Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
LojzaJuzka
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 01.04.2021 19:33

E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#1 Příspěvek od LojzaJuzka »

Zdravím,

píšu tento příspěvek hlavně pro ty, co uvažují o koupi E9x 330i (nejen cabria), aby zhruba věděli jaké jsou náklady, opravy apod. Jsou to informace, které jsem sháněl, když jsem si bávo chtěl koupit a moc se mi to nedařilo, tak jsem to chtěl dát, ať máte představu do čeho jdete. Tak snad to pro někoho bude přínosem. Doufám, že je všem jasné, že každé auto je přece jen jiné a moje zkušenosti nemusí korespondovat se zkušenostmi ostatních. Na druhou stranu, řekl bych, že moje zkušenosti jsou spíše ta horší varianta a o moc horší to být už nemůže. Všechny částky jsou s DPH, auto mám v podnikání, čili mám hezký přehled, kolik jsem za co utratil, ale o tom dále. Auto je BMW 330i E93 Cabrio, M-Paket, r.v. 2010, koupeno v DE, motor N53B30A.

Nejprve trochu omáčky

Na začátek jen řeknu, že nejsem nějak mechanicky zdatný, ani nejsem nějaký extra znalec aut, to říkám proto, že se občas budete chytat za hlavu, cože jsem to prováděl. Ale k věci, v roce 2015 jsem se rozhodl koupit si první auto, tehdy jsem chtěl něco malého, benzín, DSGčko a řazení pod volantem. Volba padla na Fabii RS, r.v. 2011. Celkem fajn auto, byla to taková koza, hlavně díky tvrdému podvozku a malému rozoru, zase to bylo dost svižné - nízká váha. Když jsem to půjčil kamarádovi, tak s tím při předjíždění málem skončil v příkopě. Po 4 letech mě ale už docela nebavilo, najel jsem ročně cca 30 000km, tak jsem se začal poohlížet po něčem dalším. Už dávno se mi líbilo trojkové kabrio a když jsem tak kontemploval nad tím, co vlastně od auta chci, tak jsem dospěl k závěru, že nepotřebuji extra rychlé auto, ale spíš takové, které mě bude bavit řídit a s kterým si řízení užiju. Najezdím ročně okolo 50 000km, z toho 30 000km mým autem a rád jezdím okreskama a vyhlídkovýma trasama (aspoň když je čas). Došel jsem k závěru, že nejlepší bude atmosférický benzín s manuálem a kabrio, že to bude umocnění jízdy a větší zážitek. A v podstatě jsem se nemýlil, ikdyž vím, že kabrio asi není pro každého. Chtěl jsem každopádně pevnou skládací střechu, žiju v horské oblasti a chtěl jsem auto používat celoročně. Když to dám dohromady, tak vám vypadne v podstatě jen trojkové kabrio. Cenu jsem chtěl max okolo 450 tis. Kč. Pročítal jsem fóra, zjišťoval, jaký motor, rozhodoval jsem se chvíli mezi 330i a 335i, nakonec vyhrála atmosféra, vzhledem k tomu, že atmosfér je dnes míň a míň a pořádnou jsem ani neřídil. A chtěl jsem M-Paket, když už, tak už. Takže jsem hledal, v česku výběr velmi omezen, tak jsem hledal v DE, našel několik kousků. Vyhrála černá někde od Drážďan, nájezd cca 118 000 km za nějakých 460tis, Kč, tak jsem zavolal známemu, co vozí auta z Reichu, ať ji teda doveze, než tam dojel slevnila na cca 400, ještě myslím 20 ukecal a ještě od nich za 500€ vyhandloval zimní gumy s litýma 17kama. Říkam si super, úspora nějakých 70K, něco si samozřejmě vzal za dovoz. To bylo před vánocema 2019. Měl jsem radost, v -5°C jsem hned shodil střechu a jel se projet. A s čepicí na hlavě, zimní bundou a vytaženými okny se to kupodivu dalo, asi 10km. Přepis v pohodě. První velký náklad byla pojistka, POV+HAV+skla mě vyšly na cca 47000Kč, bylo to hodně, ale chěl jsem jezdit a říkal jsem si, kdo chce opici musí mít a banány.

