Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 TDS - mrtvé nad 2000

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#201 Příspěvek od vypuk »

https://youtu.be/hDsmbzpfYcc
Multimetr jsem u sebe neměl, ale zhavicky se mi zdají celkem slabé. Červené byly(teda začaly být lehce červené na špičce) až tak po víc jak pěti sekundách. Čili zítra asi udělám nákup.
Jinak jen slabý dým z nespálené nafty jde od trubky k EGR ...

Plus na palubáku svítilo 14,5°C, čili nevím, jestli je zrovna moc chladno na takové chování..
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#202 Příspěvek od patrikE39 »

to nemá ani snahu.. jde nafta ke vstřikům?
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#203 Příspěvek od vypuk »

Už funguju :lol: Vačka nosem dolů... Kkt hlupy

Ale stejně mi přijde divné ta procedura ohledně dotahování hlavy po zahřátí motoru :roll: nikde tam není nic o tom, že má hlava vychladnout po tom zahřívání..
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#204 Příspěvek od patrikE39 »

zahřeješ a za tepla dotáhneš.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#205 Příspěvek od vypuk »

Wtf? Já to předtím dotahoval až to vychladlo :shock: boha... no, takže zítra zas zahřát a dotáhnout.. no, tady asi byla chyba... DÍKY!

Konkrétněji Spejbl to tu psal... "Za tepla nééé. Nech to vychladnout a pak.
Záleží jaké si dával šrouby, určitě bych to ještě pak jednou zkontroloval jestli se nepovolily, po nějaké zkušební jízdě kdy to pořádně prohřeješ a vystřídáš různé zátěže motoru.
A mazal si závity olejem, nějak normálně? :D ono to namazání hodně ovlivní utahovací moment."
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#206 Příspěvek od vypuk »

patrike39 - díky tedy, teď mi odepsali z elring, že opravdu je to tak, jak jsi psal ty :)
Takže tedy - 80Nm, povolit o 1/2 otáčky, 50Nm, 90°, 90°, nastartovat na 25 minut, na zahřátém motoru udělat dalších 90°.

Zpráva hír -> https://photos.app.goo.gl/aWmWrp6zkxU5h2ca7
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#207 Příspěvek od patrikE39 »

vypuk: ano přesně tak to je, a z prdele bych ti to nepsal ;) ... tds neni jak ty novodobé motory.. to je uplně jiná mechanika.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#208 Příspěvek od vypuk »

Víš jak, tohle bych mohl posoudit, kdybych těch motorů udělal víc než jen 2x tds :lol: Čili 20km, hadice není tvrdá, vypadá to tedy na úspěšné završení tohohle příběhu. Šrouby zkusím pak někdy ještě zkontrolovat :) Ale klasika sklerotik - zapomněl jsem zas přišroubovat sponu na hadici k turbu, už podruhé :lol:
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#209 Příspěvek od Spejbl »

:D Nó myslím, že utahovat hlavový šrouby, kdy hliníková hlava je teplotou roztažená je dle mě nesmysl. Nevím co se tím jako má docílit?
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#210 Příspěvek od vypuk »

Mno, smysl nesmysl, má to tak být a taky, že už to tak je ;) Trubky v cajku, auto taky. Konečně jezdím jako člověk :)
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#211 Příspěvek od horan »

A bez dvou dnů to trvalo jen krásných 8 měsíců. :D :lol:
Ale je fajn, že si se něco přiučil. :thumbsup:
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#212 Příspěvek od vypuk »

Mno, tenhle rok se opravdu "vyvedl", to je pravda :lol: Ještě, že jsem to neřešil opravdu těch 8 měsíců vkuse, to by mě asi trefilo.
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#213 Příspěvek od patrikE39 »

tak snad ti to ted vydrží dokud budeš auto mít ;)
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#214 Příspěvek od vypuk »

https://photos.app.goo.gl/A2ffnve67MYhboDd6

Plus takový fuckup co se mi "povedl".. a to jsem ten kabel držel při utahování a byl volnej :lol: Vytáhnuto, zaizolováno, chyba pryč, motor už 100% cajk.
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#215 Příspěvek od patrikE39 »

to se stává často :D
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#216 Příspěvek od Spejbl »

Tak jsem si počkal, kolik jsem chodí odborníků na motory, aby se někdo vyjádřil, ale......... :D
Pánové, utahovat hliníkovou teplou hlavu válců, může jen diletant......
A to, že přijde jakýsi oficiální mail obchodního zástupce firmy prodávající ND není přeci relevantní. Kompetentni názor, bych bral člověka vysokoškolsky vzdělaného v strojním oboru.
To jen tak naokraj...... aby si tady někdo nebral mustr jak má něco dělat, podobně jako v tématu mazat /nemazat kolové šrouby kol.
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#217 Příspěvek od patrikE39 »

pane spejbl doporučuju vám tedy si pročíst knihu k tomto autě a pak také si pročíst původní neměckou příručku od BMW přímo pro tento motor a tam se dočtete že u motoru M51d25 (25 6 T1) se dotahuje 80nm , povolit o čtvrt otáčky a dotáhnout na cca 55nm), pak všechny dothnout o 90° , znovu o 90° , zahřát motor 25minut a za tepla znovu dotáhnout o 90°.. tohle není railový motor s nízkým tlakem ve válcích ale komůrkáč který má tlaky daleko větší což vyžaduje jiný postup montáže než jiné motory ;)
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#218 Příspěvek od Spejbl »

:D cr motor má sice menší kompresni tlak, to uznávám, ale spalovací tlak má podstatně větší než M51, a to si myslím, že je rozhodující.
Utahovat horkou Al hlavu válců, která je v extenzi, tedy roztažená, na vyšku větší mi prostě nedává smysl ji utahovat.
Příručku pohledám :), ale konstrukcí litinový blok s hliníkovou hlavou jsem pár dělal, a nesetkal jsem se, že by někde toto doporučovali.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#219 Příspěvek od vypuk »

Jestli je někdo diletant nebo ne, bych tady neřešil. Ovšem nikde není psané, že by ten motor měl vychladnout a k tomu "..,že přijde jakýsi oficiální mail obchodního zástupce firmy prodávající ND není přeci relevantní.".. Pokud máš FB, koukni se podle jména co tam dotyčný má :)
Měl by to být nějaký školitel přes Elring produkty a někdo, kdo dělá pro mechaniky workshopy. Zrovna ten by měl vědět opravdu přesně, pro co jsou dané produkty dělané nebo alespoň mít přístup k interním materiálům(které jsou trošku podrobnější), ne?
A jelikož se opravdu ani jeden návod k těsněním, autodata či jiné zdroje nezmiňují o tom vychladnutí, tak to asi nějaký důvod mít zřejmě bude, jinak by to byla klasika jako u ostatních 6válců od bmw, nějaké momenty, 2x90° a jezdíš. Protože pokud by to mělo vychladnout před finálním dotáhnutím, tak to bude popsáno stejně jako třeba povolení šroubu po prvních 80Nm a těch 50Nm je označených jinak a dole s vysvětlivkou, že to je po povolení šroubu.
Odpovědět