Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 TDS - mrtvé nad 2000

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

E39 TDS - mrtvé nad 2000

#1 Příspěvek od vypuk »

Zdravím, další díl ze seriálu "mé tds dělá cavyky". :)
Problém je ten, že mi při rozjezdu jde sice slyšet náběh turbíny, ale nad 2000 akorát kopne motor asi do nouzáku a velmi neochotně zrychluje. Čistil jsem sprejem váhu, nějaké podtlaky jsem měnil(ale ne ty k silentbloku a dále).
Natrefil jsem na několik vláken z více webů, ale raději se zeptám i tady - setkal se s tím někdo? Ono to jsou asi tři diagnózy - váha, regulace(člen co je u palivového filtru) nebo řídící vstřik.
Když zařadím a rozjíždím se z křižovatky, tak po rozjezdu vyjde dým z výfuku. Když jedu do kopce a někdo za mnou, tak za sebou vidím dobrou mlhu. Když to na rovince klepnu plynem až na doraz, tak černo ale tak nějak ochotněji to jde do otáček.
Ano, vím, diagnostika, ale problém je v tom, že nemám nikoho v okolí, kdo by z toho uměl vyčíst hodnoty během jízdy(okolí F-M, Ova.. . Nebo o dotyčném nevím, až na jednu E34 TDS co tu jezdí týpek s kombajnem.).
Silentblok na řidičově straně mám evidentně KO, že by on?
Díky předem chlapi, snad to zas pojede jak má.
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#2 Příspěvek od patrikE39 »

čau.. evidentě to vypadá že ti nefouká turbo a nebo máš někde díru ve vední vzduchu od turba do sání. podtlaky na to fakt vliv nemají.. toto nemá turbo řízené podtlakem přes ventilky... takže zaslep hadičku k egr, prohlédni vední vzduchu a zrovna jestli má turbo vubec nejaké lopatky ještě. a pak kontrola čerpadla jestli funguje regulace předvstřiku. snímaný vstřik to nebude.. jezdilo mi to i s odpojeným jen to při jízde z kopce samo přidávalo plyn a při vyřazení chvíli koktalo.. pak jestli funguje snímač tlaku v sání ale to leda prohodit s někým a nebo live data. .. odkud jsi?
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#3 Příspěvek od vypuk »

Jak jsem psal - Frýdek-Místek/Ova. S plynem problémy nemám. Občas za studena, když se rozjedu trošku "za plynem", tak při zařazení celkem zakopne ale vzpamatuje se. Je mi jasné, že oživuju starého ropáka, ovšem to auto jezdí a jezdí a jezdí. Na turbo mrknu zítra, ovšem neočekávám zázraky, když jsem viděl na váze nějaké mouchy a pokrčený filtr :-/ Ono to fakt od tisíce táhne, ale když má turbo naběhnout, tak to kopne a je z TDS jen a pouze DS :-D
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#4 Příspěvek od patrikE39 »

sežen si budík a změř si tlak v sání... takto je to věštění... ono kdyby ses svezl v lepším tds které funguje jak má tak by jsi řekl že to netáhne ani do toho "kopnutí" :D ... ono jel jsem v tds které prej jede hezky a byla to taková bída až to bylo k pláči.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#5 Příspěvek od vypuk »

Tak vím, jak to táhlo předtím :D Ovšem tohle to začalo dělat po zimě, kdy jsem jezdil tady po serpentínách trošku bokem :roll: No, jako diagnostika mi nevyhazuje nic extra, ale když odpojím konektor z váhy vzduchu, tak sotva jedu :-/
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#6 Příspěvek od Spejbl »

Nejspíš tomu chybí vzduch, proto ten černý kouř.
Sežeň si spolujezdce a natoč si ty live data na telefon.
Kolik to píše v zátěži průtok na váze, plnící tlak a předvstřik při tom odpojeném Egr (zaslepené hadičce).
Zátěž myšleno do kopce plná tři. :D
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#7 Příspěvek od Foldas »

praskla hadička od sání k snímači tlaku vzduchu
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#8 Příspěvek od Spejbl »