První problémy

Auto jsem bral na firmu, vzhledem k pročítání fór, že přece jen se objeví velké opravy, tak alespoň DPH ušetřím, nehledě na to, že stejně jezdím většinou služebně. Problémy začaly hned od začátku, studený start, kolísají otáčky, velké vibrace (misfire), kontrolka motoru. Zajel jsem tedy do autorizáku Synot Zlín, tam mi řekli, že to pravděpodobně budou svíčky, když bude hůř tak vstřiky. Nakonec, že bude potřeba vyměnit vstřiky a víko hlavy válců - oprava cca za 70K. Ale nejprve, že to mám zkusit dekarbonizovat. Našel jsem v Olomouci dekarbonizaci vodíkem, zajel jsem tam, mladý kluk, cca 40min točil lehce motor a do sání pouštěl vodík. Vyšlo to na nějakých 4400,- Asi to pomohlo, ikdyž to mohlo být placebo, ale auto se mi zdálo trochu živější. Ale problém zůstal. Chvíli jsem přemýšlel, nakonec jsem si řekl, že ty peníze do toho dám a budu mít klid. Dal jsem to nakonec do Renocaru v Brně, to z důvodu, že jsme jeli na dovolenou a vyjížděli z Brna (byl leden 2020). Chlapi mi pak volali, že by bylo dobré vyměnit i čidlo NOxu + svíčky + prkotiny, tak, že jo, no všehovšudy to bylo za nějakých 96K. Kluci to opravili dobře, říkali mi, že tam byly vstřiky z jiného modelu (snad z F10), pravděpodobně se v tom někdo vrtal, neboť tam chybělo i těsnění pod víkem vstřiků. Dnes už se nedá veřit ani autům z DE, ikdyž mě to mohlo napadnout, vzhledem k tomu, že na autě byly vrtané brzdové kotouče, které BMW na standardní modely nedává. Každopádně, byl chvíli klid, celé jaro jsem jezdil bez větších potíží. Také nefungovalo BT, chtěl jsem tam dát od externího výrobce, naštěstí byl jen vypadlý kabel, tak jsem ušetřil několik tisíc.

Kvílení brzd

Začátkem léta se mi stala separace na pneu, letní mám 19ky originál BMW, auto vibrovalo, jako když máte nevyvážená kola, paradoxně při určité rychlosti se vibrování omezilo, asi to chytlo nějakou frekvenci otáček kola. Tak jsem koupil nové, šel jsem do Goodyear Eagle F1 (vybíral jsem podle testů, co jsem našel na netu - ADAC a pod.), všechny 4 pneu vyšly na cca 18K. V půlce července jsem byl na výměně oleje po 15K km, měnil jsem i destičky, celkem cca 23K, opět v Renocaru. Koncem léta jsem trefil díru a odnesl to zadní brzdový třmen, chvíli jsem s tím jezdil, ale bylo to dost hlučné a jednou po zastavení, když jsem viděl brzdový kotouč rozžhavený do ruda, tak jsem si řekl, že je na čase opět navštívit servis. Návštěva Renocaru, výměna třmenu a kotoučů cca 44K. Od té doby strasti s opravama v roce 2020 skončily. S brzdama byl problém už asi někdy na začátku léta, neboť ten zadní třmen pískal za jízdy. S bratrancem jsme si dělali srandu, že its not a bug, its a feature, čili, že když už se nikdo neootočí za kabriem, tak za otravným pískáním určitě ano.

Co se spotřeby týče, jezdím v průměru lehce po 9l, dálkové trasy se dají dát za 8l. Zdůrazňuji, že jezdím vcelku s lehkou nohou, samozřejmě, když je hezká cesta, tak tomu dám. Na dálnici spotřeba také do okolo 9l a to je cestovní rychlost okolo 160. Náklady na benzín za rok cca 87K. Najel jsem za 2020 cca 30 000 km.

Před Vánocema 2020, jsem ho dal ještě vyčistit, včetně karnaubského vosku - cca 12K. Odešlo mi potom sice ovládání skel, asi tam natekla voda, taky se mi stalo, že se za jízdy samovolně otevřely všechna okna, což v mrazech není zrovna super a musel jsem držet tlačítko vytažení oken nahoru během jízdy. Ale samovolně to zmizelo a v servisu to pak jen vyresetovali, takže v pohodě.

Ostatní náklady - čistění, myčka, LED angel eyes, apod. - cca 40K

Sečteno podtrženo
Pojistka - 47 000 Kč - úpřímně moje blbost, když mi poslali pojistku na rok 2021 a ještě ji o 4K zvedli na 51K tak už mě to dost vytočilo, zavolal jsem známému, co dělá makléře a ten mi to samé sehnal za 22K, čili skoro třicet úspora, kterou jsem mohl mít i rok před tím

Servis - vše Renocar Brno, ano je to drahé, na druhou stranu, kluci jsou šikovní, auto funguje, zamrzí jen to, že když mi přistaví auto a nesvítí parkovačka, ale až tak mě to neštvalo, chtěl jsem je stejně vyměnit za LED (byla to H7, Angel Eyes). A po historkách, co jsem slyšel s některýma garážistama, tak si radši připlatím, jinak počítám, že pokud máte známého nebo si věci umíte opravit sami ušetříte bezproblému 40% z ceny i víc.
Vstřiky + ostatní 96 000 Kč
Výměna oleje po 15K+destičky - 23 000 Kč
Výměna brzdového třmenu a kotoučů - 44 000 Kč

