Díky za odkaz. Z V10 jsem měl nejdřív E64 M6 cabrio, najeto 38tis km. Auto prakticky jako nové, i po 10 letech. S tím jsem najel okolo 5tis. km, naprosto bez problémů a naprosto spokojený. Po koupi jsem okamžitě dal nový M 10W60 a všechny drobné šelesty VANOSu apod zmizely. Brzdy začaly pískat po pár výletech, a cítil jsem tu váhu při rychlejším nájezdu do zatáček (250kg navíc oproti kupé, 1950kg curb weight). Ale za mírnou nedotáčivost mohly i Continentaly 5P, jsou měkčí v bocích, nic moc na sportovní jízdu. Michelin 4S by to hodně vylepšily. Jako GT kabrio na výlety a okresky dokonalé. 130-140km/h na dálnici bez problému za 11,5l/100km lehkou nohou. Zvukové orgie po okreskách 18-20l/100km, a víc. Full leather, EDC, HUD, V10 zvuk bez střechy. Bohužel, jsem ho musel prodat, pak jsem toho litoval. Mimochodem, kluk který jí ode mě koupil s ní za rok (!) najel 45tis. km jako daily car, město atd. bez jediného problému.zddan01 píše:Dally - ohledně obsahu částic z kluzných ložisek zkus dotaz třeba tady - ústav paliv a maziv
http://www.dobrapumpa.cz/cs/divize-pali ... liv-maziv/
- jinak, super, někdo, kdo M6 má, prozradíš něco o historii (na té z hlediska financí na servis z mého pohledu hodně záleží) - koupils novou, nebo starší, o tom, jak používáš (denně, rekreačně), spotřeba samozřejmě, servisní náročnost, co tě potkalo atd.
zajímala by mě konkrétní zkušenost a ne info, že tenhle dělat tohle a ten tamto, jeden neřešil nic, druhej všechno
Teď mám M6 Coupe s mnohem vyšším nájezdem a asi barvitější historií (dost investic od předchozích majitelů), ale prostě se mi stýskalo po V10. Zatím na něj nemám moc čas, ani jsem neměl žadný problém. Oproti kabriu je méně nedotáčivé a mrštnější (1710kg curb weight). Auto má upravenou jednotku a race výfuk a to včetně svodů, takže spotřeba o málo vyšší, ale za ten zvuk to stojí a auto je ještě výjimečnější. Mám průmer 17l/100km. Trochu sákne diff, ale bez pazvuků. Drobné úniky oleje okolo motoru a chladičů ještě budu řešit. Dost běžné u M a BMW obecně. Uvažuji o CNS Racing spojkové sadě. OEM spojka je podle mě na opravdu razatnější jízdu dost poddimenzovaná, resp. je naprogramovaná tak, že tam vždy k nějakému opotřebení dochází. Tak proč nekoupit něco, co vydrží několikanásobně déle, při stejném komfortu řazení. Žádné launch controly ani točení na parkovišti neprovozuju.
Do budoucna plánuji preventivně revizi VANOSu (vysokotlakého vedení a zkontrolovat solenoidy, O kroužky atd), udělat VANOS test za chodu, jestli je vše v normě. Kvalitní servis v Praze je ovšem problém. Check control mám bez chyby. Často prý odchází elektronické "throttle actuators". Nemám tu zkušenost. Hydraulika převodovky zatím taky neodešla. Uvidíme do budoucna.