Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Vířivé klapky na e39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Rudy Beck e39
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: stř 21.06.2017 22:13

Vířivé klapky na e39

#1 Příspěvek od Rudy Beck e39 »

zdravím,ma tady někdo zkušenost že zaslepenim viřivích klapek.? Nwm jestli je mam zaslepit nebo je nechat být. diky za odpověd
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: Vířivé klapky na e39

#2 Příspěvek od laik »

Já osobně bych je raději vyměnil než je dát zaslepit. Ale ber to jako jenom můj názor.
To samý EGR. Raději občas vyčistit.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Vířivé klapky na e39

#3 Příspěvek od TANN3R »

Vyměnit jde jedině celé sání. Minimálně je určitě zkontroluj. E39 má ještě tu malou verzi klapek a to je časovaná bomba. Ale tuším první ročníky s manuálem jsou bez klapek, tak jako u E46.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: Vířivé klapky na e39

#4 Příspěvek od laik »

:oops: tak to bych asi zaslepoval i já . Celý sání bude raketa.
Nesnáším praktiky typu - špatný kat nebo DPF - vyřezat, zaslepit EGR, to jde vyčistit, tenhle dtát je na hovno - ustřihnout. Prostě to takhle bastlit.
hansm5
Registrovaný
Příspěvky: 1084
Registrován: ned 31.08.2008 00:00

Re: Vířivé klapky na e39

#5 Příspěvek od hansm5 »

Rudy Beck e39 píše:zdravím,ma tady někdo zkušenost že zaslepenim viřivích klapek.? Nwm jestli je mam zaslepit nebo je nechat být. diky za odpověd
mam je na e46 zaslepeny asi 3 roky a uplne v pohode ;)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: Vířivé klapky na e39

#6 Příspěvek od Misanek »

TANN3R píše:Vyměnit jde jedině celé sání. Minimálně je určitě zkontroluj. E39 má ještě tu malou verzi klapek a to je časovaná bomba. Ale tuším první ročníky s manuálem jsou bez klapek, tak jako u E46.
No podle toho, co jsem tak nějak vypozorval za tu dobu, co e39 mám to bylo tak, že manuály ty klapky údajně neměly vůbec a měly je jenom automaty
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Vířivé klapky na e39

#7 Příspěvek od TANN3R »

Já mám nějak zafixováno, že u 135Kw to je jak píšeš, ale 142Kw je už měli i s manuálem? Ale nevím, popravdě sem už e39 na dílně neměl roky a ty kusy, co občas vídám ani za servis nestojí :D
Btw. Zkontrolovat, jestli mám sání s nebo bez klapek jde lehce i bez rozebírání, třeba pomocí zrcátka, tak nám to můžou osvětlit majitelé e39.
drifterCZ
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Vířivé klapky na e39

#8 Příspěvek od drifterCZ »

135kw to nemaji vubec a 142kw pouze automaty
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: Vířivé klapky na e39

#9 Příspěvek od Misanek »

U těch 135kw verzí si nejsem jistý tvrzením, že to nemají vůbec, nicméně sám mám 142kw manuál (jak výkonově tak i převodovkově origo stav) a klapky nemám.
Myslím, že jsem někde četl, že klapky tam byly také z důvodu toho, aby automat byl alespo%n z části ušetřen náhlému nárustu krouticího momentu, kvůli jeho předčasné destrukci. Smysl by to teoreticky dávat mohlo, nicmoíně poté nechápu, proč by klapky byly i u e46, které měly automaty zf, které byly v tomhle směru bezproblémové.
Kdoví jestli je to jenom kec nebo vlastně na základě jakého klíče se doopravdy ty vířivé klapky vlastně instalovaly
Zama
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: ned 27.03.2011 01:00
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Vířivé klapky na e39

#10 Příspěvek od Zama »

Taky můžu potvrdit. Mám e39 530d r.v.2003 v manuálu a klapky nemám.
drifterCZ
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: Vířivé klapky na e39

#11 Příspěvek od drifterCZ »

Teď jsem si uvědomil, že klapky u automatu jsou už i na 135kw těsně před faceliftem (pravděpodobně někdy od roku 2000), mám pocit že auto, které je má, má v techničáku euro 3. Každopádně stačí se podívat pod sání, je tam vidět takové kovové táhlo pod celým sáním.
údajně tam jsou kvůli lepšímu promísení směsi ve válci - jeden ze sacích vstupů se uzavře a vzduch proudí pouze druhým a tím pádem rychleji a ve válci utvoří vír, díky kterému se směs lépe spálí. Ale myslím že o 3% lepší spálení (?) mi nestojí za to, abych zlikvidoval celej motor :D
Proč to mají pouze automaty netuším.
A e46 3.0d určitě neměly ZF. ani 150kw verze.

