Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupě ojetého BMW

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Koupě ojetého BMW

#21 Příspěvek od TANN3R »

Když koupíš N52, tak rozvody řešit nemusíš. To ale samozřejmě neznamená, že je to úplně bezproblémovej motor, každej má své. Btw. na tvůj nájezd je nafta úplně mimo.

Spíš si něco načti o konkrétním autě, vyzkoušej a pak se ptej na detaily, co nevíš. Tyhle obecné témata "co koupit" jsou k ničemu, jen se tady všichni pohadame :D

Úplně nejlepší je pokecat s někým, kdo ty auta zná nebo kdo ti ho pomůže případně dovést. Místo několikadenní hádky na fóru máš po půl hodině jasno s argumentama pro i proti konkrétní motorizaci nebo autu.

Kalasnikuv pohled na věc chápu, ale nesouhlasím. Prostě podle zkušeností z velice omezeného okolí radí kupovat něco, co sám (dle mě) nezná. Není nafta jako nafta. A ty zkušenosti a narážky na kvalitu servisu radši nebudu komentovat vůbec, snad jen, že si za to můžete sami, když takovy kokoty podporujete. Každej svéprávnej člověk se může sám rozhodnout, komu za servis zaplatí.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě ojetého BMW

#22 Příspěvek od JaraX »

já jezdím do něměcka pořád, co tě zajímá?
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Koupě ojetého BMW

#23 Příspěvek od TurboShnek »

diacreet píše:Díky za weby pro hledání aut, ten výběr a ceny jsou nesrovnatelný s českou nabídkou kde se i ta 318i s 200k km nabízí za 200tis korun.
Já jsem ti to říkal. :D V ČR nekupuj nikdy ani hlavičku od špendlíku, tady je mentalita: okrást druhýho. Tady kupuj jenom nový věci přes internet který se opotřebujou jako je spojka, brzdy atd... protože na originály díly od BMW ti nikdy nebudou stačit peníze. Když budeš potřebovat něco použitýho, jenom ze zahraničí.
diacreet píše:Ještě bych měl dotaz zda tu má někdo zkušenosti s převozem auta do Čech.
Mám z Itálie. Tvoje nejlepší volba bude pravděpodobně nechat si auto přivézt na odtahovce někde poblíž od hranic protože tě to vyjde na stejně a nebudeš si tam muset vyřizovat pojištění, značky atd... Pak to přivezeš sem, uděláš si STK a poplatíš úřady.

Musím ale říct že nejlepší auta v Německu najdeš spíš na druhý straně vedle Francie, Belgie atd... a budou v lepším stavu i levnější , protože tady kolem nás je to vybraný od Poláků, Čechů atd... (Jako ti tady už někdo řekl, že tam jezdí pořád) Taky bych doporučoval koupit si tam auto přímo od majitele a ne v autobazaru když budeš moct. Ale od tud by jsi ho musel přivézt sám protože by se ti odtahovka už nevyplatila.

Ještě bych ti vysoce doporučoval koupit si na eBay měřák na tloušťku barvy a pořádně zkontrolovat jestli to nebylo bouraný, lakovaný atd... nemysli si že v Německu jsou všichni čestný. Zkontroluj všechno protože každej kousek umělý hmoty tě potom bude stát tisíce. Taky si dej pozor na umytý motory protože tam pravděpodobně někde chčije olej.

No a pak se staneš majitelem BMW, majitel BMW je diagnóza, proto tady pořád jsem. :D Časem se ti tady začnou hromadit témata, za chvíli budeš vědět co jsou to svíčky, cívky, synchrony, podvozek, budeš toho vědět víc než Bentley Service Manual :D budeš vědět kde se prodávají jaký díly a za kolik, nás už poznáš z dálky, jako když rybář vidí rybáře, budeš si s náma rozumět na půl slova. :D
TANN3R píše:A ty zkušenosti a narážky na kvalitu servisu radši nebudu komentovat vůbec, snad jen, že si za to můžete sami, když takovy kokoty podporujete. Každej svéprávnej člověk se může sám rozhodnout, komu za servis zaplatí.
To je pravda, ale nejdřív jím musíš zaplatit aby jsi zjistil že jsou to kokoti. :D
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Koupě ojetého BMW

#24 Příspěvek od TANN3R »

Takže podle tebe nemůžu ani prodat svoje auto, protože žiju v ČR, tj. jsem zloděj. Dík..

To mám jako jet 1000km na auto stáří 13+ let a pak tam poskakovat s měřákem laku a rozčilovat se, že už někdo lakoval blatník? Zas totální kravina, stejně jako nebudu řešit, jestli koupím hezké auto od kulturního obohacení Německa nebo rodilého německého árijce. Ono s těma turkama v bazaru je většinou lepší domluva než se soukromníkem a kdo to auto prodává nemá vliv na jeho stav. Nekoupím vyjetou ludru jen proto, že kupuju přímo od majitele.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě ojetého BMW

#25 Příspěvek od JaraX »

nejhorší BMW co jsem kdy viděl pocházeli z Itálie. a třeba v Brně je autobazar auto Šerý, ti vozí jen z Itálie a tam regulerně nenajdeš dobré auto.
trošku mi to připomíná pána co kupoval E60 a trval na servisce, ta byla duležitá, ale že má v servisce samý Rumunský razítka, to už mu nevadilo.
v německu už jsem byl pro auto mooockrát a kupuju radši od turka než od němec, pro němce jsem plbes a většině němců ani nemužeš říct že tam je závada, protože se jen naserou. dokonce jednou jsme byli na E46, říkám že to vůbec není ani trochu jak po telefonu, no a tak on sedl a odjel. prostě odjel. Turek a jiná náplava se musí sakra snažit aby v německu uspěl, což je jejich velká výhoda. je to asi to samý jako soukromník a velká firma, člověk ve velké firmě dělá aby dostal na konci měsíce výplatu, jak dělá svou práci ho moc nezajímá, hlavně aby byla výplata, soukromník si musí hledět toho co dělá a podle toho jak to udělá, tak bude mít další práci nebo nebude mít.
měřáků laku mam sám několik, ale přesně jak píše Tanner, k čemu je ti u 15letyho auta vědět že to bylo někde lakovany, duležity je že jsou rovny nosniky, dily dobře spasovany, vše funguje, a jeslti někdo lakoval kapotu mě nezajímá.
tydle auta se stejně nekupujou bez mechanika, pak koupíš past, dneska jsem byl prověřovat dvě sedmy, jedna vypadá jako vrak, ale technicky je v dobrém stavu, druhá je strašně zachovalá, pěkná, ale technicky špatná.
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Koupě ojetého BMW

#26 Příspěvek od TurboShnek »

TANN3R píše:Takže podle tebe nemůžu ani prodat svoje auto, protože žiju v ČR, tj. jsem zloděj. Dík..
Já jsem neřekl že ty jsi osobně zloděj, ale tady je tolik vykuků že jsem zjistil že to nemá cenu tady něco shánět protože najít něco dobrýho bude trvat moc dlouho а bude to drahý. :D Příklad: Když jsem žil v Anglii, kamarád měl Ford Focusa, někdo mu rozbyl ráno okno tak jsme zajeli na vrakoviště, řekli jsme týpkovi potřebujeme okno na Focusa, on řekl tady ho máš dej mi 10 liber. Teď se přesuneme do ČR, sháním otcovi světlo na Passata, volám na všechny vrakoviště v Plzni a ptám se, máte tam Passata? Týpek říká že jo, tak tam jedu a říkam kde je ten Passat? Týpek mi ukazuje na vyhořelej vrak. :| Tak jedu na druhý, tam má taky Passata, tak mu říkám kolik chceš za zadní světla? A on mi tam začal vyprávět pohádky, no jsou tuningovaný, nový stojí 1000 korun za kus tak dáme půlku, 500 za kus. :D Tak mu říkám, a to jako myslíš vážně když nový se zárukou na internetu stojí 400? :D

Proč sami jezdíte do Německa a mne říkáte jak je tady všechno skvělý. Jako ČT1. :D
JaraX píše:měřáků laku mam sám několik, ale přesně jak píše Tanner, k čemu je ti u 15letyho auta vědět že to bylo někde lakovany, duležity je že jsou rovny nosniky, dily dobře spasovany, vše funguje, a jeslti někdo lakoval kapotu mě nezajímá.
Tak to jsem docela v šoku pánové :shock: člověk chce utratit na auto 200,000 korun což nejsou žádný drobáky ani v Německu a vy se ptáte proč bych tam běhal s měřákem. To je jedno že je všude 5cm kitu a že je to barvený ze všech stran a týpek mi tam maže kolem huby med jak v tom jezdila babička v neděli do kostela. Maximálně se ti začne loupat lak ze střechy a kapoty no tak co tak to za 15,000 zase přelakuješ u Franty v garáži a je to dobrý. Českej styl, všechno odfláknout, udělat napůl, to je dobrý. :D

Když kupovat luxusní auto za takový peníze tak dobrý auto, zachovalý, pěkný, který bude dělat radost, ne nějakou zakitovanou vykopávku do který by v noci nikdo nevlez se ani vykadit když poblíž není veřejnej záchod. Jinak si rovnou můžeš koupit Feldu za 10,000 a je to.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě ojetého BMW

#27 Příspěvek od JaraX »

docela rád bych udělal prohlídku na tom tvým italským nikdy nelakovanýmu zázraku.
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Koupě ojetého BMW

#28 Příspěvek od TurboShnek »

JaraX píše:docela rád bych udělal prohlídku na tom tvým italským nikdy nelakovanýmu zázraku.
Můj italskej zázrak už má lakovanou kapotu a střechu protože když jsem ho kupoval, nevěděl jsem to co vím teď a nezměřil jsem si tloušťku no a pak se začal loupat lak. Taky má lakovanej blatník protože po mé ulici chodí z vinárny velmi inteligentní džentlmeni kteří se občas rádi po cestě domů projedou klíčem po autech až do základu. :D

Musel jsem si to celý obrousit a nastříkat základem sám a pak jenom nechat nabarvit, takhle mne to stálo jenom 4000 oproti 15,000 nebo 95,000 jako mi řekla jedna lakovna. A co jsem při tom zjistil? 1 vrstva barvy, 1 základu, a pak ještě jedna barvy a ještě jedna základu. :D

Obrázek

Mně to všechno ceklem nevadí protože je to moje první auto a učím se na něm všechno opravovat sám, ale druhýmu člověku musím říct to co nikdo neřekl mně. $1 na eBay ti ušetří plno práce a peněz. :D
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Koupě ojetého BMW

#29 Příspěvek od TANN3R »

Tak mi to teda vysvětli, co budeš dělat v případě, že pojedeš 1000km pro auto a tam zjistíš pomocí měřáku laku za dvacet korun z Číny, že je lakovanej zadní blatník. Jak zjistíš, jestli je jen lakovanej, protože to chce mít ten člověk hezky, nebo je to poskládany ze třech aut? Nebo jak poznáš, jestli je tam půl mm kitu nebo dva cm?

