Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Vyhřívání reduktoru mám zapojené místo vyhřívání škrtící klapky, které je v našich klimatických podmínkách nepotřebné. Hadice 10 mm jdou zadem za motorem, lépe se tam vejdou než 16 mm, těsně před reduktorem je redukce 10/16 mm neb šroubení do reduktoru s 10 mm vývodem se mi nepodařilo sehnat.
Reduktor mám KME Gold, vývod využívám jen jeden a druhý je zaslepený, teplé vody je dost i v plném zátahu motoru se 164 kW, teplota reduktoru neklesá ani v plném kalupu na germánské autobahn.
Reduktor mám KME Gold, vývod využívám jen jeden a druhý je zaslepený, teplé vody je dost i v plném zátahu motoru se 164 kW, teplota reduktoru neklesá ani v plném kalupu na germánské autobahn.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Dík, to umístění fakt asi lépe nevymyslim, ale ty slabší hadice od klapky, když máš ověřený, že stačí by co se týče místa mohli trochu napomoct a zbavil bych se T odboček od okruhu topení. Vedení od reduktoru ke vstřikům máš taky tak, jak je na té fotce?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Vstřikovače LPG mám nahoře na sacím potrubí, dva bloky po třech, každých 10k km bych měl dělat seřízení zdvihu, vstřikovače jsou Tartarini/Valtek s výměnnou kuželkou. Na skryté pod sáním bych se těžko dostával, měl jsem to dělat 4-5x do roka při mém nájezdu, než auto zastoupila motorka. Zítra vyfotím.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Dík, chápu to, fotit nemusíš
. Těch seřizovacích valteků jsem se před lety zbavil, byli s nimi akorát věčný problémy... mám tam Magic vstřiky, najeli mi něco přes 100 tis. a nechal jsem je vyměnit opět za ty samé. Žádný seřizování apod. mezi tím nebylo třeba..jen fungují.

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Jen dávám update. Jak JaraX předpověděl, byl to termostat, který špatně ukazoval teplotu. Ukazoval nižší oproti skutečnosti.m4zzy píše:Ahoj,
taky mám plyn a nemůžu si ho vynachválit. Auto jsem s plynem již kupoval, a podle toho, co psal JaraX pár příspěvků výše si s tím asi instalatéři moc záležet nedali. Hlavně teda s hadicema a vstřikama. Nevím jestli to u e46 330i jde udělat lépe, ale zas tak hrozné to asi nebude.
Každopádně, na LPG jezdím těch cca 5 let co auto mám a nikdy se nevyskytl problém. Pravidelně jsem jezdil na revizi, 2x asi udělal seřízení a vyměnil filtry. Ale teď před zimou, nejž jsem auto dal do garáže, se začínal plyn přepínat mnohem později, než jsem byl zvyklý. Předtím se mi na plyn přeplo zhruba v době, kdy ručička teploty vody opustila modrou oblast (když byla zima/chladno), nebo skoro po nastartování, v létě, když na auto pálilo slunko. Teď se přepně zhruba za minutu od doby, kdy ukazatel teploty vody je v optimální poloze. Takže cca za 5km plus mínus.
Až zase trochu opadne sníh, tak to odvezu do mého místního servisu, kde jezdím na revize. Systém je od Tartarini a montovala to firma NovaGas v Hradci Králové tehdy.
Pokud by třeba JaraX tušil, čím to může být, budu rád
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
termostat neukazuje teplotu, ten ji nastavuje
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Tak teda asi spatně nastavoval. Každopádně když mi to technik napojil na diagnostiku, teplota reduktoru byla nižší než ve skutečnosti, tak nevím 

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Takže, od minulého týdne opět jezdím na LPG u novějšího auta. E46 jsem vyměnil za E91 330xi. Bohužel už to nemá místo na rezervu, takže mám bombu v kufru, zato 80L kapacity. Přestavbu dělal JaraX a vše fachá.
Tankoval jsem zatím jen jednou z prázdné do zastavení pumpy a natlačil jsem jen 55L. Podle JaraXe mám přihnutý plovák a měl bych tam dát cca 70-75L takže časem uvidím, jestli třeba neměli málo LPG na benzince nebo čím to je.
