Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e65 745i upgrade brzd

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

e65 745i upgrade brzd

#1 Příspěvek od JaraX »

dával si někdo 750i přední brzdiče na 745i?
tixik
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 19.12.2016 10:52
Bydliště: Přelouč

Re: e65 745i upgrade brzd

#2 Příspěvek od tixik »

V čem jsou brzdy ze 750i lepší? Oboje jsou jednopístky s 348mm kotoučem. Až 760i má 374mm.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 745i upgrade brzd

#3 Příspěvek od JaraX »

750i má dvojpístky, stejnej průměr kotouče ale o 6mm širší a asi dvojnásobna plocha destiček
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 745i upgrade brzd

#4 Příspěvek od JaraX »

tak furt nevím

proč do toho jít
- mám těžké auto LPG + vytlumení,
- mám skladem brzdiče
- širší kotouče, o 6mm,
- dvojnásobná plocha brzd
- 745i a 750i má stejné zadní brzdy.

proč do toho nejít
- 750kvé brzdy vyjedou o 3,5k dráž ale zase je asi nebudu už nikdy měnit
- bude s tím víc práce
- největší mínus asi vidím v tom že to bude cca o 7 kilo rotační hmoty těžší.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e65 745i upgrade brzd

#5 Příspěvek od pavproch »

JaraX píše:- největší mínus asi vidím v tom že to bude cca o 7 kilo rotační hmoty těžší.
Bingo!

Na úplně stejný problém sem narazil při upgrade předních brzd na mém 330ix - nárust neodpružené hmoty na př. kolech o zhruba stejnou váhu způsobil výrazné zlenivění auta v zatáčkách.....

Pravda, 7er je (pojetím a určením) něco jiného než 3er.

PS: Mám na mysli upgrade z OEM 330/24 mm kotoučů + Alu třmeny na 348/30 mm + ocelové třmeny z 335i(x).
Proto šly zase hned pryč a dal jsem tam ///M-Performance brzdy z 235i (340/30 mm + alu dvoupístkové třmeny) které nepřidávají tolik moc hmotnosti navíc.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 745i upgrade brzd

#6 Příspěvek od JaraX »

750i je v zatáčkách rychlejší jak 745i, ale myslím že to bude jiným softwarem, hardware je stejnej a brzdy těžší.
zase je min pohodlná.
Uživatelský avatar
kawaman
Registrovaný
Příspěvky: 1146
Registrován: čtv 25.09.2014 00:00
Bydliště: Český Těšín

Re: e65 745i upgrade brzd

#7 Příspěvek od kawaman »

Já bych do toho šel, Jaraxi. Budeš sice pokusný králík, ale třeba to bude stát za to
Ex - Bmw E66 750Li 2007 individual
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: e65 745i upgrade brzd

#8 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Kotouče můžeš řádně odvrtat, ale 7kg to neudělá :-)
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: e65 745i upgrade brzd

#9 Příspěvek od Itchythefirst »

JaraX píše: - největší mínus asi vidím v tom že to bude cca o 7 kilo rotační hmoty těžší.
Tohle muze a nemusi byt problem :-) Pokud jezdis stylem brzda-plyn, pak to ma negativni vliv na akceleraci. Pokud jezdis spis plavne, tak je to podle me spis vyhoda, protoze auto ma vetsi setrvacnost ;-)
pavproch píše: Na úplně stejný problém sem narazil při upgrade předních brzd na mém 330ix - nárust neodpružené hmoty na př. kolech o zhruba stejnou váhu způsobil výrazné zlenivění auta v zatáčkách.....
Tohle nejak nechapu, jak muze narust neodpruzene hmoty zpusobit zleniveni auta v zatackach? :roll: Jeste pochopim, ze na to muze mit vliv gyro efekt, v pripade tezsich a vetsich kotoucu, ale obecne neodpruzena hmota? :roll:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e65 745i upgrade brzd

#10 Příspěvek od pavproch »

Prostě s těma velkýma a těžkýma brzdama se to pokládalo do zatáček výrazně neochotněji.
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: e65 745i upgrade brzd

#11 Příspěvek od Itchythefirst »

pavproch píše:Prostě s těma velkýma a těžkýma brzdama se to pokládalo do zatáček výrazně neochotněji.
Jako ze bylo auto vic nedotacivy?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e65 745i upgrade brzd

#12 Příspěvek od pavproch »

Ne, bylo třeba větší silou kroutit volantem.
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: e65 745i upgrade brzd

#13 Příspěvek od Itchythefirst »

Jo takhle, tak to bych necekal, ze bude takovy rozdil, zajimavy info! ;-)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: e65 745i upgrade brzd

#14 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Stejně feeling dělají těžká kola, máš pak pocit, že jedeš o třídu větším autem...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: e65 745i upgrade brzd

#15 Příspěvek od JaraX »

a ted si vem že jsou ty kola těžší třeba o 3kg což je dost, a to je ta váha těch kotoučů
tixik
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 19.12.2016 10:52
Bydliště: Přelouč

Re: e65 745i upgrade brzd

#16 Příspěvek od tixik »

JaraX píše:750i má dvojpístky, stejnej průměr kotouče ale o 6mm širší a asi dvojnásobna plocha destiček
Z ETK jsem ten rozdíl nepoznal. Začal jsem se o to zajímat hned, jak jsem poprvé viděl brzdy na svém autě.

