Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW F30

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
ladovina
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: úte 22.01.2019 22:30

BMW F30

#1 Příspěvek od ladovina »

Zdravim,

chtel bych se pobavit o BMW F30 (konkretne 320d).

Od kvetna minuleho roku jsem spokojeny majitel - zajel jsem si do Nemecka, ted mam najeto 171k (ja najel 5k)...

O Vanocich me nemohlo uniknout video: https://www.youtube.com/watch?v=Ny39CHjEs7A

Nevidel bych to tak cerne, ale uvidime co me snim jeste potka :D (menil jsem jen spotrebni material - brdzy, olej, filtry) zatim spokojenost, pred koupi jsem se byl projet (a ridil) v E90 318d, E90 328i, a F10 520d. Ted bych asi nasel vic rozdilu mezi nima (ta F30 je muj prvni bawor), ale v tu dobu me to prislo vice mene podobne.

Co musim dat Vaculikovi z videa zapravdu, jsou asi ty cepy. Kdyz dojizdim domu, je tam takovej kus nerovne silnice a citim jak me auto tahne doleva. Ted jsem menil olej tak jsem jeste v servisu rekl, aby to zkontrolovali - ze prej je to OK... Takze priste musim byt duraznejsi a rict jim proste at to vymeni...

Chtel jsem se zeptat: 1) Pridavate aditiva do nafty? Napr. VIF?

2) Kolik stoji cca vymena tech cepu? Muj odhad do 2000,- s praci?

3) Jezdite na run-flat? Ja jo, zimni i letni. Casto koukam jak jim lidi vycitaji komfort, ale kdyz srovnam moje BMW s 17 Run Flat Skoda Yeti 2013 (17, dusove pneu zimni), kterou mame doma prijde me to srovnatelne! Pokud nemate run-flat, tak jak resite kdyby jste na haluz pichli? Kompresor a lepici sada? Zas ty runflaty musi lip drzet kdyz clovek nejak blbne ne (ikdyz jsem slysel ze M3 F30 je bez runflat)?

Chapu, ze nekoho muzou ty F30 srat, ze to neni co byvalo-komfort na ukor sportovnich vlastnosti, zas ale v aute na dojizdeni nechcu litat furt na sportovnim podvozku! A kritika ze je to pouze 4valec, ne 6val me prijde taky licha, pac zas technologie postoupila a 2012 4val muze byt na urovni 2000 6val.

Jinak prvne jsem koukal po BMW 1coupe, kde me nakonec odradili problemy s rozvody...

PS: jsem ajtak, autum moc nerozumim :D sve nazory jsem tak vyctl/vykoukal na netu.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW F30

#2 Příspěvek od JaraX »

:smich2: :smich2:
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: BMW F30

#3 Příspěvek od TurboShnek »

ladovina píše:(ja najel 5k)...
Najet 5000km je jako jít na první rande. :lol:
ladovina píše:1) Pridavate aditiva do nafty? Napr. VIF?
Ne, tankuju obyčejnou, nejlevnější naftu protože musí splňovat přísný vládní normy který dělají aditivum jako VIF zbytečný. Akorát netankuj někde na vesnici protože tam vládní normy možná nebude splňovat. :D
ladovina píše:2) Kolik stoji cca vymena tech cepu? Muj odhad do 2000,- s praci?
Myslíš čepy přední nápravy? Mně stáli čínský ramena na e46 3000 korun a práce 1000, tak že ti určitě 2000 nebude stačit na oboje.
ladovina píše:3) Jezdite na run-flat?
Sice jsem si na e46 dal zimní ráfky na kerý se dají obout run-flat pneumatiky ale myslím se že je to zbytečný protože pravděpodobnost že píchneš je velmi, velmi malá a nevyplatí se to.
ladovina píše:jak resite kdyby jste na haluz pichli? Kompresor a lepici sada?
Mám v kufru náhradní kolo. :lol: Lepidlo ti zasere celej ráfek, kompresor může shořet tak proč se s tím obtěžovat když můžeš prostě vyměnit kolo. Doporučil bych ti koupit si opravdový náhradní kolo a ne tu malinkou rezervu pokud na něj máš místo.
ladovina píše: A kritika ze je to pouze 4valec
No a co já mám taky 4 válec, 4 válcový motory udělali z BMW to co je dnes, i jejich sídlo v mnichově je v tvaru 4 válců. :lol:
ladovina píše:problemy s rozvody...
Tak ty budeš mít možná i tady. :P
ladovina píše:autum moc nerozumim :D
Za pár let s BMW budeš o autech vědět víc než inženýr. :smich:
ladovina
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: úte 22.01.2019 22:30