A ještě malá spekulace: Myslím že právě kvůli zástavbě převodovek GM byl u e46 faceliftu 3.0d omezenej výkon na 150kw a nižší krouťák (cca o 100Nm oproti e60), i když ve stejné době se do e60 dával 160kw, ovšem již s ZF.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: Vířivé klapky na e39

#12 Příspěvek od Misanek »

Počkat, takže do e46 s m57 se nedávaly ZF? Já měl celou dobu za to, že jo...
A do e38 se teda taky dávaly GM?

Jinak teda tím že se z 24 ventilu udělal v podstatě 18 ventil mělo dojít k lepšímu spalování, ale nejsíše pouze v určitém rozsahu otáček, jo? Zajímalo by mě, jak vlastně přesně tahle blbost měla fungovat a za jakých konrétně podmínek má zavírat kanálky k daným ventilům a kdy naopak ne. Jeslti pouze v režimu bez přetlaku v sání, resp. při atmosférickém plnění a tohle je jediná podmínka nebo bylo těch podmínek víc..

Co se emisní normy týče, tak si nemyslím, hrajou nějakou roli v její třídě vířivé klapky. Já sám mám také Euro3 (E39 fl) a klapky nejsou a myslím si, že ani nebyly - nenašel jsem totiž žádný zaslepený podtlak nebo odpojený konektor od el.mag. ventilu
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: Vířivé klapky na e39

#13 Příspěvek od Spejbl »

Možná kecnu blbost :D
Ale nejsou ty klapky u systémů s DPF, aby se to lepší provířilo, když tam jde dávka navíc mimo cyklus při regeneraci?
S CR systémem nemám extra zkušenost, tak mě to jentak čistě hypoteticky napadá. Přijde mi, že jsou nějak v činnosti při té regeneraci DPF.
Souvislost s automatem teda nějak nechápu, ale třeba to někdo uvede na pravou miru. :)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: Vířivé klapky na e39

#14 Příspěvek od Misanek »

Souvislost s dpf, alespoň teda u prvních generací cr, což je m57, určitě žádná není jelikož tyto první generace nebyly naštěstí ještě standartně vybaveny dpf ;)
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: Vířivé klapky na e39

#15 Příspěvek od Spejbl »

Teď jsem koukal, že i první E60 DPF neměly.
Napadá mě, že provedení s těma klapkama musí mít i jinou mapu, protože se tam změní ty poměry přípravy směsi, tak i předvstřik bude krapet jiný a asi i regulace turba.
Sám to řešit, tak když to nemá DPF bych je vymontoval, než riskoval, že to ten motor vdechne. To riziko mi nevyváží malinko lepší výkon a průběh motoru s klapkami.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: Vířivé klapky na e39

#16 Příspěvek od Misanek »

No to je právě všechno otázka. Navíc jestliže v produkci byly naprosto totožné motory, kdežto jedna verze na základě nějakého klíče měla klapky a druhá ne, tak kdoví jestli bude vůbec nějaký rozdíl v průběho výkonu a krouťáku u motoru bez klapek vs. u motoru s klapkama. Já osobně si myslím, že ten rozdíl bude neměřitelný
Naposledy upravil(a) Misanek dne pon 19.02.2018 16:20, celkem upraveno 1 x.
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: Vířivé klapky na e39

#17 Příspěvek od Spejbl »

Míšo asi máš recht. Těch proměnných v tý rovnici je tolik, že intenzivnější vítr v cylindru to asi zas tak dramaticky neovlivní.
A souvislost s přechodem na jiný typ vstřikovače (peizo) to bude asi taky slepá cesta :D
Jen tak hypoteticky plácám co mě ještě napadlo, cr neznám. Těch typů, modernizací a odměn tam je tolik :)
Uživatelský avatar
Rudy Beck e39
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: stř 21.06.2017 22:13

Re: Vířivé klapky na e39

#18 Příspěvek od Rudy Beck e39 »

mám automat 142kw takže je tam mám
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: Vířivé klapky na e39

#19 Příspěvek od Misanek »

Podle všeho by jsi je tam mít měl, ale u velkého procenta těchto aut se již projevuje kutilský syndrom, tka je možné, že již někdo buďto klapky zaslepil, anebo měnil úplně celé sání, protože sem tam se stane, že časem praskne. Ale určitě se podívej jestli je tam máš.
Spejbl píše: A souvislost s přechodem na jiný typ vstřikovače (peizo) to bude asi taky slepá cesta :D
Tenhle argument taky bohužel neobstojí :) Obě verze motoru (motor s klapkama/motor bez klapek) měly naprosto totožné ostatní motorové komponenty, tzn. i vstřikovače, které jsou v tomhle konkrétním případě ještě naštěstí elekromagnetické ;)
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

Re: Vířivé klapky na e39

#20 Příspěvek od Zdenda530d »

Mám manuál e39 142kw a nemám je. A je to origoš.
Odpovědět