Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E91 LCI n43 2.0i 125kW - Velký servis

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
shrek_pce
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pon 18.03.2019 16:06

E91 LCI n43 2.0i 125kW - Velký servis

#1 Příspěvek od shrek_pce »

Rad bych se timto podelil se svoji zkusenosti se servisem nechvalne znameho primovstriku...
Nutno podotknout, ze pri koupi se tyto zavady nijak moc neprojevovaly (duvod neznam) a bohuzel jsem nemel INPU...moje blbost :)

Projevy: kolisani otacek za studena, cukani, kovove rachtani pri pridavani plynu (projev po 1. Servisu) , vyssi spotreba, ruzne kontrolky a kody...

Servis sel na dve etapy:
1) termostat, voda, olej, filtry, regulator tlaku oleje, snimac tlaku, predni brzdy, naky tesnenicka, geoska a hlavne - NOXEM (NOx senzor s emulatorem od bimmerprofs - doporucuji!) s nakodovanim a adaptacemi.

Po tomto servisu se zacalo projevovat rachtani za studena a horsi volnobeh (dle meho byl pouzito olejove aditivum na "utemovani" netesnosti.

Po kontorole VANOS solenoidu, cidel vacek a vsemoznych dat v INPE me napadaly snad vsemozne zavady...

Nakonec, druhy servis:
Rozvody (popraskana voditka - nejspis duvod rachtani), tesnici krouzky vanos kol na vackach (pro jistotu), svicky, tesneni spodek, vrsek, proplach oleje, novy olej, filtry a vlnovce (foukaly) a gumy.

Mezi a po servisech samozrejme probihalo mazani a adaptacnich palivovych hodnot a vytvareni novych.


Suma sumarum - auto je o 130% lepsi, nez bylo a projevuje se zase jako spolehlivej kocar. Jeste pro sichr vymenim civky.

Stalo me to docela dost casu a asi 50k, ale zena je spokojena a to je hlavni :) naucil sem se dost veci ohledne kodovani a cteni dat pres INPU.
Vsechny data jsem cerpal z blogu bimmerprofs.com - chce to trosku technicke anglictiny, ale najdou se tam opravdu reseni a diagnostika na vsechny zavady :)

Timto nechci odrazovat nikoho od koupe N43/N53 motoru, ale spis apelovat na servis a delat to poradne a nesrat na vymenu dilu. Motor je to super, ale je technicky hodne na vysi a musi se mu dat nalezita pece a pozornost...hlavne, po vymene dulezitych komponent to chce smazat a udelat NOVE ADAPTACE!

Kazdej, kdo rika, ze je to mrdka, budto nema dostatecne zkusenosti a/nebo se mu nechce to resit...
Je nutne si uvedomit, ze budoucnost bude asi nejspis jen v primovstriku a argument, ze stary dobry budou vecny, je mylny.

Kdo nesouhlasi, at se nezlobi :) je to muj nazor a zkusenost...
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: E91 LCI n43 2.0i 125kW - Velký servis

#2 Příspěvek od m4zzy »

Já nikoho neodsuzuju, ať si každý jezdí čím chce. Ale prostě mi nejde do hlavy, že pokud zde místní komunita a hlavně lidi, co ty motory opravujou a mají s tím zkušenosti říkají, že některé motory prostě nebrat, že se to kazí, sype, jsou s tím problémy atd, tak nejspíš mají pravdu. Hlavně tato věta "Kazdej, kdo rika, ze je to mrdka, budto nema dostatecne zkusenosti a/nebo se mu nechce to resit..." je tak trochu výsměch lidem, kteří se snaží zde radit co koupit a co ne.

Pak ten motor někdo má, spraví tam kopu věcí, vlastní ho tak 2 měsíce a vlastně závěrem je, že ten motor je fajn. Za podmínky, že se do něj perou prachy. To pak lidi, kteří zde jdou pro radu, co koupit za motor, jsou zmatení, že jeden jim říká N52 a druhý že N53 je vlastně taky fajn. :roll:

Každopádně, je fajn, že ses naučil s diagnostikou a jestli sis kopu věcí opravil a do budoucna opravíš sám a máš z toho dobrý pocit a si spokojený, tak jedině dobře. :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E91 LCI n43 2.0i 125kW - Velký servis

#3 Příspěvek od JaraX »

budoucnost je asi servis přímovstřiku, ale E90 je historie a né budoucnost, a jeslti někdo akceptuje takový poruchový sráč do kterého hned narve 50k jen do motoru a to jen proto že to dělal svépomocí, protože v servisu by to stálo kilo a akceptuje že auto vážící 1,5 tuny má 125kw a ještě ví že stejně časem zas udělá vstřiky a další věci, tak je to jeho věc. ti rozumnější si koupí 330i 190kW, vymění disu a jezdí.

budoucnost je servis přímovstřiku, rozvodů, bloků, vylětěných ojnic apod co nám BMW ukazuje za budoucnost, a všichni vímě že to časem budem dělat
shrek_pce
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pon 18.03.2019 16:06