Re: BMW F30

#4 Příspěvek od ladovina »

Jo tankuju vetsinou na Benzine, jednou jsem dal 3 nadrze Vevry (jejich lepsi nafta). Ty "novejsi" motory muzou byt na kvalitu nafty nachylnejsi ne, rad bych mu nejak pomohl :D.

K tem cepum - spletl jsem to, silentbloky radi borec, vymenit - nedavno jsem to hledal, nasel jsem jeden 400,- tak jsem myslel ze cca 2000 za predek :).

Na rezervu tam uz neni misto (v kufru to asi nechcu tahat ikdyz jsem to videl u nekoho:D), ale jsem tak zvedavej, ze mozna dalsi pneu na zkousku koupim normal, jeste uvidim...

K tem rozvodum, no uvidim kdy je budu menit, predpoklad je ze 200k, ale uvidime. Co jsem se bavil v Renocaru, tvrdil ze se kdyztak ozvou (rachot, susteni pri studenym startu, zasusteni pri vypnuti motoru jak se napne napinak retezu), tak uvidime...

Jinak svolavacka na kryt kardanu byla, ale spis nez kritiku na BMW jsem rad ze to zadara opravili a jelo se dom...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: BMW F30

#5 Příspěvek od Filozof »

kdo nečte neví ...koupil jsis budoucí kasičku... tikajicí bomba nebo to prostě zaplatíš a pak si vytrháš vlasy na hlavě a hodíš auto ze skály případně to prodáš a koupíš model co stojí za to jak jízdně tak spolehlivostí... majitel před tebou věděl proč se toho zbavit.


https://www.tipcars.com/magazin/nase-te ... is-kc.html
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: BMW F30

#6 Příspěvek od TurboShnek »

ladovina píše:Ty "novejsi" motory muzou byt na kvalitu nafty nachylnejsi ne, rad bych mu nejak pomohl :D.
Motory ne, ale systém vstřiku paliva je. U motoru máš vysoko tlakový čerpadlo který používá naftu jako mazivo a taky se s ní chladí, proto je důležitý aby ti nikdy nedošla na cestě nafta, jinak by se mohlo rozbít čerpadlo který je velmi drahý. Tak že nejezdit pořád na rezervu jako to lidi většinou dělají. Nový common-rail vstřikovací systémy fungují pod velmi velkým tlakem a jejich součástky jsou velmi precizně vyrobený, tak že i kaz 1 desetiny milimetru a nebo nečistota může narušit jejich chod, proto je důležitý spíš netankovat někde na venkově protože malý soukromý benzínky většinou nemají moc kšeftů a občas státní inspektoři najdou že palivo nevyhovuje normě nebo je s něčím smíchaný. A taky včas měnit palivový filtr, a použít OEM filtr, to znamená Bosch, Mann, Champion atd... ne nějaký Polský. Nechi špinit všechny malý benzínky protože se mi stalo že i Benzina prodávala letní naftu když už hlásili mrazy.

Ještě máš ve výfuku DPF filtr kterej je velmi drahej a zanese se ti sazema pokud budeš jezdit krátký vzdálenosti po městě, třeba 10km do práce na 1500 otáček, v zácpě, proto je důležitý aspoň 1- 2 do měsíce jet delší vzdálenost, aspoň 30 minut třeba po dálnici nebo po okresce nad 2000 otáček aby se saze odstranili. Většina lidí se snaží jezdit pod 2000 otáček ale to je špatně, optimální je držet se mezi 2000 - 2500 otáčkama. ;)

