Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Jestli se nepletu Matty, tak u N52 se klapka otevře naplno při startu a pak je pořád otevřená full. Otačky se regulují Valvetronicem, možná že ten motorek co otáčí váčkou se opožďuje.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Umřitá žáŕoffka (byla celá černá) v pravém předním Angel Eye vyměněná + preventivně i ta druhá, v druhým woku. Akoráth sa přitem musí rozebrat málem půlka auta, no. A jedna nová stojí 11set (v autorizáku). Wočka sfítí a palubka nesfítí.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Btw, dyž sem neska seděl v autorizáku a čekal, až vyměnijou žároffky, taxem tam čuměl na propagační videja (smyčka v trvání asi hodina, od 1er přes 3er, 2er, 5er , 4er a 7er + ditto všechna X-ka. A za celou hodinu tam o jízdních vlastnostech nebylo (skoro) nic (kromě pár sekukund xDrive a zimní silnice), zato převážnou část doby trvání tam opěvovali Connected drive aj. chujoviny. Bože, kam až sem to klesla..... škoda, no....
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Dneska ve mně hrklo jak ve starých hodinách - sem byl cca 300 km od domova (kde sou druhé klíče od auta) a jaxem šel k bramborovi2, taxem z kapsy vytahoval šnuptýchl a přitom mi vypadl klíč od auta a padnul na betonovou podlahu. Sem ho sebral, přišel k autu a CA nic, odemknout klíčem auto taky nešlo - zřejmě jak ten klíč padnul na zem, taxe v něm hnula baterka a byl bez signálu. A já 300 km od baráku a druhého klíče. Taxem se snažil do toho klíče dostat dovnitř abych nějak zahýbal s tou baterkou .... a aniž bych stihnul ho otevřít najednou začal fungovat. Uffff. Ode dneška jezdím už vždy s oběma klíči.... (čti - starý panikář ve mně: co když to nebyla pohnutá baterka, ale nějaká jiná zrada v tom "prvním" klíči....) 

Re: N52B30 e90 preface - brambor2
když jsem si bral G11 na víkend tak jsem čekal jak mi řeknou co zlepšili na podvozku atd.-
"co bych měl o tom autě vědět"
"pane má to 30 barev podsvícení interieru!!!!!"
"dobrý, tak mi tam dejte oranžovou a dál mě to nezajímá"
podle toho dnes lidi kupují auta,
jinak i kdybys vyndal z klíčku baterku, nebo ho utopil, čip pro immo zůstane furt aktivní, otevřeš mechanicky planžetou, přiložíš ke sloupku řízení resp vložíš do slotu a jedeš, není třeba se bát. navíc třeba u E65 klíčky zvládaj u vyprání v pračce, to by mohl i E9x klíček.
vozit oba klíče mi přijde jako blbost, je to pak pravděpodobný že ztratíš/zamčeš si oba klíče.
doporučuju vozit jen hlavní klíček, a pokud jsi pan opatrný, tak voz peněženkový, jen taková ta plastová plažetka co si strčíš do peněženky, k mobilu, atd a v případě že bys přišel o hlavní klíček (nebo ho zamčel do auta) si můžeš peněženkový vytáhnout, odemčít ním, vložit do adaptéru a frčíš. další možnost je peněženkový klíč někam "zašít" např do obalu zpětného zrcátka, někam pod nějaky plast, apod, prostě něco co tě v nouzi zachrání, ale nesmí ti na to nikdo přijít
dal by se třeba přilepit izolačkou do okýnka podběhu ke straně světla, a do podběhu vyvíst malé lanko/provázek s očkem na prst. v připadě nouze strčíš ruku nad kolo, navlečeš na prst, vytáhneš z podběhu a je to. vymyslet se dá kde co.
"co bych měl o tom autě vědět"
"pane má to 30 barev podsvícení interieru!!!!!"
"dobrý, tak mi tam dejte oranžovou a dál mě to nezajímá"

podle toho dnes lidi kupují auta,
jinak i kdybys vyndal z klíčku baterku, nebo ho utopil, čip pro immo zůstane furt aktivní, otevřeš mechanicky planžetou, přiložíš ke sloupku řízení resp vložíš do slotu a jedeš, není třeba se bát. navíc třeba u E65 klíčky zvládaj u vyprání v pračce, to by mohl i E9x klíček.
vozit oba klíče mi přijde jako blbost, je to pak pravděpodobný že ztratíš/zamčeš si oba klíče.
doporučuju vozit jen hlavní klíček, a pokud jsi pan opatrný, tak voz peněženkový, jen taková ta plastová plažetka co si strčíš do peněženky, k mobilu, atd a v případě že bys přišel o hlavní klíček (nebo ho zamčel do auta) si můžeš peněženkový vytáhnout, odemčít ním, vložit do adaptéru a frčíš. další možnost je peněženkový klíč někam "zašít" např do obalu zpětného zrcátka, někam pod nějaky plast, apod, prostě něco co tě v nouzi zachrání, ale nesmí ti na to nikdo přijít

