Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Vířivé klapky na e39
- Rudy Beck e39
- Registrovaný
- Příspěvky: 13
- Registrován: stř 21.06.2017 22:13
Vířivé klapky na e39
zdravím,ma tady někdo zkušenost že zaslepenim viřivích klapek.? Nwm jestli je mam zaslepit nebo je nechat být. diky za odpověd
Re: Vířivé klapky na e39
Já osobně bych je raději vyměnil než je dát zaslepit. Ale ber to jako jenom můj názor.
To samý EGR. Raději občas vyčistit.
To samý EGR. Raději občas vyčistit.
Re: Vířivé klapky na e39
Vyměnit jde jedině celé sání. Minimálně je určitě zkontroluj. E39 má ještě tu malou verzi klapek a to je časovaná bomba. Ale tuším první ročníky s manuálem jsou bez klapek, tak jako u E46.
Re: Vířivé klapky na e39

Nesnáším praktiky typu - špatný kat nebo DPF - vyřezat, zaslepit EGR, to jde vyčistit, tenhle dtát je na hovno - ustřihnout. Prostě to takhle bastlit.
Re: Vířivé klapky na e39
mam je na e46 zaslepeny asi 3 roky a uplne v pohodeRudy Beck e39 píše:zdravím,ma tady někdo zkušenost že zaslepenim viřivích klapek.? Nwm jestli je mam zaslepit nebo je nechat být. diky za odpověd

Re: Vířivé klapky na e39
No podle toho, co jsem tak nějak vypozorval za tu dobu, co e39 mám to bylo tak, že manuály ty klapky údajně neměly vůbec a měly je jenom automatyTANN3R píše:Vyměnit jde jedině celé sání. Minimálně je určitě zkontroluj. E39 má ještě tu malou verzi klapek a to je časovaná bomba. Ale tuším první ročníky s manuálem jsou bez klapek, tak jako u E46.
Re: Vířivé klapky na e39
Já mám nějak zafixováno, že u 135Kw to je jak píšeš, ale 142Kw je už měli i s manuálem? Ale nevím, popravdě sem už e39 na dílně neměl roky a ty kusy, co občas vídám ani za servis nestojí
Btw. Zkontrolovat, jestli mám sání s nebo bez klapek jde lehce i bez rozebírání, třeba pomocí zrcátka, tak nám to můžou osvětlit majitelé e39.

Btw. Zkontrolovat, jestli mám sání s nebo bez klapek jde lehce i bez rozebírání, třeba pomocí zrcátka, tak nám to můžou osvětlit majitelé e39.
Re: Vířivé klapky na e39
135kw to nemaji vubec a 142kw pouze automaty
Re: Vířivé klapky na e39
U těch 135kw verzí si nejsem jistý tvrzením, že to nemají vůbec, nicméně sám mám 142kw manuál (jak výkonově tak i převodovkově origo stav) a klapky nemám.
Myslím, že jsem někde četl, že klapky tam byly také z důvodu toho, aby automat byl alespo%n z části ušetřen náhlému nárustu krouticího momentu, kvůli jeho předčasné destrukci. Smysl by to teoreticky dávat mohlo, nicmoíně poté nechápu, proč by klapky byly i u e46, které měly automaty zf, které byly v tomhle směru bezproblémové.
Kdoví jestli je to jenom kec nebo vlastně na základě jakého klíče se doopravdy ty vířivé klapky vlastně instalovaly
Myslím, že jsem někde četl, že klapky tam byly také z důvodu toho, aby automat byl alespo%n z části ušetřen náhlému nárustu krouticího momentu, kvůli jeho předčasné destrukci. Smysl by to teoreticky dávat mohlo, nicmoíně poté nechápu, proč by klapky byly i u e46, které měly automaty zf, které byly v tomhle směru bezproblémové.
Kdoví jestli je to jenom kec nebo vlastně na základě jakého klíče se doopravdy ty vířivé klapky vlastně instalovaly
Re: Vířivé klapky na e39
Taky můžu potvrdit. Mám e39 530d r.v.2003 v manuálu a klapky nemám.
Re: Vířivé klapky na e39
Teď jsem si uvědomil, že klapky u automatu jsou už i na 135kw těsně před faceliftem (pravděpodobně někdy od roku 2000), mám pocit že auto, které je má, má v techničáku euro 3. Každopádně stačí se podívat pod sání, je tam vidět takové kovové táhlo pod celým sáním.
údajně tam jsou kvůli lepšímu promísení směsi ve válci - jeden ze sacích vstupů se uzavře a vzduch proudí pouze druhým a tím pádem rychleji a ve válci utvoří vír, díky kterému se směs lépe spálí. Ale myslím že o 3% lepší spálení (?) mi nestojí za to, abych zlikvidoval celej motor
Proč to mají pouze automaty netuším.
A e46 3.0d určitě neměly ZF. ani 150kw verze.
A ještě malá spekulace: Myslím že právě kvůli zástavbě převodovek GM byl u e46 faceliftu 3.0d omezenej výkon na 150kw a nižší krouťák (cca o 100Nm oproti e60), i když ve stejné době se do e60 dával 160kw, ovšem již s ZF.
údajně tam jsou kvůli lepšímu promísení směsi ve válci - jeden ze sacích vstupů se uzavře a vzduch proudí pouze druhým a tím pádem rychleji a ve válci utvoří vír, díky kterému se směs lépe spálí. Ale myslím že o 3% lepší spálení (?) mi nestojí za to, abych zlikvidoval celej motor