Benzín - od výměny vstřiku jsem dával VIF do 95ky a když jsem byl někde dál tak jsem bral 98 nebo 100 octanový benzín, naštěstí ceny spadly, tak že jsem 100ku kupoval za ceny co byla v roce 2019 95ka. Náklad celkem 87 000 Kč. Podle BC jezdím tak 8,5-8,8 l/100 km. Pokud uvažujete o tomto autě počítejte 10l a nebudete zklamaní (jinak už moc divočíte)

Ostatní
Dekarbonizace - 4400Kč
Nové letní pneu - Přední 225/35 R19 Goodyear Eagle F1, zadni 255/30 R19 Goodyear Eagel F1 - dohromady 18 500 Kč
Olej -každých cca 6000-8000 km dolévam litr. Mezi 15K intervalem servisu dolévám 2x vždy po litru, auto se ozve. Dohromady cca 2500 Kč
Sada na opravu pneu - zatím jsem nepoužil a doufám, že nebudu muset, cabrio nemá rezervu - 1800 Kč
Čistění interiéru+karnauba lak - 12 000 Kč
+věci jako voda do ostřikovačů, lékarnička, dálniční známka apod.

Dohromady to dělá nějakých 361 000 Kč - což jsou moje náklady za provoz za rok 2020, při nájezdu cca 30 000 km. Není to přesně na den a kilometr, tak km počítejte +- 1000 km a náklady +- 5000 Kč. Každopádně na kilometr to vychází nějakých 12 Kč/km.

Samozřejmě čím vyšší nájezd, tím vyšší Kč, ale počítejte, že i u menších nájezdů se objeví velké opravy. Taky je spoustu věcí, na kterých se dá ušetřit, pokud jste šikovní, viz pojistka a opravy. Ale stejně bych počítal náklad na km někde mezi 8 a 10 Kč. Ono stačí mít smůlu jak já, trefit velkou díru a hned je problém.

Závěr

Auto jinak super, podvozek je tvrdý a zároveň pohodlný (oproti Fabii RS), nejlíp je mu samozřejmě na hezkých cestách, což je u nás problém, ale řízení je opravdu zážitek, no a v létě se střechou dole, je to o to lepší. Ikdyž při rychlostech nad 100 km/h už je lepší střechu zatáhnout, tady už ani Windschutz nepomůže. Na motor jsem si musel dlouho zvykat, měl jsem turbobenzín a jinak jsem jezdil s turbodiesly. Pořádný zátah je až tak od 3500-4000 ot, na což je dobré pamatovat hlavně při předjíždění. Vytáčení je super, problém je, že na trojku při 6500 otáčkách to jede 140 km/h, tak pokud nejste na dálnici, tak je to 1-2-3-6. Trochu mě zklamal zvuk motoru, ale to berte s rezervou, měl jsem očekávání, že to bude jako u M3. Uvažoval jsem i nad laděným výfukem, ale to už nechám být. Zvuk nění špatný, na fóru jsem četl, že N52 má lepší zvuk, ale to nemám srovnání. Jak tady psalo spoustu lidí, N53, kterou mám je citlivá, viz výměna vstřiků (byť ne moji vinou). Proto používám VIF a nebo kupuju víc oktanů. Vyplatí se to, je to lepší jak měnit vstřiky. K dnešku mám najeto 155tis. km a bez problému. Jen od výměny vstřiků se při 1200 otáčkách ozývalo takové drnčení, které se časem posunulo na 1800 otáček (asi to chytá nějakou frekvenci, v servisu na to nic neříkali), ale jak dám víc nebo míň otáček, tak to zmizí. Manuální řazení je krátké a přesné, Mková řadička je fajn, trvalo mi, než jsem došel na to, jak tam sázet zpátečku, ale jinak v pohodě. Je pravda, že už jsem líný řadit a příští auto bude s automatem. Kdyby to byla víkendovka, tak je manuál fajn, ale při nájezdu 30K km už mě to tak nebaví a automat se ke cabriu i víc hodí. Tak příště budu volit i turbobenzín, jsem na to turbo přece jen zvyklejší. Co víc říct, už tak je toho docela dost, fajn by byl bezklíčový přástup a odvětrávané sedačky, ale to až u příštího auta. Uvidím, možná ho letos prodám a půjdu do novější generace 435i nebo když hodně pojím, tak možná i M4 a asi opět budu volit cabrio, přece jen ježdění není jen o rychlosti, ale obecně o prožitku a zase nechci třeba 420i kvůli předjíždění a občasnému vyblbnutí.

To bychom měli rok 2020.

Rok 2021
Výměna oleje po 15K km + dezinfekce klímy - 13000 Kč (bez dezinfekce 11K)
Odešla spojka - Renocar, komplet výměna vč, dvojhmotného setrvačníku - 62 000 Kč - to jsem s tím nedriftoval, jen trochu na sněhu, ale kdoví, kdo to měl přede mnou, soudě podle vstřiků, kotoučů apod.
Dal jsem si renovovat R19 disky - 11 000 Kč, už se těším na léto až je obuju

Spotřeba stejná

Pojistka POV+HAV+skla - 22 000 Kč - doporučuju si sehnat makléře, ono ani epojisteni.cz není co bývalo, hlavně vás furt otravujou

Letos zatím 110 000 Kč za 3 měsíce.