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Kuju.
Jo, sem nějak zapomjééél sem dát "ucelený" přehled spotřeby brambora2 za prvních 15tis km s ním = průměr podle knihy jízd přesně 11.74 na sto. Tožtak, no. Ale.... furt mám tak nějak pocit, že brambora2 nehoním tolik, jaxem "drtíval" brambora1.... asi stárnu a měkknu....
Jo, sem nějak zapomjééél sem dát "ucelený" přehled spotřeby brambora2 za prvních 15tis km s ním = průměr podle knihy jízd přesně 11.74 na sto. Tožtak, no. Ale.... furt mám tak nějak pocit, že brambora2 nehoním tolik, jaxem "drtíval" brambora1.... asi stárnu a měkknu....

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
To je slušný, to mám s 335i po městě dlouhodobý průměr
Buď jezdíš krátký trasy a nebo pořád s nohou na podlaze

Buď jezdíš krátký trasy a nebo pořád s nohou na podlaze

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Dlouhé trasy ale se zanícením pro věc. První nádrž (dyž sem vezl brambora2 od původního majitele) padla dokonce s průměrem asi 16, následně sem se ale dost "zklidnil".
A liju do toho výhradně MaxxMotion100 nebo Vervu 100.
A liju do toho výhradně MaxxMotion100 nebo Vervu 100.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Tak pokud jedeš dálnici maximálně na 4q tak to chápu
Pak to má logiku 


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Mno, je pravda že ani na dálnici se šestka u mně moc často neřadí ..... 

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Dodatek: Jo, není tam něco úplně 100% v pořádku - když to cítím, že to blbne, taxe vtu chvíli volnoběh drží někde na 800-900 toček, zatímco, když to neblbne, tak je 600. Aspoň mám čím se bavit, hledat, zkoumat, vyměňovat. Věřím, že časem na to přijdu.... akorát nevím kdy a kolik to bude stát. Ale co už.pavproch píše:Chlopi, poraďte, prosím, pokud vás něco napadne. Kuju už předem.
Brambor2 (N52B30) od doby co je můj neměl (mnou) udělaný servis motoru (ten sem dělal až fčíl při 90tis km - velký, preventivní) a celou tu dobu (15tis km) "blbnul" (pod plným plynem cca ve 4.5tis otáček poměrně výrazné zhoupnutí v tahu - zabral výrazně víc). Okamžitě po servisu 90tis tohle zmizelo a už se neobjevuje, táhne nádherně lineárně od volnoběhu až po redline).
Ale asi 2tis km po tom servisu se objevila (a furt se drží) jiná zapeklitost: při velmi jemné práci s plynem (čti: jedu na absolutní plynulost/hladkost jízdy) jakoby "zůstává viset" pedál plynu - plynule přidám a sekundu se (skoro) nic neděje, potom teprv začnou růst otáčky, ale o to razantněji; uberu plyn a jakoby sekundu to ještě drželo otáčky (pod plynem), než začnou padat dolů (brzdit motorem) - prostě nereaguje to fčíl tak lineárně a přímočaře (jako by se ten motor rozmýšlel jestli to myslím vážně, ten signál plynovým pedálem) jak to reagovalo předtím a jak reaguje i N52B30 v m4Zlikovi....
Je to ale sotva znatelné, opravdu na hranici rozpoznatelnosti. O to víc mě to sere.
Navíc, dělá to (zřejmě) jen když je plus 8 až 15, když je chladněji, tak (zřejmě) ne.
Nenapadá někoho něco, po čem jít?
Žeby zůstávala "viset" palivová pumpa?
Žeby někde "fouklo" těsnění pod sáním?
Servis 90tis km byl: wolej (CFS), filtry, sfíčky, cívky, vstřiky atd.
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
není tu nějaký bmw master v Praze a okolí kdo by si poslechnul moji N52? chtěl bych mít jistotu jestli tomu není třeba kouknout na zub, nějaké svíčky a cívky jsem už dělal, taky těsnění víka a olejový domek a uvažuju o separátoru ale vlastně nevím jak má správně znít N52 když se otevře kapota.
Kromě toho mám pocit že je trochu slyšet převodovka na 1. 2. a trochu 3. stupeň v nižších rychlostech, je to takové mechanické bzučení, když šlápnu na spojku tak to přestane.
Chtěl bych někoho kdo už se v tom trochu vyzná.
Kromě toho mám pocit že je trochu slyšet převodovka na 1. 2. a trochu 3. stupeň v nižších rychlostech, je to takové mechanické bzučení, když šlápnu na spojku tak to přestane.
Chtěl bych někoho kdo už se v tom trochu vyzná.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Jsem dneska asi "blbý", zaboha nedokážu v ETK najít váhu vzduchu pro N52B30, neví někdo, kde je schovaná?
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Tady #3
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
A ještě jdna otázka k té váze vzduchu pro N52B30 - je vyměnitelná "plug and play" nebo sa musí nová inicializovat / registrovat v SW auta?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Tak brambor2, teda jeho N52B30 zežral přesně 1 litr CFS na přesně 5000km. Je vidět, že podzim = pomaleji, ne furt v redline a venku není hic = žere toho míň (v létě i litr = 3kkm). Asi fuckt budu muset udělat při dalším servisu i ten separátor.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N52B30 e90 preface - brambor2
Sebekřitika: Nějak začínám mít pocit, že to už (lehce) přeháním s péčí .....
Jaxe tady ve vedlejším vlákně píše že (zřejmě s dýzlem) se jezdí denně trasy 1 až 3 km, tak já dyž brambora2 startuju quli přesunu kratšímu než 15km, třeba dyž jedu z domu do práce = 2.5km, tak schválně vždycky jedu naokolo (i třeba dvakrát) = aspoň 15km, aby se N52B30 po každém startu dostatečně prohřál/zahřál....

