Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N53B30O0

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

Re: N53B30O0

#1021 Příspěvek od MMM123 »

JaraX píše:na jednom dvou třech lidech nemůžeš soudit spolehlivost, znám lidi co mají s N63 najeto 160k a prostě nemužeš říct že to je spolehlivej motor, stejně jako N53 není.
Pridávam sa k BudVladovi a tým ďalším ze "dvou třech lidech" ak štvrtý. Pokiaľ sa o N53B30 staráš a je NUTNÉ aby neboli dlhodobo zapísané akékoľvek závady, šlape bezvadne. U mňa momentálne bez závad, ale bola to celkom fuška dosiahnuť tento bezchybový stav. Základom je úplné preštudovanie stránky bimmerprofs.com. Ja osobne som nestretol v akomkoľvek servise mechanika, ktorý by mal bližšie vedomosti o tomto motore. Podotýkam, že tento stav sa dosiahol bez finančne náročných výmien katalyzátorov HPFP a pod..

Týmto by som rád touto cestou chcel verejne poďakovať aj užívateľovi starML za jeho nezištnú vzdialenú pomoc.

Pokiaľ máte N53B30 v poriadku ide ako zapichnuté prasa a spotreba na atmosférický 6-valec 3000ccm je z ríše snov, u mňa momentálne 7,7L/100km.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#1022 Příspěvek od JaraX »

a kolik jsi s tím najel? at máme statistiku.
ta spotřeba mi tak dobrá nepřijde když za 10l jde jet dálka se 750i a se stejnou spotřebou se dalo jezdit s e46 328i. prostě akorát.
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

Re: N53B30O0

#1023 Příspěvek od MMM123 »

ešte upresnenie k tej spotrebe paliva - ide o xDrive, papierová spotreba môjho modelu je 7,9-8,1L podľa starých laboratórnych noriem NECD /alebo tak nejako sa to volá/. A to jazdím pravidelne v bratislavských dopravných zápchach, na diaľnici sa vyskytnem len výnimočne. Za mňa teda: vivat N53B30!
Ale aby som to nepreháňal - pre bežných užívateľov typu "jazdím a o nič sa nestarám" tento engine nie je.
Ako rýchlo prišiel na svet, tak rýchlo aj skončil a vývoj nebol dokončený. Za mňa - je to škoda.
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

Re: N53B30O0

#1024 Příspěvek od MMM123 »

JaraX píše:a kolik jsi s tím najel? at máme statistiku.
ta spotřeba mi tak dobrá nepřijde když za 10l jde jet dálka se 750i a se stejnou spotřebou se dalo jezdit s e46 328i. prostě akorát.
Tebe nepripadá ako dobrá spotreba taká, ktorá je nižšia ako oficiálna papierová spotreba ? Tak k tomu už neviem čo by som mal povedať::
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#1025 Příspěvek od matiz »

Muj vrak ukazoval spotrebu 6,8 realita 10... Malem jsem vsadil boty ze nekdo zmenil koeficient, a ono ne, tak nejak zle to spocitali inzenyri v mnichove -) Mozna by to umelo jezdit za 8, ale pavproch mne nakazil -) Sice to neni trojka ani n53, ale je to bmw. Kupodivu na trojce mne ta spotreba plus minus sedi dobre.
Boris
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: ned 15.10.2017 11:56

Re: N53B30O0

#1026 Příspěvek od Boris »

Rozšiřuji řady uživatelů, kteří s N53 nemají problém. Čerstvých 160kkm, spotřeba za posledních 25kkm 9,51l/100 real. BC na začátku ukazoval luxusní čísla, která se ale nepotkala s realitou u pumpy. Po korekci BC už je rozdíl +/- deci.
Nejnižší spotřebu jsem měl 6,21l na cestě 862km tripu. Takže v nádrži ještě něco zbylo :) (pro dokreslení - výlet po Bosně).
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N53B30O0

#1027 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

To je stejně paráda na 200kW motor a bez LPG.. v jakým autě/rok ten vzácnej držák máte? :)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#1028 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No vidíš to a s N54 to jezdí za stejný peníze a ještě víc Kw a Nm :P :D Na frcání po Brně mám průměr 10,1-10,4 a za městem 8,6 :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#1029 Příspěvek od JaraX »

a ještě je spolehlivější :)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#1030 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Super, chlubit se motorem, co najel "bez investic" 160k km. Znáte někdo N53 s trojnásobkem? Kdejaká M52 má k půl milionu s původními zapalovacími cívkami a pravděpodobně i lambdasondami.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#1031 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Jo, to příslušenství okolo je strašnej shit :) bohužel je to způsobeno enormní teplotou v motorovém prostoru a ty věci se prostě utaví :roll:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: N53B30O0

#1032 Příspěvek od Filozof »

Francis to řekl přesně a na pravou míru.