Tak uvidíme, co letošek přinese. Pokud máte nějaké dotazy, rád odpovím, co budu vědět, jen pro zajímavost, náklady na provoz Fabie RS při nájezdu 30 000 Km byly cca 120 000 Kč za rok. Čili BMW vychází notně dráž, ale znáte to, kdo chce opici atd.

Mějte se.
:D
LiborX50dM
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: úte 30.03.2021 19:11

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#2 Příspěvek od LiborX50dM »

hezky napsáno, málo kdo má koule todle napsat., jako servisák se k tomu vyjádřím
- nekupovat auta z východního Německa, kolem Drážďan, Lipska a Berlínka jsem ještě ani jednou neviděl pěkné auto, ten stav tak nějak odpovídá autům v CZ, když chce někdo pěkné BMW je ideální jet k NL, FR, hranicím, taky to chce při koupi nechat pořádně prověřit mechanikem
- ta pojistka je nějaká extrémně drahá, určitě bych si to nechal někde přepočítát. na 550i platím plné havarijko 17 000kč
- přímovstřík stojí ranec na provoz, chápu že N52 se do cabria nedávala ale i 335i je levnější na provoz jak N53, ten motor je prostě divnej, když už přímovstřik, tak s turbem, nebo když už ne levnější tak poměr provozní náklady/výkon je někde jinde, ale ono jak to nejezdí na chudou směs a má to dost vzduchu od turb tak to funguje uplně jinak a neřeší se tolik problémy s noxem a oxidačním katem
- ty servisy by mě taky nebavilo platit, osobně bych si našel servisáka co těm autům rozumí víc jak autorizák ale za menší prachy, v autorizáku většinou moc odborníci nejsou
tady si mužeš vybrat
forum/viewforum.php?f=37
- automat je na daily jasná volbá
- BMW cca 2004 mají plátěnou střechu uzpůsobenou na celoroční provoz, tedy i taková jednička nebo šestka v kabriu se dá používat celoročně a už to prakticky nepoznáš od té E93
- cabrio je jasná volba, máš mnohem víc emocí než u jiné karoserie. vnímáš víc zvuk
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#3 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Zrovna se poslední dobou intenzivně probírám hledáním E93 330i z podobných důvodů, všeobecným výběrem a zjišťováním co a jak. Taky z plezíru jak se člověk v lockdownu kope doprdele.. 8-)

No čekal jsem podle názvu ještě horší scénář hlavně po motorové stránce ten dovede natropit největší výdaje. Takhle brzdy, olej a atd. potkají úplně každé auto.
Každopádně 360tis.za rok to je na druhý záložní cabrio v automatu. ;) Nedá se porovnávat když je v tom započtený aj palivo, ale nedivím se za tu pojistku a ježdění do Renocaru kvůli kdečemu i dávno po záruce a výměna oleje 11tisíc a čištění klimy 2k ?!? To jako s příměsí stříbra a zlata :) Jestli ti to přijde OK proti gustu žádnej dišputát, nedivil bych se že tam pustili jejich BMW klima dezinfekční sprej za 300,-

Předně nechápu a škoda proč nebyl v E93 EU motor N52, kor když se dá naladit též na 200kW. Jinak tu spotřebu bych čekal u tohoto přímovstřiku nižší, mělo by to jezdit okresku za 7l+? Funguje ti vrstvené spalování? I když u těžkého cabria s 19" alu se nelze divit.
Uživatelský avatar
JakoobCZ
Registrovaný
Příspěvky: 270
Registrován: úte 30.12.2014 01:00

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#4 Příspěvek od JakoobCZ »

11 000 Kč za výměnu oleje? Jako v převodovce? Za výměnu v motoru si snad nikdo takovou pálku u benzínu nemůže vzít :shock:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#5 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

No to mě napadlo, ale vždyť je to manual. 2k za klimu bych i věřil pokud bylo nějaké plnění, sprej/material a zbytek pěnez práce, to je jedno zbytečné spekulace.
Jinak volnoběh leckomu přijde N53 zvukově jak pixle hřebíků, ale za jízdy vytočená prý i lepší než N52. ;)
Uživatelský avatar
adamReznicek
Registrovaný
Příspěvky: 96
Registrován: pát 09.08.2019 19:13
Bydliště: BMW E90 LCI, 320i 125kw N43

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#6 Příspěvek od adamReznicek »

Jo, ta vymena oleje i brzd mi prijde silena...

