Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW ASK - pokus o domácí opravu

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2610
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#61 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Týpek tam píše, že to není jednoduché a jestli nejste fakt zkušení, tak že si ten kit nemáte kupovat...a nebo koupit, ale nechat udělat někým, kdo to fakt umí...což mi přijde jako seriózní informace...
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#62 Příspěvek od Itchythefirst »

Falcon píše:Správný postup sem nikdo ze znalých nedá, protože ochrana know-how.
Coz to je jasny, ale muzes sem prosim te treba dat fotku sve opravy, at Xaler vidi, jak vypada normalni oprava? :-) Z fotky clovek beztak pozna kulovi ohledne know-how, ale uvidi vysledek, kterej je u tebe uplne jinej vesmir nez to, co je videt v prvnim prispevku ;-)
Uživatelský avatar
Falcon
Registrovaný
Příspěvky: 740
Registrován: čtv 25.10.2012 00:00
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#63 Příspěvek od Falcon »

ettore píše:https://www.ebay.de/itm/Becker-CD-ASK-amplifier-module-repair-kit-for-BMW-E65-E66-/263572361382
Výborná opravná sada za 44 Euro - koncáky jako ve starých rádiích BM24 z devadesátých let, výkon 20-25W. Na Alíku jsou takové za 2-3 USD i s červeným plošňáčkem. A přesto je to něco, co skutečný profík nepoužije.
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#64 Příspěvek od xaler »

Už mám napájený vodiče na integrovaným obvodě,je to docela blbá práce, škoda že k tomu TDA nedělají nějakej socket, nebo tištěný spoj na usazení. Nebo, kdybych našel kde mám brejle. Ještě musím od sebe oddělit jednotlivý vývody. Myslíte, že by šla použít tavná pistole pro fixaci těch vývodů. Vůbec nevím jaká tam pak bude teplota aby se to lepidlo nezačalo tavit. Přijde mi, že v tom ASK se už někdo přede mnou hrabal, Byly tam nálepky s hologramem. Původní IO už jsem také odstranil.
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#65 Příspěvek od xaler »

Pro všechny co se mi posmívali a nevěřili mi že to opravím tak měli pravdu. Nehraje to.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#66 Příspěvek od horan »

:lol: :lol: :lol:
Ale palec za upřímnost. ;)
jazet
Registrovaný
Příspěvky: 552
Registrován: stř 31.12.2008 01:00
Bydliště: Praha city

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#67 Příspěvek od jazet »

:D :lol:
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#68 Příspěvek od Jaris330D »

Ja myslim, ze se ti nikdo neposmival, jen byla mala pravdepodobnost, ze se to povede. Ja se v tom trochu vyznam a uz jsem toho par spravil, ale odesla me napajeci cast u programatoru mycky. I kdyz jsem tusil kde je zakopany pes, tak jsem se rozhodl to odvest borcovi, co to opravuje a ma na to vybaveni. Stalo me to 1000 kc, i kdyz to byly soucastky za 200 kc, ale porad lepsi nez bych to zkurvil a kupoval novy za 5000 kc + to poslat do AEG, aby me nahrali software odpovidajici nasi mycce.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#69 Příspěvek od JaraX »

hele, xalere, ale z tvého psaní jsem jasně nepochopil že je problém v ASK, základ je totiž dát dohromady optiku, že nehraje ASK dobře, ale furt by měl hrát logic a to jsem se tu nedozvěděl. takže možná opravuješ něco co je funkční a možná jsi to opravil že jsi to vlastně zkurvil.
tady na klubu se dozvíš hrozny hovna, je tu spousta chytráku co o tom ví prd, a pak radí že si nemáš ASK nebo logica nechat opravovat, atd. koupit starší.
a co si koupíš? že by někdo rozebral top 150k najeto sedmičku? takovych moc nebude, většinou se rozebrají popelnice vylítané na kurvu, a ASK a logic odpovídají. kor auta z ČR, tady ty E65 stojí za to, pulka věcí nejde, svítí 5 kontrolek ale hrdej na to že mám sedmičku.
tak ti povím že ASK i Logic jde v pohodě opravit, jsou na to lidi co se vyznaj, třeba Falcon, vlastně asi jen Falcon, někdy mě ten kluk sere, trvá mu to, slíbí týden, jsou to pak ale 3 týdny, není nijak extra komunikativní, nezveřejní fotku svýho ASK, na druhou stranu, je ta práce naprosto precizní, a troufám si říct že nikdo tady v ČR to neudělá jako falcon, viděl jsem jeho práce, opticky jak když střelí, vše urovnané, uhlazené, a na všem hledá problém, u logica nejen vymění koncáky, ale předělává spostu věcí, vylepší chlazení apod, a nebojí se na ty věcí dát záruku, prostě dobře investované prachy, a neviděl jsem nikoho v Čr kdo by to udělal jako falcon, posílám mu sem tam nějaké věci, kupujem spíš málo jeté topové sedmičky, tak těch KO logiců ani ASK zas tolik nemám, ale vím že když mu to pošlu, je to TOP. rozhodně bych nekupoval stary ASK, ani logica bez jeho repase abych to dal do auta. a Ani "guru" snejk nerepasuje sam a dava falconovi.
A jestli někomu přijde že to zvladne lip a levněji než falcon, tak hodně štestí, pokus dobrej, ale ja se o to už ani nesnažím, je naivní myslet si že své první ASK opravím stejně dobře jak člověk co jich dělal 100ks.
nevidím nic špatnyho v tom že jsi xalere zkusil. na rady místních chytráků to zkusit sam, nic na tom není jsi dopadl blbě, proto jsem psal Falconovi at sem napíše než si pulka lidí zde zkurví ASK.
takže milí sedmičkáři, dělejte věci co zlávdnete alespon na 95 procent a co ne, na to radši serte.
xalere tobě dobře radím, nech si sedmičku prohlídnout odborníkem, abys neopravoval co je dobré a dobře investoval peníze.
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#70 Příspěvek od xaler »