Proč to mají pouze automaty netuším.
A e46 3.0d určitě neměly ZF. ani 150kw verze.
A ještě malá spekulace: Myslím že právě kvůli zástavbě převodovek GM byl u e46 faceliftu 3.0d omezenej výkon na 150kw a nižší krouťák (cca o 100Nm oproti e60), i když ve stejné době se do e60 dával 160kw, ovšem již s ZF.
Re: Vířivé klapky na e39
Počkat, takže do e46 s m57 se nedávaly ZF? Já měl celou dobu za to, že jo...
A do e38 se teda taky dávaly GM?
Jinak teda tím že se z 24 ventilu udělal v podstatě 18 ventil mělo dojít k lepšímu spalování, ale nejsíše pouze v určitém rozsahu otáček, jo? Zajímalo by mě, jak vlastně přesně tahle blbost měla fungovat a za jakých konrétně podmínek má zavírat kanálky k daným ventilům a kdy naopak ne. Jeslti pouze v režimu bez přetlaku v sání, resp. při atmosférickém plnění a tohle je jediná podmínka nebo bylo těch podmínek víc..
Co se emisní normy týče, tak si nemyslím, hrajou nějakou roli v její třídě vířivé klapky. Já sám mám také Euro3 (E39 fl) a klapky nejsou a myslím si, že ani nebyly - nenašel jsem totiž žádný zaslepený podtlak nebo odpojený konektor od el.mag. ventilu
A do e38 se teda taky dávaly GM?
Jinak teda tím že se z 24 ventilu udělal v podstatě 18 ventil mělo dojít k lepšímu spalování, ale nejsíše pouze v určitém rozsahu otáček, jo? Zajímalo by mě, jak vlastně přesně tahle blbost měla fungovat a za jakých konrétně podmínek má zavírat kanálky k daným ventilům a kdy naopak ne. Jeslti pouze v režimu bez přetlaku v sání, resp. při atmosférickém plnění a tohle je jediná podmínka nebo bylo těch podmínek víc..
Co se emisní normy týče, tak si nemyslím, hrajou nějakou roli v její třídě vířivé klapky. Já sám mám také Euro3 (E39 fl) a klapky nejsou a myslím si, že ani nebyly - nenašel jsem totiž žádný zaslepený podtlak nebo odpojený konektor od el.mag. ventilu
Re: Vířivé klapky na e39
Možná kecnu blbost
Ale nejsou ty klapky u systémů s DPF, aby se to lepší provířilo, když tam jde dávka navíc mimo cyklus při regeneraci?
S CR systémem nemám extra zkušenost, tak mě to jentak čistě hypoteticky napadá. Přijde mi, že jsou nějak v činnosti při té regeneraci DPF.
Souvislost s automatem teda nějak nechápu, ale třeba to někdo uvede na pravou miru.