Idelane si fakt najdi nejakyho slusnyho mechanika pobliz... Vymenit olej a brzdy umi kazdej automechanik a nemusis s tim do autorizaku.

Ja do N43 kupuju svuj olej cca 1200 kc + 300kc filtr+ 500 kc prace... Predni brzdy desticky, vrtany kotouce jsem delal asi za 7k material + 1500 kc prace. Jasne, neni to original... Ale abych te uklidnil, tak jsem za prvni rok vlastneni N43 nechal asi 200k taky... Ale to pricitam neznalosti a spatny volbe mechanika.

Ohledne pojistky... Kdyz jsem koupil auto, jel jsem se svagrem do cesky pojistovny, protoze svagr tam mel vsechny auta... Vypocitali mi povinny ruceni (kroupy, zver, okna atp.) asi na 20 tisic rocne. Havarijka nepripadala v uvahu (asi 40 k rocne). Kamarad, co dela pro allianz mi stejnou pojistku udelal za 10k rocne a havarijka tam vysla kolem 25k.

Do renocaru jsem taky jezdil, ale Praha Cestlice... Kupodivu vymena vstriku mi tam vysla nejlevneji... Pak jsem tam ale nechal prohlednout auto pred technickou... No udelali se zadni tlumice, cepy a asi lambdy a nechal jsem tam 50 tisic... Velka chyba a moje blbost no.
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#7 Příspěvek od jirka330i »

Protoze je rec o me oblibene N53, nemuzu se neozvat

Nebudu moc komentovat ty servisni naklady...to je takove trosku kasino kdy si mechosi (hlavne ti posveceni resp autorizovani) hraji s majitelem a testuji jeho financni silu (pote co si proklepli ze tomu autu a motoru prd rozumi). Taky jsem jsem na vlastni oci videl nekolik faktur autorizovanych servisu za mnoho desitek tisic...u "problemu" ktere se daly resit za jednotky tisic. To ze vetsina ceskych autorizaku vubec N53 nerozumi je uz myslim verejne znama vec...prubeh servisu je u nich vetsinou takovy ze auto napichnou na ISTA a ta jim rovnou vyplnuje objednavku dilu a tiskne fakturu bez toho ze by se nekdo zamyslel jestli to je opravdu vsechno potreba a kde je vlastne jadro problemu (typicky vymeni vsech 6 vstriku i kdyz vadny je jen jeden, a tech dalsich 5 pak pristi tyden nekdo prodava na bazosi; podobne je to ale i s jejich schopnostmi posoudit problemy netykajici se motoru-osobne mi se mi prihodilo ze pri zamrzlem bootloaderu na CIC chteli rovnou vymenit celou jednotku asi za 50,000)...zatim jsem ale uplne presne nezjistil kdo pak pri predavani vymysli ty pohadky proc to bylo potreba....kdyz je pak ale nkdy od nestastnych majitelu posloucham naskakuje mi husi kuze.

V kazdem pripade se s kolegou starame o nekolik N53 (vcetne nasich vlastnich) s najezdy 100-400tis km, vsechny jsou ve vybornem stavu a tak nejak reflektuji pristup svych majitelu k nim; servisni naklady jsou pritom v porovnani s temi uvedenymi vyrazne nizsi...a to i v pruserovych situacich (kdy se po dovozu zjistilo ze motor byl vytopeny, kdyz byl dovezen vuz z tolik proklamovaneho Nemecka a za 120tkm/5let zazil 3 vymeny oleje, nebo kdyz si nadseny majitel nechal nejakym pubertakem na fejsbuku poradit ze je dobre pridavat do benzinu aditiva a ono to po 200tkm fakt zafungovalo...takze mu vyplavene sracky postupne odpalily lpfp regulator, hpfp i vstriky
Je pravda, ze N52 byl z tohoto pohledu ponekud vice "idiot-resistant" ale i u nej dokazali nekteri druzi a treti majitele dosahnout hranice smrti okolo 250tkm; a takhle to bude porad dokola...nedavno jsem videl jeden B58 ktery uz prvni majitel dokazal po 150tkm uvest do stavu ze je lepsi od nej dat ruce pryc

Za mne je jen skoda, ze kdyz nekdo po par jinych autech naskoci do BMW sestivalce a nabehne si (z jakehokoli duvodu) pri koupi nebo pri servisu a pak zbytek zivota na BMW zanevre
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#8 Příspěvek od jirka330i »

Totic píše:Zrovna se poslední dobou intenzivně probírám hledáním E93 330i z podobných důvodů, všeobecným výběrem a zjišťováním co a jak. Taky z plezíru jak se člověk v lockdownu kope doprdele.. 8-)