Ahoj, díky za rady a za vysvětlení jak funguje MOST sběrnice, namaloval jsem si "mapu" a to co nefungovalo jsem překlenul a na diagnostice se přestala hlásit. U modulu ASK mě fungoval jeden reproduktor a ještě hrál dost mizerně ať už rádio, nebo CD. CD měnič vůbec nekomunikuje, ale v optice signál asi předává. Není rozdíl jestli je zapojený, nebo přesmyčkovaný. Zesilovač co je vzadu nekomunikuje a musí být přesmyčkovaný jinak přestane fungovat MOST.
Já jsem s úspěchem opravy moc nepočítal, byla to sázka a nevyšla, Bylo to jako si koupit los na poště, na druhou stranu jsem si za 500 korun koupil asi dvacet hodin zábavy a radosti. Není to délka opravy, ale je v tom i shánění součástek, zjišťování jak ty věci vlastně fungují. Co je uvnitř kondenzátoru (čekal jsem že ten ASK po mé výměně vybouchne a nic). Koukal jsem jak se vyrábí ty černý kostičky a co je vlastně uvnitř.
Někde jsem udělal chybu a nevyšlo to, to se stává. Chápu jaký je rozdíl mezi servisem BMW a mnou, já to dělal pro sebe, nemusím dávat záruku a řešit, že to nefunguje. Z ASK sundám přední rámeček, na optiku hodím smyčku a vše bude stejné jako před opravou.
Bylo by dobré ti auto ukázat, ale jsi daleko a stejně bys mi řekl to co vím, že to je pekáč, který má hodnotu sotva na díly, Snejk by mi zopakoval, že se mu chce zvracet a zase bych auto táhnul domů.
Vím, že každou věc na kterou na autě sáhnu by někdo opravil daleko lépe, je to logické když se tím někdo živí, ale můj rozpočet by končil zhruba u leštění světel. Oprava od Falcona by určitě byla super, ale za ASK a zesilovač je to 21300,- Teď už spíše 24 tisíc, CD měnič tak dalších 6 tisíc? Co dál, zapojím to na 18 let starý reproduktory a budu je shánět taky nový. To mě vyjde daleko líp předělat to na normální muziku, dozadu pětikanálový zesilovač a bude mi to přehrávat mp3, USB, Bluetooth a na co si vzpomenu a hrát to bude skoro stejně.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#71 Příspěvek od JaraX »

