na stejném typu trasy u více lidí během jednoho dne 
Každopádně otec měl dlouhodobě kolem 9L po Brně ...


Každopádně otec měl dlouhodobě kolem 9L po Brně ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: e46 318i v 18ti?
Tak třeba ten 318i se 105kW už bude mít ty mouchy vychytaný. U toho šestiválce se bojím povinnýho ručení :/ 

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: e46 318i v 18ti?
No to rozhodně nemá ani omylem!!!
Tvl povinný ručení je rozdíl zhruba jedna plná nádrž ročně... Pokud je toto při pořizování auta jako pro tebe finanční problém, nekupuj si žádný auto
Tvl povinný ručení je rozdíl zhruba jedna plná nádrž ročně... Pokud je toto při pořizování auta jako pro tebe finanční problém, nekupuj si žádný auto

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
Re: e46 318i v 18ti?
Kdyz 318i v e46, tak urcite starsi verzi s motorem M43B19. Ma jen 8 ventilu, jednu vacku, zadny vanos, ani nic podobneho. Servisovani vyjde o dost levneji, nez sestivalec.. Velky rozdil je i v kupni cene pekny sestivalec bude vyrazne drazsi, nez pekny ctyrvalec..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 173
- Registrován: sob 20.10.2007 00:00
- Bydliště: jak kdy
- Kontaktovat uživatele:
Re: e46 318i v 18ti?
Ja mel 316Ti E46 a uplne bez problémů, potom jsem přešel na 330ci a taky.Je pravda ze tenkrat ty auta meli 3 roky.Spotreba rozdil 1litr pri běžné jízdě, pri sportovni stejná ale 6ti vál je jiná liga. Ted bych si klidne 300i koupil znovu,316ti coz byla 1.8 už ne. Je pravda ze za 70tis 330i nekoupiš
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 291
- Registrován: stř 13.05.2009 00:00
- Bydliště: JC
- Kontaktovat uživatele:
Re: e46 318i v 18ti?
Já nevím kde ty stejný spotřeby berete. Taky jsem si to dřív myslel ale mám tu teď vedle sebe 318is a 328i a při stejném denním použití hodně svižnou jízdou má to ISo minimálně o 2 litry menší spotřebu co ta 2.8 což je "kurva" znát. Nehledě na to že je většinou problém nejet v tom šestiválci non-stop jako prase a to je pak vír v nádrži....
Re: e46 318i v 18ti?
tak ono se málo kdo udrží tomu silnějšímu motoru nedávat
jinak
v E46 z toho základu
316i, 318i M43B19 (77,87kw) je osmiventil, poměrně podstivý motor, moc se nesere, jednoduchá technika, vše je na tom hned, atd levná pořizovačka, takové jednoduché auto,
316i N42B18 - nebrat, kupodivu proti B20 nefungujou vůbec
oproti tomu
318i N42B20 je dobrý motor, samozřejmě né tak spolehlivý jako M43,ale díky VVT a vanosu poměrně uspornější, pianko umí jezdit za 6 litru, pokud tomu budeš dávat, vezme přes 10, většina našich zákazníků jezdi dlouhodobě 7-8L, kolega žena má najeto 350k a funguje to dobře.za posledních 100k se dělalo těsnění ventilvíka, cívky, svíčky, čidlo vačky. ale už je to "složitý motor" a chce to pořádně ho prohlídnout mechanikem při koupi, v jakém stavu je VVT apod
318i N42B20 a tady pozor, většina lidi háže N42 a N46 do jednoho pytle, N42 je podstatně lepší motor, N46 už je mrdka a ty jsou i v E90,
320i M52, M54, nebrat ,tydle motory žerou jak vetší šestiválce, zdaleka tak nejedou a ještě mají kráté diffy jako 4 válce
323i M52 - nejlepší motor pokud chceš zlatý střed, dobře dostupný, má už i trošku kroutáku takže nemusíš furt točit aby to normálně jelo
328i M52 - oddobně jako předchozí, trošičku víc žere při stejné jízdě, většinou dražší na pořízení, lepší svezení
325i M54 - nejlepší motor do posledních kusů pokud ti nejde jen o výkon, proti M54B30 je spolehlivější, netrpí tolik ani na spotřebu oleje, ale už to není tak dobré jako M52
330i M54B30 - nejlepší svezení krom Mka, ale nejdražší z 6 válců.
jinak
v E46 z toho základu
316i, 318i M43B19 (77,87kw) je osmiventil, poměrně podstivý motor, moc se nesere, jednoduchá technika, vše je na tom hned, atd levná pořizovačka, takové jednoduché auto,
316i N42B18 - nebrat, kupodivu proti B20 nefungujou vůbec
oproti tomu
318i N42B20 je dobrý motor, samozřejmě né tak spolehlivý jako M43,ale díky VVT a vanosu poměrně uspornější, pianko umí jezdit za 6 litru, pokud tomu budeš dávat, vezme přes 10, většina našich zákazníků jezdi dlouhodobě 7-8L, kolega žena má najeto 350k a funguje to dobře.za posledních 100k se dělalo těsnění ventilvíka, cívky, svíčky, čidlo vačky. ale už je to "složitý motor" a chce to pořádně ho prohlídnout mechanikem při koupi, v jakém stavu je VVT apod
318i N42B20 a tady pozor, většina lidi háže N42 a N46 do jednoho pytle, N42 je podstatně lepší motor, N46 už je mrdka a ty jsou i v E90,
320i M52, M54, nebrat ,tydle motory žerou jak vetší šestiválce, zdaleka tak nejedou a ještě mají kráté diffy jako 4 válce
323i M52 - nejlepší motor pokud chceš zlatý střed, dobře dostupný, má už i trošku kroutáku takže nemusíš furt točit aby to normálně jelo
328i M52 - oddobně jako předchozí, trošičku víc žere při stejné jízdě, většinou dražší na pořízení, lepší svezení
325i M54 - nejlepší motor do posledních kusů pokud ti nejde jen o výkon, proti M54B30 je spolehlivější, netrpí tolik ani na spotřebu oleje, ale už to není tak dobré jako M52
330i M54B30 - nejlepší svezení krom Mka, ale nejdražší z 6 válců.
Re: e46 318i v 18ti?
N46 je krám, ale N42ky celkem fungujou a N42ka už v E90 nebyla, už jen N43,N45 a N46 a z těch je nejhorší N43, ale nic dobrého, všecky tyto 4 válce v E90 už sou velmi poruchovéMattyX píše:Tak to jsi hledal asi dost špatně - je to mrdkaopravdu nepodařený motor který "úspěšně" pokračovalv e90
pokud chceš něco spolehlivého koukej po 325ti
Re: e46 318i v 18ti?
Děkuji za odpovědi, asi se budu rozhodovat mezi 323i a 325i. 
