Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 530i E60, N52B30

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: BMW 530i E60, N52B30

#21 Příspěvek od laik »

Tak jest. Pod 12 dostanu X5 4x4 V8 4.4i, když se trošku snažím. Když moc i na 11(dálku do 120Km/h ;) Ale musí se mi chtít. Zpočátku mě to bavilo, ale stejně mi to nikdo nevěřil. Teď jezdím normálně a sem tam prásknu bičem 13 - 14litrů. I za 20 dokážu a to není zdaleka na doraz. BC dlouhodobá 14. U R6 3.0i to asi tak moc skákat nakóru a dolů nebude.
Hodně je to o stylu a podmínkách - cukačky, zima a hlavně město je naprd. To jsem na 16ti ikdyž se snažím šetřit.

Jardo a nemusíš ani do Phy, stačí u nás na jihu do blbé Břeclavi, kde v kritických hodinách jedeš blbých 5 km i hodinu. To by byl průměr.
Tomas530i
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: ned 14.01.2018 22:56

Re: BMW 530i E60, N52B30

#22 Příspěvek od Tomas530i »

Zdravíčko, tak dnes mi to kamarád napíchnul na diagnostiku, napsalo to chybu 2F0D - Clona chladiče, aktivace.
A druhá chyba 2C9E - Vyhřívání lambda-sondy za katalyzátorem 1, aktivace.
U té první nevím o co jde a ta lambda myslíte, že ji bude stačit vyměnit, nebo co znamená to vyhřívání?

Díky moc za rady.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: BMW 530i E60, N52B30

#23 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

N53B30 se 160kW 530i manuál fakt jezdí pod 8 naprosto bez problémů, opakovaně jsem jel na delší trasu i pod 7... kombinovaná s cca 30% Phy je kolem 8,5 (v lete pod 8)...
Hodnoty přes 10 dlouhodobé jsem tam nikdy nedosáhl (2 roky ježdění), 15 si neumím představit (to bych tomu musel stát na plynu jak bezmozek při každé příležitosti).
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 530i E60, N52B30

#24 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Tomas530i píše:Nejdřív spotřeba ..... nepodařilo se mi dostat se pod 12l/100km.
Vidím, že máš automat. Tak si přečti moje příspěvky v tomto vlákně http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... 0&start=50 a podívej se ve skrytém menu na teplotu chladící kapaliny motoru. Pokud má v tomto počasí po 15 minutách pod 86 stupňů, tak je minimálně jeden termostat špatný. Teprve potom řešit clonu před chladičem a výhřev lambdy za katíkem.
:D
Lucas87
Registrovaný
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 530i E60, N52B30

#25 Příspěvek od Lucas87 »

Ahoj, mám taky e61 s N52B30A. Za cca 1,5 roku mám průměrnou spotřebu 11,1l podle dotankování. Pro info: v létě Chorvatsko - průměr 9,25l (dle tankování - 8,49l, 9,48l, 8,50l, 10,53l), v zimě Itálie průměr - 9,9 l (celkově, ale zpátky jsem to dost mazal, jinak dle tankování - 9,39l, 9,69l a 10,84 l). Jinak město, v mém případě Praha, jezdím cca 12l. ;)
Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: BMW 530i E60, N52B30

#26 Příspěvek od TANN3R »

Ten malej motor se prostě v těžkém autě nevyplatí. Za posledních 15tis km mám s N62 spotřebu podle tankování 11,5. Ale když jedu dálku, tj hlavně výlety/dovolená, tak je to vždycky max 9,5l, taky s automatem. Jedinej větší rozdíl ve prospěch R6 je vyloženě čistě ve městě.
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: BMW 530i E60, N52B30

#27 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

jo, to město je peklo, mám na porovnání sice starý M52TUB28 v lehkém autě (1370 kg) s manuálem vs. N62B44 v 2,1 tuny s automatem, je tam rozdíl víc jak 5l/100 km a to už je dost
ta N52B30 v e60 je modernější, auto je sice těžší o 200 kg, ale řekl bych, že město bude taky za těch cca 12 l/100...
mimo město je ta V8 přijatelná, jedu 20 - 40 km/h přes limit, předjedu co chci a nad 11 se nedostanu, to je pěkný, pokud vyloženě klidně tak k 10

koukám do tabulek a v e60 je město s R6 za 12,6, u V8 za 16,6, takže jsem to celkem trefil...
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: BMW 530i E60, N52B30

#28 Příspěvek od TANN3R »

Ty 2,1t váží co? Snad ne e64? :D
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: BMW 530i E60, N52B30

#29 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

ááá, sorry, Leergwicht, co jsem bral u těch ostatních, je tady 1900 kg, beru zpět ;) těch 2,1 t je s náplněma a se mnou (skoro) ...
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 530i E60, N52B30

#30 Příspěvek od JaraX »

2100 je tak se 4ma lidma a plnou nádrží.
2150kg mám zváženou 745Li s LPG a benzínem,
645 cabrio prázdná má nějakých 1820kg.
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: BMW 530i E60, N52B30

#31 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

tak to sedí, je to 1895 kg s řidičem a zavazadly koukám... (1 Gewicht des betriebsfertigen Fahrzeugs (DIN) plus 75 kg für Fahrer und Gepäck)

http://www.treffseiten.de/bmw/info/date ... cabrio.pdf
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Tomas530i
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: ned 14.01.2018 22:56

