Minulou zimu se mi na straně spolujezdce po dešti dělala pára zevnitř, zespoda na čelním skle. Znamenalo to že je nejspíš prasklina někde v lepidle kterým je čelní sklo přilepené ke karosérii. Správný postup je vyndat a znovu nalepit čelní sklo, ale na to nikdo nemá čas ani peníze tak že druhý nejelepší řešení z mý zkušenosti je silikon. Před 10 lety takhle otec opravoval stejný problém na svém autě a drží dodnes.
Silikonová tuba na eBay stojí z číny 30 korun.


V mém případě stačí sundat plast pod stěračema, nalejt pod okno silikon a počkat až ztuhne. Celou zimu jsem tam teď žádnou páru neměl. Takhle se dá opravit plno věcí, třeba pára ve světlech.

Jak sundat ramínka stěrače?
Aby jsme mohli sundat plast musíme nejdřív sundat ramínka stěračů. Hodně lidí třeba na YouTube je všelijak morduje, ale doopravdy je to velmi jednoduchý.
1) Lepenkou si označíme polohu stěračů na skle. A omotáním lepenky kolem ramínka si označíme pravé ramínko.


2) Sundáme z nich gumičky.
3) Sundáme čepičky šroubů a povolíme matice.


4) Ramínka drží ke šroubu 'korunou' která je trochu nakloněná, proto je nemžeme sundat vytažením nahoru a proto je lidi často lámou na všechny strany. Musíme na stěrač zmáčknout aby se koruna vyrovnala a teprve potom můžeme stěrač vytáhnout. (Můžeme korunu postříkat i WD-40 kdyby nešla vytáhnout.


Je velmi důležité neztratit koruny! Nikdy netočit stěračem, v mechanizmu jsou platové kolečka které lehce poškodíš. Maximálně mu mžeme pomoct lehkým vykláním se strany na stranu.
5) Ramínko vytáhneme směrem nahoru.
6) Plast drží na plastových cvočkách, prostě ho vytáhneme. Doporučuji koupit nový, OEM stojí 1500 korun v Auto Kelly, číslo dílu je: 51718232894
Pozor na anglický, dirky stěračů jsou tam na druhé straně! A nestrkat pod něj šroubovák protože můžeš prorejpnout barvu za začne ti to tam reznout.
7) Doporučuji vyčistit hnijící listí zpod plastu a nastříkat na šrouby stěračů WD-40 nebo silikonový olej, mně to vyřešili problém se zasekáváním stěračů.



9) Montování novýho krytu je opak toho co jsme dělali.
Pokud jsme stříkali WD-40 na korunu, vyčistíme dirku v ramínku a korunu lihem. Po utažení matice (25nm) několikrát pustíme stěrače a přesvědčíme se zda je matice pořád utažená.
Starej kryt hodíme do plastů, ne do lesa!

A takhle to vypadá s novým krytem.
