Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje
E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje
Zdravím, chtel bych se zeptat jestli nebudete mít někdo nápad. Manželce začala poměrně dost bastit 530d olej. 1l na cca 3tkm. Zároveň s tím začaly problémy s DPF. Koncovky výfuku jsou černé. Přisuzují to spalování oleje. Turbo? Těsnění driku ventilu???Díky za rady
Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje
Ahoj,
prvne bych zacal dukladnou diagnostikou, jestli tam nahodou neni nejaka chyba, ktera by te navedla.
Pokud ne, co se tyce spotreby oleje:
- kontrolou sani jestli tam nahodou neni olej, pokud ano je to pravdepodobne od turba, ktere propousti (dost casta zavada)
- kontrolou/vymenou filtru na odvetrani klikovky
Tyhle motory vetsinou namji problem se spotrebou oleje prez spalovaci prostor.
Cerne koncovky vyfuku mohou a nemusi souviset, staci aby jsi mel jednu spatnou zhavici a regenerace se nespousti.
Toto ti ale vsechno rekne diagnostika
prvne bych zacal dukladnou diagnostikou, jestli tam nahodou neni nejaka chyba, ktera by te navedla.
Pokud ne, co se tyce spotreby oleje:
- kontrolou sani jestli tam nahodou neni olej, pokud ano je to pravdepodobne od turba, ktere propousti (dost casta zavada)
- kontrolou/vymenou filtru na odvetrani klikovky
Tyhle motory vetsinou namji problem se spotrebou oleje prez spalovaci prostor.
Cerne koncovky vyfuku mohou a nemusi souviset, staci aby jsi mel jednu spatnou zhavici a regenerace se nespousti.
Toto ti ale vsechno rekne diagnostika
Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje
Nebo začít odlucovacem oleje. Pravděpodobně ještě původní. Investice pár korun. Samozřejmě na turbo kouknout můžeš, ale pokud je odlučovač KO, tak je beztak vše plne oleje.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 426
- Registrován: pon 18.06.2007 00:00
Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje
Horane jak jsi to myslel s tema edc tlumicema v cem ty repasy nejsou dokonaly? Dik
Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje
SZ ať to tu nezasirame.
Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje
kontrolou/vymenou filtru na odvetrani klikovky jsme mel na mysli odlucovac oleje 

Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje
Taky muze byt pokud manzelka jezdi kolem komina a auto nema sanci zregenerovat. Spousti casto regeneraci, ktera se nedokonci - vstrikuje smes nafty a oleje pro vypaleni sazi. Kdyz to dela pri kazde jizde, pak se to projevi i na hladine oleje.
Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje
Jak zjistím že je ten odlucovac KO?horan píše:Nebo začít odlucovacem oleje. Pravděpodobně ještě původní. Investice pár korun. Samozřejmě na turbo kouknout můžeš, ale pokud je odlučovač KO, tak je beztak vše plne oleje.
Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje
Nezjistis. Proste ho vymen, pokud si to nikdy nedelal a sleduj stav oleje.
Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje
Ja ho na E61 525d LCI menil na cca 400.000km, prinos zadnej.
Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje
Z jakého důvodu jsi měnil??? Taky kvuli spotřebě oleje??? Myslel jsem že od nějaké doby uz je ten odlučovač " bezudrzbovy "Jirke píše:Ja ho na E61 525d LCI menil na cca 400.000km, prinos zadnej.
Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje
asi jako doživotní olej v převodovce nebo longlife výměny oleje v motoru 

Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje
Jo to chápu. Doživotní věci neuznávám. Jen jsem myslel ze že dá vyzkoušet funkčnost
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 65
- Registrován: pon 30.01.2012 01:00
- Bydliště: Haná
Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje
No já teda nevím, ale ten odlučovač je jen takovej labyrint, kde ty plyny pouze jakoby víří, tam se nemá co posrat jako třeba ten filc co byl u e39. Na e60 jsem ten odlučovač koupil novej a úplně k hovnu. Tím to teda určitě nebude.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje
Dříve byly ty odlučovače (Ölabscheider) s provázkovým filtrem, potom s filcem překrytým odolným molitanem (Filzvlies). Výměna tohoto filtru by se měla provést při každé třetí výměně oleje. Ale v uživatelském manuálu to nikde napsáno nebylo. Výrobce předpokládal, že každý majitel bude měnit olej v servisu a mechanici u BMW to už dobře vědí. U mojí bývalé E39/530dA byl ten provázkový filtr tak "zatemovaný" karbonem, že ani směs petrolej + Konkor101 + týden neuvolnil skoro nic a následovala koupě nového filtru.

vlevo novější, vpravo starší
Potom se inženýři "zamysleli" a tento problematický filtrační díl nahradili "bezúdržbovým labyrintem". Ten labyrint gravitačním způsobem odloučí olej, kdy vzduch z klikové skříně vstupuje do sání motoru a odloučený olej se vrací do olejové vany. Ty nečistoty a kousíčky karbonu, které se na starém typu filtrace zachytávaly buď vletí do sání, nebo je rozemele olejové čerpadlo a zachytí olejový filtr. Co je správně asi pochopí každý.