Myslím, že kdyby měl prasklou hadičku k map senzoru(snímač turbotlaku) , tak ho to nepustí přes cca 3tis otáček a nebude to hulit černě.
Prostě to nepřidá naftu.
Ale možná jsem to blbě pochopil a chová se mu to tak.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#9 Příspěvek od vypuk »

https://www.youtube.com/watch?v=CWUg8xbzjwo
No a přiznám se, že jsem na to o víkendu nešáhnul vůbec :(
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#10 Příspěvek od Spejbl »

Vyměnit hadičku že sacího potrubí k Map senzoru je to nejmenší co můžeš preventivně udělat.
Z live dat je potřeba, aby plnící tlak byl cca 2100HPa(absolutni tlak), a předvstřik byl cca 10° při plné zátěži v otáčkách 3500+, či 10°+
Aby se ty hodnoty motaly kolem těchto čísel.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#11 Příspěvek od vypuk »

Příčina evidentně odhalena, povoleny dvě matky na sání, čili to tam unikalo. OVŠEM další problém.. :-D Ztráta výkonu, motor rachtá(nevím jak to napsat, ale jako kdyby tloukly vstřiky, tomu se tuším někde tady přezdívalo, že "zvoní"), nespálená nafta z výfuku(trošku mlha). Povolili jsme trubky ke vstřikům a k řídícímu nejde nafta. Může to být už úplně KO čerpadlo(teda evidentně asi joo)? Startuje to napodruhé a moc se tomu nechce.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#12 Příspěvek od vypuk »


Co jsem vymazal chyby, tak se nic neukázalo.
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#13 Příspěvek od Spejbl »

A to furt nejde nafta k řídícímu vstřiků? Nebo to vyjde občas na jiný?
Podle něj si řj řídí předvstřik.
Kolik ukazuje diagnostika předvstřik na volnoběh měl by být kolem 2-3°
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#14 Příspěvek od vypuk »

https://ibb.co/yFSWjKk
https://ibb.co/CzYSrYS
Je to tu někde, nebo se mám dívat jinam?
A všude nafta jde, jen k tomu řídícímu ne, teda aspoň co mi říkal kolega, když jsme nad tím včera laborovali. Zkoušeli jsme i "baňky" a jen od šestého vstřiku se přes přepad pooomalu sunula nafta.
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#15 Příspěvek od Spejbl »

Jj, je to tam.

spritzbeginn soll=požadovaný předvstřik
spritzbeginn ist=skutečný předvstřik

Hale, ale řídící vstřik je na 4tém válci. Na 6tém tedy nejde do přepadu? Takže může prochcávat a proto ta mlha.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#16 Příspěvek od vypuk »

Přesně jak píšeš, od chladiče je to čtvrtý(aneb ten s drátem). Noo, ono se naftě nechtělo z žádného přepadu, kromě toho šestého(aneb první od kabiny).
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#17 Příspěvek od Spejbl »

No, on to není comonrail, aby to teklo.
To opravdu má jít takhle, do přepadu u čepovych jednootvorových těsných trysek.

Zkus za chodu motoru na volnoběh povolovat vstřiky u trysky, přikrej si to hadrem hlavně :D a poslouchej u jakého válce se nejmíň změní chod a ten hapruje.
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#18 Příspěvek od Spejbl »

Myslím tu prevlečnou matici na konci vstřikovací trubky u trysky na 17ku klíč.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#19 Příspěvek od vypuk »

No, sousedi mi poděkují, že to zas startuju :lol:
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#20 Příspěvek od Spejbl »

:D
Zkus ten předvstřik tou inpou, jako vstřiky když jsou v háji tak rachtaj, klepou, to jako je fakt.
Musel bych to slyšet, takhle se to blbě hledá.
Tak zajeť někam za město ať souseda neraní, :D a zkus povolit ty vstriky, zvlášť po jednom, no a když mlácení přestane tak si ho našel. :D
Odpovědět