Re: E91 LCI n43 2.0i 125kW - Velký servis

#4 Příspěvek od shrek_pce »

m4zzy píše:Já nikoho neodsuzuju, ať si každý jezdí čím chce. Ale prostě mi nejde do hlavy, že pokud zde místní komunita a hlavně lidi, co ty motory opravujou a mají s tím zkušenosti říkají, že některé motory prostě nebrat, že se to kazí, sype, jsou s tím problémy atd, tak nejspíš mají pravdu. Hlavně tato věta "Kazdej, kdo rika, ze je to mrdka, budto nema dostatecne zkusenosti a/nebo se mu nechce to resit..." je tak trochu výsměch lidem, kteří se snaží zde radit co koupit a co ne.

Pak ten motor někdo má, spraví tam kopu věcí, vlastní ho tak 2 měsíce a vlastně závěrem je, že ten motor je fajn. Za podmínky, že se do něj perou prachy. To pak lidi, kteří zde jdou pro radu, co koupit za motor, jsou zmatení, že jeden jim říká N52 a druhý že N53 je vlastně taky fajn. :roll:

Každopádně, je fajn, že ses naučil s diagnostikou a jestli sis kopu věcí opravil a do budoucna opravíš sám a máš z toho dobrý pocit a si spokojený, tak jedině dobře. :)

Pozor, nic takove jsem nerekl a ani nemyslel...
Vec, kterou jsem chtel zminit, je ta, ze ten motor funguje a dobre...ale problemem je zanedbana udrzba.

A ano, mas pravdu...jsou motory horsi a lepsi na udrzbu a tenhle pravdepodobne patri k tem narocnejsim, nicmene vsechno zacina a konci u diagnostiky...ty servisy, jez byly zvykle nacist, vymenit, vymazat a predat fungujici auto holt nebudou stacit.

Ale pojdme si uprimne rici, ze to tak bylo vzdy...auta se spravovat musej, protoze kdyby nebyly rybniky... :)

A ano, fajn to je :-) rad se ucim novym vecem ;-)
Naposledy upravil(a) shrek_pce dne pon 27.05.2019 12:21, celkem upraveno 1 x.
shrek_pce
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pon 18.03.2019 16:06

Re: E91 LCI n43 2.0i 125kW - Velký servis

#5 Příspěvek od shrek_pce »

JaraX píše:budoucnost je asi servis přímovstřiku, ale E90 je historie a né budoucnost, a jeslti někdo akceptuje takový poruchový sráč do kterého hned narve 50k jen do motoru a to jen proto že to dělal svépomocí, protože v servisu by to stálo kilo a akceptuje že auto vážící 1,5 tuny má 125kw a ještě ví že stejně časem zas udělá vstřiky a další věci, tak je to jeho věc. ti rozumnější si koupí 330i 190kW, vymění disu a jezdí.

budoucnost je servis přímovstřiku, rozvodů, bloků, vylětěných ojnic apod co nám BMW ukazuje za budoucnost, a všichni vímě že to časem budem dělat

Jaro, a vis, ze jsem presne takovouhle odpoved cekal?
Zaprve, delalo se to v servisu, takze je to i s praci servisaka a zadruhe, je to auto pro manzelku a te bych, byt jezdi dobre, 190kW do mesta vazne nekoupil :-)

A jen tak mimochodem, vis, ze spousta veci, kterou MSD80 vyhodi jako chybu vlastne chybama nejsou? Ze to jsou jen projevy nefungujiciho systemu a celkove hodne sloziteho managementu motoru? Ja sem na aute menil pouze veci, ktere byly fakticky KO a za OEM dily..prestoze mi servisak nabizel metodu - co pise, vymenime :-)

Jestli to takhle dela kazdej ;-)

Pointa celeho vtipu byla v tom, ze sem chtel ukazat, ze to neni tak hrozny, jak kazdej pise...a auto se da opravit za docela rozum, kdyz vis jak ;-)
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: E91 LCI n43 2.0i 125kW - Velký servis

#6 Příspěvek od TurboShnek »

shrek_pce píše:Kazdej, kdo rika, ze je to mrdka
Je to mrdka, musel jsi do toho hned po koupi vrazit 50,000kč. 2.0i 125kW není super motor, je to obyčejný trochu výkonnější 4 válec po kterým by se nikdo neohlídnul kdyby na kapotě nebyl emblém BMW. S takovým motorem máš tolik alternativ do kterých by jsi nemusel sypat tolik peněz že nemá smysl se s tím vůbec zabývat, udělal by jsi líp kdyby jsi manželce na město za 30,000kč co jsi dal do oprav koupil nějakej 20 let starej Honda Accord a odjezdila ho do tý doby než to neprojde STK a pak to za 5 let dal na šrot. Stejně za 5 let ta e91 ztratí víc jenom na hodnotě protože trh ví že ten motor stojí za hovno. :ja_nic:
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E91 LCI n43 2.0i 125kW - Velký servis