Když budeš dělat tohle, pomůžeš mu víc než nějaká Verva.
ladovina píše:Na rezervu tam uz neni misto (v kufru to asi nechcu tahat ikdyz jsem to videl u nekoho:D), ale jsem tak zvedavej, ze mozna dalsi pneu na zkousku koupim normal, jeste uvidim...
Tak to je blbý, sice pravděpodobnost že píchneš je velmi malá... já jsem rezervu použil jenom jednou za celou dobu ale stejně by se mi nechtělo spolýhat na run-flat pneumatiku nebo nějaký lepidlo a čínskej 'kompresor' někde daleko od domova. Možná by stálo za to hodit si do kufru tu malinkou rezervu z e46. Opravdický kolo je opravdický kolo. :ja_nic:
ladovina píše:K tem rozvodum, no uvidim kdy je budu menit, predpoklad je ze 200k, ale uvidime. Co jsem se bavil v Renocaru, tvrdil ze se kdyztak ozvou (rachot, susteni pri studenym startu, zasusteni pri vypnuti motoru jak se napne napinak retezu), tak uvidime...
S těma rozvodama u těhle modelů má problém hodně lidí a klidně tě to může potkat, nevím co ti přesně řekli v Renocaru ale aby jsi je vyměnil musíš vyndat celej motor z auta, a to je velmi velká a drahá práce, tak že jestli jsi to auto koupil za poslední korunu a nemůžeš si dovolit kdykoliv prostě zaplatit třeba 20,000kč - 30,000kč za opravu tak bych byl opatrnej.
ladovina
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: úte 22.01.2019 22:30

Re: BMW F30

#7 Příspěvek od ladovina »

Filozof píše:kdo nečte neví ...koupil jsis budoucí kasičku... tikajicí bomba nebo to prostě zaplatíš a pak si vytrháš vlasy na hlavě a hodíš auto ze skály případně to prodáš a koupíš model co stojí za to jak jízdně tak spolehlivostí... majitel před tebou věděl proč se toho zbavit.


https://www.tipcars.com/magazin/nase-te ... is-kc.html
No, díky aspoň za nějaký příspěvek.

Nicméně hod se trochu do klidu a nestras zbytečně, bubu.

K tomu clanku: samozřejmě že jsem ho četl tenkrát (nebo jako myslíš že jsem si řekl chcu f30 a zdar? ). Nevím jestli si ho čtl ty, ale kvůli tomu jsem nešel do e90 FL.

Shrnutí:
- největší problémy s rozvody N47 do 2009 (pan radi preventivní výměnu)
- 2009-13 to záleží, stim počítám viz komenty vyse

K těm dalším zavadam: když se stane, stane, ale nemyslím si, že by to bylo jen tu. Bohužel naší mazlíčci jsou mechanicky stroje a tam se ti může vysrat kdykoliv cokoliv - ostatně to by sis nikdy nekoupil nic. Beru to tak že to je o tom jak se ktomu taky chováš, takže některy lidi tomu jdou naproti - studené starty, delší intervaly výměny oleje atd.

Odesláno z mobilu.
Naposledy upravil(a) ladovina dne stř 30.01.2019 09:57, celkem upraveno 1 x.
ladovina
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: úte 22.01.2019 22:30

Re: BMW F30

#8 Příspěvek od ladovina »

kalasnikov471: Joo palivovej filtr mi taky měnil, s olejem (Čermák v Jihlavě) nevím teda od jakého výrobce tam dal...

Jinak ten DPF bude asi OK: jezdím vpodstate 2x 65km týdně, po dálnici. Po městě moc ne pac to auto nechcu trápit :D, pár malých úseku o víkendu...

Pod 2000 jezdím jen než se to zahřeje pořádně no, pak 2000-4000.

S téma rozvodama do budoucna počítám no, i stim že ten řetěz je z druhé strany, tak musí většinou vydělat motor (cest vyjimkam )...
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

Re: BMW F30

#9 Příspěvek od ada540i »

Tak jaký novější BMW dneska neni kasička? :lol:

Jinak ohledně runflat vs obyč pneu. Na M3 se skutečně runflaty nedávaly, proto si nemyslím, že se jsou vhodnější pro sportovní jízdu. Já mám F80 M3 s 20" a v komfortním nastavení je podvozek podobně tvrdý jako F33 430i s m-paketovým podvozkem a 18" runflat, se kterou to můžu porovnat. Podle mě runflaty zbytečně snižují komfort a kromě možnosti jet s píchlou gumou nic nepřidávají. Já v kufru taky místo na rezervu nemám, kdybych píchnul, tak radši zavolám asistenční službu, to lepidlo bych bral jako poslední možnost.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
bouloclo
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: sob 04.06.2016 00:00

Re: BMW F30

#10 Příspěvek od bouloclo »

ladovina píše:Zdravim,

chtel bych se pobavit o BMW F30 (konkretne 320d).

