Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Spotřeba oleje 325iX
Spotřeba oleje 325iX
Ahoj.
na mé E46 Touring 325ix rv 2004 mám velkou spotřebu oleje motoru. Nikde nic neteče, auto nekouří ani při startu ani při akceleraci. Auto jede bez problému.
Ujel jsem cca 3500 km a dolil jsem 3 litry tzn. takřka litr na tisíc km....
Poradíte ?
Děkuji
na mé E46 Touring 325ix rv 2004 mám velkou spotřebu oleje motoru. Nikde nic neteče, auto nekouří ani při startu ani při akceleraci. Auto jede bez problému.
Ujel jsem cca 3500 km a dolil jsem 3 litry tzn. takřka litr na tisíc km....
Poradíte ?
Děkuji
Re: Spotřeba oleje 325iX
Jaký olej tam máš pověz zdejším mistrům. Důležité.
MOŽNÁ by trochu pomohl hustší, jestli liješ řidinu.
MOŽNÁ by trochu pomohl hustší, jestli liješ řidinu.
Re: Spotřeba oleje 325iX
tak tak, přejdi na hustší olej tzn bud 5w40 a jeslti už ho máš, tak na 10W40,nejspíš to budou KO kroužky, bolest M54
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Spotřeba oleje 325iX
Podle BMW normalka.HEGI píše:Ahoj. takřka litr na tisíc km....


Nalej tam hustej olej jako ti poradil JaraX a prodej to nez do toho zahucis za x desitek tisic.HEGI píše:Poradíte ?



Re: Spotřeba oleje 325iX
Kup tu nejlevnější 10w40 a jezdi. Nemá smysl to řešit. Taky to mám u pracanta litr na 1000 a neřeším to. Nemá to smysl. Jezdím takhle už pomalu 100tkm a furt jezdí. Nemám chuť ani čas u 20 let starýho auta co má najeto půl mega dělat generálku... spočítej si cenu generálky a porovnej to s 50kč za olej na 1000km. Kdy se ti to vrátí?
Re: Spotřeba oleje 325iX
leju tam 5W40 . Testnu tedy 10W40... Nemám problém dolejvat olej jen mne zajímalo zda je to normální nebo není. Každopádně děkuji všem za rady !!!
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 18
- Registrován: ned 08.04.2018 10:53
Re: Spotřeba oleje 325iX
Jakou 10W40 doporučíte ? Asi taky budu muset přejít, ale žádná 10W40 nemá tu normu BMW.
Re: Spotřeba oleje 325iX
Normu BMW u této viskozity asi těžko budeš hledat, když výrobce tuto viskozitu neuvádí.
Zrovna tu nejlevnější sračku bych tam nelil, ale je to jedno.
Já mám třeba oblíbenou značku Castrol, byl tam i před tím, jen jsem změnil viskozitu.
Zrovna tu nejlevnější sračku bych tam nelil, ale je to jedno.
Já mám třeba oblíbenou značku Castrol, byl tam i před tím, jen jsem změnil viskozitu.
Re: Spotřeba oleje 325iX
Já jsem u 330ci připojil podtlak na separátor a vypadá to , že mi to olej přestalo žrát úplně. Ale je fakt , že já jsem takovou spotřebu neměl. jestli je to stejný jak u 330i , tak to za pokus stojí. Mě to pomohlo a zatím jsem nedolejval. Ted už je cabrio odstavený, tak uvidím příští rok.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 18
- Registrován: ned 08.04.2018 10:53
Re: Spotřeba oleje 325iX
Teď tam mám Mobil Super 3000 X1 5W-40, ale žere to skoro 1l/1000 km. Separátor novej i s hadicema, motor nikde potečenej není a po startu auto taky nekouří, tak nevím kam si to schovává
rosta636: máš k tomu více info, popřípadě foto co,kde a jak ?
díky

rosta636: máš k tomu více info, popřípadě foto co,kde a jak ?

