Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW e39 530D Touring 142kW - TERMOSTAT
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 37
- Registrován: úte 10.04.2012 00:00
BMW e39 530D Touring 142kW - TERMOSTAT
Zdravím,
Motor se ne a ne ohřát, ručička je furt na modré, takže jsem objednal termostat od FEBI-BILSTEIN. O víkendu mi to bude kamarád měnit a můj dotaz je jasný. Potřeboval bych postup krok za krokem a jak se pak odvzdušňuje, abychom to nedělali 3 hodiny. Pokud tohle téma už někde je (já ho nenašel), pošlete mi odkaz, abych to pročetl. Hlavně mi tu nepište, hledej šmudlo a podobně, pač jsem už hledal.
Díky,
T.
Motor se ne a ne ohřát, ručička je furt na modré, takže jsem objednal termostat od FEBI-BILSTEIN. O víkendu mi to bude kamarád měnit a můj dotaz je jasný. Potřeboval bych postup krok za krokem a jak se pak odvzdušňuje, abychom to nedělali 3 hodiny. Pokud tohle téma už někde je (já ho nenašel), pošlete mi odkaz, abych to pročetl. Hlavně mi tu nepište, hledej šmudlo a podobně, pač jsem už hledal.
Díky,
T.
Re: BMW e39 530D Touring 142kW - TERMOSTAT
V prvé řadě jsi měl koupit to, co tam opravdu patří, tzn. Behr a ne nějaké posrané Febi.
Jinak výměna je naprosto jednoduchá - vypustíš kapalinu, shodíš visco i se saharou, povolíš dva šroubky držící plastovou trubku od topení k termostatu a vycvakneš ji z termostatu. Pak vycvakneš i výstupní hadici z chladiče do termostatu no a nakonec termostat shodíš z vodní pumpy. Postup instalace je opačný (pořádně očistit dosedací plochu) a odvzdušnění dělám já sám tak, že otočím klíčkem do kontrolek, na ihka panelu nastavím max teplotu, tzn. 32stupňů, ať se naplno otevřou ventily, liju antifreeze a postupně vymačkávám vzduch z hadic. Až si myslím že je většina vzduchu venku, tak to natočím a pumpa už zbytek vzduchu po nějakém čase vytlačí ven.
Žádná věda, tenhle motor je geniálně jednoduchý
Jinak výměna je naprosto jednoduchá - vypustíš kapalinu, shodíš visco i se saharou, povolíš dva šroubky držící plastovou trubku od topení k termostatu a vycvakneš ji z termostatu. Pak vycvakneš i výstupní hadici z chladiče do termostatu no a nakonec termostat shodíš z vodní pumpy. Postup instalace je opačný (pořádně očistit dosedací plochu) a odvzdušnění dělám já sám tak, že otočím klíčkem do kontrolek, na ihka panelu nastavím max teplotu, tzn. 32stupňů, ať se naplno otevřou ventily, liju antifreeze a postupně vymačkávám vzduch z hadic. Až si myslím že je většina vzduchu venku, tak to natočím a pumpa už zbytek vzduchu po nějakém čase vytlačí ven.
Žádná věda, tenhle motor je geniálně jednoduchý

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 37
- Registrován: úte 10.04.2012 00:00
Re: BMW e39 530D Touring 142kW - TERMOSTAT
Nechtěl jsem vybírat z těch nejlevnějších a nějak mám zafixováno, že FEBI je kvalitní, takže si mi trochu znejistil, ale snad to tam půjde bez problémů. Jinak díky moc za postup. Snad to půjde stejně lehce jako se to četlo. 

Re: BMW e39 530D Touring 142kW - TERMOSTAT
Příště kupovat určitě Behr, ten se dával i do prvovýroby.
Máš tam termostat jenom jeden nebo už dva i rovnou na chladiči egr?
Máš tam termostat jenom jeden nebo už dva i rovnou na chladiči egr?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 37
- Registrován: úte 10.04.2012 00:00
Re: BMW e39 530D Touring 142kW - TERMOSTAT
To netuším, ale generátory náhradních dílů např jaknaauto.cz a autorozvody.cz ukazují po vložení konfigurace auta jeden termostat.
Re: BMW e39 530D Touring 142kW - TERMOSTAT
Tak se radši mrkni, jeslti už nemáš chladič i na výfukové plyny, ať pak nemusíš vodu vypouštět dvakrát. Mrkni se na google, jak ten chladič egr vypadá ať máš aspoň tušení po čem se dívat. Je to na motoru de facto hned za vrtulí
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 37
- Registrován: úte 10.04.2012 00:00
Re: BMW e39 530D Touring 142kW - TERMOSTAT
Nic takového by tam být nemělo, prošel jsem kompletní nabídku náhradních dílů na výše uvedených shopech.
Re: BMW e39 530D Touring 142kW - TERMOSTAT
Tak pokud to soudíš pouze na základě nabídky e-shopů, tak ok. Jenom abys pak nebyl překvapený, jelikož nabídka eshopů neni v tomhle ohledu vůbec relevantní. Např. tady https://granex.cz/autodily/bmw/5-tourin ... at-tesneni ten termostat je. A co teď teda?
Ale jak chceš, poradil jsem ti několikrát ať otevřeš kapotu a podíváš se, ale jestliže v nabídkách výše zmíněných eshopů nebyl a to znamená že ho tam nemáš, tak ok, ač je ten argument absurdní sebevíc