Od kvetna minuleho roku jsem spokojeny majitel - zajel jsem si do Nemecka, ted mam najeto 171k (ja najel 5k)...
ladovina píše:Jinak ten DPF bude asi OK: jezdím vpodstate 2x 65km týdně, po dálnici. Po městě moc ne pac to auto nechcu trápit :D, pár malých úseku o víkendu...
Mohu mít skromný dotaz, proč kupovat naftaka na tak málo km? Nechápu smysl, jezdit ročně do 10k km a mít naftu. Díky za objasnění.
ladovina píše: Chapu, ze nekoho muzou ty F30 srat, ze to neni co byvalo-komfort na ukor sportovnich vlastnosti, zas ale v aute na dojizdeni nechcu litat furt na sportovnim podvozku! A kritika ze je to pouze 4valec, ne 6val me prijde taky licha, pac zas technologie postoupila a 2012 4val muze byt na urovni 2000 6val.

PS: jsem ajtak, autum moc nerozumim :D sve nazory jsem tak vyctl/vykoukal na netu.
Za mě je šestiválec pořád plnohodnotný šestivál, ať je technologie jakákoliv. Ale asi je to tvoje první auto. Další věc, že by 3er byla nějaká komfortní řada a nafta mít sportovní vlastnosti? To těžko a jako ajťak si přece všechno můžeš dneska zjistit.
ladovina
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: úte 22.01.2019 22:30

Re: BMW F30

#11 Příspěvek od ladovina »

No nafta protoze:
- v Nemecku se jich zbavujou, bylo jich tam dost, za dobre ceny
- prece tech benzinaku tam tolik nebylo a po vyfiltrovani: velka nav, sport. sedacky, seda barva 135kw+, dual klima, vyhrev sedacky, xenony jich bylo jeste min
edit: jeste manual (jsem konzerva)
- ted jezdim min ale do budoucna teoreticky vic (budu dojizdet casteji), navic jezdim prevazdne ty dalnice (po meste nedrndam)

K tomu 4val jen rikam, ze jsem v nejaky recenzi ctl, ze kultivovanosti/chodem neni nejak extra poznat ze je to "jen" 4v v porovnani s starsimi 6v. Docela by me zajimalo se ted projet v nejaky 6val nafta popr 335i, ted bych to porovnal urcite vic, kdyz mam najeto s 4v... Jinak joo je to moje prvni lepsi auto, takze jasny ze jsem znej vedle, ikdyz provas je to jen 320d :D.

K tomu komfortu, myslim to takto: proste udelali kompromis, zvysili komfort za cenu ne tak tvrdeho/sportovniho podvozku....

No viz video, proste si to blbe pochopil :D.
Naposledy upravil(a) ladovina dne stř 30.01.2019 21:06, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: BMW F30

#12 Příspěvek od Filozof »

Ono to muže klidně sloužit nějakje rok ale taky se ti tam může vysypat pár věcí a to moc nadšenej nebudeš.
Strašit jsem nechtěl ale když čtu majitele modelů Fxx u 5er počítám bude to tady podobné co se servisu týče.
Máš výhodu že BMW 3 je pro německý pracující lid takže to nebude tak extra drahé jako u 5er nebo 7er ale stejně čerpadla vstřiky a motor jedna báseň. Do toho kvalitní nafta v ČR a choulostivé BMW může bejt brzy velká kasička.

Nevím co tě to stálo jedině pokud ti to někdo věnoval a řekl jsis ok dám si bokem 150k v případě dalších let na servis. Člověk nikdy neví co se objeví dříve. Zda jednotka nějaká, nebo vstřikovače či čerpadlo případně něco jiného. Mít to 50-100k tak tě strašit nebudu ale osobně být tebou pořeším nejduležitější co by to chtělo a během roku max dvou se toho zbavím....a koupím si za 200-300k něco zajímavějšího.

Kdyby jsi se projel ve vybavené 330i 190kw nebo 335i 225kw e92 možná bys koukal na to vše jinak. Chápu že spotřeba o 3-4L vyšší by tě trápila jako každého řadového čecha ale i ta e90 - e91 - e92 se dá předělat na LPG a pak bys jezdil s mnohem nižšíma nákladama jako u tohoto Fka a s daleko lepším pocitem z řízení.

