Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 TDS - mrtvé nad 2000
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
https://youtu.be/hDsmbzpfYcc
Multimetr jsem u sebe neměl, ale zhavicky se mi zdají celkem slabé. Červené byly(teda začaly být lehce červené na špičce) až tak po víc jak pěti sekundách. Čili zítra asi udělám nákup.
Jinak jen slabý dým z nespálené nafty jde od trubky k EGR ...
Plus na palubáku svítilo 14,5°C, čili nevím, jestli je zrovna moc chladno na takové chování..
Multimetr jsem u sebe neměl, ale zhavicky se mi zdají celkem slabé. Červené byly(teda začaly být lehce červené na špičce) až tak po víc jak pěti sekundách. Čili zítra asi udělám nákup.
Jinak jen slabý dým z nespálené nafty jde od trubky k EGR ...
Plus na palubáku svítilo 14,5°C, čili nevím, jestli je zrovna moc chladno na takové chování..
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
to nemá ani snahu.. jde nafta ke vstřikům?
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Už funguju
Vačka nosem dolů... Kkt hlupy
Ale stejně mi přijde divné ta procedura ohledně dotahování hlavy po zahřátí motoru
nikde tam není nic o tom, že má hlava vychladnout po tom zahřívání..

Ale stejně mi přijde divné ta procedura ohledně dotahování hlavy po zahřátí motoru

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
zahřeješ a za tepla dotáhneš.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Wtf? Já to předtím dotahoval až to vychladlo
boha... no, takže zítra zas zahřát a dotáhnout.. no, tady asi byla chyba... DÍKY!
Konkrétněji Spejbl to tu psal... "Za tepla nééé. Nech to vychladnout a pak.
Záleží jaké si dával šrouby, určitě bych to ještě pak jednou zkontroloval jestli se nepovolily, po nějaké zkušební jízdě kdy to pořádně prohřeješ a vystřídáš různé zátěže motoru.
A mazal si závity olejem, nějak normálně?
ono to namazání hodně ovlivní utahovací moment."

Konkrétněji Spejbl to tu psal... "Za tepla nééé. Nech to vychladnout a pak.
Záleží jaké si dával šrouby, určitě bych to ještě pak jednou zkontroloval jestli se nepovolily, po nějaké zkušební jízdě kdy to pořádně prohřeješ a vystřídáš různé zátěže motoru.
A mazal si závity olejem, nějak normálně?

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
patrike39 - díky tedy, teď mi odepsali z elring, že opravdu je to tak, jak jsi psal ty
Takže tedy - 80Nm, povolit o 1/2 otáčky, 50Nm, 90°, 90°, nastartovat na 25 minut, na zahřátém motoru udělat dalších 90°.
Zpráva hír -> https://photos.app.goo.gl/aWmWrp6zkxU5h2ca7

Takže tedy - 80Nm, povolit o 1/2 otáčky, 50Nm, 90°, 90°, nastartovat na 25 minut, na zahřátém motoru udělat dalších 90°.
Zpráva hír -> https://photos.app.goo.gl/aWmWrp6zkxU5h2ca7
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
vypuk: ano přesně tak to je, a z prdele bych ti to nepsal
... tds neni jak ty novodobé motory.. to je uplně jiná mechanika.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Víš jak, tohle bych mohl posoudit, kdybych těch motorů udělal víc než jen 2x tds
Čili 20km, hadice není tvrdá, vypadá to tedy na úspěšné završení tohohle příběhu. Šrouby zkusím pak někdy ještě zkontrolovat
Ale klasika sklerotik - zapomněl jsem zas přišroubovat sponu na hadici k turbu, už podruhé 



Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Mno, smysl nesmysl, má to tak být a taky, že už to tak je
Trubky v cajku, auto taky. Konečně jezdím jako člověk 


Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
A bez dvou dnů to trvalo jen krásných 8 měsíců.
Ale je fajn, že si se něco přiučil.