Ale jak chceš, poradil jsem ti několikrát ať otevřeš kapotu a podíváš se, ale jestliže v nabídkách výše zmíněných eshopů nebyl a to znamená že ho tam nemáš, tak ok, ač je ten argument absurdní sebevíc

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 37
- Registrován: úte 10.04.2012 00:00
Re: BMW e39 530D Touring 142kW - TERMOSTAT
Jasný, i kdyby tam byl tak se bude měnit termostat na chlazení, ne na egr, pač motor se neohřeje do provozní teploty, takže termostat je furt otevřenej. Až přijdu z práce, mrknu se a vyfotím, co tam je a není. Jo a prý se starý termostat dá dát do provozního stavu vyvařením ve vodě a vyčištěním, ale to bude asi kec. 

Re: BMW e39 530D Touring 142kW - TERMOSTAT
Ty to ale vůbec nechápeš. To, že je ten termostat na egr chladiči ale neznamená, že nemá negativní vliv na teplotu motoru. Naopak se ma menit take, jinak se motor má problém ohřát také.
Já nevím proč já blbec se vlastně furt snažím a doslova tě přemlouvám.
Seru už na to, dělej jak chceš. Chtěl jsi rady a když je dostaneš, tak tady akorát furt oponuješ a argumentuješ, místo toho aby jsi přijal prostý fakt.
Tak si vyměň co chceš a jak chceš. Pak tu ale nebreč že to nefunguje
P.S.: Kdyby ten egr termostat neměl vliv na teplotu motoru a byl by v téhle věci tak nepodstatný, tak myslíš že by ho tady opravdu několikrát zmiňoval jenom tak?
Jde o to, že u některých e39 jsou výfukové plyny k egr chlazeny výměníkem voda/vzduch a proto je zrovna u těchto verzí onen magický termostat na tomto výměníku.
Já nevím proč já blbec se vlastně furt snažím a doslova tě přemlouvám.
Seru už na to, dělej jak chceš. Chtěl jsi rady a když je dostaneš, tak tady akorát furt oponuješ a argumentuješ, místo toho aby jsi přijal prostý fakt.
Tak si vyměň co chceš a jak chceš. Pak tu ale nebreč že to nefunguje
P.S.: Kdyby ten egr termostat neměl vliv na teplotu motoru a byl by v téhle věci tak nepodstatný, tak myslíš že by ho tady opravdu několikrát zmiňoval jenom tak?

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 37
- Registrován: úte 10.04.2012 00:00
Re: BMW e39 530D Touring 142kW - TERMOSTAT
Dobře, objednám ještě ten egr termostat a vyměním obojí. Děkuju za rady 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 37
- Registrován: úte 10.04.2012 00:00
Re: BMW e39 530D Touring 142kW - TERMOSTAT
Dobře, objednám ještě ten egr termostat a vyměním obojí. Děkuju za rady 

Re: BMW e39 530D Touring 142kW - TERMOSTAT
Ještě jednou a naposled - první se podívej, jestli vůbec chladič egr v autě fyzicky máš než ten termostat objednáš! Na některých e39 ten chladič už je, na některých ne
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 37
- Registrován: úte 10.04.2012 00:00
Re: BMW e39 530D Touring 142kW - TERMOSTAT
Termostat je vyměněn a topí parádně a teplota motoru sedí. Bohužel se mi po 20 km vysypalo turbo
Objednal jsem repas z ceske-repas-turba.cz + těsnění... Jsem zvědavý na výměnu...
PS: EGR mám ale bez EGR termostatu, takže je klid.

