Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW e90 320d 120kw r.v. 2005 M47
BMW e90 320d 120kw r.v. 2005 M47
Mám najeto 250tis. Přemýšlím o chipu ze 120kw na 140kw. Autu moc nedávám. Spíš pro spotřebu a výkon ve středních otáčkách. Pojede ten motor stejně spolehlivě, nebo bude mnohem více náchylnější k poruchám?
Re: BMW e90 320d 120kw r.v. 2005 M47
Zdar ted jsem ti psal na spojku.
Mam to same auto, najezd 238k
Nechal jsem si tam dat chip co davala Alpina, myslim 147kw, cena 5000,-. Muzu kdyztak dat kontakt...
Byt tebou, tak dam auto nejdrive do kupy.
Pak az dej chip.
Turbo, EGR, sání, vstriky musi byt v dobrem stavu....
Zalezi, jak to myslis s autem vazne
Mam to same auto, najezd 238k
Nechal jsem si tam dat chip co davala Alpina, myslim 147kw, cena 5000,-. Muzu kdyztak dat kontakt...
Byt tebou, tak dam auto nejdrive do kupy.
Pak az dej chip.
Turbo, EGR, sání, vstriky musi byt v dobrem stavu....
Zalezi, jak to myslis s autem vazne

Re: BMW e90 320d 120kw r.v. 2005 M47
Dá se zkontrolovat stav turba?mcerno píše:Zdar ted jsem ti psal na spojku.
Mam to same auto, najezd 238k
Nechal jsem si tam dat chip co davala Alpina, myslim 147kw, cena 5000,-. Muzu kdyztak dat kontakt...
Byt tebou, tak dam auto nejdrive do kupy.
Pak az dej chip.
Turbo, EGR, sání, vstriky musi byt v dobrem stavu....
Zalezi, jak to myslis s autem vazne
Re: BMW e90 320d 120kw r.v. 2005 M47
Da, nejlepe na stolici 
Ale muzes sundat hadice a podivat se kolik z nej chcije oleje a jaka je vule.

Ale muzes sundat hadice a podivat se kolik z nej chcije oleje a jaka je vule.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Re: BMW e90 320d 120kw r.v. 2005 M47
Alpina SW jako dobrý, ale je potřeba si uvědomit, že jen SW do toho Alpina nedávala. Je tam větší turbo (speciálně upravené od Garrettu pro Aplinu), vstřiky (tuším z 535d), mezichladič (myslím 330d). Samozřejmě i jiné vedení vzduchu mezi turbem a IC a zpátky do sání. Všechny tyhle věci budou u standardní 320d mnohem víc namáhaný a zkrátíš jim životnost. To jen tak na okraj. Rozhodně bych to nedělal u auta, které není ve 100% kondici. Kdyby byl zájem, mám dokumenty přímo od Alpiny (cca 30 stránek), kde jsou i čísla dílů použitých oproti sérii.
edit: našel jsem svůj dávný příspěvek, tak přidávám
- Obecně turbo + trubky jsou jiné (ALPINA - výrobce Garrett, do série dodává turbo Mitsubishi), těsnění turba kombinace originál BMW dílů z modelů E90 320d a 330d
- Vstřiky jsou použity z E60 535d
- Chladič a vrtule zůstává původní, jen je tam jiná hadice k termostatu (ALPINA) a jiný okruh posilovače řízení použitý z E90 330d
- Mezichladič je z E90 330d, trubky od a k mezichladiči jsou jiné (ALPINA) a jiná je i trubka vedení vzduchu https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=13_1144 (díl č. 3)
-rovněž je jiný výfuk, tlumiče, ŘJ motoru (lze přehrát stávající) a ostatní, spíše už designové doplňky (opět vše ALPINA)
edit: našel jsem svůj dávný příspěvek, tak přidávám
- Obecně turbo + trubky jsou jiné (ALPINA - výrobce Garrett, do série dodává turbo Mitsubishi), těsnění turba kombinace originál BMW dílů z modelů E90 320d a 330d
- Vstřiky jsou použity z E60 535d
- Chladič a vrtule zůstává původní, jen je tam jiná hadice k termostatu (ALPINA) a jiný okruh posilovače řízení použitý z E90 330d
- Mezichladič je z E90 330d, trubky od a k mezichladiči jsou jiné (ALPINA) a jiná je i trubka vedení vzduchu https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=13_1144 (díl č. 3)
-rovněž je jiný výfuk, tlumiče, ŘJ motoru (lze přehrát stávající) a ostatní, spíše už designové doplňky (opět vše ALPINA)
Re: BMW e90 320d 120kw r.v. 2005 M47
Co je u těch chipovaných motorů potom namáhané nejvíc?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Re: BMW e90 320d 120kw r.v. 2005 M47
úplně to samé, jde o to, že v rámci čipování se vždy spoléhá na nějakou teoretickou výkonnostní rezervu motoru. Ta tam může, ale i nemusí být (kor po těch letech a nájezdu). Osobně nejsem zastáncem pouhého čipování bez dodatečných úprav ostatních komponent a myslím, že je to dobře vidět na příkladu právě u té Alpiny, která vychází ze stejného základu - motoru M47.diwisek píše:Co je u těch chipovaných motorů potom namáhané nejvíc?
Ano, můžeš načipovat na 140 kW, ale upřímně, proč by pak Alpina k tomu doupravovala dalších x věcí, kdyby stačilo jen upravit řídící jednotku motoru? Právě proto, aby to bylo spolehlivé, vydrželo to a byla tam případně i nějaká rezerva.
Toť můj názor.
Re: BMW e90 320d 120kw r.v. 2005 M47
Alpina software jsem si taky před lety na zkoušku do 320d flashnul. 147 kW to samozřejmě se sériovými komponenty nemělo, nicméně zvýšení výkonu znát bylo. Ale ten průběh byl jak u TDI, vůbec mi to nesedělo. I kvůli zvýšenému namáhání turba, které není nesmrtelné ani v sérii, bych si to v autě nenechal. A ještě jeden postřeh pro zajímavost - dal jsem si tenkrát do auta budíky high a se softwarem pro Alpinu mi špatně ukazovaly tempomatovou rychlost v obroučce okolo tachometru. Po flashnutí správného softwaru se ukazatel rychlosti srovnal...
Re: BMW e90 320d 120kw r.v. 2005 M47
Motor M47 ma rozvodovy retez ktery by mel vydzet zivotnost celeho motoru?
Re: BMW e90 320d 120kw r.v. 2005 M47
rozvod u techto motoru maji vydrz 400-600tkm. Dost zalezi na intervalu vymen oleje a kvality oleje. Videl jsem motor s 600tkm s naprosto ohoblovanyma zubama na kolech a taky motor, kde vypadaly rozvody jak novydiwisek píše:Motor M47 ma rozvodovy retez ktery by mel vydzet zivotnost celeho motoru?