Ve vozidle jsem používal v té době motorový olej Mobil1 5W50, po nakódování jsem sledoval teplotu oleje a zjistil jsem, že se pohybuju někde okolo 90 stupňů i méně, při jízdě po dálnici při větších rychlostech – zatížení jsem byl někde kolem 95 – 98 – 100 stupňů. Zdálo se mi to málo a hledal jsem na různých fórech, zejména zahraničích informace o tom jaké jsou běžné teploty při provozu s tímto motorovým olejem. Někde jsem se dočetl, že tento olej snižuje teplotu až o 10 stupňů… Olej jsem používal jak v létě, tak i s nástupem podzimu, zimy, kdy bylo již chladno.
Nicméně na zimu jsem se rozhodl pro olej viskozity 5W40 a po dlouhém rozvažování jsem koupil Ravenol RCS 5W40, od října loňského roku má tento olej novou aditivaci, lepší balíček aditivace jak pro studené starty, tak pro provoz ve vysokých otáčkách – zatížení. Na tomto oleji mám již natočeno cca 3000 km a již po prvním nastartování a projetí jsem si všiml, že dosahuji vyšších provozních teplot oleje, běžně jsem teď kolem 100 stupňů a při dálničním provozu při větších rychlostech – zatížení jsem i na 105 až 110 stupňů, ale to už musím fakt točit. Takže dle mého zjištění opravdu motorový olej Mobil1 5W50 snižuje teplotu motorového oleje – dle mého kolem 8 stupňů.
Když jsem původně ani při větším zatížení nedosahoval u oleje teplot přes 100 stupňů, přemýšlel jsem o tom, zda správně pracuje termostat, zda má olej správnou provozní teplotu, zéjména s ohledem na možnou karbonizaci při menších teplotách oleje, kdy E90 jsou pověstné tím, že trpí na karbonizaci. Teď vím jak to je a pro letní provoz budu používat Mobil1 5W50 a na zimní období 5W40.
Teď v lednu jsem navíc provedl upgrade diferenciálu z 3.15 na 3.64, kdy se zvýšily o něco provozní otáčky motoru a zlepšil se celkový projev vozidla, včetně akcelerace. S ohledem na toto bude volba letního oleje Mobil1 5W50 ideální.
O svém postřehu jsem se rozhodl napsat článek na toto fórum i pro ostatní uživatele našich mazlíků
