Tenhle týden (cca měsíc od výměny a ujetí +-1000km) se mi rozsvítila oranžová kontrolka oleje. Nejdříve jsem myslel, že odešlo čidlo, ale po kontrole hladiny měrkou jsem zjistil, že v autě není skoro nic


Na mojí 523i mi to dělá to samé, ale olej mi auto nebere, mám od výměny najeto přes 4 tis. a na měrce se hladina nehla ani o milimetr, dělá to ( pravděpodobně ) začínající chcípající čidlo hladiny oleje, neřeším to, pokud za jízdy kontrolka nesvítí a rozsvítí se pouze po dojetí a chcípnutí motoru a to na cca 10s a o přitom oleje je dost pak nevím proč se tím zaobírat.Legy píše:PPK: Kontrolka se zpočátku začala rozsvicovat po vypnutí motoru... Svítila pár sekund a zhasla.................
Filozof píše: U benzínu je od výměny do výměny u mé 728i krásně žlutý olej. Pravda že u 10tis km už je lehce žlutohnědý ale stále spíše žlutý.
Tupá otázka, mělnil jsi olej sám nebo ti to dělali v servisu, a pokud to dělali v servisu, díval jsi se potom sám na hladinu, jako že ho tam určitě nalili?Legy píše:Tak jsem dolil 1l (opět 5w-40), hladina se velmi nepatrně zvýšila (jestli vůbec)... kontrolka zhasla a po ujetí 30km se zatím nerozsvítila. Jedna věc mě, ale zarazila na to, že byl olej měněn před +-1000 km, tak mi přišel docela "zčernalej" jako kdyby najel o dost víc. Jezdím normálně jednou za čas si vychutnám zrychlení (samozřejmě se zahřátým motorem) a vytočím motor k 6000ot./min..... Tak mě ještě napadlo jestli to nemůže být tím olejem Shell :/
Na kontrolku se vykašli, olej musíš měřit pravidelně ručně. Projeď auto aby se zahřálo, zaparkuj na rovným místě, vypni motor a počkej 5-10 minut až olej steče zpátky do vany, pak vyndej měrku, hladina musí být mezi těma dvouma čárkama čož je minimum a maximum. Pokud je hladina pod spadní čárkou, nestartuj motor a dolej olej.Legy píše:Tak jsem dolil 1l (opět 5w-40), hladina se velmi nepatrně zvýšila (jestli vůbec)... kontrolka zhasla a po ujetí 30km se zatím nerozsvítila.
To je spravny chovani. V navodu se k tomu pise: "Hladina motorového oleje. Pokud se rozsvítí po vypnutí motoru: při nejbližší příležitosti (např. u čerpací stanice) olej doplňte."Legy píše:PPK: Kontrolka se zpočátku začala rozsvicovat po vypnutí motoru... Svítila pár sekund a zhasla.
A auto celou dobu jezdilo na 5w-40 ? Vymena max po 15 tisicich km ? Moje plechovka jezdila pres 200 000 km na 5w-30 a s likvidacni delkou vymeny podle bmw. Takze motor totalne zasranej. Po prvni vymene oleje za 5w-40 se olejnicka rozsvitila uz po 700km ... A ten bordel se samozrejme v tom novym oleji postupne rozpoustel.Legy píše:Jedna věc mě, ale zarazila na to, že byl olej měněn před +-1000 km, tak mi přišel docela "zčernalej" jako kdyby najel o dost víc.
Jako ty si myslíš, že se ti kontrolka "hladiny oleje" rozsvítí až když v motoru není žádný olej? Tak to by pak ta kontrolka už neměla smysl a motor by jsi zadřelLegy píše:PPK: Kontrolka se zpočátku začala rozsvicovat po vypnutí motoru... Svítila pár sekund a zhasla. No separátor je od oleje tak jsem to vezl do servisu ( k pánovi kterého mi doporučili členové E46 klub, takže to nebyl nějakej Franta z garáže) a říkal že zatím není potřeba separátor měnit, že ještě nějakou dobu vydrží...
Filozof: No a kam se zbylých 5l oleje podělo?