Téměř s jistotou se domnívám, že tam jsou v prdeli mj. i šály ojnic, na to pentěrtín nepomůže. Budu generálkovat výměnným způsobem (úplně nový kompletní drivetrain), tak doufám, že pak bude dalších 1/4 mio km klid. A vzhledem k mému snižujícímu se nájezdu (býval i 50k km za rok, fčíl sotva 30) by mi to mohlo dalších cca 10+ let vydržet. A pak už mi to bude jedno, co bude bo budu za a) nerudný důchodce a za b) nám posratá EU stejně zakáže jezdit autama se spalovacím motorem.
ale nezapomen GO už není nový motor, když se to tehdy vyrábělo, tak si dali záležet aby to fungovalo, dneska co koupíš (i origo BMW) do těch našich starých paštik, tak to všecko stojí zaprd. já bych prostě max udělal pár experimentů a dokud to funguje tak bych to nechal fungovat.
Máš-li podezření na ojniční šály, je možno přeměřit klikovku na ovalitu a případně dát jen nové šály. I kdyby nebyly úplně v kondici, ale zatím slyšitelně neklepou, neřeš a jezdi.
Je to jako se zastávkou v boxech v F1: čím později pojedeš na výměnu pneu, tím déle ti nové vydrží
Kvalita materiálů šla dopr... cca před dvěma měsíci jsem měnil jen kus podběhového plastu za nový a už je to opět utržené. Takže je jedno, že je to origo, když to i Němci už šulí
kompre píše:Mne sa zdvyhatka obcas ozvu tiez (133000km) ale nic strasne, hlavne po kratkych trasach.. od 11/2009 bola na n53 nejaka upravena hlava podla toho co som sa docital, kde doslo k zlepseniu prudenia oleja k zdvyhatkam. Mne sa to tusim objavilo ked som zmenil olej z 5w30 na 0w40 aspon s tym si to spajam. Teraz mam 5w40 3tiu vymenu a je to relativne v pohode ak zacvaka niektore, tak len na jednu dve sekundy a max tak tri styri krat po sebe... Na n52ojku odporucaju bleeding proceduru, ktora by mala aspon docasne pomahat.. + odporuca sa drzat olej okolo maxima. Stava sa casto aj to, ze po vymene vsetkych zdvyhatiek 24, sa zvuky nestratia takze ja do toho zatial urcite vrtat nebudem, je to teoreticky casto sa prejavujuca vlastnost n52 a n53 do urciteho datumu vyroby .
Tak po dvou mesicich od tematu hydrostelu drzim hladinu oleje co nejvys a musim rict, ze se to fakt zlepsilo, dalo by se rict ze z puvodni i treba pul minuty je to ted par sekund, max 0 po startu, takze diky za radu. Predtim jsem se prave snazil olej drzet spis niz, kvuli jeho zrani (na horni hladine ho to opravdu zere vic nez na spodni), ale ted uz mam vymenenej separator, tak uz je to jedno.
No a tim padem bych to uzavrel, olej na plnu a stourat se v tom nebudu za 25tis, takhle uz je to jenom tskovej normalni pytel hrebiku
Taxe mi v garáži pomalu scházejí (prozatím drobnější) díly a materiál na GO
Neska 3er (těplota kousek nad nulou, vlhko jaxfiň) pěkně "prudil" - otáčky zase vůbec nechtěly padat při řazení.... sem zvědav, esli to po GO zmizí, na 99% tipuju že ne... že je to nějaký "bug" v SW EUR5.... ale i přesto mám R6 N/A EUR5 radši než bych asi měl ///M2 nebo ///M4 (dlouhodobě - spíš dřív než později by mě to foukátko u S54 pěkně sralo....)
Tak nová N53B30 na dobrý den stojí 255tis , pak počítej novou HPFP + sada vstřikovačů s indexem 12, nová wasrůvka , milion pičovin okolo tak se budeš motat kolem 350 s DPH baj voko
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance