Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Radim205D
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pon 09.04.2018 17:35

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#161 Příspěvek od Radim205D »

Jestli se nepletu Matty, tak u N52 se klapka otevře naplno při startu a pak je pořád otevřená full. Otačky se regulují Valvetronicem, možná že ten motorek co otáčí váčkou se opožďuje.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#162 Příspěvek od pavproch »

Umřitá žáŕoffka (byla celá černá) v pravém předním Angel Eye vyměněná + preventivně i ta druhá, v druhým woku. Akoráth sa přitem musí rozebrat málem půlka auta, no. A jedna nová stojí 11set (v autorizáku). Wočka sfítí a palubka nesfítí.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#163 Příspěvek od pavproch »

Btw, dyž sem neska seděl v autorizáku a čekal, až vyměnijou žároffky, taxem tam čuměl na propagační videja (smyčka v trvání asi hodina, od 1er přes 3er, 2er, 5er , 4er a 7er + ditto všechna X-ka. A za celou hodinu tam o jízdních vlastnostech nebylo (skoro) nic (kromě pár sekukund xDrive a zimní silnice), zato převážnou část doby trvání tam opěvovali Connected drive aj. chujoviny. Bože, kam až sem to klesla..... škoda, no....
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#164 Příspěvek od pavproch »

Dneska ve mně hrklo jak ve starých hodinách - sem byl cca 300 km od domova (kde sou druhé klíče od auta) a jaxem šel k bramborovi2, taxem z kapsy vytahoval šnuptýchl a přitom mi vypadl klíč od auta a padnul na betonovou podlahu. Sem ho sebral, přišel k autu a CA nic, odemknout klíčem auto taky nešlo - zřejmě jak ten klíč padnul na zem, taxe v něm hnula baterka a byl bez signálu. A já 300 km od baráku a druhého klíče. Taxem se snažil do toho klíče dostat dovnitř abych nějak zahýbal s tou baterkou .... a aniž bych stihnul ho otevřít najednou začal fungovat. Uffff. Ode dneška jezdím už vždy s oběma klíči.... (čti - starý panikář ve mně: co když to nebyla pohnutá baterka, ale nějaká jiná zrada v tom "prvním" klíči....) :idea:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#165 Příspěvek od JaraX »

když jsem si bral G11 na víkend tak jsem čekal jak mi řeknou co zlepšili na podvozku atd.-
"co bych měl o tom autě vědět"
"pane má to 30 barev podsvícení interieru!!!!!"
"dobrý, tak mi tam dejte oranžovou a dál mě to nezajímá" :D
podle toho dnes lidi kupují auta,

jinak i kdybys vyndal z klíčku baterku, nebo ho utopil, čip pro immo zůstane furt aktivní, otevřeš mechanicky planžetou, přiložíš ke sloupku řízení resp vložíš do slotu a jedeš, není třeba se bát. navíc třeba u E65 klíčky zvládaj u vyprání v pračce, to by mohl i E9x klíček.
vozit oba klíče mi přijde jako blbost, je to pak pravděpodobný že ztratíš/zamčeš si oba klíče.
doporučuju vozit jen hlavní klíček, a pokud jsi pan opatrný, tak voz peněženkový, jen taková ta plastová plažetka co si strčíš do peněženky, k mobilu, atd a v případě že bys přišel o hlavní klíček (nebo ho zamčel do auta) si můžeš peněženkový vytáhnout, odemčít ním, vložit do adaptéru a frčíš. další možnost je peněženkový klíč někam "zašít" např do obalu zpětného zrcátka, někam pod nějaky plast, apod, prostě něco co tě v nouzi zachrání, ale nesmí ti na to nikdo přijít :) dal by se třeba přilepit izolačkou do okýnka podběhu ke straně světla, a do podběhu vyvíst malé lanko/provázek s očkem na prst. v připadě nouze strčíš ruku nad kolo, navlečeš na prst, vytáhneš z podběhu a je to. vymyslet se dá kde co.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#166 Příspěvek od pavproch »

Kuju.

Jo, sem nějak zapomjééél sem dát "ucelený" přehled spotřeby brambora2 za prvních 15tis km s ním = průměr podle knihy jízd přesně 11.74 na sto. Tožtak, no. Ale.... furt mám tak nějak pocit, že brambora2 nehoním tolik, jaxem "drtíval" brambora1.... asi stárnu a měkknu.... :idea:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#167 Příspěvek od MattyX Moderátor »

To je slušný, to mám s 335i po městě dlouhodobý průměr :D
Buď jezdíš krátký trasy a nebo pořád s nohou na podlaze :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#168 Příspěvek od pavproch »

Dlouhé trasy ale se zanícením pro věc. První nádrž (dyž sem vezl brambora2 od původního majitele) padla dokonce s průměrem asi 16, následně sem se ale dost "zklidnil".

A liju do toho výhradně MaxxMotion100 nebo Vervu 100.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#169 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Tak pokud jedeš dálnici maximálně na 4q tak to chápu :D Pak to má logiku :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#170 Příspěvek od pavproch »

Mno, je pravda že ani na dálnici se šestka u mně moc často neřadí ..... :twisted:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#171 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:Chlopi, poraďte, prosím, pokud vás něco napadne. Kuju už předem.

Brambor2 (N52B30) od doby co je můj neměl (mnou) udělaný servis motoru (ten sem dělal až fčíl při 90tis km - velký, preventivní) a celou tu dobu (15tis km) "blbnul" (pod plným plynem cca ve 4.5tis otáček poměrně výrazné zhoupnutí v tahu - zabral výrazně víc). Okamžitě po servisu 90tis tohle zmizelo a už se neobjevuje, táhne nádherně lineárně od volnoběhu až po redline).