Oddělit na místě při prohlídce jebku od zachovalého kusu je pro zkušeného člověka tak na 15min a lakovanej blatník na tom nic nemění. Každé takto staré auto bude mít za ty roky nějaké šrámy a rozhodně pro mě není tloušťka laku ukazatel, jestli je to auto super nebo ne. Takových lidí, co trvali na servisce, původním laku a všech původních oknech, málo km atd znám dost, a ani jim nevadí, že nakonec koupili vyjetinu a sypou do toho horem spodem.
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Koupě ojetého BMW

#30 Příspěvek od TurboShnek »

TANN3R píše:Tak mi to teda vysvětli, co budeš dělat v případě, že pojedeš 1000km pro auto a tam zjistíš pomocí měřáku laku za dvacet korun z Číny, že je lakovanej zadní blatník.
Kdybych jel pro auto 1000km, s tím co vím teď, tak bych si tam vzal hotel na pár dní a objel bych víc exemplářů. Je lepší utratit pár tisíc za hotel než na lakování. Z bazarů bych nic už pravděpodobně nekupoval, jenom od majitele. Koupil bych si už jenom auto od prvního majitele a toho bych se zeptal jestli to bylo lakovaný nebo ne, pak bych ho projel měřákem za 20 korun a podíval se jestli si nevymýšlí pohádky. :D Kdyby byl jenom lakovanej blatník tenkou vrstvou protože tam byl škrábanec tak by mi to nevadilo, ani dveře by mi nevadili, kdyby byla lakovaná celá střecha a kapota tak bych ho nekoupil. Kdyby na zadním blatníku bylo kilo tmelu tak bych si to rozmyslel protože zadní blatník nejde vyměnit jako přední, a ze zkušenosti už vím jak těžko se zbavuje rezu. Radši vyměním něco kolem motoru nebo brzdy než se dělat s tmelem a lakováním protože je to drahý a dá to strašně moc práce aby to dobře vypadalo. Taky bych si ho připojil na počítač a podíval se co se skrývá tam a musela by k tomu bejt plná servisní historie. Pak bych ho zavezl do Bosch servisu a nechal bych všechno prověřit, včetně klimatizace, pak bych s majitelem vyjednal cenu a teprve pak ho koupil. :D

Na málo km bych netrval, zajímalo by mne kde je najezdil a na původních oknech taky ne. Já jsem Ferda mravenec, nemám takový zkušenosti jako vy, ani neznám nikoho jako vy kdo by se mnou jel 1000km, tak si myslím že takhle bych se vyhnul co nejvíce problémům který mám s e46 kterou jsem z neznalosti koupil v podstatě jako zajíce v pytli. :D
TANN3R píše:Jak zjistíš, jestli je jen lakovanej, protože to chce mít ten člověk hezky, nebo je to poskládany ze třech aut? Nebo jak poznáš, jestli je tam půl mm kitu nebo dva cm?
Měřák ukazuje hloubku, a když je auto z dvou polovin tak by to musela bejt skara dobrá práce aby to nešlo poznat, nikam netáhlo a aby byli všude perfektní mezery jako z fabriky. Museli by přendat VIN čísla, dobře to zabarvit, a stejně by pod autem bylo vidět že je to někde svařený.

Kamerou telefonu taky jde dobře poznat odstín barvy, obzvlášť světlý, ta se těžko chytá. Když je půlka auta tmavější než druhá půlka je čas odejít. :D

Další tipy, nedívat se na auto když přší a jenom když je studenej motor, protože můžou skrývat nějakou závadu která se projevuje jenom za studena. A ptát se majitele co nejvíc otázek, rádi často vypráví pohádky. :P Když je v motoru úplně novej olej tak je to taky špatnej znak, protože nikdo by neměnil olej týden před tím než prodá auto.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě ojetého BMW

#31 Příspěvek od matiz »

To ti preju teda hooodne stesti s nakupem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě ojetého BMW

#32 Příspěvek od JaraX »

takže si to shrneme
- 15 lety auto
- pouze první majitel
- nikdy nelakovaná střecha, blatník nebo kapota (už třeba u E46 ten zadní blatník bude problém, jelikož reznou a tak se musí vybrousit, přetmelit a nalakovat. připadně vyvařit
- ten měřák ti řekne že tam je víc něž pár mikronů a tím to končí, jeslti tam je 0,5mm nebo 2cm se nedozvíš.
- myslíš že v Bosch servisu nejsou žádní obdornici na BMW a už vůbec ne v německu kde se auta se špatnýma na guferama na ventilech vyhazují, oprava tam stojí 5000 eur a tady 1000 eur.
- zajímalo by tě kde ty km najezdil? a to budeš jako zjištovat jak? musí doložit fotky z cest?