Tankoval jsem zatím jen jednou z prázdné do zastavení pumpy a natlačil jsem jen 55L. Podle JaraXe mám přihnutý plovák a měl bych tam dát cca 70-75L takže časem uvidím, jestli třeba neměli málo LPG na benzince nebo čím to je.
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
55L je hodně málo na 80L bombu. Tam těch 66-67L dáš klasicky bez ohnutého plováku takže to vypadá že jsi už něco měl. Nebylo to tak že to už bylo druhé tankování ?
Vím o lidech co nemají plovák vubec a jezdí tak roky a na 80L nádrž dají 79-80L a vždy jen když jsou vedra musí prostě preventivně aspon 20km vyjet. Neměl by mít plnou až po vrch 80L a stát někde na rozpáleném místě. I tak při extrémním přetlaku se člověk teoreticky nemá čeho bát pojistka by měla upustit třeba bokem něco málo ...prostě odpšoukne 1litry či dva aby se uvolnil tlak.
Myslím někde zkoušeli auto s plnou LPG kde bylo 50-60C a ani po x hodinách to nic neudělalo.
Dnešní systémy pokud jsou kvalitně udělané mají prostě pojistky. Jak reduktor co si odplivne třeba pokud je přetlak nebo je zalepenej nějakým svinstvem tak i nádrž má pojistku.
LPG považuji za jedno z nejlepších řešení pokud funguje dobře a člověk se stará Revize a mění filtry a jednou za 8-14let hadice pokud začnou prolínat v motorovém prostoru. Otázka pár desetikorun/stovek - výměna hadic.
Jezdil jsem s 525i kde jsem 7,5let denně jezdil kolem 80-100km a pak 728i kde mám 78L toroid a taky jsem spokojenej už 140tis km co mám LPG.
Pravda že mě 525i lpg magic II trochu vypekla párkrát ale dnes ta 4ka magic je na tom daleko líp.
Základní pravidlo je pokud cítím LPG v kabině a nejsem zrovna u stanice kde jsem tankoval a pšouklo mi trochu do interiéru ... ihned zastavit vypnout motor a zkontrolovat co se děje pod kapotou. Může prolínat hadice nebo uvolněná spona atd pokud se v tom někdo vrtal. Už jsme to řešili u několika aut když se v tom někdo hrabal co měli kamarádi. Vždy stačilo dotáhnout šrouby nebo zkontrolovat spoje. Kdo tomu nerozumí tak LPG plynař.
Ale vždy když je nový systém LPG kvalitně udělaný tak x let se na to nemusí sahat. Maximálně software a úprava na diagnostice či filtry. Nebo nekvalitní LPG či rozhašený motor nefunkční nějaké čidlo či váha vzduchu, svíčky apod.
Vím o lidech co nemají plovák vubec a jezdí tak roky a na 80L nádrž dají 79-80L a vždy jen když jsou vedra musí prostě preventivně aspon 20km vyjet. Neměl by mít plnou až po vrch 80L a stát někde na rozpáleném místě. I tak při extrémním přetlaku se člověk teoreticky nemá čeho bát pojistka by měla upustit třeba bokem něco málo ...prostě odpšoukne 1litry či dva aby se uvolnil tlak.
Myslím někde zkoušeli auto s plnou LPG kde bylo 50-60C a ani po x hodinách to nic neudělalo.
Dnešní systémy pokud jsou kvalitně udělané mají prostě pojistky. Jak reduktor co si odplivne třeba pokud je přetlak nebo je zalepenej nějakým svinstvem tak i nádrž má pojistku.
LPG považuji za jedno z nejlepších řešení pokud funguje dobře a člověk se stará Revize a mění filtry a jednou za 8-14let hadice pokud začnou prolínat v motorovém prostoru. Otázka pár desetikorun/stovek - výměna hadic.
Jezdil jsem s 525i kde jsem 7,5let denně jezdil kolem 80-100km a pak 728i kde mám 78L toroid a taky jsem spokojenej už 140tis km co mám LPG.
Pravda že mě 525i lpg magic II trochu vypekla párkrát ale dnes ta 4ka magic je na tom daleko líp.
Základní pravidlo je pokud cítím LPG v kabině a nejsem zrovna u stanice kde jsem tankoval a pšouklo mi trochu do interiéru ... ihned zastavit vypnout motor a zkontrolovat co se děje pod kapotou. Může prolínat hadice nebo uvolněná spona atd pokud se v tom někdo vrtal. Už jsme to řešili u několika aut když se v tom někdo hrabal co měli kamarádi. Vždy stačilo dotáhnout šrouby nebo zkontrolovat spoje. Kdo tomu nerozumí tak LPG plynař.
Ale vždy když je nový systém LPG kvalitně udělaný tak x let se na to nemusí sahat. Maximálně software a úprava na diagnostice či filtry. Nebo nekvalitní LPG či rozhašený motor nefunkční nějaké čidlo či váha vzduchu, svíčky apod.
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Když jsem měl nově udělaný plyn (s přihnutým plovákem), tak jsem taky hned nentankoval plnou (103 litrů). Po čase si to ale ,,sedlo,, a už šlo těch 103 natankovat. Samozřejmě dost záleží, jakým tlakem na pumpě tlačí, to udělá taky velký rozdíl.
No a na jedné Shellce mi borec dokonce natankoval 107 litrů a už mi nedokázal vysvětlit, jak to udělal (myšleno ojebal), protože to prostě nejde.. Zkrátka ojebávali, hovada..
Tzn, chvíli počkej, M4zzy a ono půjde natankovat víc.
No a na jedné Shellce mi borec dokonce natankoval 107 litrů a už mi nedokázal vysvětlit, jak to udělal (myšleno ojebal), protože to prostě nejde.. Zkrátka ojebávali, hovada..
Tzn, chvíli počkej, M4zzy a ono půjde natankovat víc.
Ex - Bmw E66 750Li 2007 individual
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Ano, přesně jak říkáte. Taknoval jsem zatím jen jednou, takže jsem si z toho nedělal žádnou hlavu. JaraX říkal, že to pár tankování trvá, než se to zklaibruje a sedne si to. Ale že se i někdy stane, že ta pumpa prostě vypne i dřív když mají málo plynu. Takže až budu dál tankovat tak pak poreferuju jak se to zlepšuje.
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Hodím sem další update.
tankoval jsem asi 6x a vždy z prázdné do cvaknutí, vždy stejná čerpačka (benzina). Nádrž na 80L a natlačil jsem tam nejvíc 60L (tankoval jsem většinou v rozmezí 57-60L) a najel na to 450-500km, čili spotřeba v průměru 11.6L/100km.
Napadlo mě ještě vyzkoušet jinou čerpačku, ale na této jsem tankoval celé 4 roky s E46kou s toroidní nádrží na 55L a nacpal jsem tam 46-48L, takže předpokládám, že pumpou tohle nebude. Napadá mě jedině ten ventil.
Se starou E46kou 330i jsem měl dlouhodobou taky 11,5L/100km a BC mi ukazoval nesmysly (bylo fajn jet dle BC za 7,8L/100 svižnou jízdou, ikdyž jsem věděl že to není pravda
), tady u E91 mi to ukazuje v podstatě přesně, ale čekal jsem možná nižší spotřebu. Zase ale mám xDrive a automat v E91 a u E46 to byl manuál RWD. Pokud zde někdo má N52 v LPG tak se klidně může podělit o spotřebu
Začala se mi taky stávat taková zvláštní věc. Pokud auto stojí na slunku vyhřáté (v práci), sednu do auta, nastartuju, na LPG se to přepne hned asi do 5ti sekund, dojedu na konec parkoviště (asi 200m) a začne to pípat a přepne se na benzín. Pak asi 3-5km trvá, než se to zase chytne na LPG a musím to přepínací tlačítko mačkat. Jendou jsem to nechal být, ať se zkusí přepnout sám, ale nic se nestalo, takže jsem po delší době tlačítko vypnul a zapnul a hned se přeplo. Potom už jede na LPG v pohodě.
Pokud ale mám auto v garáži doma, kde je prostě příjemně kolem 18-20°C, tak se na LPG přepně asi po minutě od nastartování a drží bez problému.
LPG mám od JaraXe, tohle jsem mu psal, ale zatím nemám podrobnější info, tak jsem to napsal i zde jen pro diskuzi. Zatím mě vždy na všechno odpověděl a naprosto chápu, že není možnost a čas odpovídat ihned na všechny mé dotazy, takže tento příspěvěk není žádný hejt
tankoval jsem asi 6x a vždy z prázdné do cvaknutí, vždy stejná čerpačka (benzina). Nádrž na 80L a natlačil jsem tam nejvíc 60L (tankoval jsem většinou v rozmezí 57-60L) a najel na to 450-500km, čili spotřeba v průměru 11.6L/100km.
Napadlo mě ještě vyzkoušet jinou čerpačku, ale na této jsem tankoval celé 4 roky s E46kou s toroidní nádrží na 55L a nacpal jsem tam 46-48L, takže předpokládám, že pumpou tohle nebude. Napadá mě jedině ten ventil.
Se starou E46kou 330i jsem měl dlouhodobou taky 11,5L/100km a BC mi ukazoval nesmysly (bylo fajn jet dle BC za 7,8L/100 svižnou jízdou, ikdyž jsem věděl že to není pravda


Začala se mi taky stávat taková zvláštní věc. Pokud auto stojí na slunku vyhřáté (v práci), sednu do auta, nastartuju, na LPG se to přepne hned asi do 5ti sekund, dojedu na konec parkoviště (asi 200m) a začne to pípat a přepne se na benzín. Pak asi 3-5km trvá, než se to zase chytne na LPG a musím to přepínací tlačítko mačkat. Jendou jsem to nechal být, ať se zkusí přepnout sám, ale nic se nestalo, takže jsem po delší době tlačítko vypnul a zapnul a hned se přeplo. Potom už jede na LPG v pohodě.
Pokud ale mám auto v garáži doma, kde je prostě příjemně kolem 18-20°C, tak se na LPG přepně asi po minutě od nastartování a drží bez problému.
LPG mám od JaraXe, tohle jsem mu psal, ale zatím nemám podrobnější info, tak jsem to napsal i zde jen pro diskuzi. Zatím mě vždy na všechno odpověděl a naprosto chápu, že není možnost a čas odpovídat ihned na všechny mé dotazy, takže tento příspěvěk není žádný hejt

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
11,6l na Xdrive automat je zcela v pořádku.
Kolem mě je 2x 728i automat vše má kolem 12-12,5L průměrnou spotřebu.
Nejnižší co já osobně dokážu je 10,8L dálka na LPG.
325i e90 s LPG průměr kolem 10,8L LPG a není to xdrive ani automat. Takže tvoje auto jezdí v pořádku.
Jinak k tomu přepínání v horkém počasí je to jednoduché a vím o tom že to může dělat.
Prostě a jednoduše čidlo teploty u LPG reduktoru cítí vysokou teplotu přepnutí je počítám 30-40C nastaveno. A pokud je okolní teplota opravdu vysoká kapota auta je rozpálená na 60-70celsia a může se stát že v horku to čidlo sepne brzo LPG. Pak proteče ledové LPG ochladí se tím a během chvilky vypne zapípá a nahodí benzín. Po chvilce se ovšem ohřeje díky vodě která má už vyšší teplotu a tak normálně přepne jako vždy.
V léte mi LPG přepíná opravdu brzo.
Ráno cca 20celsia venku (voda může mít kolem 25celsia) 500-700metrů druhá křižovatka od baráku. Mám nastaveno cca 45-50celsia na přepínání LPG systému.
V horku v létě přepíná jak kdy ...cca 300-400metrů někdy i během 10-15sekund od nastartování dle teploty vody.
Nech si přenastavit přepínání LPG při teplotě 50+ celsia a nemáš žádné problémy. Je to rozdíl 100-200metrů v létě oproti 30celsia což je moc nízko.
Kolem mě je 2x 728i automat vše má kolem 12-12,5L průměrnou spotřebu.
Nejnižší co já osobně dokážu je 10,8L dálka na LPG.
325i e90 s LPG průměr kolem 10,8L LPG a není to xdrive ani automat. Takže tvoje auto jezdí v pořádku.
Jinak k tomu přepínání v horkém počasí je to jednoduché a vím o tom že to může dělat.
Prostě a jednoduše čidlo teploty u LPG reduktoru cítí vysokou teplotu přepnutí je počítám 30-40C nastaveno. A pokud je okolní teplota opravdu vysoká kapota auta je rozpálená na 60-70celsia a může se stát že v horku to čidlo sepne brzo LPG. Pak proteče ledové LPG ochladí se tím a během chvilky vypne zapípá a nahodí benzín. Po chvilce se ovšem ohřeje díky vodě která má už vyšší teplotu a tak normálně přepne jako vždy.
V léte mi LPG přepíná opravdu brzo.
Ráno cca 20celsia venku (voda může mít kolem 25celsia) 500-700metrů druhá křižovatka od baráku. Mám nastaveno cca 45-50celsia na přepínání LPG systému.
V horku v létě přepíná jak kdy ...cca 300-400metrů někdy i během 10-15sekund od nastartování dle teploty vody.
Nech si přenastavit přepínání LPG při teplotě 50+ celsia a nemáš žádné problémy. Je to rozdíl 100-200metrů v létě oproti 30celsia což je moc nízko.
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Tu úvahu chápu, ale na starém autě mi to nedělalo a na LPG se vlastě přepínal jak popisuješ. V létě, když bylo horko, tak ta voda v motoru i za těch x hodin v práci byla dle ukazatele uprostřed modrého pole a přepl se fakt skoro do půl minuty od nastartování, v zimě samorřejmě to trvalo mnohem déle. Nevím, kolik byla nastavena teplota přepnutí, ale dle ukazatele teploty vody to mohlo být tak 45-50°C
Ale nikdy se mi nestalo, že by sepnulo na LPG, po 2500m se rozmyslel, přepl na benzín, a pak až po 5km chytl zpátkny na LPG.
Jednině, že když do toho reduktoru nateklo kapalné LPG, změnilo se na plynnou fázi, tím se to zchladilo na těch 200m, čislo zaznamenalo pokles pod stanovenou teplotu, přepol na benzín, a pak by dlouho trvalo, než ta voda v motoru, co má po nastartování motoru vlažnou teplotu opět oteplila ten reduktor na teplotu přepnutí.
Já si teď nepamtuju, na jakou teplotu přepínání to mám nastavené. Mám pocit že 35-40°C ale jistý si nejsem.
Ale nikdy se mi nestalo, že by sepnulo na LPG, po 2500m se rozmyslel, přepl na benzín, a pak až po 5km chytl zpátkny na LPG.
Jednině, že když do toho reduktoru nateklo kapalné LPG, změnilo se na plynnou fázi, tím se to zchladilo na těch 200m, čislo zaznamenalo pokles pod stanovenou teplotu, přepol na benzín, a pak by dlouho trvalo, než ta voda v motoru, co má po nastartování motoru vlažnou teplotu opět oteplila ten reduktor na teplotu přepnutí.
Já si teď nepamtuju, na jakou teplotu přepínání to mám nastavené. Mám pocit že 35-40°C ale jistý si nejsem.
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
30stupnů je dost nízko chápu že to spíná dříve ale osobně mám po doporučení nastaveno 50stupnu přepínání a nikdy žádné anomálie nebyli.
Může to být více věcí ale vypadá to že má souvislost s teplotou. LPG řídí jedna z věcí i teplota na čidle v reduktoru. Může být povytažené či cokoliv a voda nemusí být studená ale kolem těch 25-30 a pak to může přepínat sporadicky ... no po 200m když to přepne zpět na benzín a pak na LPG až po nějaké chvilce by to tak odpovídalo že čidlo podalo špatnou informaci nebo i dobrou ale bylo ohřáto následně ochlazeno tekoucí vodou třeba o pár stupnu méně ...a za chvilku zase zpátky.
Jde o to co říká diag zda nízká teplota či alarm či vysoký tlak .... je tam spousty ukazatelů ale zatím to vypadá na tu teplotu.
Může to být více věcí ale vypadá to že má souvislost s teplotou. LPG řídí jedna z věcí i teplota na čidle v reduktoru. Může být povytažené či cokoliv a voda nemusí být studená ale kolem těch 25-30 a pak to může přepínat sporadicky ... no po 200m když to přepne zpět na benzín a pak na LPG až po nějaké chvilce by to tak odpovídalo že čidlo podalo špatnou informaci nebo i dobrou ale bylo ohřáto následně ochlazeno tekoucí vodou třeba o pár stupnu méně ...a za chvilku zase zpátky.
Jde o to co říká diag zda nízká teplota či alarm či vysoký tlak .... je tam spousty ukazatelů ale zatím to vypadá na tu teplotu.
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
odpovím tady veřejně než na SZ, ono to bude přínosné pro víc lidí.
- každý LPG systém je taková živá bytost, prostě každé auto je jiné, namontujem 10x 750i se stejných komponentů, jedno kope, druhý neřadí v omezovači, třetí se přepne brzo, čtvrtý pozdě, z patýho uchází plyn a 5 funguje dokonale, prostě každé to auto se musí doladit, proto každýmu říkám, jezděte, sledujete, zkoušejte, vytvořte si seznam co vás štve, a vše sladíme, upravíme, dotáhnem do dokonalosti.
- do nádrže se obvykle nejdřív tankuje méně, až cca po 3 natankováních je v nádrži dostatečný tlak a vleze se plná kapacita, pokud ani tak to není ok, vyndá se multiventil a upraví se poloha plováku, ono stačí když není plovák v dokonalé rovině a hned to udělá třeba 5 litrů rozdíl, stačí třeba potočit nádrži v jejím uchycení a je to hned jinde, kor u válcové nádrže kde se ladí i uhel nadrže, nejen uhel plováku
- pokud se LPG sepne hned po startu u studeného motoru, je to tím že něco ohřálo reduktor, u aut s elektrickou vodní pumpou je vše ještě jinak, jelikož ta pumpa nejede vždy stejně, tak jako u mechanické pumpy, řešení je uprava přepínací teploty, dočasně se dá fungovoat tak že vyjedete na benzín a LPG zapnete třeba po minutě, pak by mělo jít na první dobrou.
- spotřeba se dá ověřit na spritmonitoru, oni ty N52 nejsou nijak moc usporné v porovnání třeba s N62, takže 10,8 LPG je real spotřeba.
- každý LPG systém je taková živá bytost, prostě každé auto je jiné, namontujem 10x 750i se stejných komponentů, jedno kope, druhý neřadí v omezovači, třetí se přepne brzo, čtvrtý pozdě, z patýho uchází plyn a 5 funguje dokonale, prostě každé to auto se musí doladit, proto každýmu říkám, jezděte, sledujete, zkoušejte, vytvořte si seznam co vás štve, a vše sladíme, upravíme, dotáhnem do dokonalosti.
- do nádrže se obvykle nejdřív tankuje méně, až cca po 3 natankováních je v nádrži dostatečný tlak a vleze se plná kapacita, pokud ani tak to není ok, vyndá se multiventil a upraví se poloha plováku, ono stačí když není plovák v dokonalé rovině a hned to udělá třeba 5 litrů rozdíl, stačí třeba potočit nádrži v jejím uchycení a je to hned jinde, kor u válcové nádrže kde se ladí i uhel nadrže, nejen uhel plováku
- pokud se LPG sepne hned po startu u studeného motoru, je to tím že něco ohřálo reduktor, u aut s elektrickou vodní pumpou je vše ještě jinak, jelikož ta pumpa nejede vždy stejně, tak jako u mechanické pumpy, řešení je uprava přepínací teploty, dočasně se dá fungovoat tak že vyjedete na benzín a LPG zapnete třeba po minutě, pak by mělo jít na první dobrou.
- spotřeba se dá ověřit na spritmonitoru, oni ty N52 nejsou nijak moc usporné v porovnání třeba s N62, takže 10,8 LPG je real spotřeba.
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Díky za rozpis
co se týče té nádrže a kolik tam nacpu, tak nijak mě to neomezuje. Byl jsem zvyklý tankovat po 400km jednou týdně. Prozatím vyzkouším vždy, pokud bude hic, nechat tlačítko na benzín a po chvilce ho zapnu a uvidím co se stane. Třeba dneska se hned na LPG nepřepnul a jen to trvalo nějakou dobu, cca 1km až se přepnul.