PS: EGR mám ale bez EGR termostatu, takže je klid.
Re: BMW e39 530D Touring 142kW - TERMOSTAT
Ok, tak to jsem rád. A jakým způsobem se ti šnek vysypal? Rozuměj co přesně se stalo?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 37
- Registrován: úte 10.04.2012 00:00
Re: BMW e39 530D Touring 142kW - TERMOSTAT
Vyjel jsem od mechanika, teplota se během chvilky ustálila a i mi přišlo, že auto jede líp. Po ujetí cca 20 km jsem zaslechl nějaké divné rachtání, stáhnul jsem okýnko a hned jsem mu volal, co to je. Během chvilky auto začalo ztrácet výkon, dojel jsem k němu, zkontroloval to s výsledkem, že turbo je totál.
Moje domněnka je taková, že nějakou dobu ten termostat byl v čudu, jen já blbec si toho začal všímat až teď, no a turbo točilo podle aktuální teploty a ne podle provozní. Po výměně termostatu se teplota dostala na provozní a turbo se roztočilo tak jak mělo a nevydrželo to. Jinak mám najeto 327.xxx km s původním, takže teoreticky nárok na výměnu má. Mám obavy z přístupu, odkud se tam poleze, zda zdola či shora, pač místo tam fakt není.
No, teď s tím nic neudělám, stalo se, počkám na to repasované včetně sady těsnění a pak si bude pěkně ševelit.
Moje domněnka je taková, že nějakou dobu ten termostat byl v čudu, jen já blbec si toho začal všímat až teď, no a turbo točilo podle aktuální teploty a ne podle provozní. Po výměně termostatu se teplota dostala na provozní a turbo se roztočilo tak jak mělo a nevydrželo to. Jinak mám najeto 327.xxx km s původním, takže teoreticky nárok na výměnu má. Mám obavy z přístupu, odkud se tam poleze, zda zdola či shora, pač místo tam fakt není.
No, teď s tím nic neudělám, stalo se, počkám na to repasované včetně sady těsnění a pak si bude pěkně ševelit.

Re: BMW e39 530D Touring 142kW - TERMOSTAT
Tak to buď rád, že ti nevletěl olej do sání, to by byla konečná...
Jinak pracovní otáčky turba nemají aboslutně žádnou spojitost s teplotou chladící kapaliny, takže bych to spíš přisuzoval shodě okolností než abych v tom hledal nějakou souvislost
Bylo turbo hlučnější již předtím? Slyšel jsi jej pískat?
Jinak s tím repasem ti budu držet palce, poněvadž jak to tak pozoruju, tak je to vždycky taková ruská ruleta.
Jinak pracovní otáčky turba nemají aboslutně žádnou spojitost s teplotou chladící kapaliny, takže bych to spíš přisuzoval shodě okolností než abych v tom hledal nějakou souvislost

Bylo turbo hlučnější již předtím? Slyšel jsi jej pískat?
Jinak s tím repasem ti budu držet palce, poněvadž jak to tak pozoruju, tak je to vždycky taková ruská ruleta.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 37
- Registrován: úte 10.04.2012 00:00
Re: BMW e39 530D Touring 142kW - TERMOSTAT
To ani nevím, jestli tam olej vlétl nebo ne, ujel jsem na tom ještě nějakých 10 km, takže těžko říct.
Turbo si písklo, ale tak málo, že by sis toho téměř nevšimnul, nicméně citace mechanika: "To turbo je totálně rozšlehaný."
Asi blbá shoda náhod, ale s tím se nic neudělá.
Objednal jsem tohle:
https://www.ceske-repas-turba.cz/e-shop ... 42-kw.html
Turbo si písklo, ale tak málo, že by sis toho téměř nevšimnul, nicméně citace mechanika: "To turbo je totálně rozšlehaný."
Asi blbá shoda náhod, ale s tím se nic neudělá.
Objednal jsem tohle:
https://www.ceske-repas-turba.cz/e-shop ... 42-kw.html
Re: BMW e39 530D Touring 142kW - TERMOSTAT
Kdyby jo a motor by ho nasál, tak se ti z toho z největší pravděpodobností stane tzv. "runaway diesel", viz. https://www.youtube.com/watch?v=KI7Xbrakozs
Celkem jsi zariskoval s tou jízdou 10km nazpět
Ale dobře to dopadlo, naštěstí.
Celkem jsi zariskoval s tou jízdou 10km nazpět

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 37
- Registrován: úte 10.04.2012 00:00
Re: BMW e39 530D Touring 142kW - TERMOSTAT
No já měl radost z toho termostatu a tohle mi trochu narušilo myšlenkový pochody a hlavně jsem nevěděl, o co jde, až po tom, co výkon slábl mi to začalo docházet. Máš zkušenost s výměnou turba u tohoto motoru? Mechanik mi říkal, snad to půjde spodem, když ne tak nahoře toho budu muset dost odstrojit a to se mi, popravdě, moc nechce...