já ti ted řeknu jak jezdíme pro auto my.
- zákazník mi pošle nějaké auto, já mu ho zhodnotím jeslti má potřebnou výbavu, aby si pak třeba někdo nekoupil třeba sedmu bez dynamic drivu apod, občas se stane že prodejce nechce sdělit vin, takové auto automaticky vypadává z výběru
- auto mu zkritizuju, co se mi nezdá hned z fotek, většinou ztuzená auta jsou ve špatném stavu, takže různé modré podsvícení, spoilery atd, bývají známkou špatného stavu auta,
- prověříme stav km přes BMW
- vyjímečně se stane že najdeme ještě druhé auto jako zálohu, bohužel v těch BMW není takový výběr jako ve škodovkách, takže prostě většinou jedem jen na to jedno auto, klidně by jsme si vzali hotel a spali v DE, ale prostě není proč
- přijedem do DE, auto se celý obejde a zkontroluje se víc jak 100 věcí na každém autě, od karbonu v motoru, staří světel, spasování, kapaliny, elektroinstalaci, výbavu, no prostě kde co.
- auto se zdiagnostikuje, projdou se závady a pak se vymažou
- proběhne testovací jízda, následně pak znova diagnostika s tím co naskočilo. nedělá se jen diagnostika chyb, ale i live data spousty věcí, zdvihy valvetronicu, běh válců, stav rozvodů atd.
- vyřídí se převozky a peláší se domů

ale prostě každé auto už za těch 15 let něco má, tady se něco lakovalo, tady teče olej, tady je volnější rameno, a v průměru at je to E90 nebo E65 do nějakýho takovýho TOP stavu do každýho toho auta hned spadne cca 30-50k, prostě nějaký to rameno, hardyspojka, atd to tam je tak nějak vždycky, stejně jako musíš hned vyměnit všechny provozní kapaliny a nemužeš spolíhat na to že před prodejem někdo vyměnil olej, to dělám jen já :D
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: Koupě ojetého BMW

#33 Příspěvek od TANN3R »

Mě to taky vychází kupodivu tak, že měním olej těsně před prodejem, čímž podle Kalasnikova vypadávám ze seznamu důvěryhodných prodejců. Což mě teda dvakrát nesere :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě ojetého BMW

#34 Příspěvek od JaraX »

a hlavně vůbec nejsi důvěryhodnej mechanik :D :D :D :D
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: Koupě ojetého BMW

#35 Příspěvek od xaler »

Ahoj, chtěl bych se jet podívat na jednu E46 330xd, nějaké rady na cestu, nebo poznatky z inzerátu. Díky

http://auto.bazos.cz/inzerat/88818581/B ... 150-kw.php
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě ojetého BMW

#36 Příspěvek od JaraX »

a co tě vede si koupit E46 v naftě a ještě ve čtyřkolce? víš co to vše obnáší?
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: Koupě ojetého BMW

#37 Příspěvek od xaler »

Dá se říct že nevím. Musí to být 4x4, jinou podmínku nemám a trojka se mi vždy líbila a 150 KW by mělo být dostačující na pohodlné ježdění. Jediné negativní co jsem na E46 našel je koroze a vířivé klapky v motoru a ucpané sání.
Navíc to auto není pro mě já bych chtěl E65 kdybych mohl. Sháním něco pro tátu a moc se mi nechce za tu samou cenu kupovat dvacet let starou oktávku. Nevím jestli by mělo smysl se hnát po novější E60, nebo E90.
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Koupě ojetého BMW

#38 Příspěvek od TurboShnek »

xaler píše:Ahoj, chtěl bych se jet podívat na jednu E46 330xd, nějaké rady na cestu, nebo poznatky z inzerátu. Díky

http://auto.bazos.cz/inzerat/88818581/B ... 150-kw.php
Vypadá docela čistě, a sedačky vypadají hodně zachovale což je plus. Ale myslím že za to chce dost, má to najeto skoro 300,000km.

