Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N53B30O0

#721 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Hele nech bejt ;)

Se divím, že ty 'starý léčený' kolena toho skiingu tolik snesou. Asi nejlepší způsob zajíždění motoru, naložit auto na dovo a v klidu 1000km tempomat 130 přes tři republiky.
Žádný harakiri vokolo Vyškova :p
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: N53B30O0

#722 Příspěvek od TANN3R »

Podle mě je to zas ten nejhorší způsob zajíždění, hned po zajíždění na volnoběh :D

Podle mě je ideál motor zatěžovat co nejvíc, nesetrvávat v konstantních otáčkách a k max otáčkám se dostávat postupně. Na druhou stranu, na nějaké 5tis km dlouhé zajíždění nevěřím. Po hodině běhu už moc není co zajíždět.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#723 Příspěvek od pavproch »

Do pokecu nemám přístup. Zpět k thémě:

Hurá, brambor dojel bez zaváhání tam i zpět. Za 5tis km sežral asi 2 deci (řídkého) 5w-30 a zvuky vydává jen ty, které patří k N53. (A to bylo venku i přes plus třicet a za Norimberkem sem ho opakovaně držel 200+.

Kuju. (Snad už zůstane takle bezproblémový nafurt).

V pondělí ho dám k Michalovi, dostane CFS a taky 4x nové žluté Koni. Jo, a novou náplň do diffu.

Ref zajíždění (třetího) N53B30: první tisíc km proměnlivé otáčky bez zatížení a max do 3500tis, druhý tisíc ditto ale do 4000 a lehčí zatížení, třetí tisíc byla cesta na lyže, ale pořád ještě s neustále se měnícím zatížením (max 3/4plynu) a otáčkama (do 5000). Až nešní cesta zpět byla (chvílema) na tempomat a chvílema "pedal to metal" a "redline".
Uživatelský avatar
rejdy
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: sob 05.05.2012 00:00

Re: N53B30O0

#724 Příspěvek od rejdy »

Jen dotaz k oleji - jaký je důvod použití 5W30 během zajíždění? Není lepší zajet motor plus minus na ten olej, na který bude jezdit i dál (tloušťka mazacího filmu,viskozita)? Kór v tomhle případě, kdy podle všech, i tebe, je 5W30 pro N53 zcela nevhodná a při 200kmh@5000rpm se mohla už lehce přepalovat (nevím, kolik jsi měl teplotu oleje), čehož bych se spíš chtěl u nového motoru vyvarovat...

Ale jen se ptám, možná to má nějaké opodstatnění...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#725 Příspěvek od pavproch »

Protože ten motor tam montovali v autorizáku na kulanci a nalili tam co doporučuje BMW. Zítra tam půjde 5w-40 CFS.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#726 Příspěvek od MattyX Moderátor »

a po zítří, když se to posere, tak garance je jedno jo ? :lol:
To je ideální způsob na zajetí, 5w30 a podržet ho dlouhodobě v 5tis rpm tvl :roll: :lol: :lol: :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#727 Příspěvek od pavproch »

Já nikde nepsal, že dlouhodobě 5000 toček, já psal, že sem se podíval i na 5000 toček
kompre
Registrovaný
Příspěvky: 131
Registrován: pon 14.10.2013 00:00

Re: N53B30O0

#728 Příspěvek od kompre »

snazi sa to nejako zabehnut (kazdy to bude robit inak), nechal tam na zaciatok povodnu napln (ktoru tam ma kazdy od nova, kedze to asi nikto po 5 km nevypusti a nenaleje tam pred predajnou 5w50 + napln je tam taka, ktora je v 98% n53ojek do ich smrti + ktore si myslim nikto urcite nijak nezabiehal (mozno prvych par 100km).

aa tu je to stale zle :)

Myslite si ze Hans z Mnichova, ktory si v roku 2008 kupil nejaku 325ku alebo 330ku ako sluzobne vozidlo, cakal a hladkal plyn, kym bude mat najazdenych 10000, aby sa prvy krat rucicka tachometra pozrela nad 200 na dialnici? Teraz sa to auto vozi niekde u nas, alebo u vas, ma nakrutenych 250000 a motor startuje, zozerie si svoj litrik za 15000km ak sa v nom vobec meni olej a vsetci su spokojni (kym nebude treba vymenit 3tiu sadu vstrekovacov, katy, 4ty NOX senzor, nedodycha druhe HPFP, alebo motor netrafi slak od zakarbonovania.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#729 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:Prý výrobní vada, ale nepodařilo se mi zjistit, co.
Neověřená JPP (jedna paní povídala) - druhý (nový) motor, dyž sa posral, tak při rozborce byl plný Mg-Al pilin. Čili někde něco na/v bloku. Dál už pátrat nebudu.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#730 Příspěvek od pavproch »

Tak. Brambor je po servisu, dostal CFS, performance filtr do sání, čtyři nové Koně, pardoň Koni a všechna uložení okolo nich.