Chápu že je trend co nejnovější auto za co nejméně peněz ale podle mého už to není pravidlo. A často starší kus v pěkném stavu udělá více radost i i parády.

Ona ta 330i na dálky taky nejezdí o moc více jako ta 320d a pokud vemu 5L vs 7-8L a nájezd kolem 10k ročně je to směšné. Pokud bys jezdil 30-40k ročně a více tak LPG by bylo taky řešení a úspora ve výsledku by byla daleko vyšší. ;)

Nechtěl jsem tě naštvat jen abys zvažoval možnosti. Udělal bych si tablku co bych musel řešit a co budeš určitě řešit uvidíš sám co ti vyjde na povrch za částky a pak ještě nahodilé závady které neovlivníš a benzín by tě přišel daleko levněji. ;) :)
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: BMW F30

#13 Příspěvek od TurboShnek »

bouloclo píše:Mohu mít skromný dotaz, proč kupovat naftaka na tak málo km? Nechápu smysl, jezdit ročně do 10k km a mít naftu. Díky za objasnění.
Já jsem si koupil starýho nafťáka protože je to velmi praktický auto. Jezdí za knoflíky. :ja_nic: Do 100 jede stejně rychle jako 320i, má plno kroutivýho momentu ale při tom žere o 50% míň paliva, a na STK tě nebuzerujou s emisema jako u benzínu a motor vydrží věčně. Po letech jsem ušetřil deseti tisíce na provozu tak klidně jednou za 20 let vyměním vstřik nebo to hloupý čerpadlo když mně to potká. Ale Euro 4 naftu bych si už nekoupil, je s tím moc zbytečných problémů. :lol:
ladovina
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: úte 22.01.2019 22:30

Re: BMW F30

#14 Příspěvek od ladovina »

Filozof píše:Ono to muže klidně sloužit nějakje rok ale taky se ti tam může vysypat pár věcí a to moc nadšenej nebudeš.
Strašit jsem nechtěl ale když čtu majitele modelů Fxx u 5er počítám bude to tady podobné co se servisu týče.
Máš výhodu že BMW 3 je pro německý pracující lid takže to nebude tak extra drahé jako u 5er nebo 7er ale stejně čerpadla vstřiky a motor jedna báseň. Do toho kvalitní nafta v ČR a choulostivé BMW může bejt brzy velká kasička.

Nevím co tě to stálo jedině pokud ti to někdo věnoval a řekl jsis ok dám si bokem 150k v případě dalších let na servis. Člověk nikdy neví co se objeví dříve. Zda jednotka nějaká, nebo vstřikovače či čerpadlo případně něco jiného. Mít to 50-100k tak tě strašit nebudu ale osobně být tebou pořeším nejduležitější co by to chtělo a během roku max dvou se toho zbavím....a koupím si za 200-300k něco zajímavějšího.

Kdyby jsi se projel ve vybavené 330i 190kw nebo 335i 225kw e92 možná bys koukal na to vše jinak. Chápu že spotřeba o 3-4L vyšší by tě trápila jako každého řadového čecha ale i ta e90 - e91 - e92 se dá předělat na LPG a pak bys jezdil s mnohem nižšíma nákladama jako u tohoto Fka a s daleko lepším pocitem z řízení.

Chápu že je trend co nejnovější auto za co nejméně peněz ale podle mého už to není pravidlo. A často starší kus v pěkném stavu udělá více radost i i parády.

Ona ta 330i na dálky taky nejezdí o moc více jako ta 320d a pokud vemu 5L vs 7-8L a nájezd kolem 10k ročně je to směšné. Pokud bys jezdil 30-40k ročně a více tak LPG by bylo taky řešení a úspora ve výsledku by byla daleko vyšší. ;)

Nechtěl jsem tě naštvat jen abys zvažoval možnosti. Udělal bych si tablku co bych musel řešit a co budeš určitě řešit uvidíš sám co ti vyjde na povrch za částky a pak ještě nahodilé závady které neovlivníš a benzín by tě přišel daleko levněji. ;) :)
Tak sam vidis ze predchozi koment byl o nicem, ted to je konstruktivni :).

