Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW ASK - pokus o domácí opravu

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#21 Příspěvek od xaler »

Já Severní Čechy, já vím, že oprava by byla lepší, ale je dost drahá a auto mi zatím ani nejezdí. Ty kondenzátory se ještě liší v teplotě a napětí, jaké hodnoty mám vybrat, Ten co má být větší má být jak moc větší?
Vanessa_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 426
Registrován: pon 18.06.2007 00:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#22 Příspěvek od Vanessa_CZ »

ty 0,47uF /50v a ten jeden velkej 4700uF/25V. Hele na ten l7 se ti klidne podivam nic za to nechci. Koncove stupne by sis potom vyresil sam jen ho rozjet.
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#23 Příspěvek od xaler »

Klidně, já ho teď používám jako stojánek pod hrnek.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#24 Příspěvek od matiz »

o boze, o boze, o boze.... To nedopadne dobre, jako fakt nemam pocit ze bys to dal. Dobre ti poradim, sezen nejakou vyrazenou elektroniku a vyzkousej si to na tom. Dneska jsem vyhodil do popelnice stary satelit, sezen si nejaky osazeny plosnak, treba vadnou desku z pocitace nebo kartu a zkus to nejdriv na tom, pak nam to vyfot jak to vypada a my ti to bud poplivem nebo ne. Jinymi slovy, nezkousej to hned na tom ask-cku protoze o tom nemas ani potuchy. je to stejna analogie jako bych sel ja operovat slepe strevo. Operuju, operuju a najednou zjistim ze pitvam... ASK-cka ktere jsou funkcni jsou docela drahe a ja osobne neverim ze to das levou zadni podle toho jak o tom pises...

Prvni vec cin bez olova NE. ne ze NE, kurwa NE. Kup si samozrejme s olovem. Velmi dobry je Stannol Kristall 502, vem si 1mm, je v nem vyborne tavidlo a je ho tam nejvic. K tomu uz neni nutne dalsi tavidlo, protoze ho je v tom cinu dostatek. Kdybys byl bliz tak ti kus urvu at muzes zkouset, ale jsi moc daleko...

Je to elyt a ne elit, elit jsou ti co prodavaji cinske autodily, elyt je elektrolyticky kondenzator. Pokud menit doporucuju znacku nippon, idealne 105°C a nizkoimpedancni. Napeti minimalne 16V, radsi 25V. Kapacitu co nejvyssi ale velikostne se tam musi vejit.

Pokud tam budes davat to TDA-cko je nutne ho zablokovat 100nF na napajecich pinech, jinak je dost riziko ze se ti rozkmita. Kdybych to delal bez plosnaku tak bych volil nejake SMD provedeni a napastil to tam. Ja mam vsechny podpurne veci na tom plosnaku ze spodni strany, nejdou na tom obrazku videt...

TDA co tady koupis bude na tisic procent pajcung, chces li mit jistotu ze kupujes origos, doporucuju Farnell.com Nevyhoda je o neco malo vyssi cena, ale je tam jistota puvodu ze to neni hovno co ma pinout toho obvodu. Je to tady za dva dny z farnellu. Respektive byvalo, dlouho jsem nic nebral.

Jakmile to ASk znicis, nikdo ti ho uz neopravi.
Vanessa_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 426
Registrován: pon 18.06.2007 00:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#25 Příspěvek od Vanessa_CZ »

Ja si rikal, ze mi na tom elitu neco nesedi ;)

Ja bych se spis bal toho sundavani tech dvou smejdu. S teplem to jde nejlip, ale nesmis tu desku prehrivat ani ji nejak kroutit. To je jedinej zadrhel.

Tech 100n tak klidne dej, ale ta deska poskytuje vse potrebne
James745
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: úte 23.06.2015 00:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#26 Příspěvek od James745 »

Vše potřebné se dá koupit zde.. jak nový koncáky, tak i oprava celého zesilovače.

http://dg-onlineshop.de/index.php?list=KAT93

Posílá i do ČR
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#27 Příspěvek od xaler »

Prosil bych čtvrtý odstavec Matize přeložit do češtiny. Určitě vás ve všem poslechnu ten cín co mám by měl být 70 procent olova.
To přirovnání s tím slepákem mě rozesmálo, ale máš tam chybu. Já nebudu operovat, já pitvám. To ASK je mrtvé takže buďto poletí do popelnice tak jak je, nebo poletí do popelnice s novým chytrým asfaltem za pár stovek. Nic na tom není, buďto ho opravím a peníze z položky ASK z vrakáče se přesunou na L7 z vrakáče, nebo to zůstane krytkou díry v palubce jako je to teď. Ještě se tam někam dává drát aby to šlo připojit k mp3, nebo to je jinam?
Vanessa_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 426
Registrován: pon 18.06.2007 00:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#28 Příspěvek od Vanessa_CZ »

Aux jde az do fl. Tady jde udelat osuk pres am ale kdo vi jak to funguje potom.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#29 Příspěvek od matiz »

To ask ma mozna jen mrtve konce a nic jineho mu neni. To blokovani samo ze na desce je, ale dulezite je aby bylo co nejbliz vyvodum toho integrace. Myslel jsem si ze Vcc a GND jsou vedle sebe, nejsou, tak holt nasrat -)
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#30 Příspěvek od xaler »

