Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

seřízení sání e34M5

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Odpovědět
Zpráva
Autor
Rendis
Registrovaný
Příspěvky: 5043
Registrován: úte 14.03.2006 01:00
Bydliště: East coast -Odolka

#1 Příspěvek od Rendis »

Mohl by mi někdo vysvětlit co znamená pojem "seřízení klapek"? Popř.co všechno se mění za díly?

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... _assembly/
Only e34 8-)
e34 M50B25TU
e34 S38B36
e34 M60B40
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Seřízení klapek znamená odpojit ovládací táhla, povolit dorazový šroub až se klapka úplně zavře, nasadit "hodinky" (strojnický úchylkoměr na měření zdvihu v 1/100 mm), pomocí dorazového šroubu pootevřít klapku o správnou hodnotu (mělo by ji jít dohledat v TISu), toto zopakovat na dalších dvou tělesech klapek, zapojit ovládací táhla a nastavit u všech stejnou vůli tak, aby počátek otvírání klapky byl v jeden okamžik při pomalém tahání za mechanismus. Na závěr je třeba nastavit snímač polohy klapky tak, aby mikrospínač oznamující DME uzavření klapek byl sepnutý pří uzavření klapek a rozepnul se při prvním pohybu při otvírání klapek.
Pokud při repasi jsou klapky demontované z hlavy, tak seřízení základního pootevření klapek hodinkami je jednodušší dělat na ponku, seřízení táhel pak samozřejmě až po usazení klapek na hlavu.
Měl by to být schopen udělat každý, kdo má trochu strojnického ducha, šroubovák, hodinky s držákem, svěrák nebo jiné upínadlo na klapkové těleso a umí si v TISu najít hodnotu pootevření klapek ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Rendis
Registrovaný
Příspěvky: 5043
Registrován: úte 14.03.2006 01:00
Bydliště: East coast -Odolka

#3 Příspěvek od Rendis »

Prý je dobré vyměnit nějaké "gumičky" ?
Only e34 8-)
e34 M50B25TU
e34 S38B36
e34 M60B40
Martin85
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: stř 19.06.2013 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Martin85 »

Rendis jak si s tímhle dopadl? Už o tom uvažuji delší dobu. Sehnal si někoho, kdo tohle v ČR dělá?
Rendis
Registrovaný
Příspěvky: 5043
Registrován: úte 14.03.2006 01:00
Bydliště: East coast -Odolka

#5 Příspěvek od Rendis »

Martin85 píše:Rendis jak si s tímhle dopadl? Už o tom uvažuji delší dobu. Sehnal si někoho, kdo tohle v ČR dělá?


Nikoho konkrétního jsem nesehnal. A není to ani levná záležitost. Pokuď se mění i gumičky a podobné věci cena je kolem 10 tis.
Only e34 8-)
e34 M50B25TU
e34 S38B36
e34 M60B40
Martin85
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: stř 19.06.2013 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Martin85 »

Ty jo 10000Kč. Já jsem našel několik návodů na internetu, jak si to udělat sám a nepřišlo mi, že by to mělo desítku. A jaký gumičky myslíš? V těch návodech mění pouze gumičky mezi sáním a klapkama a pak ty na šroubech na ovládání průtoku vzduchu na každé klapce.

Jestli chceš, tak mi napiš SZ a mohu ti poslat vše, co jsem k tomu našel.
hulda
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pon 16.07.2012 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od hulda »

Martin85 píše:
Jestli chceš, tak mi napiš SZ a mohu ti poslat vše, co jsem k tomu našel.


poslal bys mi to prosím taky v SZ? Rád se ochytřím a zjistím, zda to potřebuju :D
PeckaSK8
Registrovaný
Příspěvky: 106
Registrován: pát 13.03.2009 01:00

Re: seřízení sání e34M5

#8 Příspěvek od PeckaSK8 »

Pánové, mohu poprosit též o link? Ať si počtu co mě asi čeká!! Kdo Vám to dělal? Sami??
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: seřízení sání e34M5

#9 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Měl jsem v plánu si koupit šest budíčků na podtlak, protože ty červíky sice můžeš seřidit přesně mechanicky, ale každá klapka je trochu originál a potřebuješ mít ideální stejnej průtok vzduchu - takže primárně je lepší se orientovat podle podtlaku v sání na každém válci, než mechanickou mezeru. Je na sání na to měření udělaná i příprava která je zaslepená ...
Těsnění se může měnit maximálně to co je mezi klapkou a ventilem, aby ti to nekecalo do hodnot toho podtlaku...

Tak si ty budíky už asi koupím nebo co ... :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Rendis
Registrovaný
Příspěvky: 5043
Registrován: úte 14.03.2006 01:00
Bydliště: East coast -Odolka

Re: seřízení sání e34M5

#10 Příspěvek od Rendis »

Kup. :)
Only e34 8-)
e34 M50B25TU
e34 S38B36
e34 M60B40
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: seřízení sání e34M5

#11 Příspěvek od Spejbl »

Trošku jsem nepochopil proč 6 synchrometru, když si lze hodnotu průtoku u jednotlivých válců zapsat při měření při volnoběhu a "ladit"
Jenže, když srovnáš stejně průtoky při volnoběhu tak budeš mít jiné průtoky při max. otevření a existují hodnoty mech. vůle min. a max. otevření klapky.
Takže ta "vyšší" cena práce spočívá v tom, že děláš jakýsi optimálizovaný kompromis, na kterým spálíš kus času.
Zkrátka záleží v jakém režimu ten "závodní motor" provozuješ buď děláš civilní nastavení nebo závodní kde jedeš často v redline.
Mimochodem ten "balonek" alias synchrometr koštuje cca až 2tiskč.
Ale velké uznání, a klobouk dolů dělat montáž S38 do E30 pro Mattyxe. Sám uvažuji o konverzi podponkového motoru S65 do E34. Ale toho času co to spali , asi až na důchod se tim budu zabývat. :D
Odpovědět