#7 Příspěvek od Snejk »

zrovna n43 narozdil od n53/4 mrdka opravdu je a muzes si tvrdit co chces, tohle si vymenil jeste ty zakladni a prijemne veci.. ktery proste vymenis a auto ti funguje, tohle umi kazdy blbec, tohle je totiz naprosty zaklad....
ale az te ta slavna n43 pozdravi ojnici z bloku ven, propadlym ventilem do valce, vydrenou klikou, prasklym blokem, prasklou hlavou a spoustou podobnejch vychytavek ktery tyhle motory naprosto nahodile jen tak ze srandy delaj protoze je to bavi... tak to si pak povime jak perfektni motor to je...
ja prodaval svoji jednicku po dvou generalkach a pak jeste novymu majiteli propad ten ventil a rozmrdal celej motor a ted to teda zase uz dva roky jezdi... ale rozhodne bych o tom rek vsechno jen ne ze ten motor je dobrej... z toho ze to ted jezdi rozhodne neni duvod mit nejakou extra radost.. muzes bejt rad ale to je asi tak vsechno. mozna ti to vyjde ale proste je to totalne zbytecnej risk a hazeni penez dohajzlu mit doma a zivit takovou hydru..
shrek_pce
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pon 18.03.2019 16:06

Re: E91 LCI n43 2.0i 125kW - Velký servis

#8 Příspěvek od shrek_pce »

Okej :D

Vzdycky sem tak nejak rikal, ze to je a bude o chovani a udrzbe :-) vy si kupujte manzelkam stary accordy a ja budu cekat na ojnici z bloku :-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E91 LCI n43 2.0i 125kW - Velký servis

#9 Příspěvek od JaraX »

tak třeba moje manželka jezdí se 745i a Snejkova s Escalade, btw ta 745i stála dost pravděpodobně mín jak ta E91
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: E91 LCI n43 2.0i 125kW - Velký servis

#10 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

představ si, kdyby takhle uvažoval každej... za chvilku bys neměl žádnou e65/6 na díly, kradly by se jak Šáde a zprávy na hovinkách by byly typu - mladá řidička v luxusním Bmw zablokovala dopravu, zaparkovala 1m od krajnice v obavě o 20 palcová kola svého přítele :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E91 LCI n43 2.0i 125kW - Velký servis

#11 Příspěvek od JaraX »

však já neříkám, at si každej koupí co chce, ale moje žena rozhodně nejezdí ve starým accordu. a 20ky jsou fuj, já to mám hezky na 18téčekách aby to mohlo jet všude, přes obrubník, přes díry apod
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: E91 LCI n43 2.0i 125kW - Velký servis

#12 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

To byl vtip, každý ať si jezdí jak chce/může...
já jel třeba v sobotu saabem... s řidičem, bez spotřeby, vše free, lepší než elektromobil...
(do servisu odtahovkou) :lol:
“Ability is what you're capable of doing.”
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E91 LCI n43 2.0i 125kW - Velký servis

#13 Příspěvek od JaraX »

to vypadá že ten tvůj saab je samy trapení
shrek_pce
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pon 18.03.2019 16:06

Re: E91 LCI n43 2.0i 125kW - Velký servis

#14 Příspěvek od shrek_pce »

Nechame toho, ponevadz to stejne nikam nevede :-)

Ja budu doufat, ze mi nic z motoru nevylitne a ostatni budou happy, ze maji ten lepsi motor ;)

Chtel sem se pouze podelit o zkusenost z oprav...
pajdos1
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 22.10.2017 13:19

Re: E91 LCI n43 2.0i 125kW - Velký servis

#15 Příspěvek od pajdos1 »

Ahoj Shreku, prosimtě, s těmi rozvody, měl jsi i vytahaný řetěz? Dával jsi origo nebo neorigo rozvodovou sadu? Postupně se mně objevuje zakšabotání při studeném startu a občas vyskočí chyba snímače výfukové vačky. Nepomohla ani výměna napínáku ani výměna čidla a řetěz při delším stání..třeba dva dny...je úplně povolený. Tak mám podezření právě na vytahaný řetěz a chci ho vyměnit a znovuseřídit časování. Měnil jsi i pohon olejového čerpadla nebo jenom vrch? Rozvody byly naposledy dělané někdy kolem 60 000km 2013, takže momentálně mají najeto 90 000km, myslím, že je to na poruchový 4 válec a tak tenký řetázek slušný výkon. Mimochodem, NOXEM 130 mám taky v plánu, je to dobré? Snížila se spotřeba? Kolik máš na motoru najeto? Jinak ty kecy, že N43 je ludra...ano je, stejně tak jako každý jiný moderní motor, když se k němu člověk blbě chová. Staré mašiny byly poctivé, ale dneska už to chce trošku umu se o motor umět postarat, zvlášť o tak složitý, jako tento. Ale neměnil bych. Představa, že na N53 je všechno 6x...děkuji, ne. :D
Odpovědět