současné provedení
Ale je tam jedna součástka, která se i u toho "bezúdržbového" může pokazit - je to gumová membrána, je u všech provedení stejná a je to ten kousek červené gumy viz foto výše. Tato membrána totiž zabezpečuje jednosměrné proudění odsávaných par z klikové skříně. Pokud bude membrána prasklá, nebo kvůli kousíćku (šupince) karbonu nepřiléhá a netěsní, nebude se konat žádné odlučování oleje. A veškerý obsah par z klikové skříně bude odsáván do sání motoru a zde se účastnit spalovacího procesu. Kontrola je jednoduchá, stačí příslušný díl profouknout ústy => jedním směrem to jde, obráceně NE.

vlevo novější, vpravo starší
Potom se inženýři "zamysleli" a tento problematický filtrační díl nahradili "bezúdržbovým labyrintem". Ten labyrint gravitačním způsobem odloučí olej, kdy vzduch z klikové skříně vstupuje do sání motoru a odloučený olej se vrací do olejové vany. Ty nečistoty a kousíčky karbonu, které se na starém typu filtrace zachytávaly buď vletí do sání, nebo je rozemele olejové čerpadlo a zachytí olejový filtr. Co je správně asi pochopí každý.

současné provedení
Ale je tam jedna součástka, která se i u toho "bezúdržbového" může pokazit - je to gumová membrána, je u všech provedení stejná a je to ten kousek červené gumy viz foto výše. Tato membrána totiž zabezpečuje jednosměrné proudění odsávaných par z klikové skříně. Pokud bude membrána prasklá, nebo kvůli kousíćku (šupince) karbonu nepřiléhá a netěsní, nebude se konat žádné odlučování oleje. A veškerý obsah par z klikové skříně bude odsáván do sání motoru a zde se účastnit spalovacího procesu. Kontrola je jednoduchá, stačí příslušný díl profouknout ústy => jedním směrem to jde, obráceně NE.

Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje
starML: dovolil bych si drobnou veřejnou pochvalu...
v mým očích jsi takový "poklad" zdejšího fóra...kloubouk dolu, jak vytrvale a profesionálně radíš k různým problémům.

Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje
Tak jsem ventil vyndal a ani jednou stranou ventil nejde profouknout. Je teda špatný? Z obou stran po fouknuti je slyšet jak membrána utěsni vývod vzduchu
starML píše:Dříve byly ty odlučovače (Ölabscheider) s provázkovým filtrem, potom s filcem překrytým odolným molitanem (Filzvlies). Výměna tohoto filtru by se měla provést při každé třetí výměně oleje. Ale v uživatelském manuálu to nikde napsáno nebylo. Výrobce předpokládal, že každý majitel bude měnit olej v servisu a mechanici u BMW to už dobře vědí. U mojí bývalé E39/530dA byl ten provázkový filtr tak "zatemovaný" karbonem, že ani směs petrolej + Konkor101 + týden neuvolnil skoro nic a následovala koupě nového filtru.
vlevo novější, vpravo starší
Potom se inženýři "zamysleli" a tento problematický filtrační díl nahradili "bezúdržbovým labyrintem". Ten labyrint gravitačním způsobem odloučí olej, kdy vzduch z klikové skříně vstupuje do sání motoru a odloučený olej se vrací do olejové vany. Ty nečistoty a kousíčky karbonu, které se na starém typu filtrace zachytávaly buď vletí do sání, nebo je rozemele olejové čerpadlo a zachytí olejový filtr. Co je správně asi pochopí každý.
současné provedení
Ale je tam jedna součástka, která se i u toho "bezúdržbového" může pokazit - je to gumová membrána, je u všech provedení stejná a je to ten kousek červené gumy viz foto výše. Tato membrána totiž zabezpečuje jednosměrné proudění odsávaných par z klikové skříně. Pokud bude membrána prasklá, nebo kvůli kousíćku (šupince) karbonu nepřiléhá a netěsní, nebude se konat žádné odlučování oleje. A veškerý obsah par z klikové skříně bude odsáván do sání motoru a zde se účastnit spalovacího procesu. Kontrola je jednoduchá, stačí příslušný díl profouknout ústy => jedním směrem to jde, obráceně NE.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje

Mám na mysli tuto dírku na víčku vlevo.

Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje
Foukal jsem do toho z té venkovní strany a nic
Re: E60 - 530d - vysoká spotřeba oleje
Menil jsem ho proto, že se tady o tom psalo a protože muj motor mel 400.000km a prostě sem tomu chtěl udělat dobře.fedo01 píše:Z jakého důvodu jsi měnil??? Taky kvuli spotřebě oleje??? Myslel jsem že od nějaké doby uz je ten odlučovač " bezudrzbovy "Jirke píše:Ja ho na E61 525d LCI menil na cca 400.000km, prinos zadnej.
Spoteba oleje nebyla měřitelná !