Znám 728ia kamarádova co má 860k najeto a krom par čidel a těsnění za par stovek co si dělal to jezdí stále bezvadně a pak tu máme 528i co má 670k za sebou a moje v reálu taky kolem 450k cca

Chlubit se najezdem 160k není nic extra jsou motory co najednou 4 ale i 6x tolik ;)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#1033 Příspěvek od JaraX »

jj navíc když z toho 100tkm najel předchozí majitel a vyměnil tam NOX, vstřiky, kat atd.

hezky to kdysi napsal tanner, automobilky si lidi vycvičili a vůbec jim nepřijde divné u aut s tak malým nájezdem drahé díly.

známej si ted koupil nějakýho celkem velkyho Seata, Arona, nebo tak nějak, no a to celkem velké auto má motor 1.0TSI, a já říkám "to přece nemuže vydržet" a on mi říká "ale nééé, prodejce říkal že ten motor vydrží klidně i 80tkm" wtf? motor vydrží klidně i 80tkm?
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

Re: N53B30O0

#1034 Příspěvek od BudVlad »

Francis píše:Super, chlubit se motorem, co najel "bez investic" 160k km.
Já se s 160K nechlubil, jen jsem reagoval na to jak se N53 motory serou. Auto jsem před 10 lety koupil nové, takže přede mnou nikdo nic neměnil a asi málo kdo dává autu zabrat jako já. Jediné náklady které jsem měl jsou za naýšení výkonu o 80 PS, performance brzdy, 3.64 LSD a nápravy z M3.
Obrázek
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N53B30O0

#1035 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

No proto říkám nechte si ty držáky doma pod plachtou, protože to je památka na kvalitu. Moje E36ka má asi původní M52 cívky s 3kila nájezdem a teprve jsem si uvědomil, že by chtěly vyměnit. Kupodivu jsou dražší než M54 v E60. :P Asi to odpovídá kvalitě, dnešní věci jsou levný a aušusový, nebo naopak extra drahý jakože kurvítka navíc.

Ale tak na N53 s nájezdem 160tis. bez investic je dnes docela čest i když dříve běžná věc. Tyhle motory jsou loterie, nejvíc mě tam děsí ty pekelně drahej NoX kat(y).
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

Re: N53B30O0

#1036 Příspěvek od BudVlad »

Totic píše: nejvíc mě tam děsí ty pekelně drahej NoX kat(y).
To mě děsilo taky, tak jsem katy, NoX , EGR, původní SW a hlavně zavedení PCV do sání odstranil.
MMira
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 25.03.2010 01:00

Re: N53B30O0

#1037 Příspěvek od MMira »

Nechápu, jak může někdo s 3.0 R6 v 1,5t vážící autě mít jednocifernou spotrebu. Tedy pokud s ním nejezdí tak, že by mu stačil i motor o polovičním vykonu.

Na budoucí pavprochove N52 mám dlouhodobou 12 N98 na 100. A to většinou jezdím spíše na pohodu. Paradoxem přitom je, že to auto nejlépe působí při rychlostech 200+. To se pak sice jede tak za 16, ale jeden má pak pocit, že se motor konečně svobodne nadechl.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#1038 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Tak třeba když pojedeš z Brna na Svitavy v pátek odpoledne a budeš smířenej s tím, že nepojedeš v tom provozu víc jak 80 a pojede takříkajíc s davem, tak s tou 335i pojedu i po 8 bez problémů :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
MMira
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: čtv 25.03.2010 01:00

Re: N53B30O0

#1039 Příspěvek od MMira »

Tu trasu jsem jel v životě jen jednou, takže nevím přesně, co si pod tím představit. Ale jet s davem kdekoliv znamená dojet tak o polovinu později, než je s výkonem už 330i možné. Takže raději za více....
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: N53B30O0

#1040 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

BudVlad píše:
Francis píše:Super, chlubit se motorem, co najel "bez investic" 160k km.
Já se s 160K nechlubil, jen jsem reagoval na to jak se N53 motory serou ...
Reakce nebyla jen na tebe, 160k km zmiňoval Jarax, Boris a možná i někdo další.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět