Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW ASK - pokus o domácí opravu

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#81 Příspěvek od xaler »

To je pravda, ale ne na opravu té elektronické části. Jinak bych do toho šel.
Uživatelský avatar
Falcon
Registrovaný
Příspěvky: 740
Registrován: čtv 25.10.2012 00:00
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#82 Příspěvek od Falcon »

cheater píše:jestli opravujete i jinou elektroniku než zesilovače??
Přehled všeho je v prvním příspěvku zde:

http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=13&t=28588
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#83 Příspěvek od xaler »

Nerad zase otravuju, ale nedá mi to spát a myslím si, že to mám zapojené dobře a nefunguje to. Mohl by někdo prosím napsat co znamenají ty zkratky STB, VCC, SVR. U VCC předpokládám, že to je kladný pól napájení. Na tom integrovaném obvodu není zapojený pin MUTE, z anglického překladu jsem nepochopil jestli pin bez napájení je zvuk, pin s napětím je MUTE. Podle mě to musí hrát, je možné že by ten integrovaný obvod byl vadný. Je mi divný, že vůbec nezmění teplotu po zapnutí napájení. Ani ty výstupy nehučí, prostě jsou naprosto prázdný.
PetoK
Registrovaný
Příspěvky: 987
Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#84 Příspěvek od PetoK »

Precitaj si este raz, co napisal Pavel 528... cele ASK je v <> a mozes ho tak hodit do popelnice. Hold sa vlastnu blbost sa plati
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#85 Příspěvek od horan »

Myslíš tohle?
Pavel 528 píše: No a jelikoz si provrtal(nechapu vubec proc) tu kolmou desku ,tak si prerusil plno spoju a ted to muzez akorat vyhodit...
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#86 Příspěvek od inspi1981 »

No jiste, protože tou kolmou deskou je vse propojene ze zakladni desky do konektoru. No a ted uz neni
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#87 Příspěvek od Itchythefirst »

xaler píše:Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
No to je sileny :lol: Mohl sis to misto alespon poradne uklidit, kdyz jdes pajet citlivou elektroniku.
Ubdivuju tvoji odvahu, ikdyz ta bude dana asi spis neznalosti :-) Drzim palce, at to nekdy das do kupy ;-)

PS: Ty dratky na tom TDA ti upadnou tak do dvou dni, co s tim budes jezdit autem ;-)
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#88 Příspěvek od xaler »

Není všem dnům konec, moje první pájení elektroniky v životě. Trochu mě překvapila pájka, která se nedá vypnout, bylo to dost nezvyklé. Už pracuju na úpravě. Jen by mi pomohlo rozklíčovat ty zkratky co jsem psal výše.
P.S. uklizený byl, všechno co tam je jsem používal při opravě.
Potřeboval bych zaškolit, ale kroužky elektroniky jsou jen pro děti. Bylo by fajn rozumět tomu co dělám.
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#89 Příspěvek od Don »

Jinak te "kolme" desce se rika power modul a ano je to zabite, takze bud vymenit power modul a nebo cele. Vrtat do toho fakt nemuzes. Jsou to vicevrstve tistaky
Vanessa_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 426
Registrován: pon 18.06.2007 00:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#90 Příspěvek od Vanessa_CZ »

chvilu tu člověk není a tady se dějou věci...
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#91 Příspěvek od Snejk »

vis co je smutny, ze kdybys mi to auto dovez tak za par dnu z toho mas proste plne funkcni auto a rekneme i za par penez a tohle vsechno sis mohl odpustit, nerikam ze primo repas ask a logicu to taky davam falconovi nebo mam neco funkcniho skladem, ale i ty mechanicky veci, to proste se da rychle vyresit, mam asi 15x e65 na dily proste vzdycky je do ceho sahnout a co z neceho pouzit a udelat z toho zase auto co jede, jede rovne a nesviti mu zadne kontrolky. vlastne to delam porad, ze zachranuju to, do ceho by jarax hodil savli a ja nejradsi taky ale zas je docela sranda z tehle hruz delat neco co vlastne funguje...
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#92 Příspěvek od xaler »

Bohužel já nejsem dost solventní abych to k tobě mohl odvézt, omlouvám se takhle tady látám všechno. V servisu by lítaly statisíce.
Ten CD přehrávač hrát bude i kdybych ho měl vyrobit celý nový. Stále jsem 2800 korun v plusu.
Všem profíkům bych doporučil sem vůbec nechodit, prodlouží vám to život.
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#93 Příspěvek od soukupadam »