Jsem prolitl nabidky 330i e90 na mobile.de a snad jediny co se me libili (a to jsem se nedival jestli jsou v cajku):
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 33670.html

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 33026.html - tohle uz je docela ranec

To jestli v budoucnu neco budu resit, tak se mi odost lip libi F30 335i, ale tam verim ze problemy budou v blede modrem to sami jak mam ted, takze nic :)...

Jinak co je za problem maly najezd na diesel, nejde nahodou spis o to jestli jezdis delsi trasy?

A jeste, co se tyce tech starsich aut, taky me mozna odratilo toto: https://www.youtube.com/watch?v=cslOcv2oZlg&t=490s

Koukam ze je to diesel (nechce se me to pocitat co tam bylo za problemy co by s benzinem nebyli), ale i tak... Plus nevim jak to je validni parametr :D ale vsiml jsem si ze z 0 na 100 to ta staroucka 330d da za 7, no moje 2012 320d za 7.6 :D
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: BMW F30

#15 Příspěvek od TurboShnek »

ladovina píše:Jinak co je za problem maly najezd na diesel, nejde nahodou spis o to jestli jezdis delsi trasy?
V podstatě hádka o tom jestli je lepší benzín nebo diesel když málo najedeš je to o tom že novější dieselový motory mají hodně precizně vyrobených a drahých součástek aby měli výkon a komfort jako jejich benzínový konkurenti a ještě plno součástek kvůli ekologii. Tyhle součástky jsou v podstatě turbo, čerpadlo, vstřiky, dvou hmotový setrvačník a DFP filtr který se ti můžou potencionálně rozbít a stát plno peněz opravit. Benzínový motory zase spotřebujou víc paliva, tak že když málo najedeš a rozbije se ti dejme tomu DPF filtr tak stejně zaplatíš to co by jsi na konci roku zaplatil kdyby jsi jezdil na benzín a nemusel jsi si přidělávat problémy.

Jenže podle mně tohle spíš platilo před 20 - 30 lety když většina benzínových motorů byli atmosférický a naftový byli opravdu složitější, dneska už je to většinou jedno protože většina benzínových motorů mají taky truba, drahý vstřiky, katalyzátory, dvou hmotový setrvačníky, vysokou kompresi, variabilní časování atd... tak že podle mně je to už v podstatě jedno a je třeba porovnat 2 konkrétní motory a auta. :ja_nic:

A o tom jezdění delších vzdáleností, to je kvůli těm novým ekologickým technologiím, obzvlášť DPF filtru protože se v něm hromadí saze který se pák spáli aby se filtr neucpal, ale aby k tomu je třeba delší doby vysoká teplota která se docílí právě to delší jízdou po dálnici, ale to se tebe nebude týkat.

Jinak já mam starej diesel bez filtru a po městě jezdí už 20 let bez problému a žádný z těch problémových součástek jsem ještě neměnil. :lol:

ladovina píše:A jeste, co se tyce tech starsich aut, taky me mozna odratilo toto: https://www.youtube.com/watch?v=cslOcv2oZlg&t=490s D
To video jsem viděl a bohužel dělá těm autům špatnou pověst protože nerozezná díru ve svým zadku od díry v zemi a všude ho oškubali. Přední stabilizátory za 1600, to byli pozlacený? :smich: Já je koupil za 200. Olej v motoru za 2000? Já ho kupuju za 500, 2000 nestojí ani slavnej Castrol, i když v Auto Kelly možná jo :lol: . 276,000kč za 4 roky je opravdu astronomická částka. :smich:

Já mam e46 320d a za 4 roky jsem za údržbu dal kolem 30,000 a půlka z toho byli zbytečnosti jen tak pro lepší estetiku. (Sice jsem si dělal 80% věcí sám ale i kdyby ne tak by to stejně nestálo 276,000. :smich:
Uživatelský avatar
roman007
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: ned 16.12.2012 01:00
Bydliště: Praha

Re: BMW F30

#16 Příspěvek od roman007 »

ladovina píše:Zdravim,

chtel bych se pobavit o BMW F30 (konkretne 320d).

Od kvetna minuleho roku jsem spokojeny majitel - zajel jsem si do Nemecka, ted mam najeto 171k (ja najel 5k)...

