Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Přemapování elektronického pedálu plynu

upravené vozy :)
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#1 Příspěvek od pavproch »

Vytrhávám z diskuse o čipování N52 a N53:

pavproch píše:..... a hlavně - PŘEMAPOVANÝ pedál plynu a.... bylo to naprosto neuvěřitelné svezení ....
hlavně mě zaujalo to přemapování teho plynového pedálu, prý od výroby všechna auta s eletronickým plynem mají nastavené nějaké limity, že do nějakého procenta sešlápnutí se to chová "eko", při větším "normál" a až při prošlápnutí na podlahu to ze sebe vydá maximum... a tím přemapováním se to dá naučit, aby to ze sebe maximum dostalo i při jemné práci s plynem... víte o tom někdo něco?



BudVlad píše:Pokud jde o přemapování plynového pedálu u N53/N52 existuje několik piggyback: BMS Power Box, Sprint Booster, Pedal Box. Dá se to také dělat softwarem například Vishnu nebo Evolve.


@BudVlad: thx za odpověď. To, co popisuješ jsou různé "krabičky" a SW udělátka pro takové to "domácí laděni" - mně by zajímalo ale něco jiného (a prosím o odpověď někoho, kdo temu fakt rozumí, esli tu někdo takový je):

Otázka první: Profesionáně* udělaný čiptuning (přemapování ECU, bavíme se o NA benzínech!) už v sobě apriori obsahuje i přemapování pedálu plynu nebo jsou tyhle dvě věci na sobě nezávislé? Na webech těch renomovaných tunerů jsou většinou jen obecné plky "faster throttle response" apod., které mi řeknou prd o tom, jak to mají konstruovaný "vevnitř"...

* profesionálně = renomovaně = např. DSMotorsport, Hartge, Manhart, Wetterauer, G-power apod., ne tady ty naše kocourkovské "garážové čip-TDI-profesinály"

Otázka druhá: Pokud je to přemapování pedálu plynu nezávislé od přemapování ECU (a není jeho součástí), tak potom by mě možná i ty "krabičky" zajímaly.... @BudVlad: neměls ty náhodou nějakou tu kouzelnou krabičku "for sale"?
l3ricktop
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: čtv 11.05.2017 13:27

Re:

#2 Příspěvek od l3ricktop »

pavproch píše:Vytrhávám z diskuse o čipování N52 a N53:
Otázka druhá: Pokud je to přemapování pedálu plynu nezávislé od přemapování ECU (a není jeho součástí), tak potom by mě možná i ty "krabičky" zajímaly.... @BudVlad: neměls ty náhodou nějakou tu kouzelnou krabičku "for sale"?
Ahoj, už delší dobu se snažím najít nějaké informace o BMS PB a Sprintboosteru. Tyhle zařízení udělají jen to, že zesílí impulzy od pedálů k ECU, takže odezva se drasticky zlepší, ale o nějaké jemné práci s plynem asi nemůže být řeč. Nemám s tím osobní zkušenost, ale lidi co to řídili popisují, že plyn má na to nejostřejší nastavení plohy otevřeno a zavřeno :)

Zatím nejlépe se mi jeví flash pro motory N52 od firmy Evolve, který by se dal udělat v Praze u AutoBeky, ale rád bych našel někoho ideálně na Moravě, kdo by mi udělal individuální úpravu...
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Přemapování elektronického pedálu plynu

#3 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

V Bawcech se sportovní automatickou převodovkou ve výbavě bývá to známé tlačítko Sport, kdy se po aktivaci mimojiné zostří reakce plynpedálu. Kolega co si to dodatečně dodělal potvrzuje, že je to chování celkem svižnější. Podle mě by šel přehrát i k manuálu tenhle tovární Sport mod tj. soft/mapa plynpedálu nafurt. To by pro začátek na zkoušku mohlo stačit ne?
Odpovědět