Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
fedo01
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: úte 17.04.2012 00:00

E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje

#1 Příspěvek od fedo01 »

Zdravím, chtel bych se zeptat jestli nebudete mít někdo nápad. Manželce začala poměrně dost bastit 530d olej. 1l na cca 3tkm. Zároveň s tím začaly problémy s DPF. Koncovky výfuku jsou černé. Přisuzují to spalování oleje. Turbo? Těsnění driku ventilu???Díky za rady
scratik
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: stř 10.06.2020 12:03

Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje

#2 Příspěvek od scratik »

Ahoj,
prvne bych zacal dukladnou diagnostikou, jestli tam nahodou neni nejaka chyba, ktera by te navedla.

Pokud ne, co se tyce spotreby oleje:
- kontrolou sani jestli tam nahodou neni olej, pokud ano je to pravdepodobne od turba, ktere propousti (dost casta zavada)
- kontrolou/vymenou filtru na odvetrani klikovky

Tyhle motory vetsinou namji problem se spotrebou oleje prez spalovaci prostor.

Cerne koncovky vyfuku mohou a nemusi souviset, staci aby jsi mel jednu spatnou zhavici a regenerace se nespousti.
Toto ti ale vsechno rekne diagnostika
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje

#3 Příspěvek od horan »

Nebo začít odlucovacem oleje. Pravděpodobně ještě původní. Investice pár korun. Samozřejmě na turbo kouknout můžeš, ale pokud je odlučovač KO, tak je beztak vše plne oleje.
Vanessa_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 426
Registrován: pon 18.06.2007 00:00

Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje

#4 Příspěvek od Vanessa_CZ »

Horane jak jsi to myslel s tema edc tlumicema v cem ty repasy nejsou dokonaly? Dik
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje

#5 Příspěvek od horan »

SZ ať to tu nezasirame.
scratik
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: stř 10.06.2020 12:03

Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje

#6 Příspěvek od scratik »

kontrolou/vymenou filtru na odvetrani klikovky jsme mel na mysli odlucovac oleje :-)
Uživatelský avatar
abcent500
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: sob 13.02.2016 01:00
Bydliště: Graz

Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje

#7 Příspěvek od abcent500 »

Taky muze byt pokud manzelka jezdi kolem komina a auto nema sanci zregenerovat. Spousti casto regeneraci, ktera se nedokonci - vstrikuje smes nafty a oleje pro vypaleni sazi. Kdyz to dela pri kazde jizde, pak se to projevi i na hladine oleje.
fedo01
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: úte 17.04.2012 00:00

Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje

#8 Příspěvek od fedo01 »

horan píše:Nebo začít odlucovacem oleje. Pravděpodobně ještě původní. Investice pár korun. Samozřejmě na turbo kouknout můžeš, ale pokud je odlučovač KO, tak je beztak vše plne oleje.
Jak zjistím že je ten odlucovac KO?
Uživatelský avatar
abcent500
Registrovaný
Příspěvky: 365
Registrován: sob 13.02.2016 01:00
Bydliště: Graz

Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje

#9 Příspěvek od abcent500 »

Nezjistis. Proste ho vymen, pokud si to nikdy nedelal a sleduj stav oleje.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje

#10 Příspěvek od Jirke »

Ja ho na E61 525d LCI menil na cca 400.000km, prinos zadnej.
fedo01
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: úte 17.04.2012 00:00

Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje

#11 Příspěvek od fedo01 »

Jirke píše:Ja ho na E61 525d LCI menil na cca 400.000km, prinos zadnej.
Z jakého důvodu jsi měnil??? Taky kvuli spotřebě oleje??? Myslel jsem že od nějaké doby uz je ten odlučovač " bezudrzbovy "
rhinos
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: pon 16.03.2015 01:00

Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje

#12 Příspěvek od rhinos »

asi jako doživotní olej v převodovce nebo longlife výměny oleje v motoru ;)
fedo01
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: úte 17.04.2012 00:00

Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje

#13 Příspěvek od fedo01 »

Jo to chápu. Doživotní věci neuznávám. Jen jsem myslel ze že dá vyzkoušet funkčnost
Jindriseek1
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Haná

Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje

#14 Příspěvek od Jindriseek1 »

No já teda nevím, ale ten odlučovač je jen takovej labyrint, kde ty plyny pouze jakoby víří, tam se nemá co posrat jako třeba ten filc co byl u e39. Na e60 jsem ten odlučovač koupil novej a úplně k hovnu. Tím to teda určitě nebude.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje

#15 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Dříve byly ty odlučovače (Ölabscheider) s provázkovým filtrem, potom s filcem překrytým odolným molitanem (Filzvlies). Výměna tohoto filtru by se měla provést při každé třetí výměně oleje. Ale v uživatelském manuálu to nikde napsáno nebylo. Výrobce předpokládal, že každý majitel bude měnit olej v servisu a mechanici u BMW to už dobře vědí. U mojí bývalé E39/530dA byl ten provázkový filtr tak "zatemovaný" karbonem, že ani směs petrolej + Konkor101 + týden neuvolnil skoro nic a následovala koupě nového filtru.

