Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#541 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Asi tak...
Tohle je většinou neunosné až tehdy, když spálený olej tak zalepuje svíčky, až to nebude házet jiskru - pak je to už jako blbý :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#542 Příspěvek od pavproch »

Téměř s jistotou se domnívám, že tam jsou v prdeli mj. i šály ojnic, na to pentěrtín nepomůže. Budu generálkovat výměnným způsobem (úplně nový kompletní drivetrain), tak doufám, že pak bude dalších 1/4 mio km klid. A vzhledem k mému snižujícímu se nájezdu (býval i 50k km za rok, fčíl sotva 30) by mi to mohlo dalších cca 10+ let vydržet. A pak už mi to bude jedno, co bude bo budu za a) nerudný důchodce a za b) nám posratá EU stejně zakáže jezdit autama se spalovacím motorem. :twisted:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#543 Příspěvek od JaraX »

ale nezapomen GO už není nový motor, když se to tehdy vyrábělo, tak si dali záležet aby to fungovalo, dneska co koupíš (i origo BMW) do těch našich starých paštik, tak to všecko stojí zaprd. já bych prostě max udělal pár experimentů a dokud to funguje tak bych to nechal fungovat.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#544 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Máš-li podezření na ojniční šály, je možno přeměřit klikovku na ovalitu a případně dát jen nové šály. I kdyby nebyly úplně v kondici, ale zatím slyšitelně neklepou, neřeš a jezdi.
Je to jako se zastávkou v boxech v F1: čím později pojedeš na výměnu pneu, tím déle ti nové vydrží :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#545 Příspěvek od pavproch »

@jarax: už sem to tu psal víckrát - bude to NOVÝ motor (+převodovka + vtg) z autorizáku modrobílé vrtule, žádný repas
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#546 Příspěvek od JaraX »

to ano, ale ten už nebude tak kvalitní jako byl ten tvůj původní.
hlavně si na to kup vše nové, celé vstřikování atd.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#547 Příspěvek od pavproch »

já blb nenapsal, že to budou díly přímo z říše, ne přes cz.bmw.... tak třeba budou lepčí/kvalitnější.....
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#548 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Před lety koupený samosvorný vnitřek diffu měl být nový. Byly na něm olejové usazeniny a otisky hlav šroubů talíře. Asi tak.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
JakoobCZ
Registrovaný
Příspěvky: 270
Registrován: úte 30.12.2014 01:00

Re: N53B30O0

#549 Příspěvek od JakoobCZ »

Kvalita materiálů šla dopr... cca před dvěma měsíci jsem měnil jen kus podběhového plastu za nový a už je to opět utržené. Takže je jedno, že je to origo, když to i Němci už šulí :(
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N53B30O0

#550 Příspěvek od mykovec »

kompre píše:Mne sa zdvyhatka obcas ozvu tiez (133000km) ale nic strasne, hlavne po kratkych trasach.. od 11/2009 bola na n53 nejaka upravena hlava podla toho co som sa docital, kde doslo k zlepseniu prudenia oleja k zdvyhatkam. Mne sa to tusim objavilo ked som zmenil olej z 5w30 na 0w40 aspon s tym si to spajam. Teraz mam 5w40 3tiu vymenu a je to relativne v pohode ak zacvaka niektore, tak len na jednu dve sekundy a max tak tri styri krat po sebe... Na n52ojku odporucaju bleeding proceduru, ktora by mala aspon docasne pomahat.. + odporuca sa drzat olej okolo maxima. Stava sa casto aj to, ze po vymene vsetkych zdvyhatiek 24, sa zvuky nestratia takze ja do toho zatial urcite vrtat nebudem, je to teoreticky casto sa prejavujuca vlastnost n52 a n53 do urciteho datumu vyroby :).
Tak po dvou mesicich od tematu hydrostelu drzim hladinu oleje co nejvys a musim rict, ze se to fakt zlepsilo, dalo by se rict ze z puvodni i treba pul minuty je to ted par sekund, max 0 po startu, takze diky za radu. Predtim jsem se prave snazil olej drzet spis niz, kvuli jeho zrani (na horni hladine ho to opravdu zere vic nez na spodni), ale ted uz mam vymenenej separator, tak uz je to jedno.
No a tim padem bych to uzavrel, olej na plnu a stourat se v tom nebudu za 25tis, takhle uz je to jenom tskovej normalni pytel hrebiku :-)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#551 Příspěvek od pavproch »

Tak neska sem to dojednal a plácli sme si - od eMDéŽet (8.3.2018) bude GO.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#552 Příspěvek od pavproch »

Taxe mi v garáži pomalu scházejí (prozatím drobnější) díly a materiál na GO :idea:

Neska 3er (těplota kousek nad nulou, vlhko jaxfiň) pěkně "prudil" - otáčky zase vůbec nechtěly padat při řazení.... sem zvědav, esli to po GO zmizí, na 99% tipuju že ne... že je to nějaký "bug" v SW EUR5.... ale i přesto mám R6 N/A EUR5 radši než bych asi měl ///M2 nebo ///M4 (dlouhodobě - spíš dřív než později by mě to foukátko u S54 pěkně sralo....)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#553 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jen pro přesnost, S54 je atmo motor v M3 E46/Z4M. Foukané R6 v poslední generaci jsou S55 :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#554 Příspěvek od pavproch »

Pardoň. :oops:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#555 Příspěvek od MattyX Moderátor »

By mě zajímalo jak se bude generálkovat ten hliníkovej blok ... Tohle tuším už jak dopadne totiž :roll: :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#556 Příspěvek od pavproch »

Jednoduše - už sem to tu psal - 3er prostě dostane celý NOVÝ drivetrain.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#557 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Takže výměna motoru, žádná oprava, tak proč píšeš jako GO ? :D Když je to jen výměna pohonné jednotky :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: N53B30O0

#558 Příspěvek od TANN3R »

Musíš to brát jako GO auta, ne motoru :D Doufám, že sem pak Pavproch hodíš konečný rozpočet, stačí zaokrouhleně :D
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#559 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Tak nová N53B30 na dobrý den stojí 255tis , pak počítej novou HPFP + sada vstřikovačů s indexem 12, nová wasrůvka , milion pičovin okolo tak se budeš motat kolem 350 s DPH baj voko :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#560 Příspěvek od JaraX »

mattyx, nezapoměn věci jako katy,lambdy, váhu, Egr a věcí ohledně řízení motoru atd, ty je taky nesmysl nechat staré takže ta částka bude ještě jinde.
Odpovědět