Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW E90 325D - bílý kouř/cukání při studeném startu
BMW E90 325D - bílý kouř/cukání při studeném startu
Zdravím, už od koupě mojí E90 řeším problém s vysokou kouřivostí a škubáním motoru při studeném startu. Kouř je čistě bílý a smrdí po nespálené naftě. Po minutě jízdy kouř zcela zmizí a motor běží a jede naprosto perfektně.
Problém se objevuje v letním i zimním období, nicméně v zimě se problém rapidně zhoršil.
Opravil/vyměnil jsem věci, které mi napovídal selský rozum, ale bohužel všechno bez úspěchu. Auto jsem měl přes měsíc v servisu, kde také na nic nepřišli.
Provedené opravy:
- všechny žhaviče vyměněné
- jednotka žhavičů vyměněná
- komplet filtry vyměněné
- přeměřeny tlaky ve válcích (kolem 22 bar všechny válce)
- vstřikovače jsem testoval kapilární zkouškou, přes inpu načetl korekční hodnoty a nakonec nechal i otestovat na stolici a ve všech případech hodnoty vyšly v normě
I přes verdikt ze servisního střediska BOSCH, že jsou vstřiky v pořádku, mi něco říká, že se jedná o vadu vstřikovačů, ale dle všech ukazatelů a měřených hodnot jsou v pořádku. Nicméně dle mého názoru na stolici nedokáží nasimulovat přesné podmínky, které jsou pak ve spalovacím prostoru.
Aktuálně už jsem do auta nacpal dost peněz, ale s řešeným problémem jsem se nikam nepohnul, tak se obracím na vás, jestli nemáte někdo zkušenost nebo případně radu po čem jít.
Níže přikládám video problému. Při větší zimě kouřivost zůstává, ale zhoršuje se chod motoru.
Předem díky za pomoc.
Problém se objevuje v letním i zimním období, nicméně v zimě se problém rapidně zhoršil.
Opravil/vyměnil jsem věci, které mi napovídal selský rozum, ale bohužel všechno bez úspěchu. Auto jsem měl přes měsíc v servisu, kde také na nic nepřišli.
Provedené opravy:
- všechny žhaviče vyměněné
- jednotka žhavičů vyměněná
- komplet filtry vyměněné
- přeměřeny tlaky ve válcích (kolem 22 bar všechny válce)
- vstřikovače jsem testoval kapilární zkouškou, přes inpu načetl korekční hodnoty a nakonec nechal i otestovat na stolici a ve všech případech hodnoty vyšly v normě
I přes verdikt ze servisního střediska BOSCH, že jsou vstřiky v pořádku, mi něco říká, že se jedná o vadu vstřikovačů, ale dle všech ukazatelů a měřených hodnot jsou v pořádku. Nicméně dle mého názoru na stolici nedokáží nasimulovat přesné podmínky, které jsou pak ve spalovacím prostoru.
Aktuálně už jsem do auta nacpal dost peněz, ale s řešeným problémem jsem se nikam nepohnul, tak se obracím na vás, jestli nemáte někdo zkušenost nebo případně radu po čem jít.
Níže přikládám video problému. Při větší zimě kouřivost zůstává, ale zhoršuje se chod motoru.
Předem díky za pomoc.
Naposledy upravil(a) matouch35 dne pát 01.03.2019 15:29, celkem upraveno 1 x.
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: BMW E90 325D - bílý kouř/cukání při studeném startu
Co je to za rachota, jako nějaká plechovka?
U Dieslů je start nejtěžší věc protože používají teplo ve válcích ke vznětu nafty. Teplo se tam dělá stlačením vzduchu a za to zodpovídají kroužky válců, tak že špatný kroužky, pomalý točení motoru a nebo špatný načasování tohle může trošku ovlivnit.
Tlaky ve válcích máš dobrý tak že jdeme dál.
Aby se nafta vznítila musí se do válce vstříknout správná dávka ve správný čas správně rozprášená, za to zodpovídají vstřiky, ECU a pumpa. Když je špatnej vstřik, může vstřikovat moc velký kapky který se nevznítí a budou se ve válci hromadit. Když se palivo ve válci nevznítí, pří dalším otočení tam vstřik vstříkne další dávku atd... a je ještě míň pravděpodobný že se vznítí, a pokud jo, všechna nafta co se nahromadila ve válci se dostane do výfuku a máš 'bílej kouř'.
Tak že:
1. Zkontrolovat svíčky - hotovo.
2. Zkontrolovat kompresi - hotovo. (tu kontrolovali hned po ránu když byl absolutně studenej motor nebo s tím popojížděli?)
3. Zkontrolovat vstřiky - hotovo.
4. A jakej je tlak v tlakový liště? Zkontroluj přes INPA tlak v liště za studena před startem, po startu a až to přestane kouřit a zapiš výsledky a otáčky motoru.
Odcházející pumpa může při startu mít nedostatečnej tlak a tím pádem se palivo ve válci špatně rozpráší atd...
5. Pokud je všechno normální vrať se ke vstřikům, je možný že z jednoho přes noc třeba kape nafta do válce.
Možná je celej problém blbost jako špatnej snímač tlaku v liště a nebo pumpa v nádrži.
U Dieslů je start nejtěžší věc protože používají teplo ve válcích ke vznětu nafty. Teplo se tam dělá stlačením vzduchu a za to zodpovídají kroužky válců, tak že špatný kroužky, pomalý točení motoru a nebo špatný načasování tohle může trošku ovlivnit.
Tlaky ve válcích máš dobrý tak že jdeme dál.
Aby se nafta vznítila musí se do válce vstříknout správná dávka ve správný čas správně rozprášená, za to zodpovídají vstřiky, ECU a pumpa. Když je špatnej vstřik, může vstřikovat moc velký kapky který se nevznítí a budou se ve válci hromadit. Když se palivo ve válci nevznítí, pří dalším otočení tam vstřik vstříkne další dávku atd... a je ještě míň pravděpodobný že se vznítí, a pokud jo, všechna nafta co se nahromadila ve válci se dostane do výfuku a máš 'bílej kouř'.
Tak že:
1. Zkontrolovat svíčky - hotovo.
2. Zkontrolovat kompresi - hotovo. (tu kontrolovali hned po ránu když byl absolutně studenej motor nebo s tím popojížděli?)
3. Zkontrolovat vstřiky - hotovo.
4. A jakej je tlak v tlakový liště? Zkontroluj přes INPA tlak v liště za studena před startem, po startu a až to přestane kouřit a zapiš výsledky a otáčky motoru.
Odcházející pumpa může při startu mít nedostatečnej tlak a tím pádem se palivo ve válci špatně rozpráší atd...
5. Pokud je všechno normální vrať se ke vstřikům, je možný že z jednoho přes noc třeba kape nafta do válce.