No čekal jsem podle názvu ještě horší scénář hlavně po motorové stránce ten dovede natropit největší výdaje. Takhle brzdy, olej a atd. potkají úplně každé auto.
Každopádně 360tis.za rok to je na druhý záložní cabrio v automatu. ;) Nedá se porovnávat když je v tom započtený aj palivo, ale nedivím se za tu pojistku a ježdění do Renocaru kvůli kdečemu i dávno po záruce a výměna oleje 11tisíc a čištění klimy 2k ?!? To jako s příměsí stříbra a zlata :) Jestli ti to přijde OK proti gustu žádnej dišputát, nedivil bych se že tam pustili jejich BMW klima dezinfekční sprej za 300,-

Předně nechápu a škoda proč nebyl v E93 EU motor N52, kor když se dá naladit též na 200kW. Jinak tu spotřebu bych čekal u tohoto přímovstřiku nižší, mělo by to jezdit okresku za 7l+? Funguje ti vrstvené spalování? I když u těžkého cabria s 19" alu se nelze divit.
ja jsem pred casem taky zvazoval koupi E93, je to fakt "sexy" auto pro celorocni pouziti; dokonce jsem mel v hledacku jedno s N54... nakonec z toho ale seslo- jednak jeho servisni historie nebyla uplne cajk a navic jsem zabrousil na americke fora (protoze tam jezdi nejvic E93) a zjistil ze servisne nejdrazsi je u techto vozu (starych 10 let a vic) pretesneni strechy- dily jsou dostupne jen origo a cenove to vychazi okolo 100tisic. A s rozhovoru s prodavajicimi jsem nabyl pocit ze uz o problemu netesne strechy vi ale nepripusti ze by do strechy zatekalo a do mycky se se mnou projet nechteli :D :D :D
LiborX50dM
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: úte 30.03.2021 19:11

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#9 Příspěvek od LiborX50dM »

v USA E91? to si asi s nečím pleteš, v USA jezdí skoro jen výhradě E90, E92, a E91 je tam velká rarita.
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#10 Příspěvek od jirka330i »

LiborX50dM píše:v USA E91? to si asi s nečím pleteš, v USA jezdí skoro jen výhradě E90, E92, a E91 je tam velká rarita.
bud jsem se ja (nebo nekdo jiny??) preklepnul nebo Ty spatne ctes.... ;)
LiborX50dM
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: úte 30.03.2021 19:11

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#11 Příspěvek od LiborX50dM »

dal bych ruku do ohně za to že tam bylo napsano E91, sorry, asi přepracovani.
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#12 Příspěvek od jirka330i »

LiborX50dM píše:dal bych ruku do ohně za to že tam bylo napsano E91, sorry, asi přepracovani.

taky jsem si neprve myslel ze jsem se preklepnul...sam mam E91...ale je tam od zacatku a dvakrat E93... a takovou podpasovku ze bych to nejdrive opravil a pak teprve psal komentar bych fakt nedelal ;)
rhinos
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: pon 16.03.2015 01:00

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#13 Příspěvek od rhinos »

že vám do toho vstupuju ale když se tu otevřela diskuze ohledně motorů....
Taky uvažuju v létě o 330i ale jednoznačně v e90...
Chápu že je jedno jestli n52 nebo n53 ,ale vždy je důležité co mám motor za sebou?
Nicméně asi n52 bude více blbuvzdorný?

Teď jsem našel tohle...

https://www.garaz.cz/clanek/sestivalec- ... h-21004721
Uživatelský avatar
adamReznicek
Registrovaný
Příspěvky: 96
Registrován: pát 09.08.2019 19:13
Bydliště: BMW E90 LCI, 320i 125kw N43

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#14 Příspěvek od adamReznicek »

Podle me urcite lepsi volba N52, neni to primovstrik... Aspon co jsem cetl... Problém je, ze tech aut s timhle motorem se moc neprodava, lidi se jich nechtej zbavovat.

Ono kdyz si ale sezenes slusnyho automechanika, kterej ti hned nebude chtit vymenit vsechny drahy komponenty za original, tak se to da... Proste s rozumem a ne vsechno je nutny hned delat a menit za original.
LiborX50dM
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: úte 30.03.2021 19:11

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#15 Příspěvek od LiborX50dM »

rhinos píše:že vám do toho vstupuju ale když se tu otevřela diskuze ohledně motorů....
Taky uvažuju v létě o 330i ale jednoznačně v e90...
Chápu že je jedno jestli n52 nebo n53 ,ale vždy je důležité co mám motor za sebou?
Nicméně asi n52 bude více blbuvzdorný?

Teď jsem našel tohle...

https://www.garaz.cz/clanek/sestivalec- ... h-21004721
¨
to vůbec nejde srovnávat, s N52 je asi 10x min starostí jak s N53. prostě N53 je prakticky naftový motor co jezdí na benzín.
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#16 Příspěvek od jirka330i »

LiborX50dM píše:to vůbec nejde srovnávat, s N52 je asi 10x min starostí jak s N53. prostě N53 je prakticky naftový motor co jezdí na benzín.
Vidím, že jsi asi fakt dost přepracovaný jak jsi sám psal...a nebo patříš taky do skupiny demagogů co rádi zveličují...ale zkus to prosím spíš na fejsbůku, tam Ti puberťáci budou víc tleskat ;)
Chápu, že seš fanda ropáků (a já proti nim vůbec nim nemám) ale Tvoje propaganda je přece jenom trošku silné kafe...v podstatě to znamená, že pro Tebe jsou i motory N54,N55 a B58 naftové motory co jezdí na benzín...

