Vypadá docela čistě, a sedačky vypadají hodně zachovale což je plus. Ale myslím že za to chce dost, má to najeto skoro 300,000km.
Zdá se mi že má lakovanej přední blatník protože je světlejší než zbytek auta (
https://www.bazos.cz/img/6/581/88818581.jpg). Což není problém ale zkontroluj jestli to z tý strany nebylo náhodou bouraný.
Dobrá zpráva je že tam už není čerpadlo VP44. Špatná zpráva je že je tam common-rail, tak že by měl na volnoběh jít absolutně hladce, když budou kolísat otáčky mohlo by to znamenat že odchází vstřik.
Zkontroluj jestli pracuje klimatizace a jestli chladí ledově (když nechladí ledově znamená to že je tam málo plynu, ale důvod proč je ho tam málo už může bejt drahej

), všechno elektronický (včetně stěračů, oken atd...), pokud to má sklápěcí zrcátka tak je několikrát zkus sklopit protože se občas můžou zasekávat. Pust větrák a čuchej jestli na volnoběh není cítit nafta, znamenalo by to že je díra ve vlnovci. Zkus jestli není vůle ve volantu. Ohmatej koberce kolem prahů, často dole v rohu zatejká voda ze strany řidiče i spolujezdce. Podívej se jestli někde není mokrý nebo se neodlepuje čalounění, znamenalo by to že je tam vlhko.
Zavez to do servisu a zkontroluj jestli nepraská zadní rám, v jakým stavu jsou všechny části podvozku, jestli tam nejsou vůle, jestli to někde nehnije, taky zkontroluj v jakým stavu je výfuk a brzdový potrubí, obzvlášť vzadu, protože tam budou na 100% zrezlý trubky. Zkontroluj v jakým stavu jsou kotouče, a destičky. Prověř jestli dobře drží parkovací brzda. Pověř jestli tam jdou dobře všechny rychlosti, jestli se ze všech rychlostí dobře vrací páka. Prověr jestli je dobrá spojka a jestli se auto při rozjezdu netřese, znamenalo by to že odchází dvou hmotovej setrvačník. Sundejte kryt a prověřte jestli někde neteče moc olej, často tečou trubky posilovače řízení.
Dál prověř jestli v chladící kapalině není olej, kolik je v posilovači oleje (měl by bejt červenej a ne černej), kolik je oleje v motoru, jak často ho měnil, jakej používal. Když tam bude minimum pravděpodobně mu to žere olej. Zeptej se kdy naposled měnil filtry. (Když měnil olej v převodovce a diferenciálu, super ale to bych neočekával). Zkontroluj jak je stará baterka, stav pneumatik (protože na 4 kolce musíš vyměnit všechny 4 najednou) a ještě vyndej levý zadní světlo a podívej se jak vypadá zásuvka, na e46 tam časem vyhoří zem a opraváři to tam všelijak sprasečí.
Pak to projěď, nemělo by to nikam táhnout a celý auto by se mělo cítit pevně, tiše, hladce bez vůlí, bez bouchání atd... Zkus taky jet po hrbatý silnici jestli něco neskřípe. A projeď ho po dálnici, mělo by zrychlovat hladce až do 4000 otáček, bez ztrát výkonu v určitých otáčkách. Na 1800 - 2000 by se mělo zapnout turbo a to ucítíš a táhnout hladce až do 4000, jinak to může znamenat že už odchází.
Auto by mělo startovat hned bez škytání na 1-2 otočení motoru, obzvlášť teď v létě, motor by měl pořádně chytnout 'výbuchem' aby se otřáslo celý auto, to je znak že má dobrou kompresi, ale zase by se potom nemělo pokračovat třást celý auto jako traktor, to je znak špatnýho upevnění motoru.
Neboj se mu říct aby ti dal slevu pokud něco není v pořádku. Kromě toho jsou to dobrý malý auta, myslím že se ti bude líbit.
Taky se zeptej jestli vyndal vířivý klapky jinak to budeš dělat sám.
P.S. stejně bych změřil tloušťku barvy měřákem, jestli někde není kilo tmelu atd... a kufr mezi SPZ a tou černou krabičkou často rezne, obzvlášť kolem šroubů.