Možná je celej problém blbost jako špatnej snímač tlaku v liště a nebo pumpa v nádrži.

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E90 325D - bílý kouř/cukání při studeném startu
jenže ono to stejně nežhaví !! - takto běží studený motor, který nežhaví, navíc tyto motory do dosažení teploty chladící kapaliny cca 40°C ještě mají "přižhavovat", aby se ekologové radovali, ale tady by plakali. A jste jen pár kroků od zničení DPF.matouch35 píše: ... všechny žhaviče vyměněné, jednotka žhaviče vyměněná ..
- řídící jednotka žhavení A2402 (Ty píšeš jednotka žhaviče) je tady https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-325d-lim/RPRlJz4
- o zapnutí žhavení rozhoduje řídící jednotka motoru na základě informace od čidla teploty chladící kapaliny, zkontrolovat,
- schéma zapojení je zde https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90- ... em/rAizEvx - takže prověřit přítomnost napětí na svorce X2402 a průtok proudu pojistkou F02 (20A),
- na fajfkách žhavičů prověřit, že se tam při zapnutí klíčku na studeném motoru dostane palubní napětí cca 12 Voltů https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-325d-lim/S61XvXc ,
- žhaviče by měli mít tyto parametry https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90- ... gs/6sGy5WC , pokud skutečně máš motor M57,
- další info o žhavení v odkazech zde https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90- ... rch?q=Glow

