Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW s85 M5,M6 srovnání s 545i,550i zajímavosti

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Zpráva
Autor
-miki- Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 121
Registrován: úte 04.03.2008 01:00

Re: BMW s85 M5,M6 srovnání s 545i,550i zajímavosti

#41 Příspěvek od -miki- Člen Klubu »

To si neměl fotit ty orezlé kotouče :D Díky za fota, líbí se mi moc. ;)
cheater
Registrovaný
Příspěvky: 1451
Registrován: sob 05.01.2019 11:48

Re: BMW s85 M5,M6 srovnání s 545i,550i zajímavosti

#42 Příspěvek od cheater »

-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 17:31, celkem upraveno 1 x.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW s85 M5,M6 srovnání s 545i,550i zajímavosti

#43 Příspěvek od JaraX »

prostě ta Alpina dělá takový civilní verze těch aut, Mko je prostě brutalita, závodní stroj pomalu,
alpina je na pul cesty mezi 550i a M5
cheater
Registrovaný
Příspěvky: 1451
Registrován: sob 05.01.2019 11:48

Re: BMW s85 M5,M6 srovnání s 545i,550i zajímavosti

#44 Příspěvek od cheater »

-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 17:31, celkem upraveno 1 x.
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: BMW s85 M5,M6 srovnání s 545i,550i zajímavosti

#45 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

No tak to jsi vedle. Brabus je víc jak AMG.

M5 vs Alpina B5
https://www.auto.cz/srovnavaci-test-alp ... -amg-10283
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: BMW s85 M5,M6 srovnání s 545i,550i zajímavosti

#46 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Alpina bych řekl, že se profiluje spíš exkluzivitou a komfortem s výkonem, než závodními geny. Většinou má (přípravu na) plnou výbavu, bez omezovače, největší kola, ale podvozek není tak tuhý sportovní a dál oproti ///M nemá LSD samosvor, carbon atd. Víc asi těžila v dobách N/A motorů, kdy nabízela přeplňovanou výkonnější techniku. Divím se, že ji všeobecnej nástup turbomotorů vlastně nepohřbil a to je dobře.

Ten test má zajímavý hodnoty. Akorát nechápu míry E60 kastlí Alpina vs. M5 :
-Vnější rozměry 4840 x 1850 x 1460 mm vs. 4855 x 1845 x 1470 mm
-MB ručí 30let na prorezavění, to jako fakt ?
cheater
Registrovaný
Příspěvky: 1451
Registrován: sob 05.01.2019 11:48

Re: BMW s85 M5,M6 srovnání s 545i,550i zajímavosti

#47 Příspěvek od cheater »

-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 17:31, celkem upraveno 1 x.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW s85 M5,M6 srovnání s 545i,550i zajímavosti

#48 Příspěvek od JaraX »

tak M5 jsem mikimu předal, i jsem ho svezl jak se v Mku sluší a patří

https://www.youtube.com/watch?v=6Dunhkx ... e=youtu.be
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: BMW s85 M5,M6 srovnání s 545i,550i zajímavosti

#49 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

No jo, olympijský kruhy. :D zvuk je super. Ale! :arrow:
Spíš se rozepište, co to stojí tak nějak servisovat. Průměrně za rok. Co stojí plus mínus jakej úkon.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW s85 M5,M6 srovnání s 545i,550i zajímavosti

#50 Příspěvek od JaraX »

je to podle toho jakej koupíš kus, pěknej kus nic nechce, ale takových je málo, dělám Mka s malým nájezdem do 100tkm a nejezdí se s tím okruhy apod, tam pak prostě děláme jen olej a brzdy, čidlo tlaku oleje a věčně bláznivou E60 elektriku, kde prsotě čas od času odejde nějaká jednotka.
ale jinak když koupíš vyjetý kus, tak 200 tisíc nejsou žádné peníze.
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: BMW s85 M5,M6 srovnání s 545i,550i zajímavosti

#51 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

No i přes to, že bych tím najel 10t km za rok (přemýšlel jsem nad Tvým názorem), tak překvápko v podobě 200tKč se mi řešit nechce. :D Radši setrvám, tohle by mělo být pro obyčejný smrtelníky víkendový auto a to mám zase představu jinou, to bych chtěl kupé.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: BMW s85 M5,M6 srovnání s 545i,550i zajímavosti

#52 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Asi to nejdražší a bohužel nejčastější u E60 M5 co čtu může přijít je spodek motoru (šálky V10), převodovka SMG 7kvalt, LSD difec s elektronikou a EDC tlumiče. Drahej servis umocňují ceny originálních dílů, tady ani nechceš jít cestou dnes čímdálvíc pochybnýho aftermarketu.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW s85 M5,M6 srovnání s 545i,550i zajímavosti

#53 Příspěvek od MattyX Moderátor »

200tis servis v dnešní době není problém utopit v jakékoliv M3/M5 :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: BMW s85 M5,M6 srovnání s 545i,550i zajímavosti

#54 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Tak to je jasný. Ale aby to nebylo 2x, 3x do roka. O to tu jde. :D
Jinak vzpomněl jsem si na video z Top Gearu, tam jel Clarkson s E60 M5 na okruh, pokazilo se, nechal to opravit, zpátky na okruh, jedno kolečko a zase disco na budících. :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW s85 M5,M6 srovnání s 545i,550i zajímavosti

#55 Příspěvek od JaraX »

neví někdo co tak moc ovlivnuje rychlostní stabilitu M5 proti normální E60?
lepší aerodynamika? EDC tlumiče? nastavení geometrie? řízení?
byl jsem až udiven, obrovsky překvapeni.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW s85 M5,M6 srovnání s 545i,550i zajímavosti

#56 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Ono to budou střípky všeho ... zakrytování podvozku, redukce vztlaku na zadní nápravě difuzorem, výztuhy na podvozku, jiné silentbloky nápravnice (ty dělají moc :) ) jiná charakteristika tlumičů - případně SW edc, tužší pružiny, servotronic...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW s85 M5,M6 srovnání s 545i,550i zajímavosti

#57 Příspěvek od JaraX »

přijde mi že M3 E92 zdaleka taková není, ale dlouho jsem s ní nejel, musím ji někdy srovnat.
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: BMW s85 M5,M6 srovnání s 545i,550i zajímavosti

#58 Příspěvek od Spejbl »

Myslím, že tam k tomu i dost hraje roli geometrie.
Nevím jak u E60, ale třeba u E34 M5, byla možnost nastavování geometrie na zadní nápravě, což normální E34 neměly.
A i nastavovací hodnoty geometrie jsou jiné Mpower vs neMpower.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: BMW s85 M5,M6 srovnání s 545i,550i zajímavosti

#59 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Snad na přední, ne? Co vím ///Mka mají navíc odklony. Geo se vzadu šteluje snad u všech zadokolek.

Jinak E60 má příkladnou vysokou torzní tuhost kastle. Spolu s EDC, geo a samosvorem má M5 podle mě největší vliv na jízdu a pocitovou stabilitu.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW s85 M5,M6 srovnání s 545i,550i zajímavosti

#60 Příspěvek od JaraX »

ale E60 zrovna moc rychlostně stabilní není, navíc torzní tuhost nebude mít při jízdě rovně velký vliv.
Odpovědět