Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Info do fóra ohledně motorových olejů

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Franti
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: pát 14.07.2017 20:17

Info do fóra ohledně motorových olejů

#1 Příspěvek od Franti »

V minulém roce jsem si nechal do své E90 330i nakódovat místo ukazatele aktuální spotřeby – ekonomizeru, teplotu oleje. S touto změnou jsem spokojen, neboť je velmi dobré mít přehled o teplotě oleje při provozu vozidla.

Ve vozidle jsem používal v té době motorový olej Mobil1 5W50, po nakódování jsem sledoval teplotu oleje a zjistil jsem, že se pohybuju někde okolo 90 stupňů i méně, při jízdě po dálnici při větších rychlostech – zatížení jsem byl někde kolem 95 – 98 – 100 stupňů. Zdálo se mi to málo a hledal jsem na různých fórech, zejména zahraničích informace o tom jaké jsou běžné teploty při provozu s tímto motorovým olejem. Někde jsem se dočetl, že tento olej snižuje teplotu až o 10 stupňů… Olej jsem používal jak v létě, tak i s nástupem podzimu, zimy, kdy bylo již chladno.

Nicméně na zimu jsem se rozhodl pro olej viskozity 5W40 a po dlouhém rozvažování jsem koupil Ravenol RCS 5W40, od října loňského roku má tento olej novou aditivaci, lepší balíček aditivace jak pro studené starty, tak pro provoz ve vysokých otáčkách – zatížení. Na tomto oleji mám již natočeno cca 3000 km a již po prvním nastartování a projetí jsem si všiml, že dosahuji vyšších provozních teplot oleje, běžně jsem teď kolem 100 stupňů a při dálničním provozu při větších rychlostech – zatížení jsem i na 105 až 110 stupňů, ale to už musím fakt točit. Takže dle mého zjištění opravdu motorový olej Mobil1 5W50 snižuje teplotu motorového oleje – dle mého kolem 8 stupňů.

Když jsem původně ani při větším zatížení nedosahoval u oleje teplot přes 100 stupňů, přemýšlel jsem o tom, zda správně pracuje termostat, zda má olej správnou provozní teplotu, zéjména s ohledem na možnou karbonizaci při menších teplotách oleje, kdy E90 jsou pověstné tím, že trpí na karbonizaci. Teď vím jak to je a pro letní provoz budu používat Mobil1 5W50 a na zimní období 5W40.

Teď v lednu jsem navíc provedl upgrade diferenciálu z 3.15 na 3.64, kdy se zvýšily o něco provozní otáčky motoru a zlepšil se celkový projev vozidla, včetně akcelerace. S ohledem na toto bude volba letního oleje Mobil1 5W50 ideální.

O svém postřehu jsem se rozhodl napsat článek na toto fórum i pro ostatní uživatele našich mazlíků :-).
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Info do fóra ohledně motorových olejů

#2 Příspěvek od JaraX »

- to snížení teploty je dáno tou viskozitou, sám to vidím když vyměním v N62 někomu olej z 5W30 na 5W40, hned to sleze.
- karbonování nevzniká při studeném oleji ale naopak při přepalujícím se oleji, takže snížený teploty je vítáno.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Info do fóra ohledně motorových olejů

#3 Příspěvek od pavproch »

Hezky, další co svou 330i "zkrátil" - ta moje je zkrácená takytak (asi 15%) a ..... je to jednoznačně nádhera, jak to fčíl jede.... a že to víc žere, vzal čert. (Btw, mám prakticky stejně "zkráceno" i autí pro radost - 17%, nejen služebák...)

Btw, ty těploty - co to máš za motor - N52 nebo N53? Já liju do obou (N53 = služebák, N52= radost) 5w-40 CFS od millerse , protože sem si u m4Zlika (má ukazatel těploty woleje) fšim, že dyž to honim (je to "letní" hračka), tak těplota woleje leze aji přes 120st C.... a ten CFS má garantovanou odolnost do 140....
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Info do fóra ohledně motorových olejů

#4 Příspěvek od JaraX »

ty E90 jsou na dalnici velmi přijemné, ale na okresce jsou strašně dlouhé, to zkrácení musí být fajn pokud s tím nelítáš dálnice.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Info do fóra ohledně motorových olejů

#5 Příspěvek od pavproch »

Dálnice jezdím jen když musím, velmi zřídka...
Franti
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: pát 14.07.2017 20:17

Re: Info do fóra ohledně motorových olejů

#6 Příspěvek od Franti »

JJo - samozřejmě karbonizace při vysokých teplotách, jsem se přepsal.

Jinak mám N52. A to zkrácení to je opravdu znát, jezdím tak 30% dálnice, zbytek 1. třída, okresky, takže to je supr. Kdybych jezdil jen dálnici, tak bych asi váhal zda zkrátit, ale v tomhle poměru to jde. A za to svezení, reakce auta, zrychlení to určitě stálo. Na šestku na dálnici při 130 je tam asi 3300 otáček, při 240 na tacho je tam 6000, na tempomat 150 ( to není ani skutečných 145 ) na dálnici je to v pohodě a to mám sportovní koncový díl výfuku, takže je trošku hlučnější... :-).
romull
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 24.01.2018 20:56
Bydliště: Vysočina

Re: Info do fóra ohledně motorových olejů

#7 Příspěvek od romull »

pavproch píše:Btw, ty těploty - co to máš za motor - N52 nebo N53? Já liju do obou (N53 = služebák, N52= radost) 5w-40 CFS od millerse , protože sem si u m4Zlika (má ukazatel těploty woleje) fšim, že dyž to honim (je to "letní" hračka), tak těplota woleje leze aji přes 120st C.... a ten CFS má garantovanou odolnost do 140....
5w-40 CFS od millerse je super, taky jsem ji dával.....
Odpovědět