Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 TDS - mrtvé nad 2000

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#101 Příspěvek od vypuk »

Čili mi chceš naznačit, co naznačit, říci, že jsem F p...?
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#102 Příspěvek od Spejbl »

Zkus ty ventily zalít a uvidíš, ale vlastně ty tu hlavu někde máš v servisu si psal.
Změř dosedaci plochu bloku motoru, aby nebyl propadlý či jinak křivý blok.
Taky si změř přesahy pístů nad tu dosedaci plochu bloku motoru a podle toho dáš tloušťku těsnění pod hlavu.

Ne, nic jsem naznačit nechtěl. Jen, že jsem to nakonec diagnostikoval správně, že to bylo skončený.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#103 Příspěvek od vypuk »

Jsem jim právě řekl, že chcu jenom srovnat hlavu, že :D "natlakovat?" "nene"... sakra.
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#104 Příspěvek od Spejbl »

Hale, ale když si měl rozvody hnutý dopředu, tak si tam nemohl mít obtisklý výfukový, ale sací ventily né.? :D Sací jsou ty větší ventily :D se lepší podívej.
Vše začínalo dříve a to docela o dost cca 40° vychází zub na vačce, o to se ti posunul rozvodový diagram a i předvstřik.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#105 Příspěvek od vypuk »

No až to budu mít komplet rozebrané na tu výměnu rozvodů, tak mrknu na lišty. Ale sakra - to si člověk říká, že řetěz by měl cosi vydržet a takhle to hopne? Bych tipoval takovou katastrofu u řemenu, ale ne u řetězu :roll:
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#106 Příspěvek od Spejbl »

:D A koukals na to že to jsou sací ventily a ne výfukový jak si psal. :D
Tobě to hóplo dopředu :shock: a to není úplně normální.
Řetěz přeskočí proti hnací síle na hnacím kolečku, takže dozadu. Na tom málem co drží řetěz polovičním počtem zubů. U hnaného kolečka opačně, ale aby to skočilo dopředu, tak snad jedině kdy bys to ňák surově a brutálně zašlapl s kvaltem, že by vačka setrvačností takhle přeskočila.
Samozřejmě pominu-li situaci, že nedrží tlakový třecí spoj a řetězka na vačce vandruje tam a zpět. :D Na ten bych se pečlivě zaměřil. :D
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#107 Příspěvek od vypuk »

No, nenapadat mi bordel kolem vstřiků do hlavy a válce, tak včera tam rvu vstřiky, otočím vačku, zatáhnu a zkouším... protože tohle... To sakra né.. :D
Jako mám objednané těsnění pod hlavu od febi, klasika, co jsem koukal, tak právě ten píst u kabiny má vyražený ventil(1mm to není, tak půl), a jinak jsou všechny ostatní otisklé jen v karbonu. Čistě teoreticky - jaká je možnost mít jen tímhle poohýbané ventily tak, že když to na tomhle setupu s normálním těsněním složím, že to nebude dělat bordel?

Je mi jasné, že se asi teď chytneš za čelo, co jsem to za člověka.. :D
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#108 Příspěvek od Spejbl »

:D Tak čistě teoreticky :wink: si myslím, že by to mohlo být ok. Ale prakticky bych je zalil benzínem a viděl, jestli propouští, či ne. :D
Moje zkušenost onehdá s tím tds, byla taková, že i když měl 1mm obtisky v pistech od výfukových ventilů, tak motor šel rovně :D akorát ta kovařina ve vyšších otáčkách už byla řádná :D, ale furt to jezdilo.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#109 Příspěvek od vypuk »

Tak oproti tomu, co píšeš, je ten můj motor v záběhu :D Ale fakt mě zarazilo, když jsem to kupoval, proč je tam tak oštípanej plast na krytu chladiče. PO 8 LETECH jsem si to teprve dal dohromady, když jsem tam sám potřeboval hodit ráčnu a odšroubovat torx na vačce.
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#110 Příspěvek od patrikE39 »

když je řeč o těsnění pod hlavu na tds tak febi určitě ne.. jediné co je vyzkoušeno že drží je elring.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#111 Příspěvek od vypuk »

Jsem věděl, že ten nákupní košík byl nejlepší napoprvé :D Sakra!
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#112 Příspěvek od patrikE39 »

nejaké prasklinky okolo komůrek tam nebyly? ona ta hlava praská od komůrky k výfukovému ventilu.. mě se na amatérských sprintech udělala asi milimetr široká prasklina právě od komůrky k výfukovému ventilu :D
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#113 Příspěvek od vypuk »

Přímo kolem tuším, že ne, jen semtam něco... Moc jsem na to nekoukal, abych se přiznal, fakt jsem to vytáhnul, zavolal o odvoz, naložil a jel :D Ovšem teď mě trápí šroub na klice :roll:
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#114 Příspěvek od patrikE39 »

sundáváš řemenici?
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#115 Příspěvek od vypuk »

Yup, ta je dole, ale ten centrální šroub je teď na řadě
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#116 Příspěvek od Spejbl »

Je potřeba si udělat takový forichtung :D přípravek ve tvaru půlkruhu s dírama a chytnout ho tam za ty M8 šrouby co drží řemenici k náboji řemenice. Je to takový plocháč s dírama v takový délce, aby šel nejlépe opřít o podběhový nosník.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#117 Příspěvek od vypuk »

Joo, dneska už snaha o to byla :lol: trubka se pak už jen řízne
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#118 Příspěvek od patrikE39 »

ono pokud to konstruke dovoluje tak mužeš na šroub dát ořech, ten ořech na trubku a tu opřít o něco pevného a pak cuknout starterem a on povolí.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#119 Příspěvek od vypuk »

Elring v kelly nejde objednat, byl mi nabídnut reinz za dvojku :-/
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#120 Příspěvek od patrikE39 »

elring maji na autokseft... já ho dával a dobrý. renize v zadnem připadě.. to tam mužeš dát zrovna to staré co tam bylo... hlavně pokud kupuješ šrouby tak jedině přímo z bmw.. ostatní jsou z bláta a natáhnou se (vím o několika případech kdy se behem měsíce natáhly tak že nekteré šlo otočit i rukou) .. a nebo nechat původní a dobře je očistit a pročistit závity v bloku.
Odpovědět