Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW e90 320d 120kw r.v. 2005 M47

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
diwisek
Registrovaný
Příspěvky: 104
Registrován: ned 24.02.2019 15:57

BMW e90 320d 120kw r.v. 2005 M47

#1 Příspěvek od diwisek »

Mám najeto 250tis. Přemýšlím o chipu ze 120kw na 140kw. Autu moc nedávám. Spíš pro spotřebu a výkon ve středních otáčkách. Pojede ten motor stejně spolehlivě, nebo bude mnohem více náchylnější k poruchám?
mcerno
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: sob 15.01.2011 01:00

Re: BMW e90 320d 120kw r.v. 2005 M47

#2 Příspěvek od mcerno »

Zdar ted jsem ti psal na spojku.

Mam to same auto, najezd 238k

Nechal jsem si tam dat chip co davala Alpina, myslim 147kw, cena 5000,-. Muzu kdyztak dat kontakt...

Byt tebou, tak dam auto nejdrive do kupy.
Pak az dej chip.

Turbo, EGR, sání, vstriky musi byt v dobrem stavu....

Zalezi, jak to myslis s autem vazne ;)
diwisek
Registrovaný
Příspěvky: 104
Registrován: ned 24.02.2019 15:57

Re: BMW e90 320d 120kw r.v. 2005 M47

#3 Příspěvek od diwisek »

mcerno píše:Zdar ted jsem ti psal na spojku.

Mam to same auto, najezd 238k

Nechal jsem si tam dat chip co davala Alpina, myslim 147kw, cena 5000,-. Muzu kdyztak dat kontakt...

Byt tebou, tak dam auto nejdrive do kupy.
Pak az dej chip.

Turbo, EGR, sání, vstriky musi byt v dobrem stavu....

Zalezi, jak to myslis s autem vazne ;)
Dá se zkontrolovat stav turba?
mcerno
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: sob 15.01.2011 01:00

Re: BMW e90 320d 120kw r.v. 2005 M47

#4 Příspěvek od mcerno »

Da, nejlepe na stolici ;)
Ale muzes sundat hadice a podivat se kolik z nej chcije oleje a jaka je vule.
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

Re: BMW e90 320d 120kw r.v. 2005 M47

#5 Příspěvek od czNEWMANcz »

Alpina SW jako dobrý, ale je potřeba si uvědomit, že jen SW do toho Alpina nedávala. Je tam větší turbo (speciálně upravené od Garrettu pro Aplinu), vstřiky (tuším z 535d), mezichladič (myslím 330d). Samozřejmě i jiné vedení vzduchu mezi turbem a IC a zpátky do sání. Všechny tyhle věci budou u standardní 320d mnohem víc namáhaný a zkrátíš jim životnost. To jen tak na okraj. Rozhodně bych to nedělal u auta, které není ve 100% kondici. Kdyby byl zájem, mám dokumenty přímo od Alpiny (cca 30 stránek), kde jsou i čísla dílů použitých oproti sérii.

edit: našel jsem svůj dávný příspěvek, tak přidávám
- Obecně turbo + trubky jsou jiné (ALPINA - výrobce Garrett, do série dodává turbo Mitsubishi), těsnění turba kombinace originál BMW dílů z modelů E90 320d a 330d
- Vstřiky jsou použity z E60 535d
- Chladič a vrtule zůstává původní, jen je tam jiná hadice k termostatu (ALPINA) a jiný okruh posilovače řízení použitý z E90 330d
- Mezichladič je z E90 330d, trubky od a k mezichladiči jsou jiné (ALPINA) a jiná je i trubka vedení vzduchu https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=13_1144 (díl č. 3)
-rovněž je jiný výfuk, tlumiče, ŘJ motoru (lze přehrát stávající) a ostatní, spíše už designové doplňky (opět vše ALPINA)
diwisek
Registrovaný
Příspěvky: 104
Registrován: ned 24.02.2019 15:57

Re: BMW e90 320d 120kw r.v. 2005 M47

#6 Příspěvek od diwisek »

Co je u těch chipovaných motorů potom namáhané nejvíc?
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

Re: BMW e90 320d 120kw r.v. 2005 M47

#7 Příspěvek od czNEWMANcz »

diwisek píše:Co je u těch chipovaných motorů potom namáhané nejvíc?
úplně to samé, jde o to, že v rámci čipování se vždy spoléhá na nějakou teoretickou výkonnostní rezervu motoru. Ta tam může, ale i nemusí být (kor po těch letech a nájezdu). Osobně nejsem zastáncem pouhého čipování bez dodatečných úprav ostatních komponent a myslím, že je to dobře vidět na příkladu právě u té Alpiny, která vychází ze stejného základu - motoru M47.

Ano, můžeš načipovat na 140 kW, ale upřímně, proč by pak Alpina k tomu doupravovala dalších x věcí, kdyby stačilo jen upravit řídící jednotku motoru? Právě proto, aby to bylo spolehlivé, vydrželo to a byla tam případně i nějaká rezerva.

Toť můj názor.
ph132008
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 09.04.2012 00:00

Re: BMW e90 320d 120kw r.v. 2005 M47

#8 Příspěvek od ph132008 »

Alpina software jsem si taky před lety na zkoušku do 320d flashnul. 147 kW to samozřejmě se sériovými komponenty nemělo, nicméně zvýšení výkonu znát bylo. Ale ten průběh byl jak u TDI, vůbec mi to nesedělo. I kvůli zvýšenému namáhání turba, které není nesmrtelné ani v sérii, bych si to v autě nenechal. A ještě jeden postřeh pro zajímavost - dal jsem si tenkrát do auta budíky high a se softwarem pro Alpinu mi špatně ukazovaly tempomatovou rychlost v obroučce okolo tachometru. Po flashnutí správného softwaru se ukazatel rychlosti srovnal...
diwisek
Registrovaný
Příspěvky: 104
Registrován: ned 24.02.2019 15:57

Re: BMW e90 320d 120kw r.v. 2005 M47

#9 Příspěvek od diwisek »

Motor M47 ma rozvodovy retez ktery by mel vydzet zivotnost celeho motoru?
Maysner
Registrovaný
Příspěvky: 1199
Registrován: ned 23.12.2007 01:00
Bydliště: Brno

Re: BMW e90 320d 120kw r.v. 2005 M47

#10 Příspěvek od Maysner »

diwisek píše:Motor M47 ma rozvodovy retez ktery by mel vydzet zivotnost celeho motoru?
rozvod u techto motoru maji vydrz 400-600tkm. Dost zalezi na intervalu vymen oleje a kvality oleje. Videl jsem motor s 600tkm s naprosto ohoblovanyma zubama na kolech a taky motor, kde vypadaly rozvody jak novy
Odpovědět