Zdá se mi že má lakovanej přední blatník protože je světlejší než zbytek auta (https://www.bazos.cz/img/6/581/88818581.jpg). Což není problém ale zkontroluj jestli to z tý strany nebylo náhodou bouraný.

Dobrá zpráva je že tam už není čerpadlo VP44. Špatná zpráva je že je tam common-rail, tak že by měl na volnoběh jít absolutně hladce, když budou kolísat otáčky mohlo by to znamenat že odchází vstřik.

Zkontroluj jestli pracuje klimatizace a jestli chladí ledově (když nechladí ledově znamená to že je tam málo plynu, ale důvod proč je ho tam málo už může bejt drahej :D ), všechno elektronický (včetně stěračů, oken atd...), pokud to má sklápěcí zrcátka tak je několikrát zkus sklopit protože se občas můžou zasekávat. Pust větrák a čuchej jestli na volnoběh není cítit nafta, znamenalo by to že je díra ve vlnovci. Zkus jestli není vůle ve volantu. Ohmatej koberce kolem prahů, často dole v rohu zatejká voda ze strany řidiče i spolujezdce. Podívej se jestli někde není mokrý nebo se neodlepuje čalounění, znamenalo by to že je tam vlhko.

Zavez to do servisu a zkontroluj jestli nepraská zadní rám, v jakým stavu jsou všechny části podvozku, jestli tam nejsou vůle, jestli to někde nehnije, taky zkontroluj v jakým stavu je výfuk a brzdový potrubí, obzvlášť vzadu, protože tam budou na 100% zrezlý trubky. Zkontroluj v jakým stavu jsou kotouče, a destičky. Prověř jestli dobře drží parkovací brzda. Pověř jestli tam jdou dobře všechny rychlosti, jestli se ze všech rychlostí dobře vrací páka. Prověr jestli je dobrá spojka a jestli se auto při rozjezdu netřese, znamenalo by to že odchází dvou hmotovej setrvačník. Sundejte kryt a prověřte jestli někde neteče moc olej, často tečou trubky posilovače řízení.

Dál prověř jestli v chladící kapalině není olej, kolik je v posilovači oleje (měl by bejt červenej a ne černej), kolik je oleje v motoru, jak často ho měnil, jakej používal. Když tam bude minimum pravděpodobně mu to žere olej. Zeptej se kdy naposled měnil filtry. (Když měnil olej v převodovce a diferenciálu, super ale to bych neočekával). Zkontroluj jak je stará baterka, stav pneumatik (protože na 4 kolce musíš vyměnit všechny 4 najednou) a ještě vyndej levý zadní světlo a podívej se jak vypadá zásuvka, na e46 tam časem vyhoří zem a opraváři to tam všelijak sprasečí.

Pak to projěď, nemělo by to nikam táhnout a celý auto by se mělo cítit pevně, tiše, hladce bez vůlí, bez bouchání atd... Zkus taky jet po hrbatý silnici jestli něco neskřípe. A projeď ho po dálnici, mělo by zrychlovat hladce až do 4000 otáček, bez ztrát výkonu v určitých otáčkách. Na 1800 - 2000 by se mělo zapnout turbo a to ucítíš a táhnout hladce až do 4000, jinak to může znamenat že už odchází.

Auto by mělo startovat hned bez škytání na 1-2 otočení motoru, obzvlášť teď v létě, motor by měl pořádně chytnout 'výbuchem' aby se otřáslo celý auto, to je znak že má dobrou kompresi, ale zase by se potom nemělo pokračovat třást celý auto jako traktor, to je znak špatnýho upevnění motoru.