Re: Spotřeba oleje 325iX
Na separátoru je vývod na malou hadičku, kterej je u 330i zaslepenej. Tak tam připojit hadičku a napojit jí zezadu na sání. je tam ještě jeden větší vývod , kterej je zaslepenej , tak to zredukovat na tu malou hadičku. To je všechno. Někdo to odsuzuje, někomu to nepomůže a někomu to přestaně olej konzumovat. Musíš si to rozmyslet sám. Já se rozhoupal někdy září a už jsem s tím cabriem toho moc nenajel. Ale už ted si troufnu říct, že bych viděl úbytek a bylo tam furt stejně. Co se bude dít , nebo nedít zjistím až příští rok
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba oleje 325iX
M54 má dva problémy:
- nižší písty s tenčími kroužky
- od novu předepsané LL oleje
Řešením bylo používat od nového olej s HTHS > 4 a měnit nejpozději po 15k km. Teď je pozdě, správný olej trochu pomůže ale nevyléčí.
- nižší písty s tenčími kroužky
- od novu předepsané LL oleje
Řešením bylo používat od nového olej s HTHS > 4 a měnit nejpozději po 15k km. Teď je pozdě, správný olej trochu pomůže ale nevyléčí.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: Spotřeba oleje 325iX
Jediná situace kdy mi to zakouří je ohřátý auto, dlouhej kopec (třeba Barranďák) a brzdění kvaltem. Když sjedu Barranďák na 3ku bez přidání plynu a dole přidám tak vylítne krásnej oblak, pak už nic. Zkus to taky a uvidíš.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba oleje 325iX
Vapinecko: Jak staré jsou stírací kroužky na dřících ventilů?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: Spotřeba oleje 325iX
taky se příkláním na gufera ventilů
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 18
- Registrován: ned 08.04.2018 10:53
Re: Spotřeba oleje 325iX
Dělá mi to podobně, po startu nic během normální jízdy taky nic, ale když jsem jel po dálnici v omezeným úseku 80km/h (jen jsem lechtal plyn) a za omezením tomu šlápl, tak se taky objevil dým z výfuku.
Re: Spotřeba oleje 325iX
Nikde jsem se nezmínil, že se jedná o VW 1.8T.
Auto znám téměř od štěněte a gufera na ventilech byly dělané ve 250tkm, dle záznamů co si majitel vedl (tchán). Ale údajně jen gufera, vodítka a ventily zůstali. Mně se to dostalo do ruky s 350tkm jestli to nechci na dojetí, dojíždím to už 100tkm a furt jezdí. První co jsem na tom dělal bylo, že jsem sundal vanu a nechápal jsem proč to není zadřený. Sítko úplně ucpaný a z vany jsem karbon mohl vyndavat zednickou lžíci. Blok všude vrstva snad 0,5cm karbonu. Ten motor zabila 5w30 a brutální podtáčení (všude na 5ku a pal. PC přepnutý na aktuální spotřebu). A přesto všechno pořád jezdí. I to turbo je původní. Takže se přikláním k tomu, že to byl nejlepší motor co VW udělal.
A teď si jdu nafackovat, že jsem tady vlastně pochválil VW
Auto znám téměř od štěněte a gufera na ventilech byly dělané ve 250tkm, dle záznamů co si majitel vedl (tchán). Ale údajně jen gufera, vodítka a ventily zůstali. Mně se to dostalo do ruky s 350tkm jestli to nechci na dojetí, dojíždím to už 100tkm a furt jezdí. První co jsem na tom dělal bylo, že jsem sundal vanu a nechápal jsem proč to není zadřený. Sítko úplně ucpaný a z vany jsem karbon mohl vyndavat zednickou lžíci. Blok všude vrstva snad 0,5cm karbonu. Ten motor zabila 5w30 a brutální podtáčení (všude na 5ku a pal. PC přepnutý na aktuální spotřebu). A přesto všechno pořád jezdí. I to turbo je původní. Takže se přikláním k tomu, že to byl nejlepší motor co VW udělal.
A teď si jdu nafackovat, že jsem tady vlastně pochválil VW

Re: Spotřeba oleje 325iX
A ještě jedna věc. To auto může stát hodinu na volnoběh a po sešlápnutí nezakouří. Jen ten kopec bez plynu...
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba oleje 325iX
Z kopce bez plynu = pouze opakovaný podtlak ve spalovacím prostoru bez zážehu = přisávání oleje ztvrdlými gufery ventilových dříků.
Počítám dobře jejich život na 200k km?
Počítám dobře jejich život na 200k km?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: Spotřeba oleje 325iX
Jojo tyhle už 200k. Já to snad rozhodím a vyměním je...