Ale je fajn, že si se něco přiučil.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Mno, tenhle rok se opravdu "vyvedl", to je pravda
Ještě, že jsem to neřešil opravdu těch 8 měsíců vkuse, to by mě asi trefilo.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
tak snad ti to ted vydrží dokud budeš auto mít 

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
https://photos.app.goo.gl/A2ffnve67MYhboDd6
Plus takový fuckup co se mi "povedl".. a to jsem ten kabel držel při utahování a byl volnej
Vytáhnuto, zaizolováno, chyba pryč, motor už 100% cajk.
Plus takový fuckup co se mi "povedl".. a to jsem ten kabel držel při utahování a byl volnej

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
to se stává často 

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Tak jsem si počkal, kolik jsem chodí odborníků na motory, aby se někdo vyjádřil, ale......... 
Pánové, utahovat hliníkovou teplou hlavu válců, může jen diletant......
A to, že přijde jakýsi oficiální mail obchodního zástupce firmy prodávající ND není přeci relevantní. Kompetentni názor, bych bral člověka vysokoškolsky vzdělaného v strojním oboru.
To jen tak naokraj...... aby si tady někdo nebral mustr jak má něco dělat, podobně jako v tématu mazat /nemazat kolové šrouby kol.

Pánové, utahovat hliníkovou teplou hlavu válců, může jen diletant......
A to, že přijde jakýsi oficiální mail obchodního zástupce firmy prodávající ND není přeci relevantní. Kompetentni názor, bych bral člověka vysokoškolsky vzdělaného v strojním oboru.
To jen tak naokraj...... aby si tady někdo nebral mustr jak má něco dělat, podobně jako v tématu mazat /nemazat kolové šrouby kol.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
pane spejbl doporučuju vám tedy si pročíst knihu k tomto autě a pak také si pročíst původní neměckou příručku od BMW přímo pro tento motor a tam se dočtete že u motoru M51d25 (25 6 T1) se dotahuje 80nm , povolit o čtvrt otáčky a dotáhnout na cca 55nm), pak všechny dothnout o 90° , znovu o 90° , zahřát motor 25minut a za tepla znovu dotáhnout o 90°.. tohle není railový motor s nízkým tlakem ve válcích ale komůrkáč který má tlaky daleko větší což vyžaduje jiný postup montáže než jiné motory 

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

Utahovat horkou Al hlavu válců, která je v extenzi, tedy roztažená, na vyšku větší mi prostě nedává smysl ji utahovat.
Příručku pohledám

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Jestli je někdo diletant nebo ne, bych tady neřešil. Ovšem nikde není psané, že by ten motor měl vychladnout a k tomu "..,že přijde jakýsi oficiální mail obchodního zástupce firmy prodávající ND není přeci relevantní.".. Pokud máš FB, koukni se podle jména co tam dotyčný má
Měl by to být nějaký školitel přes Elring produkty a někdo, kdo dělá pro mechaniky workshopy. Zrovna ten by měl vědět opravdu přesně, pro co jsou dané produkty dělané nebo alespoň mít přístup k interním materiálům(které jsou trošku podrobnější), ne?
A jelikož se opravdu ani jeden návod k těsněním, autodata či jiné zdroje nezmiňují o tom vychladnutí, tak to asi nějaký důvod mít zřejmě bude, jinak by to byla klasika jako u ostatních 6válců od bmw, nějaké momenty, 2x90° a jezdíš. Protože pokud by to mělo vychladnout před finálním dotáhnutím, tak to bude popsáno stejně jako třeba povolení šroubu po prvních 80Nm a těch 50Nm je označených jinak a dole s vysvětlivkou, že to je po povolení šroubu.

Měl by to být nějaký školitel přes Elring produkty a někdo, kdo dělá pro mechaniky workshopy. Zrovna ten by měl vědět opravdu přesně, pro co jsou dané produkty dělané nebo alespoň mít přístup k interním materiálům(které jsou trošku podrobnější), ne?
A jelikož se opravdu ani jeden návod k těsněním, autodata či jiné zdroje nezmiňují o tom vychladnutí, tak to asi nějaký důvod mít zřejmě bude, jinak by to byla klasika jako u ostatních 6válců od bmw, nějaké momenty, 2x90° a jezdíš. Protože pokud by to mělo vychladnout před finálním dotáhnutím, tak to bude popsáno stejně jako třeba povolení šroubu po prvních 80Nm a těch 50Nm je označených jinak a dole s vysvětlivkou, že to je po povolení šroubu.