Ale nejsou ty klapky u systémů s DPF, aby se to lepší provířilo, když tam jde dávka navíc mimo cyklus při regeneraci?
S CR systémem nemám extra zkušenost, tak mě to jentak čistě hypoteticky napadá. Přijde mi, že jsou nějak v činnosti při té regeneraci DPF.
Souvislost s automatem teda nějak nechápu, ale třeba to někdo uvede na pravou miru.

Re: Vířivé klapky na e39
Souvislost s dpf, alespoň teda u prvních generací cr, což je m57, určitě žádná není jelikož tyto první generace nebyly naštěstí ještě standartně vybaveny dpf 

Re: Vířivé klapky na e39
Teď jsem koukal, že i první E60 DPF neměly.
Napadá mě, že provedení s těma klapkama musí mít i jinou mapu, protože se tam změní ty poměry přípravy směsi, tak i předvstřik bude krapet jiný a asi i regulace turba.
Sám to řešit, tak když to nemá DPF bych je vymontoval, než riskoval, že to ten motor vdechne. To riziko mi nevyváží malinko lepší výkon a průběh motoru s klapkami.
Napadá mě, že provedení s těma klapkama musí mít i jinou mapu, protože se tam změní ty poměry přípravy směsi, tak i předvstřik bude krapet jiný a asi i regulace turba.
Sám to řešit, tak když to nemá DPF bych je vymontoval, než riskoval, že to ten motor vdechne. To riziko mi nevyváží malinko lepší výkon a průběh motoru s klapkami.
Re: Vířivé klapky na e39
No to je právě všechno otázka. Navíc jestliže v produkci byly naprosto totožné motory, kdežto jedna verze na základě nějakého klíče měla klapky a druhá ne, tak kdoví jestli bude vůbec nějaký rozdíl v průběho výkonu a krouťáku u motoru bez klapek vs. u motoru s klapkama. Já osobně si myslím, že ten rozdíl bude neměřitelný
Naposledy upravil(a) Misanek dne pon 19.02.2018 16:20, celkem upraveno 1 x.
Re: Vířivé klapky na e39
Míšo asi máš recht. Těch proměnných v tý rovnici je tolik, že intenzivnější vítr v cylindru to asi zas tak dramaticky neovlivní.
A souvislost s přechodem na jiný typ vstřikovače (peizo) to bude asi taky slepá cesta
Jen tak hypoteticky plácám co mě ještě napadlo, cr neznám. Těch typů, modernizací a odměn tam je tolik
A souvislost s přechodem na jiný typ vstřikovače (peizo) to bude asi taky slepá cesta

Jen tak hypoteticky plácám co mě ještě napadlo, cr neznám. Těch typů, modernizací a odměn tam je tolik

- Rudy Beck e39
- Registrovaný
- Příspěvky: 13
- Registrován: stř 21.06.2017 22:13
Re: Vířivé klapky na e39
mám automat 142kw takže je tam mám
Re: Vířivé klapky na e39
Podle všeho by jsi je tam mít měl, ale u velkého procenta těchto aut se již projevuje kutilský syndrom, tka je možné, že již někdo buďto klapky zaslepil, anebo měnil úplně celé sání, protože sem tam se stane, že časem praskne. Ale určitě se podívej jestli je tam máš.
Obě verze motoru (motor s klapkama/motor bez klapek) měly naprosto totožné ostatní motorové komponenty, tzn. i vstřikovače, které jsou v tomhle konkrétním případě ještě naštěstí elekromagnetické 
Tenhle argument taky bohužel neobstojíSpejbl píše: A souvislost s přechodem na jiný typ vstřikovače (peizo) to bude asi taky slepá cesta![]()


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
Re: Vířivé klapky na e39
Mám manuál e39 142kw a nemám je. A je to origoš.