Já osobně mám cca 400,000km vlastních zkušeností s motory M54,N52 a N53, kolega myslím plusmínus totéž a navíc k tomu servisoval desítky aut s těmito motory a jediné pod co bychom se podepsali je, že všechny ty motory mají své slabiny a dobře zrdcadlí jak se k nim chovali jejich majitelé

Ten článek z Garáže v podstatě shrnuje všechny známé problémy N53, ale u většiny z nich zapomíná zmínit do jaké míry se na tom daném problému podepsal majitel. Úplně stejné články by se daly napsat i o N52,N54,N55 a těch možných problémů tam bude víceméně stejný počet...jen některé na jiných částech motoru; a když se podíváš na zahraniční fóra tak tam takové shrnutí ke každému typu motoru jsou.

Takže ještě jednou zopakuji svůj názor, že N53 není zdaleka taková tragedie jak se o něm někteří snaží šířit; a že 80% problémů tohoto motoru souvisí s idiotským chováním jeho majitelů. A ano souhlasím, že z tohoto pohledu byl N52 idiotům odolnější i když ne zcela...ale to už jsem jednou psal...
Naposledy upravil(a) jirka330i dne ned 04.04.2021 13:46, celkem upraveno 1 x.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#17 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

jirka330i píše:ja jsem pred casem taky zvazoval koupi E93, je to fakt "sexy" auto pro celorocni pouziti; dokonce jsem mel v hledacku jedno s N54... nakonec z toho ale seslo- jednak jeho servisni historie nebyla uplne cajk a navic jsem zabrousil na americke fora (protoze tam jezdi nejvic E93) a zjistil ze servisne nejdrazsi je u techto vozu (starych 10 let a vic) pretesneni strechy- dily jsou dostupne jen origo a cenove to vychazi okolo 100tisic. A s rozhovoru s prodavajicimi jsem nabyl pocit ze uz o problemu netesne strechy vi ale nepripusti ze by do strechy zatekalo a do mycky se se mnou projet nechteli :D :D :D
Právě a cenově už trochu taky padly, jen škoda že N52 byl asi jen v US. I když Euro ETK to pro E93 nabízí u obou pre/LCI ještě i "N52N" motor a ten nevím kde v inzercích hledat.

Tyhle E93 mají nějak časté problémy se střechou?!? Doposud jsem neslyšel, že by někomu teklo do boudy, nebo jak je blbuvzdorná ta mechnika?
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#18 Příspěvek od jirka330i »

Totic píše:
jirka330i píše:ja jsem pred casem taky zvazoval koupi E93, je to fakt "sexy" auto pro celorocni pouziti; dokonce jsem mel v hledacku jedno s N54... nakonec z toho ale seslo- jednak jeho servisni historie nebyla uplne cajk a navic jsem zabrousil na americke fora (protoze tam jezdi nejvic E93) a zjistil ze servisne nejdrazsi je u techto vozu (starych 10 let a vic) pretesneni strechy- dily jsou dostupne jen origo a cenove to vychazi okolo 100tisic. A s rozhovoru s prodavajicimi jsem nabyl pocit ze uz o problemu netesne strechy vi ale nepripusti ze by do strechy zatekalo a do mycky se se mnou projet nechteli :D :D :D
Právě a cenově už trochu taky padly, jen škoda že N52 byl asi jen v US. I když v Euro ETK mi to pro N53 nabízí ještě "N52N", to nevím kde bych hledal.
Ty E93 mají nějak časté problémy se střechou?? Doposud jsem neslyšel, že by někomu teklo přes tu pevnou střechu.

To s tou střechou jsem si fakt nevymyslel...já si jen vždy před koupí dělám důkladný průzkum (a to na trzích kde se daný vůz hodně vyskytuje...takže klasicky DE,UK,US...protože tam mají i velice solidní fóra)...zkus gůglit a jůtubit třeba "E93 folding roof problems/issues" a uvidíš

Jinak se E93 (podobně jako další modely řady 1,3,...) vyráběla až do konce výrobního jak s N53 tak s N52N...a to proto, že do USA N53 nemohlo (protože tam mají vyšší podíl síry v benzínu) a podle jakého klíče pak do ostatních zemí dávali N52N nevím, ale třeba X1, X3 a myslím. že i X5 měly jen N52.
LojzaJuzka
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 01.04.2021 19:33

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#19 Příspěvek od LojzaJuzka »

Pánové díky, za info a odezvu.