otázka jeslti má smysl se s takovým autem trápit, jeslti to někdy bude nějak jezdit.
otázka jak bude hrát takový audiosystém, když kompletně přijdeš o DSP, přijdeš o regulaci DSP křivky na základě rychlosti auta a tím potlačování hluku atd. a to se vůbec nebavím o regulaci hlasitosti dle jízdy.
jak do takového audia budeš pouštět hudbu z idrivu? jak tam bude kecat PDC? jak tam bude kecat navigace? SES?
jinak ty čísla ti nějak nesedí, funkční logic zesilovač se obvykle prodává kolem 7 tisíc, nedávno jsem prodal jeden za 6, plně funkční, prostě vše hraje, nic nevypadává, funkční před face ASK kolem 3 tisíc, tzn dáš 10 tisíc a hraje vše, třeba jen na pár měsícu nebo pár let, ale rozhodně to není že bys to koupil a ještě měl hned repasovat, ale stejně bych první začal falconem, vychází to totiž uplně na stejny prachy, tuším 11k za oboje, ale je to se zárukou, zvyší se výkon, předělá se chlazení, prostě lepší cesta jak starej díl, aby to prostě aspon posoudil a mrknul na to.
když předěláš idrive na radio, sedačky na židle a motor na 4 válec, tak už prostě nebudeš mít nikdy sedmičku, dokonce ani bez toho logica ne, ten dělá sedmičku sedmičkou, stejně jako spousta dalších věcí, třeba jako dynamic drive, kterej tě nechá jet 2500 km aniž bys přijel jak spráskanej pes jako po 1500km v sedmičce bez DD.
za 3000 eur se dá koupit pěkná sedmička, taková nějaká sednout a jezdit se koupit dá, prostě to nebude vrchol výbavy, a určitě nebude fungovat uplně vše, ale bude to normální pojízdny auto, hrající, jedoucí, který pod sebou nenechá obrovský fleky oleje, otázka jeslti to není lepší řešení, když zvládáš takové opravy, zvládl bys na tom měnit ramena, přetěsnit ventilvíka a nemusel řešit takový hovna v projektu kterej pak stejně skončí na díly.
btw ty auta se furt dají najít pěkny a není to ani tak o ceně, ja projel za poslední 2 měsíce mraky sedmiček, i se jich pár dovezlo, třeba jsme byli na sedmičku před stuttgartem tedka ve středu, 750Li za 15k eur, ale totální, totální šrot, to by ani nedojelo dom, nedal bych za nu ani 5k, všecko špatně, další podobna je ta v mamacaru, taky dost utrápená, no a pak přijedem na 750Li za 13k, 120 najeto, ale prostě novy auto, normalně novy, dokonaly tlačítka loketky, dokonaly kliky, dokonalej logic, dokonalej nightvision, prostě se závady hledali jen těžko na takovym autě. gufera ten motor neminou a majitem už ladí výbavu, ruzny alcatary, cluby, pičovinky
Uživatelský avatar
Falcon
Registrovaný
Příspěvky: 740
Registrován: čtv 25.10.2012 00:00
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#72 Příspěvek od Falcon »

Já jenom upřesním, že xalerem naznačená cena (vycházející z naší dřívější komunikace) obsahovala nejen 2x repas (ASK+L7), ale i samotný Logic7 z mých podpultových zásob, které držím pro případ, že někdo přijde s neopravitelným zařízením. Xalerův Logic je předfaceliftový a umřela mu procesorová deska, která je fyzicky neřešitelná a tím se stal celkově bezcenným. Nestává se to často, nicméně je to slabina designu. Za roky, co tohle opravuju, tak se tu z mrtvých Logiců nahromadilo dobře dvacet spodních silových desek, ke kterým prostě nejsou ty procesorové. Když už nabízím, tak faceliftové Logicy, získané ze seriozních zdrojů, navíc po komplet zvukovém repasu s dvouletou zárukou, jako když si je dnes koupíte nové u BMW a tím pádem cena nemůže být jako na vrakáči. Samozřejmě neodmítnu nikoho s neopravitelným zařízením, kdo si přinese na opravu vrakáčový Logic či ASK získaný třeba za hubičku, pokud mu funguje procesorová část.
xaler píše:Pro všechny co se mi posmívali a nevěřili mi že to opravím tak měli pravdu. Nehraje to.
Alespoň jste to přiznal, upřímnost se cení.
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#73 Příspěvek od xaler »

Děkuji všem, bylo by dobré to tu promazat, nechat jen návod a nějaké dotazy k návodu. Hodím jsem i fotky. Trochu mě mrzí,že nevím co jsem pokazil. Ten integrovaný obvod je pod napětím, vstupní signál je v pořádku,ale žádný zvuk nejde ven, ani šum, praskání prostě nic.
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#74 Příspěvek od xaler »

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Pavel 528
Registrovaný
Příspěvky: 1263
Registrován: stř 09.07.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#75 Příspěvek od Pavel 528 »

Hroznej bastl....

No a jelikoz si provrtal(nechapu vubec proc) tu kolmou desku ,tak si prerusil plno spoju a ted to muzez akorat vyhodit...

Pricemz to ASK bylo NORMALNE funkcni,jen nehraly 3kanaly,takze oprava ode me ci Falcona by byla jistota,ze to bude fungovat.....nepochopim,proč tohle lidi delaji,aby usetrili 2 tis :crazy: :crazy:
ettore
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 27.12.2006 01:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#76 Příspěvek od ettore »

No zas chycené do těch kleští to bylo pěkně :D xalere nejdražší jsou vlastní zkušenosti, za mě za odvahu palec nahoru. Myslím si, že každý má své profesní začátky vydlážděné podobnými pomníčky...
cheater
Registrovaný
Příspěvky: 1451
Registrován: sob 05.01.2019 11:48

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#77 Příspěvek od cheater »

-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 18:14, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pavel 528
Registrovaný
Příspěvky: 1263
Registrován: stř 09.07.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#78 Příspěvek od Pavel 528 »

Cheater: opravuji skoro vsechnu elektroniku....

www.hifiservis.cz
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#79 Příspěvek od xaler »

Já bych s vámi nesouhlasil, mě přijde, že to funguje stejně jako před opravou.
Obrázek

Já bych taky potřeboval opravit zesilovač, ale na něj se sáhnout neodvážím.
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#80 Příspěvek od inspi1981 »

Na internetu je navod i na opravu L7, tak nastudovat a rychle do toho
Odpovědět