Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 TDS - mrtvé nad 2000
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Čili mi chceš naznačit, co naznačit, říci, že jsem F p...?
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Zkus ty ventily zalít a uvidíš, ale vlastně ty tu hlavu někde máš v servisu si psal.
Změř dosedaci plochu bloku motoru, aby nebyl propadlý či jinak křivý blok.
Taky si změř přesahy pístů nad tu dosedaci plochu bloku motoru a podle toho dáš tloušťku těsnění pod hlavu.
Ne, nic jsem naznačit nechtěl. Jen, že jsem to nakonec diagnostikoval správně, že to bylo skončený.
Změř dosedaci plochu bloku motoru, aby nebyl propadlý či jinak křivý blok.
Taky si změř přesahy pístů nad tu dosedaci plochu bloku motoru a podle toho dáš tloušťku těsnění pod hlavu.
Ne, nic jsem naznačit nechtěl. Jen, že jsem to nakonec diagnostikoval správně, že to bylo skončený.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Jsem jim právě řekl, že chcu jenom srovnat hlavu, že
"natlakovat?" "nene"... sakra.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Hale, ale když si měl rozvody hnutý dopředu, tak si tam nemohl mít obtisklý výfukový, ale sací ventily né.?
Sací jsou ty větší ventily
se lepší podívej.
Vše začínalo dříve a to docela o dost cca 40° vychází zub na vačce, o to se ti posunul rozvodový diagram a i předvstřik.


Vše začínalo dříve a to docela o dost cca 40° vychází zub na vačce, o to se ti posunul rozvodový diagram a i předvstřik.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
No až to budu mít komplet rozebrané na tu výměnu rozvodů, tak mrknu na lišty. Ale sakra - to si člověk říká, že řetěz by měl cosi vydržet a takhle to hopne? Bych tipoval takovou katastrofu u řemenu, ale ne u řetězu 

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000


Tobě to hóplo dopředu

Řetěz přeskočí proti hnací síle na hnacím kolečku, takže dozadu. Na tom málem co drží řetěz polovičním počtem zubů. U hnaného kolečka opačně, ale aby to skočilo dopředu, tak snad jedině kdy bys to ňák surově a brutálně zašlapl s kvaltem, že by vačka setrvačností takhle přeskočila.
Samozřejmě pominu-li situaci, že nedrží tlakový třecí spoj a řetězka na vačce vandruje tam a zpět.


Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
No, nenapadat mi bordel kolem vstřiků do hlavy a válce, tak včera tam rvu vstřiky, otočím vačku, zatáhnu a zkouším... protože tohle... To sakra né..
Jako mám objednané těsnění pod hlavu od febi, klasika, co jsem koukal, tak právě ten píst u kabiny má vyražený ventil(1mm to není, tak půl), a jinak jsou všechny ostatní otisklé jen v karbonu. Čistě teoreticky - jaká je možnost mít jen tímhle poohýbané ventily tak, že když to na tomhle setupu s normálním těsněním složím, že to nebude dělat bordel?
Je mi jasné, že se asi teď chytneš za čelo, co jsem to za člověka..

Jako mám objednané těsnění pod hlavu od febi, klasika, co jsem koukal, tak právě ten píst u kabiny má vyražený ventil(1mm to není, tak půl), a jinak jsou všechny ostatní otisklé jen v karbonu. Čistě teoreticky - jaká je možnost mít jen tímhle poohýbané ventily tak, že když to na tomhle setupu s normálním těsněním složím, že to nebude dělat bordel?
Je mi jasné, že se asi teď chytneš za čelo, co jsem to za člověka..

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000



Moje zkušenost onehdá s tím tds, byla taková, že i když měl 1mm obtisky v pistech od výfukových ventilů, tak motor šel rovně


Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Tak oproti tomu, co píšeš, je ten můj motor v záběhu
Ale fakt mě zarazilo, když jsem to kupoval, proč je tam tak oštípanej plast na krytu chladiče. PO 8 LETECH jsem si to teprve dal dohromady, když jsem tam sám potřeboval hodit ráčnu a odšroubovat torx na vačce.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
když je řeč o těsnění pod hlavu na tds tak febi určitě ne.. jediné co je vyzkoušeno že drží je elring.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Jsem věděl, že ten nákupní košík byl nejlepší napoprvé
Sakra!

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
nejaké prasklinky okolo komůrek tam nebyly? ona ta hlava praská od komůrky k výfukovému ventilu.. mě se na amatérských sprintech udělala asi milimetr široká prasklina právě od komůrky k výfukovému ventilu 

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Přímo kolem tuším, že ne, jen semtam něco... Moc jsem na to nekoukal, abych se přiznal, fakt jsem to vytáhnul, zavolal o odvoz, naložil a jel
Ovšem teď mě trápí šroub na klice 


Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
sundáváš řemenici?
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Yup, ta je dole, ale ten centrální šroub je teď na řadě
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Je potřeba si udělat takový forichtung
přípravek ve tvaru půlkruhu s dírama a chytnout ho tam za ty M8 šrouby co drží řemenici k náboji řemenice. Je to takový plocháč s dírama v takový délce, aby šel nejlépe opřít o podběhový nosník.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Joo, dneska už snaha o to byla
trubka se pak už jen řízne

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
ono pokud to konstruke dovoluje tak mužeš na šroub dát ořech, ten ořech na trubku a tu opřít o něco pevného a pak cuknout starterem a on povolí.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Elring v kelly nejde objednat, byl mi nabídnut reinz za dvojku :-/
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
elring maji na autokseft... já ho dával a dobrý. renize v zadnem připadě.. to tam mužeš dát zrovna to staré co tam bylo... hlavně pokud kupuješ šrouby tak jedině přímo z bmw.. ostatní jsou z bláta a natáhnou se (vím o několika případech kdy se behem měsíce natáhly tak že nekteré šlo otočit i rukou) .. a nebo nechat původní a dobře je očistit a pročistit závity v bloku.