O Vanocich me nemohlo uniknout video: https://www.youtube.com/watch?v=Ny39CHjEs7A

Nevidel bych to tak cerne, ale uvidime co me snim jeste potka :D (menil jsem jen spotrebni material - brdzy, olej, filtry) zatim spokojenost, pred koupi jsem se byl projet (a ridil) v E90 318d, E90 328i, a F10 520d. Ted bych asi nasel vic rozdilu mezi nima (ta F30 je muj prvni bawor), ale v tu dobu me to prislo vice mene podobne.

Co musim dat Vaculikovi z videa zapravdu, jsou asi ty cepy. Kdyz dojizdim domu, je tam takovej kus nerovne silnice a citim jak me auto tahne doleva. Ted jsem menil olej tak jsem jeste v servisu rekl, aby to zkontrolovali - ze prej je to OK... Takze priste musim byt duraznejsi a rict jim proste at to vymeni...

Chtel jsem se zeptat: 1) Pridavate aditiva do nafty? Napr. VIF?

2) Kolik stoji cca vymena tech cepu? Muj odhad do 2000,- s praci?

3) Jezdite na run-flat? Ja jo, zimni i letni. Casto koukam jak jim lidi vycitaji komfort, ale kdyz srovnam moje BMW s 17 Run Flat Skoda Yeti 2013 (17, dusove pneu zimni), kterou mame doma prijde me to srovnatelne! Pokud nemate run-flat, tak jak resite kdyby jste na haluz pichli? Kompresor a lepici sada? Zas ty runflaty musi lip drzet kdyz clovek nejak blbne ne (ikdyz jsem slysel ze M3 F30 je bez runflat)?

Chapu, ze nekoho muzou ty F30 srat, ze to neni co byvalo-komfort na ukor sportovnich vlastnosti, zas ale v aute na dojizdeni nechcu litat furt na sportovnim podvozku! A kritika ze je to pouze 4valec, ne 6val me prijde taky licha, pac zas technologie postoupila a 2012 4val muze byt na urovni 2000 6val.

Jinak prvne jsem koukal po BMW 1coupe, kde me nakonec odradili problemy s rozvody...

PS: jsem ajtak, autum moc nerozumim :D sve nazory jsem tak vyctl/vykoukal na netu.

Ahoj, ja jsem taky stastny majitel F30 318d N47D od 10/2013, zadokolka, manual - auto jsem kupoval nove. Predtim E91 XDrive-automat.

Takze:
1- Ano, aditiva pouzivam od zacatku a je to znat. Kdyz porovnam predchozi E91 se stejnym motorem, kde jsem aditiva nedaval vubec. Motor tissi atp. Tech 65Kč/nádrž za to stoji.

http://imgWorld.cz/pLUFNvlnDf.jpeg

2 -nevim, nemam potrebu zatim menit

3 - RunFlat ano. Nedovedu si predstavit situaci "spechas na dulezitou schuzku a pichnes" Posledne jsem takto ujel 320km s total. prazdnou zadni pneu. Mam manzelku v autoservisu a po prijezdu si mechanici mysleli, ze bude ta pneu cela "vevnitr rozzvykana" ale ono nic :) Sundali, zalepili asi 5mm diru a jel jsem dal.

http://imgWorld.cz/Fer9EWMWxF.jpg
http://imgWorld.cz/n1YfZcVLrF.jpeg
http://imgWorld.cz/o6tRt18fGA.jpg

______
Co se tyce oprav.
Pravidelne prohlidky po 30000km, olej po 15000km.

170000km - preventivni vymena rozvodu. cca 40 tisic Kč v neautoar. servisu.

180000km - shorel starter (stop/start mam deaktivovany)

Od zacatku zadni brzdove desticky vydrzeli o polovinu mene nez predni. Normalne predni vydrzeli cca 60 tis. km, zadni 30 tis. km. V autorizovanem servisu povidali, prej normalni. Me to tak nepripadalo, tak jiny autorizovany servis, prehrali software v aute na posledni verzi a od te doby klid.

Jo a co me stve nejvic, po cca 180000km vrzani plastu u dverich spolujezdce pri jizde po nerovnostech.
To je jak u trojkove oktavky s najetymi 70000km :)

Ted mam najeto cca 230 tisic a naprosto v pohode, krome tech plastu :) .

http://imgWorld.cz/G1326V14FF.jpeg
Odpovědět