Ale asi 2tis km po tom servisu se objevila (a furt se drží) jiná zapeklitost: při velmi jemné práci s plynem (čti: jedu na absolutní plynulost/hladkost jízdy) jakoby "zůstává viset" pedál plynu - plynule přidám a sekundu se (skoro) nic neděje, potom teprv začnou růst otáčky, ale o to razantněji; uberu plyn a jakoby sekundu to ještě drželo otáčky (pod plynem), než začnou padat dolů (brzdit motorem) - prostě nereaguje to fčíl tak lineárně a přímočaře (jako by se ten motor rozmýšlel jestli to myslím vážně, ten signál plynovým pedálem) jak to reagovalo předtím a jak reaguje i N52B30 v m4Zlikovi....

Je to ale sotva znatelné, opravdu na hranici rozpoznatelnosti. O to víc mě to sere.

Navíc, dělá to (zřejmě) jen když je plus 8 až 15, když je chladněji, tak (zřejmě) ne.

Nenapadá někoho něco, po čem jít?

Žeby zůstávala "viset" palivová pumpa?
Žeby někde "fouklo" těsnění pod sáním?


Servis 90tis km byl: wolej (CFS), filtry, sfíčky, cívky, vstřiky atd.
Dodatek: Jo, není tam něco úplně 100% v pořádku - když to cítím, že to blbne, taxe vtu chvíli volnoběh drží někde na 800-900 toček, zatímco, když to neblbne, tak je 600. Aspoň mám čím se bavit, hledat, zkoumat, vyměňovat. Věřím, že časem na to přijdu.... akorát nevím kdy a kolik to bude stát. Ale co už.
Bzuker
Registrovaný
Příspěvky: 615
Registrován: pát 15.06.2007 00:00
Bydliště: PRG

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#172 Příspěvek od Bzuker »

není tu nějaký bmw master v Praze a okolí kdo by si poslechnul moji N52? chtěl bych mít jistotu jestli tomu není třeba kouknout na zub, nějaké svíčky a cívky jsem už dělal, taky těsnění víka a olejový domek a uvažuju o separátoru ale vlastně nevím jak má správně znít N52 když se otevře kapota.
Kromě toho mám pocit že je trochu slyšet převodovka na 1. 2. a trochu 3. stupeň v nižších rychlostech, je to takové mechanické bzučení, když šlápnu na spojku tak to přestane.

Chtěl bych někoho kdo už se v tom trochu vyzná.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#173 Příspěvek od pavproch »

Jsem dneska asi "blbý", zaboha nedokážu v ETK najít váhu vzduchu pro N52B30, neví někdo, kde je schovaná?
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#174 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Tady #3
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#175 Příspěvek od pavproch »

Kuju.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#176 Příspěvek od pavproch »

A ještě jdna otázka k té váze vzduchu pro N52B30 - je vyměnitelná "plug and play" nebo sa musí nová inicializovat / registrovat v SW auta?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#177 Příspěvek od pavproch »

Tak brambor2, teda jeho N52B30 zežral přesně 1 litr CFS na přesně 5000km. Je vidět, že podzim = pomaleji, ne furt v redline a venku není hic = žere toho míň (v létě i litr = 3kkm). Asi fuckt budu muset udělat při dalším servisu i ten separátor.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#178 Příspěvek od pavproch »

Sebekřitika: Nějak začínám mít pocit, že to už (lehce) přeháním s péčí ..... :idea:

Jaxe tady ve vedlejším vlákně píše že (zřejmě s dýzlem) se jezdí denně trasy 1 až 3 km, tak já dyž brambora2 startuju quli přesunu kratšímu než 15km, třeba dyž jedu z domu do práce = 2.5km, tak schválně vždycky jedu naokolo (i třeba dvakrát) = aspoň 15km, aby se N52B30 po každém startu dostatečně prohřál/zahřál.... :twisted:
ugurundu
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: ned 05.05.2013 00:00

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#179 Příspěvek od ugurundu »

2,5 km? :D by se ti vyplatilo jezdit taxikem :DD
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: N52B30 e90 preface - brambor2

#180 Příspěvek od Filozof »

já jezdím 4km ale stejně často přes město kde stojím na volnoběh 4-5min tam je auto prohřáté už ...nakoupím jídlo v obchodě a pokračuji .... často 3x týdně točím chalupu s dětma takže naštěstí je to dalších 12km a večer zpátky 12km. PAk klidně s lítačkou po městě dám 30-40km za ten den ...se to ani nezdá....

Jinak by se hodil dálkový start někde levně sehnat ... se říká ideálně 10min nechat auto prohřát na volnoběh ... s ofukem oken ...pak těch 60-75celsia bohatě stačí na pomalou jízdu do práce ...přes semafory to je dalších 8-10min ...

Odpoledne zase start .... 10min před koncem a pak v klidu domů....auto se vždy prohřeje.

Když vyjimečně spěchám tak auto má cca 80-85 u práce ... což není moc ...ale benzínu to nijak neškodí...

Základ je 1-2x týdně projet auto pořádně do omezovače ...a propálit usazeniny v katalyzátorech ...to dělám prostě po ohřátí plnej do omezovače ... 1-2-3 ... několikrát ... at se vypeče pěkně ... auto jezdí čistě a svěže...je cítit že pak i lehce noha na plynu a auto má sílu a jede ... i v klidu. 8-) :lol: :driver:
Odpovědět