Nutno podotknout, ze pri koupi se tyto zavady nijak moc neprojevovaly (duvod neznam) a bohuzel jsem nemel INPU...moje blbost

Projevy: kolisani otacek za studena, cukani, kovove rachtani pri pridavani plynu (projev po 1. Servisu) , vyssi spotreba, ruzne kontrolky a kody...
Servis sel na dve etapy:
1) termostat, voda, olej, filtry, regulator tlaku oleje, snimac tlaku, predni brzdy, naky tesnenicka, geoska a hlavne - NOXEM (NOx senzor s emulatorem od bimmerprofs - doporucuji!) s nakodovanim a adaptacemi.
Po tomto servisu se zacalo projevovat rachtani za studena a horsi volnobeh (dle meho byl pouzito olejove aditivum na "utemovani" netesnosti.
Po kontorole VANOS solenoidu, cidel vacek a vsemoznych dat v INPE me napadaly snad vsemozne zavady...
Nakonec, druhy servis:
Rozvody (popraskana voditka - nejspis duvod rachtani), tesnici krouzky vanos kol na vackach (pro jistotu), svicky, tesneni spodek, vrsek, proplach oleje, novy olej, filtry a vlnovce (foukaly) a gumy.
Mezi a po servisech samozrejme probihalo mazani a adaptacnich palivovych hodnot a vytvareni novych.
Suma sumarum - auto je o 130% lepsi, nez bylo a projevuje se zase jako spolehlivej kocar. Jeste pro sichr vymenim civky.
Stalo me to docela dost casu a asi 50k, ale zena je spokojena a to je hlavni

Vsechny data jsem cerpal z blogu bimmerprofs.com - chce to trosku technicke anglictiny, ale najdou se tam opravdu reseni a diagnostika na vsechny zavady

Timto nechci odrazovat nikoho od koupe N43/N53 motoru, ale spis apelovat na servis a delat to poradne a nesrat na vymenu dilu. Motor je to super, ale je technicky hodne na vysi a musi se mu dat nalezita pece a pozornost...hlavne, po vymene dulezitych komponent to chce smazat a udelat NOVE ADAPTACE!
Kazdej, kdo rika, ze je to mrdka, budto nema dostatecne zkusenosti a/nebo se mu nechce to resit...
Je nutne si uvedomit, ze budoucnost bude asi nejspis jen v primovstriku a argument, ze stary dobry budou vecny, je mylny.
Kdo nesouhlasi, at se nezlobi