Re: BMW E90 325D - bílý kouř/cukání při studeném startu
Tlaky naměřím a pošlu je sem, nicméně je měřili v servisu a jsou v normě. Před startem i při nastartování, kdy motor zlobí.kalasnikov471 píše:Co je to za rachota, jako nějaká plechovka?
U Dieslů je start nejtěžší věc protože používají teplo ve válcích ke vznětu nafty. Teplo se tam dělá stlačením vzduchu a za to zodpovídají kroužky válců, tak že špatný kroužky, pomalý točení motoru a nebo špatný načasování tohle může trošku ovlivnit.
Tlaky ve válcích máš dobrý tak že jdeme dál.
Aby se nafta vznítila
Problém se mi zdá přesně jako ten, který jste popsal, že nedojde k dokonalému rozprášení paliva a prostě to v tom studeném motoru nechytne a hoří to ve výfuku.
Kdyby vstřik přes noc kapal, tak by se problém musel projevit v tlaku na liště, ne?
Žhavení jsem proměřoval já i servis několikrát. Napětí je tam, kde má být. Pro jistotu jsem vyndal všechny žhavičky a nechal je nažhavit mimo spalovací prostor a viditelně se žhavily, takže problém musí být jinde než tady.starML píše:jenže ono to stejně nežhaví !! - takto běží studený motor, který nežhaví, navíc tyto motory do dosažení teploty chladící kapaliny cca 40°C ještě mají "přižhavovat", aby se ekologové radovali, ale tady by plakali. A jste jen pár kroků od zničení DPF.matouch35 píše: ... všechny žhaviče vyměněné, jednotka žhaviče vyměněná ..
- řídící jednotka žhavení A2402
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: BMW E90 325D - bílý kouř/cukání při studeném startu
To je vlastně pravda .matouch35 píše:Kdyby vstřik přes noc kapal, tak by se problém musel projevit v tlaku na liště, ne?


- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: BMW E90 325D - bílý kouř/cukání při studeném startu
No tak vidíš,
Pokud tomu rozumím době tak před startem máš:
Rail pressure (actual) - Tlak v liště (současný) = 4.27 bar
Rail pressure (specified) - Tlak v liště (požadovaný) = 404 bar
Což je obrovzkej rozdíl. Talk v liště je před startem menší než z pumpy od nádrže který je pode BMW 5.6 bar. Jen tak pro srovnání, tlak v pneumatice je 2,5 - 3 bar.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90- ... ly/Pd5j0af
Operating pressure in rail up to 1600 bar - Tlak v lište může dosáhnout až 1600 bar, tak že 4.27 před startem je opravdu velmi málo.
Operating pressure ahead of high-pressure pump approx. 5.6 bar. - Tlak pumpy z nádrže do vysokotlakového čerpadla.
Po startu:
Rail pressure (actual) - Tlak v liště (současný) = 408.70 bar
Rail pressure (specified) - Tlak v liště (požadovaný) = 416.39 bar
Tak že taky trošičku menší než má bejt.
Teď je otázka proč.
možná odešel regulátor tlaku v liště? 
EDIT: Číslo dílu my mělo být 0281002497, https://www.autokelly.cz/Product/BO-0281002497/3757836
A tahle blbost stoji 8000,-, tak že je třeba se ujistit jestli je opravdu špatnej - to už nevím jak se dělá.
Pokud tomu rozumím době tak před startem máš:
Rail pressure (actual) - Tlak v liště (současný) = 4.27 bar
Rail pressure (specified) - Tlak v liště (požadovaný) = 404 bar
Což je obrovzkej rozdíl. Talk v liště je před startem menší než z pumpy od nádrže který je pode BMW 5.6 bar. Jen tak pro srovnání, tlak v pneumatice je 2,5 - 3 bar.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90- ... ly/Pd5j0af
Operating pressure in rail up to 1600 bar - Tlak v lište může dosáhnout až 1600 bar, tak že 4.27 před startem je opravdu velmi málo.
Operating pressure ahead of high-pressure pump approx. 5.6 bar. - Tlak pumpy z nádrže do vysokotlakového čerpadla.
Po startu:
Rail pressure (actual) - Tlak v liště (současný) = 408.70 bar
Rail pressure (specified) - Tlak v liště (požadovaný) = 416.39 bar
Tak že taky trošičku menší než má bejt.
Teď je otázka proč.