.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#94 Příspěvek od JaraX »

hele, xalere ja mám pána co má 745i a servisuje se to za 20k ročně s gumama, prostě nemá prachy, tak se to látá, to auto už je stejně vrak a nikdy dobré nebude, ale prostě mu prodáš starší ramena za 500kč, ASK mu schováš co někdo vyhodil že nejde jeden reprák, prah mu slepíš, prostě bastlení, ale pak to auto udržíš za zlomek ceny. třeba gumy jsem mu vyřešil tak že jsem mu prodal celou jetou sadu kol a protiučtem si vzal jeho kola, tak ho sada gum stala 2k.
todle ti Snejk udělá taky a Snejk todle dělá ještě mnohem radši, ja už tydle lidi neberu, nebudu z toho mít nikdy radost, my prostě jedem, dovezem krásný auto, ted jsme dovezli třeba sedmu ale jak novou, 120k najeto, vonavku, vyřeší se tam pár drobností, a bude jen jezdit, ovšem ted už ale jede akce vybavy, je to tyden co jsem ji dovezl a už tu ma stropnici alcantaru, dvojskla, tlumení atd.
ted je sedmova sezona, jezdi každy tyden minimalně na jednu, u nas a na vychod vše totalni vraky, ale v tom DE a NL jsou ještě pěkně kousky.
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#95 Příspěvek od soukupadam »

Jaraxi nechceš dát pár fotek jak vypadá to vytlumení?
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#96 Příspěvek od xaler »

Už to funguje, v tom návodu je asi chyba. Pin STB číslo čtyři má být zapojen na druhý kontakt, v návodu je na třetím. Na třetím je 0V, na druhém asi 8,5V a spíná ten zesilovač. Ještě mi nehraje zadní reproduktor za spolujezdcem, takže tam je něco špatně, může být chyba v návodu, špatně jsem to zapojil, nebo jsem něco zničil. Kvalita zvuku nic moc, stejně jako před opravou když hrál jeden reproduktor. Zkusím to ještě jednou a pak z toho bude krytka v palubce.

Tak asi nehraje reproduktor, to je krám. Poslech rádia je taky mizernej, Nejde tam vůbec nic.
ricrd1
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pát 21.06.2019 17:32

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#97 Příspěvek od ricrd1 »

Než poslouchat tohle, tak to raději nic. :roll:
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#98 Příspěvek od xaler »

Poradil by prosím někdo ze zkušených jak se liší integrovaný obvod TDA7560 a TDA7850, podle anglického datasheetu, mé neznalosti angličtiny a elektroniky se mi nedaří posoudit rozdíly a případnou zaměnitelnost a popřípadě který je lepší. Děkuji všem za pomoc.
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#99 Příspěvek od xaler »

Aby to nevypadalo, že moje ASK zarůstá pavučinou. Stále pokračuju, jen trvá dlouho než mi vždycky dorazí součástky. Koupil jsem komplet zesilovač s TDA 7850, zkusím ho tam nacpat tak jak je. Jen mám problém, že nemohu najít kam připojit STBy, on ho nemá a zatím se v tom trochu ztrácím. Pak jsem si koupil tištěný spoje přímo na výrobu zesilovače, jen ten můj integrovaný obvod je ležací a já potřebuji stojací a ještě mi chybí pár drobností. Koupil jsem si i takovou mašinku co testuje součástky, je to moc dobrý, lupa z Lidlu mě také posunula na vyšší level. Teď aspoň vidím na to co dělám. Koupil jsem i větráčky, kdyby se to hřálo. Z kontejnerů z okolí jsem vytáhl několik hifivěží a zkouším součástky. Bohužel se v tom stále moc nevyznám, potřeboval bych školení. Pokud mi něco nejde jak má tak jsem v koncích a nevím co dělat. Je pro mě hrozný problém na té elektronice něco měřit, jak je vše pospojované tak ten multimetr ukazuje nesmysly. Podle toho osazenýho tišťáku se zesilovačem jsem se chtěl naučit luštit schémata, ale jsou tam součástky navíc.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#100 Příspěvek od soukupadam »

Xaler ty jsi střelec. Nevyšlo by levněji koupit funkní ASK co ti nabízel Jarax? Chápu, že se to chceš naučit, ale aspoň by ti to hrálo a mohl ses věnovat vodě.
Odpovědět