Až bych měl třeba cestu, tak bych se ozval a zastavil se

co se týče té nádrže a kolik tam nacpu, tak nijak mě to neomezuje. Byl jsem zvyklý tankovat po 400km jednou týdně. Prozatím vyzkouším vždy, pokud bude hic, nechat tlačítko na benzín a po chvilce ho zapnu a uvidím co se stane. Třeba dneska se hned na LPG nepřepnul a jen to trvalo nějakou dobu, cca 1km až se přepnul.
Až bych měl třeba cestu, tak bych se ozval a zastavil se

Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Měl bych další dotaz a zajímavost.
psal mi majitel mé staré E46ky, kde mi LPG celé 4 roky fungovalo v pohodě. Sem tam seřízení, ale od koupě jsem celou dobu jezdil na LPG. Včera mi psal, že je vše Ok, auto jezdí, ale že se mu najednou zvýšila spotřeba LPG. Já vždy najel na asi 45L cca 400km v pohodě docela přesně. On taky, ale z ničeho nic začal jezdit jen 250km na plnou nádřž. Chvilkou to koumal a jednou vypnul klimatizaci a zrazu opět 400km najeto. Zkoušel to víckrát a má to odzkoušené, že pokud klimuje -> 250km, pokud neklimuje tak 400km v pohodě.
Může mít LPG a klimatizace mezi sebou nějakou souvislost? Jako chápu, že klimatizace trochu přidá na spotřebě, ale ne 2x tolik. Já s tím 4 roky jezdil v kuse se zaplou klimou v pohodě.
psal mi majitel mé staré E46ky, kde mi LPG celé 4 roky fungovalo v pohodě. Sem tam seřízení, ale od koupě jsem celou dobu jezdil na LPG. Včera mi psal, že je vše Ok, auto jezdí, ale že se mu najednou zvýšila spotřeba LPG. Já vždy najel na asi 45L cca 400km v pohodě docela přesně. On taky, ale z ničeho nic začal jezdit jen 250km na plnou nádřž. Chvilkou to koumal a jednou vypnul klimatizaci a zrazu opět 400km najeto. Zkoušel to víckrát a má to odzkoušené, že pokud klimuje -> 250km, pokud neklimuje tak 400km v pohodě.
Může mít LPG a klimatizace mezi sebou nějakou souvislost? Jako chápu, že klimatizace trochu přidá na spotřebě, ale ne 2x tolik. Já s tím 4 roky jezdil v kuse se zaplou klimou v pohodě.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 151
- Registrován: úte 04.11.2008 01:00
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
Jelikoz v dohledne dobe chci jine auto. Do ted sem mel Volvo xc70 2.5t 185kw + Lpg. Ale na dily a celkove servis me to dost proskolilo, des kolik vse na to stoji a co se sere. Prodal sem to s velkou ztratou, ale ve stavu ze tomu nic nebylo
.
Momentalne jezdim takovou pastikou na chvilku Astra 1.7cdti
.
Chtel bych si koupit zpet opet BMW. E61 se bojim ze bude stejna kasa jak to volvo. I kdyz ta 5ka se me vzdy libila 545i konkretne
Takze otazka e91 s 330i jak moc velka nadrz se vejde pod podlahu kufru, jestly vubec nejaka? Nebo budu muset bejt u nafty?
Potrebuju mit kufr, na kombi sem zvyklej, sedana si uz nekoupim.

Momentalne jezdim takovou pastikou na chvilku Astra 1.7cdti

Chtel bych si koupit zpet opet BMW. E61 se bojim ze bude stejna kasa jak to volvo. I kdyz ta 5ka se me vzdy libila 545i konkretne
Takze otazka e91 s 330i jak moc velka nadrz se vejde pod podlahu kufru, jestly vubec nejaka? Nebo budu muset bejt u nafty?
Potrebuju mit kufr, na kombi sem zvyklej, sedana si uz nekoupim.
Re: LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
e61 bude určitě dražší jak volvo, to auto se sype jak písek, hlavně elektronika.
ten plyn je problém, bez uprav do E91 nevejde prakticky nic
a upravy jsou náročné
https://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXov ... _E91_55L_2
ten plyn je problém, bez uprav do E91 nevejde prakticky nic
a upravy jsou náročné
https://jaraxnet.rajce.idnes.cz/JaraXov ... _E91_55L_2