EDIT: Číslo dílu my mělo být 0281002497, https://www.autokelly.cz/Product/BO-0281002497/3757836
A tahle blbost stoji 8000,-, tak že je třeba se ujistit jestli je opravdu špatnej - to už nevím jak se dělá.
Re: BMW E90 325D - bílý kouř/cukání při studeném startu
docela by mě zajímalo pání odborníci, co by ten tlak jako udělalo u vyplýho motoru 

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW E90 325D - bílý kouř/cukání při studeném startu
Tak máme dva názory: "kalasnikov471" říká, že to netlačí a nestříká, já si stojím za tím, že to nežhaví.
K těm tlakům v commonrailu:
- při zapnutí klíčku (motor v klidu) se na railu objeví tlak, který dává palivové čerpadlo v nádrži, které možná při plném napětí a bez ztrát tlačí 5,6 Baru, jenže v cestě je palivový filtr a stejnotlaký (obtokový) ventil, který slouží k odvzdušnění palivového systému,
- takže hodnota tlaku 4.27 Baru při zapnutém klíčku je OK, minimální hodnota je 3,5 Baru, při menším tlaku řídící jednotka motoru vůbec nepovolí otevřít vstřikovače,
- hodnota Rail pressure specified (požadovaný) 404,00 Baru je hodnota, kterou musí tlak v railu dosáhnout při startování, při menším tlaku opět ŘJ nepovolí otevřít vstřikovače,
- po startu je Rail pressure (actual) 408.70 Baru, požadovaný 416.39 Baru, to je 98%, tedy opět OK.
Teď k tomu žhavení:
- ty žhaviče venku žhaví, to věřím, ale zkoušeli jste to externím napětím, nebo přímo připojené do "fajfek" kabeláže motoru + kostra?
- pokud máš INPA, dá se najít menu Settings/Steuern a tady zapnout Glow ON/Vorglühen, opět věřím, že to bude fungovat,
- ale funguje (= žhaví a přižhavuje) to, když to řídí ŘJ motoru podle informace čidla teploty chladící kapaliny B2015a?
- to čidlo B2015a má tzv. negativní teplotní koeficient, tj. se vzrůstající teplotou klesá jeho ohmický odpor https://www.ametherm.com/wp-content/upl ... -graph.png
- schéma zapojení https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90- ... ng/peZmT4Z
- umístění https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-325d-lim/RJaQAyH
- specifikace https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90- ... or/X2imtue
- montáž https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90- ... it/EjyvpFf
- pokud bude čidlo vadné nebo tzv. svod (malý odpor) mezi kontakty, tak bude říkat ŘJ motoru, že chladící kapalina je dostatečně teplá (např. 70°C) a ŘJ motoru nesepne relé žhavení,
- schválně si ve skrytém menu palubního přístroje zapni teplotu chladící kapaliny, kolik to ukazuje před startem?,
- nebo totéž zjistíš pomocí INPA jako "coolant-temperature",
- a teď odpoj ten konektor X2015a, tím se změní odpor mezi dráty na nekonečně velký a ŘJ motoru to bude brát jako informaci, že je teplota chladící kapaliny -40°C,

- zkus nastartovat studený motor s takto odpojeným čidlem, jestli se něco změní, tj. jestli to bude bez větších kouřových efektů,
A ještě jeden nápad - nemizí náhodou chladící kapalina, ani trochu. Kdyby byl prasklý chladič EGR ventilu, tak by se chladící kapalina dostala do sání a do spalovacího prostoru a výsledný kouřový efekt by vypadal podobně. Jen to smrdí ještě trochu jinak a DPF to nemiluje.

K těm tlakům v commonrailu:
- při zapnutí klíčku (motor v klidu) se na railu objeví tlak, který dává palivové čerpadlo v nádrži, které možná při plném napětí a bez ztrát tlačí 5,6 Baru, jenže v cestě je palivový filtr a stejnotlaký (obtokový) ventil, který slouží k odvzdušnění palivového systému,
- takže hodnota tlaku 4.27 Baru při zapnutém klíčku je OK, minimální hodnota je 3,5 Baru, při menším tlaku řídící jednotka motoru vůbec nepovolí otevřít vstřikovače,
- hodnota Rail pressure specified (požadovaný) 404,00 Baru je hodnota, kterou musí tlak v railu dosáhnout při startování, při menším tlaku opět ŘJ nepovolí otevřít vstřikovače,
- po startu je Rail pressure (actual) 408.70 Baru, požadovaný 416.39 Baru, to je 98%, tedy opět OK.
Teď k tomu žhavení:
- ty žhaviče venku žhaví, to věřím, ale zkoušeli jste to externím napětím, nebo přímo připojené do "fajfek" kabeláže motoru + kostra?
- pokud máš INPA, dá se najít menu Settings/Steuern a tady zapnout Glow ON/Vorglühen, opět věřím, že to bude fungovat,
- ale funguje (= žhaví a přižhavuje) to, když to řídí ŘJ motoru podle informace čidla teploty chladící kapaliny B2015a?
- to čidlo B2015a má tzv. negativní teplotní koeficient, tj. se vzrůstající teplotou klesá jeho ohmický odpor https://www.ametherm.com/wp-content/upl ... -graph.png
- schéma zapojení https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90- ... ng/peZmT4Z
- umístění https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-325d-lim/RJaQAyH
- specifikace https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90- ... or/X2imtue
- montáž https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90- ... it/EjyvpFf
- pokud bude čidlo vadné nebo tzv. svod (malý odpor) mezi kontakty, tak bude říkat ŘJ motoru, že chladící kapalina je dostatečně teplá (např. 70°C) a ŘJ motoru nesepne relé žhavení,
- schválně si ve skrytém menu palubního přístroje zapni teplotu chladící kapaliny, kolik to ukazuje před startem?,
- nebo totéž zjistíš pomocí INPA jako "coolant-temperature",
- a teď odpoj ten konektor X2015a, tím se změní odpor mezi dráty na nekonečně velký a ŘJ motoru to bude brát jako informaci, že je teplota chladící kapaliny -40°C,
- zkus nastartovat studený motor s takto odpojeným čidlem, jestli se něco změní, tj. jestli to bude bez větších kouřových efektů,
A ještě jeden nápad - nemizí náhodou chladící kapalina, ani trochu. Kdyby byl prasklý chladič EGR ventilu, tak by se chladící kapalina dostala do sání a do spalovacího prostoru a výsledný kouřový efekt by vypadal podobně. Jen to smrdí ještě trochu jinak a DPF to nemiluje.

Naposledy upravil(a) starML dne sob 02.03.2019 14:26, celkem upraveno 1 x.
Re: BMW E90 325D - bílý kouř/cukání při studeném startu
I když to nežhaví vůbec, tak to nedělá takovej bordel. Vlastně v těch teplotách, co jsou teď venku, to nedělá skoro nic.
Nemizí náhodou pomalu voda?
Nemizí náhodou pomalu voda?
Re: BMW E90 325D - bílý kouř/cukání při studeném startu
kalasnikov471: 4,27 bar vypnutem motoru je OK ! Prošlo mi několik M47, M57. Vždycky tam byla taková hodnota z čerpadla.
Re: BMW E90 325D - bílý kouř/cukání při studeném startu
musí tam být přece 400 bar




- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: BMW E90 325D - bílý kouř/cukání při studeném startu
Moje chybami00wa píše:kalasnikov471: 4,27 bar vypnutem motoru je OK ! Prošlo mi několik M47, M57. Vždycky tam byla taková hodnota z čerpadla.


Každopádně uvidíme co najde. Mně auto taky kouřilo takhle bíle jako parní vlak, ale bylo to svíčkama jak si mysli starML že je to žhavením, ale myslel jsem že na to by už v Boschi přišli když mu všechno měnili.
Taky mně napadlo jestli mu nemizí voda jako říká TANN3R ale toho by si nejspíš už všímmul buď on sám a nebo v tom Boschi. I když možná by to stálo za to se na to podívat.

Re: BMW E90 325D - bílý kouř/cukání při studeném startu
Našel si příčinu čím to bylo?:)