Re: BMW 530i E60, N52B30

#32 Příspěvek od Tomas530i »

Zdravím pánové,
tak po dlouhé době jsem se dostal s autem na diagnostiku a dle všeho to vypadá, ža jsou oba katalyzátory KO.
Nemá s tím někdo zkušenost jak drahá legrace to je?
Zde je výpis chybových hlášení:
2F0D Radiator blind - clona před chladičem s tím asi nemá nic společného.
29F4 - Catalytic converter conversion
29F5 - Catalytic converter conversion 2
2A1A - Tank venting system
2A2E - Mixture control
2A2F - Mixture control 2

Dík za rady.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 530i E60, N52B30

#33 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Tomas530i píše:....prý z mého auta byl hodně cítit benzin.
Pokud Ti to žere těch 12 litrů/100km a jsou tam tyto závady ve spalování, tak jako první dej prověřit, co ukazují lambdy na osciloskopu - příklad tady http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?t=80028. Kolik stojí repase katíků jsem Ti už napsal zde http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=27&t=97033 .
:D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 530i E60, N52B30

#34 Příspěvek od JaraX »

první bych vyřešil ten mixture control, když nebude ok směs, nebudou ok katy.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 530i E60, N52B30

#35 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Tyhle ŘJ motoru ještě neumí detekovat tzv. zamrzlou lambda sondu. Ta se projeví tak, že napětí na ní je stále stejné za všech podmínek - nekolísá. Umí detekovat pouze, pokuď se napětí na špatné/poškozené/staré lambda sondě dostane mimo interval 0,1V až 1V - to je pak chybová hláška nízké nebo vysoké napětí. Zamrzne-li lambda sonda při napětí např. 0.4V, což se skutečně může stát (a stává), tak je vše zdánlivě v pořádku, ŘJ nic neví a špatně reguluje bohatost. Důkladnou kontrolu stavu lambda sondy je možné provést pouze osciloskopem, kde by měl být vidět téměř dokonalý obdélníkový signál se střídou cca 50:50. Chcete-li vědět, jak na tom vaše lambda opravdu je, potřebujete kamaráda s osciloskopem.

Lambda OK:
Obrázek

Ještě sloužící, ale pomalu umírajicí lambda:
Osciloskop ukázal, že spodní hladina výstupního signálu je nižší než 0V. Takový stav ŘJ zpravidla zaregistruje a pak rozsvítí kontrolku "CheckEngine". Krom toho, všimněte si na grafu, že doba přepínaní mezi vysokou a spodní hladinou napětí se oproti grafu 1 prodloužila.
Obrázek

Umírající lambda:
Nejčastější nemoc, která se projevuje zpomalením reakce. Všimněte si, že doba přepínání mezi nízkou a vysokou hladinou (t na grafu) značně přesahuje 120ms. Taková porucha nevyhnutelně vede ke zvýšené spotřebě a zhoršené dynamice, ale - ŘJ ji nezaregistruje - parametr doby přepínaní se nesleduje.
Obrázek

Zamrzlá lambda:
Jíž není schopná jakékoliv funkce, hodnota výstupního napětí je víceméně konstantní. Přičemž stejně jako v předchozím případě, ŘJ zase žádnou chybu neuvidí - výstupní hodnoty jsou v povolených mezích. Tudíž, ŘJ je schopná zaregistrovat pouze buď absenci signálu, nebo jeho překročení spodní a horní povolené hodnoty (zpravidla 0 až 1V).
Obrázek
Obrázek
Obrázek
:D
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: BMW 530i E60, N52B30

#36 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Ještě k výkonovým parametrům N52B30 (nevim kdo byl na dynobrzdě), ale tuším ve 130i měla 195kW a v E92 snad dokonce 200kW jako N53B30? Myslím, že mě to mátlo kdysi při výběru E92/E93. To se dá nějak přeprogramovat?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: BMW 530i E60, N52B30

#37 Příspěvek od pavproch »

Totic píše:Ještě k výkonovým parametrům N52B30 (nevim kdo byl na dynobrzdě), ale tuším ve 130i měla 195kW a v E92 snad dokonce 200kW jako N53B30? Myslím, že mě to mátlo kdysi při výběru E92/E93. To se dá nějak přeprogramovat?
Jo, byly tři výkonové varianty 190 (3er sedan a kombi, Z4, 5er), 195 (130i) a 200kW (3er e92). A domnívám se (ale nedám za to ruku do wohně), že se lišily jen SW.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW 530i E60, N52B30

#38 Příspěvek od JaraX »

n52 200kW se dělá i X3. tuším i X5.

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N52
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: BMW 530i E60, N52B30

#39 Příspěvek od pavproch »

já psal o autech, ne o vobludách.... :twisted:
Radim205D
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pon 09.04.2018 17:35

Re: BMW 530i E60, N52B30

#40 Příspěvek od Radim205D »

starML píše:Tyhle ŘJ motoru ještě neumí detekovat tzv. zamrzlou lambda sondu.
A od kterého roku, případně generace to už ŘJ uměly ?
Odpovědět