Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Proplach motoru - ano či ne?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
hannys82
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: úte 04.06.2013 00:00
Bydliště: Dolní Dvořiště

Proplach motoru - ano či ne?

#1 Příspěvek od hannys82 »

Ahoj, pořád řeším pořád úpadek výkonu, okolo těch 1700 otáček necítím to co bývalo, v nižších otáčkách nižší výkon, moc se mazlovi zrychlovat nechce jak to bývalo. Po startu studeného motoru chviličku slyším pískat turbo, ale fakt jen chviličku. Jinak změna ve výkonu přišla ze dne na den...jeden den jsem jel parádně, druhý den sakra změna do lenosti.
Prý by byl dobrej výplach motoru. Čtu na netu pozitiva i negativa (že prý je to tak na odrovnání motoru).
Jaké jsou vaše názory pls?
BMW E91 320D rv.06
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Proplach motoru - ano či ne?

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Výplach to nevyřeší. Příčinu náhlé změny hledej jinde, prasklou hadici, mrtvé čidlo, ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
hannys82
Registrovaný
Příspěvky: 189
Registrován: úte 04.06.2013 00:00
Bydliště: Dolní Dvořiště

Re: Proplach motoru - ano či ne?

#3 Příspěvek od hannys82 »

vyčistil jsem EGR, klapku, sání, chladič výfukových plynů, vyměnil čidlo na sání, podtlakový hadičky....spadla spotřeba, ztišil se motor, o dost méně to kouří, ale pořád ty kobylky chybí :( O volnu vyměním palivový filtr, prý taky dokáže pozlobit, tak uvidím.
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Proplach motoru - ano či ne?

#4 Příspěvek od TurboShnek »

Mozna mas prasklou hadici ktera jde z turba do chladice/motoru. Taky to muze delat MAP snimac a nebo moturek kterej meni geometrii turba a nebo samotny turbo. 99% problemu s vykonem turbo dieslu souvisi s turbem/hadicema z nej a snimacema. Nejlepsi by bylo to pripojit na diagnostiku a podivat se jestli jsou vsude spravny tlaky. Jeste mne napada pedal plynu ale vsadil bych na ten snimac nebo neco kolem turba.
rhinos
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: pon 16.03.2015 01:00

Re: Proplach motoru - ano či ne?

#5 Příspěvek od rhinos »

tak ale obecne k tematu.
Je vhodne udelat proplach a rvat nejake aditivum do oleje nebo to zavani pruserem?
Mam treba tip na sadu od BG.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: Proplach motoru - ano či ne?

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jak vypláchneš zbytky proplachového oleje?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Proplach motoru - ano či ne?

#7 Příspěvek od pavproch »

Podle informace od mého dvorního mechanika (neověřoval jsem, možná se mu jen nechtělo to dělat) už žádné rozumné proplachové oleje nejsou k sehnání.
rhinos
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: pon 16.03.2015 01:00

Re: Proplach motoru - ano či ne?

#8 Příspěvek od rhinos »

no to me taky napadlo. Jaky muze byt pruser kdyz tam zustane nejaka cast toho proplachovaciho media.
Otazka je kolik tam toho zustane v 8.5l naplni motoru a jak moc to muze v beznem provozu vadit.
Na druhou stranu kdyz jsem se ptal na typ oleje primo na strankach Millers oil tak ti doporucuji proplach pri prechodu na jejich olej.
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Proplach motoru - ano či ne?

#9 Příspěvek od TurboShnek »

rhinos píše:tak ale obecne k tematu.
Je vhodne udelat proplach a rvat nejake aditivum do oleje nebo to zavani pruserem?
Mam treba tip na sadu od BG.
Co se tyce proplachu motoru, podle toho co jsem slysel to je vhodny jenom kdyz vis ze v nem jsou nejaky usazeniny kterych se potrebujes zbavit. Napriklad kdyz tam byla nejaka zavada ktera zpusobila aby se v motoru vytvorili usazeniny. Napriklad otcovi na VW Passatu 1.9 TDi odesel hydrostos, ojela se vackova hridel a k tomu jeste mel spatny turbo tak ze motor byl celej od usazenin, to bylo videt hned kdyz se sundal vackovej kryt. V takovym pripade byl vhodnej proplach.

Kdyz jsem koupil svoji 320D tak jsem delal vyplach motoru pri prvni vymene oleje protoze v servisni knize byla dira 2 roky a nevedel jsem jak casto ho predchozi majitel menil, a taky jsem prechazel z 5W40 na 5w30, tak jsem si rekl ze by bylo rozumny to cely vyplachnout. (Pravdepodobne to nebylo nutny, ale lip se mi po tom spalo. :D )

Taky jsem delal proplach prevodovky kdyz jsem v ni menil olej protoze za 20 let se tam pravdepodobne uz vytvorili usazeniny, a pomohlo to, rychlosti tam ted jdou jak maji.

Kdyz delas proplach motoru tak rozpustis i usazeniny ktery se vytvorili kolem vselijakych tesneni ktery jsou za ty leta uz vymackany a ted vlastne pomahaji tesnit tvuj motor, tak ze se muze stat ze ti kvuli tomu nekde zacne protejkat olej.

Tak ze pravidelny vyplachy nejsou treba a muzou i uskodit.

Co se tyce aditiv do oleje, za celej zivot jsem slysel snad jenom o jednom kterej mozna opravdu ma nejakej ucinek. Podle mne za ty penize co utratis na aditiva je lepsi koupit si kvalitnejsi olej a nebo jeste lepsi vymenit si 2x olej. Cervstvy olej je vzdycky lepsi nez starej s aditivem.

Do my 320tky se nikdy zadny aditiva nelili, akorat se pravidelne menil olej u dealera BMW (mozna krome tech 2 let kdyz to vlastnil predchozi majitel od kteryho nemam servisku), ja tam leju GM Dexos2 5w30 kazdych 8000-10,000km/1 rok a motor je cistej, nikde nic netece, puvodni turbo, komprese je vyborna, vsehno je jako kdyby to vcera vyjelo z fabryky. :D

Jeste si vzpominam ze minulej rok po internetu hodne kolovali reklamy na nejakej aditiv v zluty plechovce asi za 400, uz jsem zapomnel jak se to jmenovalo, ale v Tatre zjistili ze ten aditiv rozezira bronzovy soucastky v motoru. Tak ze proc tam lejt nejakej aditiv za 400 kdyz si za 500 muzu koupit 5 litru Dexos2 a vymenit olej 2x do roka. (coz je taky zbytecny pokud nenajedes tolik km aby to bylo nutny, dnesni synteticky oleje se uz nemusi menit tak casto.) :D
Odpovědět