Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Zpráva
Autor
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80

#21 Příspěvek od Spejbl »

:D Ta volba oleje 0W40 je plně dostačující pro provoz do kterého je to vozidlo určeno, tedy civilního. V civilu jsou určeny rychlostními limity 50/90/130 a tím i parametr zátěže toho motoru. Ty auta fabrika primárně neprodává na závodění.
Jo jasně, dostaneš-li se do nebezpečné krizovky při předjíždění tak máš k dispozici pořádnou dávku rezervního výkonu..... ale, ovšem je myšleno krátkodobě. Né, že to pojede nějaký bomby déle :D
Zajímá-li někoho doopravdy, tedy vážně vhodnost 0W40 pro jeho styl a způsob ježdění, tak ať si nechá udělat analýzu vzorku oleje po ňákom tom "závoděníčku" v tribotechnické laboratoří, či jiné laboratoří při VŠ jak hodně se dokážou změnit parametry toho oleje. :D
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80

#22 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Ten rozbor oleje není drahej, myslím to vychází kolem 1500kč. Otázka je co jim tam přesně pošleš, jestli se tam podaří slít všechny kovové zbytečky, aby to dostatečně dalo objektivnost kovových a kompozitových částic v tom oleji :)
V M2 je úplně obyčejná N55 jako v každé 235i, takže žádnej superdolný motor to není, proto je u většiny úpravců strop 420-450ps , protože víc ta n55 nedá prostě :)
Pokud tam jsou tedy vůle standardní, tak pak je tam ta voda jen jen kvuli emisím :) u N55 a novějších je dokonce elektrický regulátor tlaku na čerpadle, aby to po studenu nedrželo tak vysoký mazací tlak, aby když do toho sedne dement, aby neprotočil lágry :) Což by se s 10w60 podařilo hodně lidem, která by právě ten mazací tlak navýšila :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80

#23 Příspěvek od jiriik »

A něco dalšího k M3? :D
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80

#24 Příspěvek od Spejbl »

:D A co chceš slyšet, že S65 v otevřené verzi dtm dokáže 612PS ?
Kde zůstane z OEM jen frema bloku motoru.

Jeli dotaz postavený s55 vs s65
tak dávám palec pro velkou atmosféru. :D z důvodu jednodušší konstrukce a povaze motóru.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80

#25 Příspěvek od JaraX »

S55 je rozhodně rychlější, S65 zase emotivnější, já bych neváhal ani chvilku a šel do S65
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80

#26 Příspěvek od jiriik »

Spejbl píše::D A co chceš slyšet, že S65 v otevřené verzi dtm dokáže 612PS ?
Kde zůstane z OEM jen frema bloku motoru.

Jeli dotaz postavený s55 vs s65
tak dávám palec pro velkou atmosféru. :D z důvodu jednodušší konstrukce a povaze motóru.
Právě ta V8 S65 mě láká a ten zvuk motoru je boží, nová M3 zvukově hodně nic moc...Výhoda auta, že je modernější:-)

Jak je na tom spolehlivost motoru S65? Není to něco jak V10 v M5 E60?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80

#27 Příspěvek od JaraX »

co máš proti s85? s65 je stejný motor, jen mu chybí pár blbostí
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80

#28 Příspěvek od jiriik »

No já vyloženě nic, jen slyším a čtu, jak je velice nespolehlivý. Tak se ptám, jak na tom motor S65 je.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80

#29 Příspěvek od JaraX »

v poslední době jsem do problematiky S85 hodně zabřednul, ten motor není nespolehlivý, ale problém je spíš v udržbě, když by dostával co měl, taky by fungoval, bohužel u všech motorů od S54 to chce měnit pravidelně ojniční šálky, s tím se rovnou udělá Vanos HP line, a hlavně často měnit provozní náplně, když někdo mění v Mku olej po 20 tisících tak se nemuže divit.
s65 je přímej derivat S85, jen prostě vzali S85, uřízli dva válce, a oddělali pár technických fíčur, tuším že to nemá el olejové pumpy, pokud by to zajímalo, zjistím přesné rozdíly, ale konstrukcí je to stejny motor, většina prvků i pasuje.
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80

#30 Příspěvek od Spejbl »

S65 není uřízlá S85 :D
Je technicky jednodušší, např. nemá vysotlaký vanos, ale nizkotlaký zásobovaný olejem z mazací cesty, žádné odsávací čerpadla z hlav atd.
S65 je dobrý motor až na ty poddimenzované ojnični šály, škoda že je neudělali širší. :D ojnice předimenzované a šály takovýhle :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80

#31 Příspěvek od JaraX »

ale je, žádný jiný motor ///M si není tak podobny jako S65 a S85, kdys si pročteš BMW školící manualy, dozvíš se že S65 vznikla zkrácením S85ky, jasně, nějaké věci jako vanosy to má řešené jinak, ale sdíli to většinu komponent,

- má to rozdělný blok, jako S85,
- točí podobně vysoké otáčky jako S85
- má to identické ostřiky pístu, pasují jen na S65,S85
- má to stejný systém dvou řemenů jako S85
- má to identické šálky na ojnicích jako s85
- má to identické ojnice jako S85
- má to identické pístky jako S85
- má to dvě mechanická olejová čerpadla jako S85, jen vanosy už nemají svoje
- má to stejný termostat i vodní pumpu
- má to stejnou svíčku apod

prostě většinu komponenty tyto dva motory sdílí a nejsou použitelné do jiných BMW motorů
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80

#32 Příspěvek od Spejbl »

Pakliže to bereš takto, metodou komparace součástek , tak ano jisté díly jsou unifikované.
Porovnával jsem konstrukci a architekturu motoru.
Až takto detailně krz komponenty jsem to nezjišťoval, co je a není identické :D s65 vs s85
Dělal jsem 6ks s65 pro motorsport tak jsem se s tím měl možnost dostatečně seznámit. :)
LUBEC Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 508
Registrován: úte 10.05.2005 00:00
Bydliště: BRNO

Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80

#33 Příspěvek od LUBEC Člen Klubu »

Osobně se přimlouvám k e92 m3.
Posledni model m3 v řadě E a navíc s V8 s 8300ot už nikdy nebude.
Turba budou


V klubovkách ma bawore30 pěknej příběh
To je tak když někdo potřebuje foukanou s65
Přílohy
20190607_103728.jpg
20190607_103728.jpg (1.88 MiB) Zobrazeno 8774 x
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80

#34 Příspěvek od JaraX »

Spejbl, mohl by ses rozepsat? zajímá mě to.

jinak jsem našel to co BMW tvrdí a co je pravda, že S65 vznikla upravou S85,takže pokud se budeme bavit o spolehlivosti S65 vs S85, je stejná, je to prakticky ten stejný motor, je tam jen méně starostí s vanosem, ale ty vanosy u S85 vydrží mraky, je třeba jen vyměnit za 5 tisíc vanos HP line, a jednou za čas vyčistit solenoidy.

Bohužel lidi si pořád nemužou zvyknout na to že u M motorů se musí čas od času vyměnit ojniční ložiska a pak to podle toho vypadá.





Obrázek
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80

#35 Příspěvek od jiriik »

LUBEC píše:Osobně se přimlouvám k e92 m3.
Posledni model m3 v řadě E a navíc s V8 s 8300ot už nikdy nebude.
Turba budou


V klubovkách ma bawore30 pěknej příběh
To je tak když někdo potřebuje foukanou s65
Díky, pravda V8 je V8. Šály měnit na S65, jak často?

hledám něco pěkného a zatím nevím nevím.

CO říkáte na toto?

https://www.sportovnivozy.cz/81949-bmw- ... petersport

Nebo vzít něco co má najeto miň km?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80

#36 Příspěvek od JaraX »

podle mě moc poladěny
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80

#37 Příspěvek od Spejbl »

pro JaraX
Rozepsat o čem, o té konverzi OEM vs racing? To zavání průmyslovou špionáží :D

pro Jiriik
Počítej s tím, že budeš jezdit na servis k nim na Slovač. Tyhle editované ecu motoru jsou ladiči ošetřené, aby se nikdo nedostal k jejich mapingu tak lehce. V značkovém servisu by si nevěděli rady.
Ale třeba se mýlím a je open.
Ta barva estoril blau je nádherná :)
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80

#38 Příspěvek od Spejbl »

pro JaraXe

Tak něco pustím :)
Záleží na konkrétní konverzi, ale u těch ostřejších se odstraňují Vanosy a předělává se to na pevná kola s lirou k dolazeni optimální polohy kolo/vačka. Vačky 300°+, se zvýšeným zdvihem, u hlav válců zvětšené kanály s osazením na větší ventily, odstranění hydroštelů a montáž pevných zdvihatek a velká váhová optimalizace součástek jako např. vysokokompresnich pístu z dílů většinou z USA a Anglie.
Přestavba na suchou vanu tzv. dry sump no a hlavně samotné lazení.
V tom tkví asi to největší kouzlo. Věc, která mě překvapila, že i OEM civil s65 s váčkami 256°/256° a vstriky 192ccm po utvořeni zcela nové mapy na brzdě do standalone jednotky Pectel SQ6, tak dokáže zvednout výkon z 420 na 460PS na civilní motor.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80

#39 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Zajímavé! Jinak říká se, že všechny seriový motory maj rezervu a záměrně podladěný, aby vydržely záruku či aspoň těch 120-150tis. Závodní motor má přežít pár víkendů popř. sezonu tak mu všichni dopujou. ;)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80

#40 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Tak na cca 450ps se dostaneš i po levnějším flashi od Evolve :) pectel jako dobrý, ale za trochu jiné peníze pokud neplánuješ se s těmi úpravami posouvat někam dál. tak i se seriovou jednotkou se dá už v E92 pracovat slušně :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Odpovědět