Co se pojistky týče, to byla čistě moje blbost, chtěl jsem jezdit a neřešil jsem nějaké srovnáče, ani nic. Letos mám POV+HAV+skla za 22tis. tak to je už lepší.

Servis v autorizáku je drahý, zase můžu říct, že s ním jsem spokojený, ikdyž se mrknu po nějakém mechanikovi. 11tis za olej je dost, na druhou stranu je to 2x za rok, což se dá, kdybych neměnil ty vstřiky, tak to taková hrůza s tím servisem není. S nějakou větší opravou v řádu desítek tisíc každý rok, by měl majitel počítat, alespoň ten, kdo najede 20 000+ km/rok, respektive tak jsem to bral já, jestli chcete mít auto s levným, tak si nekupujte BMW. Jen pro srovnání, na Fabii RS stála výměna v autorizáku cca 7500Kč, což tak velký rozdíl oproti BMW není.

Spotřeba je někde mezi 8,5-9,0l, což odpovídá i většině zkušenostem na spritmonitor.de. Pořád to má 200kW a je to i relativně těžké auto - okolo 1800kg.

Se střechou nemám problémy, když to myju Wapkou, tak pár kapek v interiéru je, ale to je přes bezrámové okna. V myčce jsem teď dlouho nebyl, kvůli karnaubě, ale když jsem byl loni, tak bez problému, vnitřek byl suchý. Mechanismus taky bez problému, teď jsem to po asi 2 měsících složil a pohoda, měl jsem trochu strach. Jinak ke skládací střeše je dobré se připravit na to, že bude občas vydávat zvuky. Mě se to děje často při mrazech, ale zase není to nic strašného. Prostě čas od času to někde zavrzá, ale není to nic konstantního, z čeho by člověk bláznil. Já jezdím většinou bez rádia, dobře se mi při řízení přemýšlí a nikdy jsem neměl potřebu ho zapnout kvůli jakýmkoliv zvukům. Tak bych se toho nebál. O problémech se skládáním jsem zatím nikde nečetl, tak doufám, že se to týká jen USA.

K motoru se vyjádřit nemůžu, znám jen tento. Je pravda, že zvuk má, hlavně při nižších otáčkách trochu dieslový, ale nad 4000ot. už je to jiná. Příští auto stejně bude asi s turbem, tak uvidíme.
Henry_E90
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: ned 26.06.2016 00:00

Re: E93 330i - Můj rok s cabriem, slasti a hlavně strasti

#20 Příspěvek od Henry_E90 »

N53 má "divný" zvuk jen na volnoběh, pak už je vše v pořádku. A celkově je ten motor uživatelsky svým projevem naprosto skvělý. Akorát právě proto spousta lidí asi motor často podtáčí a ten víc trpí, protože to prostě nedá tolik znát...

K těm výdajům - desetileté a starší BMW určitě nepatří do autorizovaného servisu (mimo svolávacích akcí). Neříkám, že stačí zajet někam k Vencovi od vedle do stodoly, právě naopak. U takto starých aut už se bude projevovat spousta specifických závad, které budou vyžadovat nějaké zkušenosti a znalosti mechanika, aby je byl schopný efektivně najít a opravit i s ohledem na nějakou rozumnou cenovku vzhledem k ceně a stáří auta. Autorizovaný servis má samozřejmě školené mechaniky na všechny modely, ale taky jasně dané postupy. A hlavně - kdo je jejich cílová skupina? 3. majitel nějaké 330i, kterých tam jezdí minimum a navíc "nechtěj pustit žilou", nebo člověk, co auto koupil nové, má ho v záruce (předplaceném servise) a hledí hlavně na ty sexy recepční, super kávičku a to, že dostal auto čistý? To je asi jasné. Urezlý kryt brzdového kotouče? Vyměnit. Přitom stačí dát třeba větší podložku za 10 Kč. Diagnostika hlásí chybu? Všechny díly okolo vyměnit. Nikdo se neptá, co za tím může být. U tak komplikovaného systému řízení emisí, jako má N53, další potencionálně smrtící přístup. Jak by třeba řešil Renocar klasický problém E90, a to zatékání přes odlepující se vnitřní těsnění dveří?

U mě Renocar dokonale zabodoval, když mi odmítli na autě udělat geometrii s pružinami AC Schnitzer (= Eibach), které oficiálně dováží do ČR. To je ten servis, co člověk za ty šílené částky dostává...

Tady se dá v podstatě dočíst to, že relativně běžná údržba E9x stála podobně, jako nějaké fatální závady (skoro jako výměna motoru, nebo nový NOx katalyzátor a spousta věcí k tomu...). Přitom tomu autu zase tak moc věcí nebylo. Ale když se na to člověk podívá jen řečí těch částek, tak to působí tragicky.

Zrovna v Brně a okolí je i pár míst, kam se dá s BMW jezdit za slušné peníze...
Odpovědět