Chci to objednat v neděli pokud možno na jednom místě tak jestli si ještě na něco vzpomenete.
Ten stannol 502 je asi jen pro vyvolené, nikde ho nemaj.
To ASK má mrtvé koncáky, hraje jeden reproduktor jinak vše funguje. Jediná alespoň částečně fungující věc audio sestavy. Měnič také nekomunikuje,
Omlouvám se, ale ten černý obvod má v názvu ještě písmeno a přijde mi, že má různé parametry.
Naposledy upravil(a) xaler dne pát 04.09.2020 21:56, celkem upraveno 1 x.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#31 Příspěvek od Jaris330D »

Xaler, problem je sehnat funkcni Logic za dobry peniz a kdyzbuz ho sezenes, tak vetsinou ty koncaky stejne odejdou. Chtel bych mit tvoje sebevedomi.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#32 Příspěvek od matiz »

Tak s nejvetsi pravdepodobnosti byla ukoncena vyroba protoze to bylo s obsahem olova. Ja ho mam tak 10 let stary... Doba pokrocila.
Vanessa_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 426
Registrován: pon 18.06.2007 00:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#33 Příspěvek od Vanessa_CZ »

Da se normalne koupit sn60pb40
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#34 Příspěvek od soukupadam »

Me by zajimalo, kdy uz to konecne poleti do vesmiru.
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#35 Příspěvek od xaler »

Nepodařilo se mi sehnat TDA7560, ale mají pouze TDA7560H, mělo by se to lišit jen v tom vyvedení pinů horizontálně. Ty nízkoimpedanční kondenzátory jsou nějak značený? když hledám 0,47uF tak je hrozně moc typů.
Doufám, že to tady pomůže dalším lidem co si koupí starej pekáč.
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#36 Příspěvek od xaler »

Jaris330D píše:Xaler, problem je sehnat funkcni Logic za dobry peniz a kdyzbuz ho sezenes, tak vetsinou ty koncaky stejne odejdou. Chtel bych mit tvoje sebevedomi.
Není to o sebevědomí, ale o matematice. Ty opravy jsou tak drahý a díly tak levný, že budu mít spoustu pokusů. Díly na ASK stojí tři stovky, napájet je tam stojí víc jak tři tisíce, to znamená, že budu mít tak pět pokusů plus nákup dalšího vadného ASK, navíc mi doma zbude fůra dílů, pájka s odsávačkou a lahvička kouzelné vodičky. Tohle je nejhorší možný scénář. U L7 je ten rozdíl daleko, daleko větší takže šance na úspěch bude 100 procent.
Vanessa_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 426
Registrován: pon 18.06.2007 00:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#37 Příspěvek od Vanessa_CZ »

tda7650h muze byt. 0,47uF/50v to je fuk.
ricrd1
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pát 21.06.2019 17:32

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#38 Příspěvek od ricrd1 »

xaler píše:
Jaris330D píše:Xaler, problem je sehnat funkcni Logic za dobry peniz a kdyzbuz ho sezenes, tak vetsinou ty koncaky stejne odejdou. Chtel bych mit tvoje sebevedomi.
Není to o sebevědomí, ale o matematice. Ty opravy jsou tak drahý a díly tak levný, že budu mít spoustu pokusů. Díly na ASK stojí tři stovky, napájet je tam stojí víc jak tři tisíce, to znamená, že budu mít tak pět pokusů plus nákup dalšího vadného ASK, navíc mi doma zbude fůra dílů, pájka s odsávačkou a lahvička kouzelné vodičky. Tohle je nejhorší možný scénář. U L7 je ten rozdíl daleko, daleko větší takže šance na úspěch bude 100 procent.
Obávám se, že tvůj optimizmus pramení čistě z nedostatku zkušeností.

Nadruhou stranu podle toho co tu píšeš, tak na tom autě není co pokazit. Hodně zdaru při pokusech.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#39 Příspěvek od Jaris330D »

xaler píše:
Jaris330D píše:Xaler, problem je sehnat funkcni Logic za dobry peniz a kdyzbuz ho sezenes, tak vetsinou ty koncaky stejne odejdou. Chtel bych mit tvoje sebevedomi.
Není to o sebevědomí, ale o matematice. Ty opravy jsou tak drahý a díly tak levný, že budu mít spoustu pokusů. Díly na ASK stojí tři stovky, napájet je tam stojí víc jak tři tisíce, to znamená, že budu mít tak pět pokusů plus nákup dalšího vadného ASK, navíc mi doma zbude fůra dílů, pájka s odsávačkou a lahvička kouzelné vodičky. Tohle je nejhorší možný scénář. U L7 je ten rozdíl daleko, daleko větší takže šance na úspěch bude 100 procent.
Me by zajimalo, kolik si myslis, ze stoji jine ASK?
ricrd1
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pát 21.06.2019 17:32

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#40 Příspěvek od ricrd1 »

Falcon tu cenu nemá jen tak napálenou, aby nás ždímal. On to dělá profesionálně. Úplně jinej level. A se zárukou.
Odpovědět