Na nástup účinku brzd u své 745i jsem si už docela zvykl a pár krizových momentů mě přesvědčilo, že to auto schopné zastavovat je. Nicméně bych uvítal, kdyby snesly větší zatížení.

Zadní 19" style 95 s gumou váží přesně 30 kg. Přední nebude o moc lehčí. Když k tomu připočteš třmen, kotouč a celou těhlici, tak další 3 kg v neodpr. hmotách tak tragický nebudou.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: e65 745i upgrade brzd

#17 Příspěvek od TANN3R »

To je pořád jen teorie, prostě někde je ta mez, kdy se to auto změní tak, že si řekneš jo, teď sem udělal víc škody než užitku. A tenhle rozdíl, kdy se tu to zdá ještě ok a kdy už ne, můžou být klidně ty tři kila. To chce vyzkoušet.
Uživatelský avatar
Popp
Registrovaný
Příspěvky: 495
Registrován: ned 11.01.2015 01:00
Bydliště: Plzen

Re: e65 745i upgrade brzd

#18 Příspěvek od Popp »

Na 650Ci som dával manželke brzdy z M5 a rozdiel jako svinska krava a pritom oboje su dvojpiest ale vedší priemer kotuča a dosky.

Z 650Ci som si dával brzdy na 545i tuto je to tiež rozdiel jako prasa hlavne ked ideš kudlu a hop bzdíš aj očami, tento rozdiel je velmi moc cítit ten jednopiest je tak na 530d, sa vobec divím že to dávali na 745i/545i proste na V8

Pribrždanie pri slejdovaní vo vyších rýchlostach je velice rozdielne a hlavne omnoho efektivnejšie, neni treba tolko silit brzdy a hlavne aj ten moment došlapnutia je iný, proste lepší.
Ja nepocitujem žiadne omedzenie, prínos niekedy až neuveritelný.
e46 M3 CSL “Mrcha”
e60 M5 "DailyCar"
e61 M5 "Pracant"
e64 650Ci "BySnejk"
e31 850Ci "Žít život"
e70 4.8i "BeastX"
Ram Sport 2020
CLA SB AMG "WifeCar"
AC Cobra s M62B44 s 6q
Uživatelský avatar
Popp
Registrovaný
Příspěvky: 495
Registrován: ned 11.01.2015 01:00
Bydliště: Plzen

Re: e65 745i upgrade brzd

#19 Příspěvek od Popp »

tixik píše:
JaraX píše:750i má dvojpístky, stejnej průměr kotouče ale o 6mm širší a asi dvojnásobna plocha destiček
Z ETK jsem ten rozdíl nepoznal. Začal jsem se o to zajímat hned, jak jsem poprvé viděl brzdy na svém autě.

Na nástup účinku brzd u své 745i jsem si už docela zvykl a pár krizových momentů mě přesvědčilo, že to auto schopné zastavovat je. Nicméně bych uvítal, kdyby snesly větší zatížení.

Zadní 19" style 95 s gumou váží přesně 30 kg. Přední nebude o moc lehčí. Když k tomu připočteš třmen, kotouč a celou těhlici, tak další 3 kg v neodpr. hmotách tak tragický nebudou.
745i ma napr piestik železný ale 750i ma sice dva ale hlinikove takže rozdiel vo vahe?
Doska z 745i je menšia ako u 750i docela odost tak vaha UP
Kotuč je o 6mm širší ale zato má stred z hliniku

Tu by som fakt nehladal rozdiely vo vahe.
e46 M3 CSL “Mrcha”
e60 M5 "DailyCar"
e61 M5 "Pracant"
e64 650Ci "BySnejk"
e31 850Ci "Žít život"
e70 4.8i "BeastX"
Ram Sport 2020
CLA SB AMG "WifeCar"
AC Cobra s M62B44 s 6q
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: e65 745i upgrade brzd

#20 Příspěvek od Filozof »

Pokud máš možnost tak si to předělej na ty větší brzdy. Pokud chceš auto další roky vlastnit asi bych to udělal. Pokud ne vykašlal bych se na to a nechal serii.

Pokud Jardo jezdíš jako drak na hraně fyzikálních zákonů což občas děláš jak jsi říkal tak by se ti lepší brzdy hodily.

Tu váhu bych řešil hlavně u ALU kol a dával nějaké spešl odlehčené pokud na tom trváš.

Mít kolo o x kg těžší je jistě znát hlavně u 3er ale u 7er je to na zvážení každého jednotlivce jak moc chce jezdit hranu s autem. Při běžné i svižné jízdě bych to neřešil a spíše upřednostnil brzdy.

jinak koupě lehčích Alu kol bys mohl kompenzovat váhu a bylo by to pak v pohodě. Rozdíly jsou patrné například u Mkových kol vs klasika.

Co test 745i vs 750i na brzdách ? je někde popsaný za kolik zabrzdí 745i a za kolik 750i při stejné váze ?
Dalo by se jistě lehce otestovat.
Odpovědět