Jaxe tady ve vedlejším vlákně píše že (zřejmě s dýzlem) se jezdí denně trasy 1 až 3 km, tak já dyž brambora2 startuju quli přesunu kratšímu než 15km, třeba dyž jedu z domu do práce = 2.5km, tak schválně vždycky jedu naokolo (i třeba dvakrát) = aspoň 15km, aby se N52B30 po každém startu dostatečně prohřál/zahřál....

Re: N52B30 e90 preface - brambor2
2,5 km?
by se ti vyplatilo jezdit taxikem :DD

Re: N52B30 e90 preface - brambor2
já jezdím 4km ale stejně často přes město kde stojím na volnoběh 4-5min tam je auto prohřáté už ...nakoupím jídlo v obchodě a pokračuji .... často 3x týdně točím chalupu s dětma takže naštěstí je to dalších 12km a večer zpátky 12km. PAk klidně s lítačkou po městě dám 30-40km za ten den ...se to ani nezdá....
Jinak by se hodil dálkový start někde levně sehnat ... se říká ideálně 10min nechat auto prohřát na volnoběh ... s ofukem oken ...pak těch 60-75celsia bohatě stačí na pomalou jízdu do práce ...přes semafory to je dalších 8-10min ...
Odpoledne zase start .... 10min před koncem a pak v klidu domů....auto se vždy prohřeje.
Když vyjimečně spěchám tak auto má cca 80-85 u práce ... což není moc ...ale benzínu to nijak neškodí...
Základ je 1-2x týdně projet auto pořádně do omezovače ...a propálit usazeniny v katalyzátorech ...to dělám prostě po ohřátí plnej do omezovače ... 1-2-3 ... několikrát ... at se vypeče pěkně ... auto jezdí čistě a svěže...je cítit že pak i lehce noha na plynu a auto má sílu a jede ... i v klidu.

Jinak by se hodil dálkový start někde levně sehnat ... se říká ideálně 10min nechat auto prohřát na volnoběh ... s ofukem oken ...pak těch 60-75celsia bohatě stačí na pomalou jízdu do práce ...přes semafory to je dalších 8-10min ...
Odpoledne zase start .... 10min před koncem a pak v klidu domů....auto se vždy prohřeje.
Když vyjimečně spěchám tak auto má cca 80-85 u práce ... což není moc ...ale benzínu to nijak neškodí...
Základ je 1-2x týdně projet auto pořádně do omezovače ...a propálit usazeniny v katalyzátorech ...to dělám prostě po ohřátí plnej do omezovače ... 1-2-3 ... několikrát ... at se vypeče pěkně ... auto jezdí čistě a svěže...je cítit že pak i lehce noha na plynu a auto má sílu a jede ... i v klidu.