Jede pěkně, pravidelně, nevydává nepatřičné zvuky, wolej nežere, takže vzhůru do druhého 1/4mio km. :twisted:

Kéžby.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#731 Příspěvek od pavproch »

Ty woe, ty cenoffky nových kosočtverečných motorů, to je nářez... tabulková cenoffka N53B30 (třílitrových baworských 6 hrnků v řadě) srovnatelná s renaultí atmo jednašestkou nebo 2-litrem... panejo.... :shock:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#732 Příspěvek od JaraX »

no škodovka na tom není o moc lip, když třeba jen hlava na 2,0 tdi stojí 140k apod
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: N53B30O0

#733 Příspěvek od TANN3R »

Jak kterej motor. Zrovna u koncernu je ta výhoda, že třeba na některé typy tdi koupíš hlavu v náhradě, takže máš úplně novou hlavu třeba za 35k. Na druhou stranu, nepamatuju BMW motor, kde by se vyloženě hlava stala, takže by si ji nemohl použít jetou. To je druhá stránka věci je, že ty hlavy se na tdi v náhradě dělají proto, že je prostě odbyt :D
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#734 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No... hlavy se serou na starých M20 a M30 motorech :)
Aktuálně na to začínají trpět M50/52 singlvanos, který pukají vedle vodítek a nebo mezi svíčkou a výfukovým ventilem :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: N53B30O0

#735 Příspěvek od laik »

TANN3R píše:Podle mě je to zas ten nejhorší způsob zajíždění, hned po zajíždění na volnoběh :D

Podle mě je ideál motor zatěžovat co nejvíc, nesetrvávat v konstantních otáčkách a k max otáčkám se dostávat postupně. Na druhou stranu, na nějaké 5tis km dlouhé zajíždění nevěřím. Po hodině běhu už moc není co zajíždět.
Není zajíždění přežitek?
Kdysi v 60tých letech, kdy byly vroubkovaný písty aby se mohly usadit, tak snad.
V dnešní době mikrometrů a lapovaných dílů snad ani není potřeba. Snad pár set kilometrů lehčí nohou a pak OK??????
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#736 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Občas je to trochu loterie, jsou motory, který mají najeto bambilion a nic jim není a nikdy nebude a máš motory který se serou a serou a měníš všechno možný a furt to žere olej a nemá tlaky atd ... Pokud to znás nikdo nemá od novýho tak to neovlivní, ale pokud ten přístup od novýho byl rozumnej - tzn minimum studených startu, první kilometry se vyvarovat větší zatěži (víc plynu) střídaly se otáčky atd. tak věřím že to poznat je :)
Minulý rok jsme jeden zavodní motor defacto zajeli trochu na prudko, asi jen 150km plus mínus asi 5 motohodin na dílně a při ostrým nasazení to žralo 1L na 20minut provozu :) Letos se daly nové písty , zajelo se to poctivěji - pár stovek kilometrů, člověk jak jahoda po okruhu jezdí pomalu a dobrý, ani decka :) Sice stará M30 co má skoro 600ps, ale o to je to větší extrém :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: N53B30O0

#737 Příspěvek od TANN3R »

laik píše:
TANN3R píše:Podle mě je to zas ten nejhorší způsob zajíždění, hned po zajíždění na volnoběh :D

Podle mě je ideál motor zatěžovat co nejvíc, nesetrvávat v konstantních otáčkách a k max otáčkám se dostávat postupně. Na druhou stranu, na nějaké 5tis km dlouhé zajíždění nevěřím. Po hodině běhu už moc není co zajíždět.
Není zajíždění přežitek?
Kdysi v 60tých letech, kdy byly vroubkovaný písty aby se mohly usadit, tak snad.
V dnešní době mikrometrů a lapovaných dílů snad ani není potřeba. Snad pár set kilometrů lehčí nohou a pak OK??????
Tak zajíždět se nějak musí každej motor, prostě honování a kroužky si na sebe musí "zvyknout". Pokud koupíš nové auto, tak žádné zajíždění řešit nemusíš, protože prostě každej motor už je zajetej ve fabrice.
Konkrétně u Pavprocha těžko říct, jak na tom ten motor je, když se nejedná o díl do prvovýroby. Třeba žádné "zajetí" za sebou nemá, tak není na škodu, se k němu chovat jako že je zrovna složenej, tj zajíždět.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N53B30O0

#738 Příspěvek od pavproch »

První N53B30 sem zajížděl systémem pedal to metal když na tachometru bylo asi 0000020km a vydržel 1/4mio km.

Druhý sem zajížděl velmi pozvolna a zlehka (3000km) a vydržel....6000 km, pak zdechnul. R.I.P.

Třetí sem zajížděl zezačátku lehýnce a postupně mu přidával (3000km), potem už normální střídavá jízda.... fčíl má 6000 km a tváří se že by snad mohl vydržet dýl než druhý.... kéžby.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: N53B30O0

#739 Příspěvek od laik »

:D ....pedal to metal....no jo, ste divočáci.
Tak to já asi zajíždím celý život. ;) Jak mi to -někdy- leze k 6000 rpm na kick down, tak vyměknu a povolím plyn :lol:
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: N53B30O0

#740 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

pavproch píše:... tváří se že by snad mohl vydržet dýl než druhý.... kéžby.
Na to bych asi neměl nervy, i když něco podobnýho jsem zažil s Mondeem V6 těsně po záruce, motor se přehříval byl 2x venku, sundaný makovice, kupodivu je nebylo potřeba rovnat a bylo to vodní pumpou
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Odpovědět