matiz: Docela riskuješ ty pneu u vás v horách tam bych fakt co 3-4roky kupoval nové pneu.
Kupca: Asi je nemáš tak staré a tvrdé jinak nevěřím že to auto vleze do těch starejch socialistickejch garáží ...
Já parkoval párkrát e38 a je to tak trochu na hraně.
Ja ted budu pracovne jezdit kazdy den do Pece pod Sněžkou, tak jsem zvedav na moje zimaky a jak se bude auto chovat. Mam lonske Nokiany WR D4. V recenzich si je vsichni chvalili.
Mají najeto 12tkm a jsou cca 2,5roku staré (06/2016)
Nokian WR A4 245/50 R18 104V XL
Pravda v žádné z tutich garáží jsem s ním ještě nestál. V mojí garáži jsem rád, že nemám longa, ten by byl těsně u vrat a díky sloupu vrat bych ho nedostal ke stěně..
Takhle mám vzadu 2cm polystyren:
Přílohy
IMG_2963_2018-1230-201834.JPG (221.19 KiB) Zobrazeno 2125 x
Ja myslim ze o gumach to urcite je, bracha je lesak z povolani a jezdi strasny veci po lese osobakem v horach kazdej den, delaj to tak ze kazdej rok kupujou dve nove gumy, ty daj na hnanou napravu ,ty zepredu jdou dozadu , ty zezadu vyhodit..hloubka vzorku se neresi:)
Nooo, nevim co je spatne mezi sedackou kdyz zaradis D, leeehounce pridas plyn asi tak na 1400rpm a zacne to hrabat a nehne se to z mista. Zapnes dtc a hrabe to stejne, akorat prdel sjizdi do skarpy. Necham si poradit -)
Schvalne jsem se na ty gumy podival, dot 2615. Vzorku tam moc neni 5,1mm prostredkem, po krajich o milimetr vic.
Nokiany pod 6mm už nefungují, já jsem momentálně na 5mm už to nějak dojedu, ale po Bruntálu jezdím každý den a letos jsem ještě problém neměl, loni se mi povedlo natáhnout cestu domů cca 5km na hodinu ale hodně to zkomplikovali kamiony a absence cestářů.
U gum jde taky hodně o to jak jsou měkké. Myslím tím směs. Hloubka vzorku je hlavně do sněhu. Ale co je důležité tak je tvar toho vzorku. Některé gumy jsou lepší na dálnici. Odvádí lépe břečku a vodu se solí ale ve sněhu už prokluzují, když se člověk potřebuje např rozjet. A některé mají mega propracovaný design stromečku, který se "zakousává" do sněhu. Což znamená, že na pomalou jízdu ve sněhu je to super. Na dálnici ti zase hůř odvádí vodu a můžeš mít aquaplaning a být hodně nestabilní. Bohužel asi neexistuje univerzální guma, která je do sněhu a na rychleší jízdu. Ono to asi ani nejde.
klimsonn: dovolim si lehce nesouhlasit. Univerzalni guma existuje. Sjeta zgumovana potrhana ztvrdla stara chcanka bez vzorku pojede univerzalne spatne i ve snehu, i na dalnici, i kdekoli jinde.
No jestli chcete drapáky vyloženě do hor tak doporučuji pneu Vraník ale na suché silnici asi nic moc. Teda dopředu říkám že netuším jestli je dělají i v potřebných rozměrech.
Aktuální zkušenost na E61 545i, rok staré Hankooky sjeté cca na 5 mm (nebo kolik to je když už je vzorek stejně se značkou), opticky to vypadalo naprosto OK, ale na sněhu byl problém se rozjet a prokluz blikal skoro pořád. Nasazeny nové Dunlop Winter Sport 5 a téměr nevím o tom, že je sníh. Před 14 dny jsem jezdil u Hintertuxu a kopec nekopec, prokluz téměř neblikal a to měla půlka ostatních aut řetězy. Na zasněžené dálnici opět žádný problém. Samotného mě to příjemně překvapilo, protože ten rozdíl mezi novou/středně ojetou gumou byl propastný.
Souhlas, vzorek není ani tak podstatný (pokud je 5/6+), ale hlavně stav té vrchní směsi, jak je tvrdá. Psal jsem to několikrát ... nové nokiany ok, druhá sezóna ušly, třetí tragédie a to měly pořád 5/6mm. Podle mě se to týká většiny značek (samo dost záleží na nájezdu a podmínkách provozu)
Tak jsem kujva dojel... Vcera zacalo trochu sypat, kfyz jsem prijel byla nasypana asi tak polovina co ted. Mam tady preukrutny kopec, neco jako sjezdovka. A ne, neni to mezi sedackou a volantem, zkusil jsem to ctyrikrat, pak jsem rezignoval. Kdyz jsem jel z ostravy domu po te neprohrnute ceste mrdly mne asi tri audi. Doposud slysim jak se mi smali kundy
a vypl sis stabilizaci?
tady to vypada stejne, pod sněhem je led, a kluci tady na mě zkoušeli že máme jít tlačit zapadly auta, zapnout DTC nepomohlo, tak jsem vypl stabilizaci a se vším vyjel