Neboj se mu říct aby ti dal slevu pokud něco není v pořádku. Kromě toho jsou to dobrý malý auta, myslím že se ti bude líbit. ;)

Taky se zeptej jestli vyndal vířivý klapky jinak to budeš dělat sám.

P.S. stejně bych změřil tloušťku barvy měřákem, jestli někde není kilo tmelu atd... a kufr mezi SPZ a tou černou krabičkou často rezne, obzvlášť kolem šroubů.
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: Koupě ojetého BMW

#39 Příspěvek od xaler »

Děkuji tohle bylo vyčerpávající a budu si to muset vytisknout. Na klapky už jsem se ptal a nevěděl takže tam buďto jsou, nebo je někdo vyndal předtím. Cena se mi zdá celkem dobrá, levnější pofacelift nejlépe s manuálem jsem nenašel. Tím praskajícím rámem je co? Nápravnice? Myslím si, že nebudu mít možnost to někde zvednout. Pokud bych tohle auto srovnával s E60 530xd tak to asi vychází daleko lépe ta trojka ne? Ty klapky a prohlídka potrubí by byla to první co bych zkontroloval.
P.S. měl jsem Audi A4 2,5 TDI q takže není moc závad co by mě mohlo překvapit.
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: Koupě ojetého BMW

#40 Příspěvek od TurboShnek »

xaler píše:Děkuji tohle bylo vyčerpávající a budu si to muset vytisknout. Na klapky už jsem se ptal a nevěděl takže tam buďto jsou, nebo je někdo vyndal předtím. Cena se mi zdá celkem dobrá, levnější pofacelift nejlépe s manuálem jsem nenašel. Tím praskajícím rámem je co? Nápravnice? Myslím si, že nebudu mít možnost to někde zvednout. Pokud bych tohle auto srovnával s E60 530xd tak to asi vychází daleko lépe ta trojka ne? Ty klapky a prohlídka potrubí by byla to první co bych zkontroloval.
P.S. měl jsem Audi A4 2,5 TDI q takže není moc závad co by mě mohlo překvapit.
Njn, kupovat starý auto není kupovat koloběžku a 90,000 není stovka tak se důležitý věci musí prověřit. Na prasklej rám by nebylo dobrý naletět. :D Určitě jsem něco vynechal ohledně motoru protože já mám starou rotačku, faceliftovanej motor je trochu jinej. Kluci ti ještě poradí. ;)

Prasklej rám: https://www.youtube.com/watch?v=fH1MqZ3ncMQ

Jo už jsem si vzpomněl, ještě zkontroluj jestli nejsou praskliny okolo těch předních věžiček nebo jak se česky jmenuje: https://a.d-cd.net/667bf6as-960.jpg

Nejspíš je nějakej důvod proč to prodává. ;)
xaler píše:P.S. měl jsem Audi A4 2,5 TDI q takže není moc závad co by mě mohlo překvapit.
Jo jo, VW TDi, otec to má taky :D to už bylo nervů. e46 je 1000x spolehlivější než cokoliv od koncernu. :D :D :D

EDIT: Vloni BMW zadarmo měnili airbag spolujezdce, tak se zeptej jestli tam byl a vyměnil ho. Když ne, můžeš tam zajet sám a oni ti ho vymění.

A ještě jedna rada, zkontroluj jestli jsou všude stejný VIN čísla, a tady je stránka do který napíšeš VIN číslo a ukáže ti to jestli to není někde kradený, zadlužený atd... https://cz.vindecoder.eu/ nebo https://vin.penize.cz/

Jsou i jiný stránky kde ti to ukáže výbavu atd... Ještě je https://spz.penize.cz/ kde si můžeš ověřit jestli SPZ patří k tomu autu a jestli je to pojištěný ještě před tím než někam jedeš (ale nejsou nejsou tam všechny SPZ).Je to zadarmo tak proč ne. :D
Odpovědět