Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
seřízení sání e34M5
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Seřízení klapek znamená odpojit ovládací táhla, povolit dorazový šroub až se klapka úplně zavře, nasadit "hodinky" (strojnický úchylkoměr na měření zdvihu v 1/100 mm), pomocí dorazového šroubu pootevřít klapku o správnou hodnotu (mělo by ji jít dohledat v TISu), toto zopakovat na dalších dvou tělesech klapek, zapojit ovládací táhla a nastavit u všech stejnou vůli tak, aby počátek otvírání klapky byl v jeden okamžik při pomalém tahání za mechanismus. Na závěr je třeba nastavit snímač polohy klapky tak, aby mikrospínač oznamující DME uzavření klapek byl sepnutý pří uzavření klapek a rozepnul se při prvním pohybu při otvírání klapek.
Pokud při repasi jsou klapky demontované z hlavy, tak seřízení základního pootevření klapek hodinkami je jednodušší dělat na ponku, seřízení táhel pak samozřejmě až po usazení klapek na hlavu.
Měl by to být schopen udělat každý, kdo má trochu strojnického ducha, šroubovák, hodinky s držákem, svěrák nebo jiné upínadlo na klapkové těleso a umí si v TISu najít hodnotu pootevření klapek
Pokud při repasi jsou klapky demontované z hlavy, tak seřízení základního pootevření klapek hodinkami je jednodušší dělat na ponku, seřízení táhel pak samozřejmě až po usazení klapek na hlavu.
Měl by to být schopen udělat každý, kdo má trochu strojnického ducha, šroubovák, hodinky s držákem, svěrák nebo jiné upínadlo na klapkové těleso a umí si v TISu najít hodnotu pootevření klapek

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Ty jo 10000Kč. Já jsem našel několik návodů na internetu, jak si to udělat sám a nepřišlo mi, že by to mělo desítku. A jaký gumičky myslíš? V těch návodech mění pouze gumičky mezi sáním a klapkama a pak ty na šroubech na ovládání průtoku vzduchu na každé klapce.
Jestli chceš, tak mi napiš SZ a mohu ti poslat vše, co jsem k tomu našel.
Jestli chceš, tak mi napiš SZ a mohu ti poslat vše, co jsem k tomu našel.
Re: seřízení sání e34M5
Pánové, mohu poprosit též o link? Ať si počtu co mě asi čeká!! Kdo Vám to dělal? Sami??
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: seřízení sání e34M5
Měl jsem v plánu si koupit šest budíčků na podtlak, protože ty červíky sice můžeš seřidit přesně mechanicky, ale každá klapka je trochu originál a potřebuješ mít ideální stejnej průtok vzduchu - takže primárně je lepší se orientovat podle podtlaku v sání na každém válci, než mechanickou mezeru. Je na sání na to měření udělaná i příprava která je zaslepená ...
Těsnění se může měnit maximálně to co je mezi klapkou a ventilem, aby ti to nekecalo do hodnot toho podtlaku...
Tak si ty budíky už asi koupím nebo co ...
Těsnění se může měnit maximálně to co je mezi klapkou a ventilem, aby ti to nekecalo do hodnot toho podtlaku...
Tak si ty budíky už asi koupím nebo co ...

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: seřízení sání e34M5
Trošku jsem nepochopil proč 6 synchrometru, když si lze hodnotu průtoku u jednotlivých válců zapsat při měření při volnoběhu a "ladit"
Jenže, když srovnáš stejně průtoky při volnoběhu tak budeš mít jiné průtoky při max. otevření a existují hodnoty mech. vůle min. a max. otevření klapky.
Takže ta "vyšší" cena práce spočívá v tom, že děláš jakýsi optimálizovaný kompromis, na kterým spálíš kus času.
Zkrátka záleží v jakém režimu ten "závodní motor" provozuješ buď děláš civilní nastavení nebo závodní kde jedeš často v redline.
Mimochodem ten "balonek" alias synchrometr koštuje cca až 2tiskč.
Ale velké uznání, a klobouk dolů dělat montáž S38 do E30 pro Mattyxe. Sám uvažuji o konverzi podponkového motoru S65 do E34. Ale toho času co to spali , asi až na důchod se tim budu zabývat.
Jenže, když srovnáš stejně průtoky při volnoběhu tak budeš mít jiné průtoky při max. otevření a existují hodnoty mech. vůle min. a max. otevření klapky.
Takže ta "vyšší" cena práce spočívá v tom, že děláš jakýsi optimálizovaný kompromis, na kterým spálíš kus času.
Zkrátka záleží v jakém režimu ten "závodní motor" provozuješ buď děláš civilní nastavení nebo závodní kde jedeš často v redline.
Mimochodem ten "balonek" alias synchrometr koštuje cca až 2tiskč.
Ale velké uznání, a klobouk dolů dělat montáž S38 do E30 pro Mattyxe. Sám uvažuji o konverzi podponkového motoru S65 do E34. Ale toho času co to spali , asi až na důchod se tim budu zabývat.