Obrázek
vlevo novější, vpravo starší

Potom se inženýři "zamysleli" a tento problematický filtrační díl nahradili "bezúdržbovým labyrintem". Ten labyrint gravitačním způsobem odloučí olej, kdy vzduch z klikové skříně vstupuje do sání motoru a odloučený olej se vrací do olejové vany. Ty nečistoty a kousíčky karbonu, které se na starém typu filtrace zachytávaly buď vletí do sání, nebo je rozemele olejové čerpadlo a zachytí olejový filtr. Co je správně asi pochopí každý.
Obrázek
současné provedení

Ale je tam jedna součástka, která se i u toho "bezúdržbového" může pokazit - je to gumová membrána, je u všech provedení stejná a je to ten kousek červené gumy viz foto výše. Tato membrána totiž zabezpečuje jednosměrné proudění odsávaných par z klikové skříně. Pokud bude membrána prasklá, nebo kvůli kousíćku (šupince) karbonu nepřiléhá a netěsní, nebude se konat žádné odlučování oleje. A veškerý obsah par z klikové skříně bude odsáván do sání motoru a zde se účastnit spalovacího procesu. Kontrola je jednoduchá, stačí příslušný díl profouknout ústy => jedním směrem to jde, obráceně NE.
:D
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2610
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje

#16 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

starML: dovolil bych si drobnou veřejnou pochvalu... :-) v mým očích jsi takový "poklad" zdejšího fóra...kloubouk dolu, jak vytrvale a profesionálně radíš k různým problémům.
fedo01
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: úte 17.04.2012 00:00

Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje

#17 Příspěvek od fedo01 »

Tak jsem ventil vyndal a ani jednou stranou ventil nejde profouknout. Je teda špatný? Z obou stran po fouknuti je slyšet jak membrána utěsni vývod vzduchu
starML píše:Dříve byly ty odlučovače (Ölabscheider) s provázkovým filtrem, potom s filcem překrytým odolným molitanem (Filzvlies). Výměna tohoto filtru by se měla provést při každé třetí výměně oleje. Ale v uživatelském manuálu to nikde napsáno nebylo. Výrobce předpokládal, že každý majitel bude měnit olej v servisu a mechanici u BMW to už dobře vědí. U mojí bývalé E39/530dA byl ten provázkový filtr tak "zatemovaný" karbonem, že ani směs petrolej + Konkor101 + týden neuvolnil skoro nic a následovala koupě nového filtru.

Obrázek
vlevo novější, vpravo starší

Potom se inženýři "zamysleli" a tento problematický filtrační díl nahradili "bezúdržbovým labyrintem". Ten labyrint gravitačním způsobem odloučí olej, kdy vzduch z klikové skříně vstupuje do sání motoru a odloučený olej se vrací do olejové vany. Ty nečistoty a kousíčky karbonu, které se na starém typu filtrace zachytávaly buď vletí do sání, nebo je rozemele olejové čerpadlo a zachytí olejový filtr. Co je správně asi pochopí každý.
Obrázek
současné provedení

Ale je tam jedna součástka, která se i u toho "bezúdržbového" může pokazit - je to gumová membrána, je u všech provedení stejná a je to ten kousek červené gumy viz foto výše. Tato membrána totiž zabezpečuje jednosměrné proudění odsávaných par z klikové skříně. Pokud bude membrána prasklá, nebo kvůli kousíćku (šupince) karbonu nepřiléhá a netěsní, nebude se konat žádné odlučování oleje. A veškerý obsah par z klikové skříně bude odsáván do sání motoru a zde se účastnit spalovacího procesu. Kontrola je jednoduchá, stačí příslušný díl profouknout ústy => jedním směrem to jde, obráceně NE.
:D
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje

#18 Příspěvek od starML Člen Klubu »

ObrázekMáš ještě to starší provedení s filtračními válečky, nebo spíše to novější s labyrintem viz. výše? Ale důležitá je ta funkce jednosměrného ventilu (ta červená guma) s vinutou pružinou na obrázcích vlevo. Ta pružina je dost silná, tak nevím, jestli Tvůj profuk a sání ústy je dost silné, aby ten odpor překonalo. Pokud přiložíš rty na okraje otvoru, odkud je ta guma vidět, mělo by být možné nasát vzduch. V opačném případě bude ucpaný ten nasávací otvor na druhé straně. Je sice zakryt čepičkou, ale ta je tam jen kvůli neproniknutí větších předmětů.

Mám na mysli tuto dírku na víčku vlevo.
Obrázek
fedo01
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: úte 17.04.2012 00:00

Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje

#19 Příspěvek od fedo01 »

Foukal jsem do toho z té venkovní strany a nic
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje

#20 Příspěvek od Jirke »

fedo01 píše:
Jirke píše:Ja ho na E61 525d LCI menil na cca 400.000km, prinos zadnej.
Z jakého důvodu jsi měnil??? Taky kvuli spotřebě oleje??? Myslel jsem že od nějaké doby uz je ten odlučovač " bezudrzbovy "
Menil jsem ho proto, že se tady o tom psalo a protože muj motor mel 400.000km a prostě sem tomu chtěl udělat dobře.
Spoteba oleje nebyla měřitelná !
Odpovědět